The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بررسی روش های درمان و تشخیص برفک دهان نوزاد

برفک دهان نوزاد و یا Thrush معمولاً زمانی رخ می‌دهد که قارچ‌ها بیش از اندازه در دهان نوزاد رشد کنند. عامل اصلی این بیماری قارچی به نام "candida" است که معمولاً در دهان، روده‌ها و ناحیه اندام تناسلی زندگی ‌کرده و در شرایط گرم و مرطوب رشد می‌کند. البته این قارچ معمولاً از طریق باکتری‌های مفید روده یا باکتری‌های سالم دیگری که در سیستم بدنی ما فراوانند، تحت کنترل قرار می‌گیرد. اگر می خواهید بدانید که تشخیص برفک دهان نوزاد چگونه انجام می شود و راه های تشخیص برفک دهان نوزاد کدام است، این متن را مطالعه کنید.

برفک دهان نوزاد را چگونه تشخیص دهیم؟

گاهی اوقات قارچ کاندیدا در دهان نوزاد بیش از حد رشد می‌کند و به آن "Thrush" می‌گویند و باعث ایجاد لکه‌های سفیدی می‌شوند. این مشکل معمولاً در نوزادان کوچک‌تر از دو ماه رخ می‌دهد، اما می‌تواند بر روی نوزادان بزرگ‌تر نیز تاثیر بگذارد.

معمولاً این مشکل قارچی به شکل لکه‌های کوچک و بزرگ در داخل گونه یا لب‌ها و روی لثه‌ها یا زبان نوزاد پدیدار می‌گردد و برخلاف باقی‌مانده شیر، این پوشش سفید رنگ به سادگی پاک نمی‌شود. به سختی می‌توانید آنرا پاک کنید و اغلب هنگام پاک‌کردن کمی خونریزی می‌کند.

با اینکه این مشکل، خطرناک نیست اما تشخیص برفک دهان نوزاد و درمان به موقع آن ضرورت دارد زیرا این عفونت قارچی در دهان نوزاد باعث احساس ترشی می‌شود و مشکلاتی برای تغذیه او به وجود می‌آورد. دلیل دیگر ضرورت تشخیص برفک دهان نوزاد این است که این عارضه می تواند در هنگام شیرخوردن به نوک سینه مادر منتقل شده و آن را آزرده کند.

 

علت ایجاد برفک دهان نوزاد چیست؟

  • دستانِ آلوده شما یا اعضای خانواده می‌تواند باعث این مشکل شود.
  • احتمال دارد در صورت ابتلای شما به قارچ واژنی "vaginal thrush"، فرزندتان در هنگام زایمان این عفونت را از شما گرفته باشد. شیشه یا سرشیشه شیر و عروسک‌هایی که کاملا استریل (ضد عفونی) نشده باشند، نیز می توانند منبع این آلودگی باشند.
  • نوزادانی که از مادران دیابتی به دنیا می‌آیند برای پذیرش عفونت قارچی مستعدتر هستند. نوزادانی که با شکاف در لب یا کام به دنیا‌ می‌آیند به احتمال بیشتری به این مشکل دچار می‌شوند.
  • مصرف آنتی بیوتیک، باکتری‌هایی را که مسئول کنترل این قارچ‌ها در بدن هستند را از بین می‌برد، بنابراین خطر ابتلا به قارچ را افزایش می‌دهد.

 

درمان برفک دهان نوزاد چگونه است؟

در اغلب موارد، این مشکل بدون درمان برطرف می‌شود، اما عموماً پزشکان دارو یا پماد حاوی ترکیبات ضدقارچی را تجویز می‌کنند. این دارو، قارچ candida albicans که باعث مشکل thrush است را نابود می‌کند.

درصورتی‌که شیردهی پستانی می‌کنید، بهتر است به منظور پیشگیری از انتقال بیماری، پستان‌های خود را بوسیله پماد ضد‌عفونی کنید. استفاده از محصولات پروبیوتیک شما و فرزندتان را برای برقراری میزان متوازن میکروب‌های خوب بدنی و مبارزه در برابر عفونت قارچی کمک می کند. درباره انتخاب محصولات پروبیوتیک با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید.

 استریل کردن تمامی شیشه‌ها و سرشیشه‌های شیر و عروسک‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردارند. به این ترتیب تمام قارچ‌هایی که احتمالاً در آن‌ها زندگی می‌کنند، از بین می‌روند. اسباب‌بازی‌هایی را که فرزندتان اغلب در دهان خود فرو می‌برد با آب گرم و صابون بشویید.

 

درصورت از بین نرفتن قارچ چه باید کرد؟

گاهی قارچ‌ها در برابر دارو یا پماد ضد قارچ، مقاومت می‌کنند. در این صورت موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • لباس‌ها و ملافه و روی بالشتی آلوده نوزادتان را در معرض آفتاب قرار دهید و برای شستشوی لیاس های فرزندتان از آب گرم استفاده کنید. نور آفتاب و آب گرم قارچ را از بین می‌برند، ولی آب سرد این کار را نمی‌کند.
  • برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی از درجه آب گرم ماشین استفاده کرده و ظرف‌ها را با آب گرم بشویید.
  • حوله‌ها و پارچه‌هایی که برای پاک‌کردن ظروفِ آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، محل مناسبی برای سکونت قارچ‌ها می‌باشند، بنابراین بعد از یک بار استفاده، آن‌ها را در آب گرم بشویید و آن‌ها را در نور آفتاب آویزان کنید.
  • در زمانی‌که عفونت قارچی وجود دارد، تمامی‌ شیرهایی که از پستانتان دوشیده اید را دور بریزید.
  • به آب وان حمام و آب شستشو در ماشین ظرف‌شویی و رخت‌شویی، کمی سرکه سفید اضافه کنید. زیرا سرکه سفید برای از بین بردن قارچ‌ها بسیار مفید است.       

تشخیص برفک دهان نوزاد و درمان به موقع آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا عدم توجه کافی به آن علاوه بر آزردن نوزاد می تواند سببب ابتلای نوک سینه مادر به همین عارضه شده و ادامه روند شیردهی را با مشکل مواجه سازد.

 

مطالعه بیشتر:

1- برفک دهان نوزاد ، علائم و درمان

2- علت بروز عارضه زبان بسته در نوزادان و روش های درمان آن

3- علت تاول نوك پستان در شيردهي چیست و چگونه قابل درمان است؟