The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نحوه تشخیص زردی نوزاد در منزل، مدفوع نوزادی که زردی دارد چه رنگی است؟

اگر نوزاد کوچکی به جمع خانواده شما اضافه شده است، لازم است نسبت به روش های تشخیص زردی نوزاد در منزل اشراف کامل داشته باشید تا به موقع از وجود زردی مطلع شده و به متخصص اطفال مراجعه کنید. ساده ترین روش تشخیص زردی نوزاد در منزل با مشاهده رنگ پوست و به کمک جدول اندازه گیری زردی انجام می شود.

برای تشخیص زردی نوزادی به این روش، کافی است در نور طبیعی روز، فرزندتان را معاینه کنید تا به نتیجه برسید. برای این کار به آرامی روی پیشانی یا بینی نوزادتان فشار دهید و بعد انگشت خود را بردارید. اگر پوست در جایی که فشار داده اید، زرد به نظر می رسد، احتمالاً نوزاد شما زردی خفیف دارد. اما اگر پوست به صورت لحظه ای کمی روشن تر از رنگ طبیعی خود به نظر برسد، یعنی اینکه دلبر کوچک شما زردی ندارد. اگر متوجه زردی فرزندتان شدید، برحسب شدت مناطق درگیر، عدد زردی مشخص می شود، بدین ترتیب اگر:

- زردی فقط محدود به صورت نوزاد باشد، یعنی سطح بیلی روبین بین 5 تا 7 میلی گرم در دسی لیتر است.

- زردی از پایین گردن تا ناف انتشار پیدا کرده باشد، یعنی سطح بیلی روبین بین 10 تا 15 میلی گرم در دسی لیتر است.

- زردی از ناف تا بخش پایینی شکم کشیده شده باشد، عدد بیلی روبین برابر با 20 میلی گرم در دسی لیتر است.

- و در نهایت، اگر تمام بدن نوزاد زرد شده باشد، یعنی اینکه عدد بیلی روبین 25 میلی گرم در دسی لیتر است.

البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید که این روش تقریبی بوده و به دلیل عواملی همچون خطای چشمی، میزان تجربه والدین و همچنین نور محیطی ممکن است با اشتباه همراه باشد. بنابراین در صورت شک به وجود زردی، حتما به سراغ تست های تشخیصی دقیق تر بروید.

آزمایش تشخیص زردی نوزاد در منزل

هنگامی که به وجود زردی مشکوک می شوید و یا وقتی که زردی نوزادی به اثبات می رسد و باید تغییرات آن را پیگیری کنید، لازم است تا آزمایشات تشخیصی دقیق برای ارزیابی سطح بیلی روبین انجام شوند. اما همیشه رفت و آمد به بیمارستان آسان نیست، خصوصا اگر حال خودتان خوب نباشد، نیروی کمکی نداشته باشید، بیمارستان از شما دور باشد و ...، در چنین شرایطی انجام آزمایش زردی نوزاد در منزل، راهکار خوبی است که می تواند به داد شما برسد.

این مساله خصوصا در این روزها که کرونا روی کار آمده، بسیار مفید است، زیرا با کاهش میزان رفت و آمدها به محیط های بیمارستانی و آزمایشگاه، احتمال ابتلا به کرونا به حداقل خواهد رسید. برای آزمایش زردی نوزاد در منزل، بسیاری از آزمایشگاه ها نیروی متخصص را به خانه شما اعزام خواهند کرد.

دستگاه بیلی چک برای تشخیص زردی نوزاد

در طی سال های اخیر و به لطف پیشرفت های علمی، دستگاه های بیلی روبین متر به بازار آمده اند که بر اساس تماس پوستی، سطح بیلی روبین را اندازه گیری می کنند. در میان این دستگاه ها، دستگاه بیلی چک برای سنجش زردی نوزاد بسیار دقیق و با کمترین میزان خطا عمل کرده و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

کار با دستگاه بیلی چک، بدون درد، غیرتهاجمی و بسیار آسان است و می توانید به کمک آن به راحتی و با سرعتی کمتر از 10 دقیقه، در خانه از سطح بیلی روبین در خون دلبندتان مطلع شوید. به علاوه، سری این دستگاه از جنس پلاستیک و قابل تعویض بوده و بنابراین احتمال آلودگی های پوستی و در پی آن عفونت به حداقل می رسد.

برای استفاده از بیلی چک، متخصص پروب این دستگاه کوچک، قابل حمل و سبک را در تماس با پوست پیشانی فرزندتان قرار داده و هنگامی که چراغ دستگاه به رنگ سبز در می آید، عدد مندرج بر روی آن که همان سطح بیلی روبین است را می خواند.

اساس کار دستگاه بیلی چک، طول موج انعکاس نوری است. به بیان ساده تر، هنگام استفاده از بیلی روبین چک، دو طول موج نوری به پوست نوزاد تابیده می شود. بخشی از این امواج نوری تابیده شده، توسط بیلی روبین جذب شده و بخشی از آن انعکاس داده می شود. دستگاه بیلی روبین چک، با دریافت طول موج منعکس شده، می تواند عدد بیلی روبین را به دقت و در همان لحظه نشان دهد.

تنها نکته ای که در مورد دستگاه بیلی چک باید بدانید این است که در صورت تعویض خون و یا در صورت وجود مقادیر زیاد مو بر روی پیشانی یا کبودی، تجمع خون زیر پوست و لکه های پوستی همچون ماه گرفتگی در این ناحیه، احتمال خطا وجود دارد.

آزمایش خون برای تشخیص زردی نوزاد

یکی از دقیق ترین و شناخته شده ترین روش های سنجش سطح زردی نوزاد، آزمایش خون است و از آنجا که با هیچگونه خطایی همراه نیست، با وجود دردناک بودن این روش برای نوزاد، انتخاب اول بسیاری از پزشکان است. در آزمایش خون یا سطح بیلی روبین سنجیده می شود و یا اینکه پزشک با کمک آزمونی به نام کومبس و ارزیابی میزان تخریب گلبول های قرمز، زردی را تشخیص می دهد. به علاوه اگر پزشک لازم بداند بررسی های دیگری همچون تعیین گروه خون نوزاد و ... نیز انجام شود، آزمایش خون، تنها روشی است که این امکان را فراهم می کند.

تست زردی نوزاد از کف پا

در حال حاضر، یکی از روش های مرسوم برای کنترل زردی، گرفتن تست از کف پا است که در طی آن پزشک یا پرستار، در ابتدا کف پای دلبند شما را کمی ماساژ می دهد تا گرم شود، سپس ناحیه پاشنه پا را ضدعفونی کرده و با زدن سوزنی مخصوص و بسیار ظریف به کف پا، چند قطره خون از آن می گیرد. تست زردی نوزاد از کف پا نیز قدرت تشخیصی بسیار بالایی داشته و اگرچه درد دارد، اما میزان اذیت شدن دلبر کوچکتان با این روش کمتر است.

تفسیر تست زردی نوزاد

تفسیر تست زردی نوزاد، بر عهده متخصص اطفال است. زیرا همانطور که اشاره شد، برحسب سن نوزاد و وزن او، نحوه تفسیر متفاوت خواهد بود.

مدفوع نوزادی که زردی دارد چه رنگی است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ مدفوع و ادرار نوزادان، می توانند به تشخیص زردی در آن ها کمک کنند. در شرایط طبیعی ما توقع داریم که ادرار نوزادان، شفاف و بدون رنگ باشد، اما اگر متوجه شدید که ادرار فرزند شما به رنگ نارنجی و زرد درآمده و یا کدر و تیره شده است، یکی از علل احتمالی این شرایط می تواند زردی باشد.

به علاوه به جای مدفوع زرد یا قهوه ای روشن، مدفوع نوزادی که زردی دارد، بی رنگ می شود. البته جهت تشخیص زردی نوزاد توجه داشته باشید که طبیعی بودن رنگ مدفوع و یا ادرار، ردکننده زردی نیست و بنابراین اگر در صورت طبیعی بودن رنگ آن ها، به دلیل تغییر رنگ پوست به وجود زردی شک کردید، باید حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

زردی نوزاد چیست و چرا بروز می کند؟

علت و روش تشخیص زردی نوزاد یا یرقان نوزاد

علت زردی نوزاد چیست و چرا نوزادان زردی می گیرند؟

زردی نوزاد وسوال های رایج درباره آن ،زردی نوزاد باید چند باشد؟

?پرسش و پاسخ های تشخیص زردی نوزاد

دستگاه بیلی چک برای تشخیص زردی نوزاد چگونه کار می کند؟

برای استفاده از بیلی چک، متخصص پروب این دستگاه کوچک، قابل حمل و سبک را در تماس با پوست پیشانی فرزندتان قرار داده و هنگامی که چراغ دستگاه به رنگ سبز در می آید، عدد مندرج بر روی آن که همان سطح بیلی روبین است را می خواند.

دقیق ترین آزمایش زردی نوزاد کدام است؟

یکی از دقیق ترین و شناخته شده ترین روش های سنجش سطح زردی نوزاد، آزمایش خون است و از آنجا که با هیچگونه خطایی همراه نیست، با وجود دردناک بودن این روش برای نوزاد، انتخاب اول بسیاری از پزشکان است

تست زردی نوزاد از کف پا چگونه انجام می شود؟

پرستار، در ابتدا کف پای دلبند شما را کمی ماساژ می دهد تا گرم شود، سپس ناحیه پاشنه پا را ضدعفونی کرده و با زدن سوزنی مخصوص و بسیار ظریف به کف پا، چند قطره خون از آن می گیرد.

مدفوع نوزادی که زردی دارد چه رنگی است؟

اگر متوجه شدید که ادرار فرزند شما به رنگ نارنجی و زرد درآمده و یا کدر و تیره شده است، یکی از علل احتمالی این شرایط می تواند زردی باشد.