The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تفاوت کولیک و ریفلاکس نوزاد چیست و هرکدام چه علائمی دارد؟

امروزه کولیک و ریفلاکس دو عارضه شایع در میان نوزادان است که تعداد بسیار زیادی از والدین را در ماه های نخست تولد با دشواری هایی مواجه می کند. اما برخی افراد فکر می کنند که کولیک و ریفلاکس یکی است اما در این متن به شما خواهیم گفت که تفاوت کولیک و ریفلاکس نوزاد در چیست. اگر می خواهید بدانید که فرق کولیک و رفلاکس نوزاد چیست و هرکدام چه علائمی دارد، این متن را مطالعه کنید.

تفاوت کولیک و ریفلاکس نوزاد

روشهای درمانی که امروزه برای بازگشت اسید معده به مری اعمال می شود، عواقبی به همراه دارد که از مزایای آن بیشتر است. همه نوزادان گریه می کنند اما برخی از آنها بیش از دیگران بی قرار هستند. بعضی از آنها گریه هایشان نگران کننده تر از بقیه است. نوزادانی که "قولنج یا کولیک" دارند بدون دلیل مشخص همراه با گریه های طولانی، بدنشان را قوس می دهند و نمی توان آنها را به راحتی آرام کرد. به طور کلی کولیک تا حدود چهار ماهگی برطرف می شود. دلایل کولیک به درستی مشخص نیست و می تواند مربوط به خلق و خوی نوزادان، شیوه های فرزندپروری و عدم تحمل غذا باشد.

این قابل درک است که برخی والدین تفاوت کولیک و ریفلاکس در نوزادان را نمی دانند و والدین چنین نوزادانی از اینکه نمی توانند کاری برای آرامش فرزندشان انجام دهند، احساس ناامیدی پیدا کنند. اما اخیراً براساس آنچه در ژورنال متخصصین کودکان و نوزادان آمده است، پزشکان به نتایج داروی کاهش اسید برای این دسته از نوزادان امیدوارند. مشابه این داروها برای بزرگسالان مبتلا به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) نیز تجویز می شود.

برای درک تفاوت کولیک و ریفلاکس نوزاد لازم است بدانید که بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) یک بیماری گوارشی مزمن است که با برگشت اسید معده به داخل مری رخ می دهد. این بازگشت اسید باعث تحریک پوشش مری شما می شود. علائم GERD عبارتند از ریفلاکس اسید، سوزش سر دل و ناراحتی در قفسه سینه و شکم است. ریفلاکس معده به مری اغلب در بزرگسالان تشخیص داده می شود، اما در نوزادان کمتر از چهار ماه نیز دلیل اصلی بیرون ریختن شیر و تحریک پذیری به شمار می آید.

برخی متخصصان به این نکته اشاره می کنند که تشخیص اشتباه و تجویز داروی بی مورد برای بیماری رفلاکس معده در نوزادان به امری شایع تبدیل شده است. آنها از این نگرانند كه درمان غیرضروری با داروهای سرکوب کننده اسید برای نوزادان عواقب منفی و خطراتی به همراه داشته باشد که در بیشتر موارد از مزایای آن خیلی بیشتر است.

کولیک یا قولنج همان ریفلاکس نیست، تفاوت کولیک و ریفلاکس نوزاد

متخصصان (هاسال) می گویند کولیک نشانۀ ریفلاکس اسید نیست و نباید مانند آن تحت درمان قرار بگیرد. گریه بیش از حد و درد ظاهری در شکم نوزادان، بیشتر به دلیل عدم تحمل موقتی لاکتوز یا سایر مولفه های موجود در رژیم غذایی خود شیرخوار یا مادر شیرده است که باعث تولید بیش از حد گاز و درد شکم می شود.

هاسل اظهار می دارد: " ما هر چیز عادی و طبیعی را پزشکی می کنیم". یک رژیم حذفی که در آن مواد غذایی به طور سیستماتیک حذف می شوند تا مشخص شود کدامیک علائم کولیک را در نوزاد ایجاد می کند، به جای داروهای سرکوب کننده اسید، بهترین درمانی است که می توان برای این دسته از نوزادان تجویز کرد. متداول ترین داروهای مورد استفاده در درمان ریفلاکس اسید در کودکان، مهار کننده های پروتون پمپ (PPI) هستند که مانع از ترشح اسید توسط سلول های معده می شوند. برندهای موجود در بازار از این دارو عبارتند از: پیریلوسیک (امپرازول)، پریواسید، نکسیوم و پرتونیکس. اگرچه داروهای سرکوب کننده اسید به طور کلی بی خطر تلقی می شوند، اما استفاده طولانی مدت از آنها خالی از نگرانی نیست. برخی از کودکان که سن بالاتری دارند و بزرگسالان حین مصرف، دچار پولیپ معده می شوند و بیشتر بیماران پس از قطع ناگهانی دارو، دوباره علائم پراسیدی معده را بروز می دهند.

اسید موجود در مایع معده یک خط دفاعی در مقابل عفونت ها محسوب می شود درنتیجه کاهش این اسید بیمار را در برابر مشکلات عفونی آسیب پذیرتر می کند. افزایش عفونت دستگاه گوارش و ذات الریه در کودکان و بزرگسالانی که سرکوب کننده اسید مصرف می کنند، مشاهده شده است. در بزرگسالان، بیم آن می رود که مصرف داروهای سرکوب کننده اسید به افزایش آلرژی غذایی، تغییر در جذب کلسیم، ایجاد شکستگی استخوان و احتمال نفریت بینابینی که نوعی بیماری کلیوی است، منجر گردد.

تفاوت کولیک و ریفلاکس نوزاد، اولین راهکارهایی که باید امتحان کنید

وقتی نوزاد سالمی بیش از حد گریه و بی قراری می کند، متخصصان مشاوره پزشکی دقیق و اقدامات درمانی محافظه کارانه را پیشنهاد نموده و از والدین می خواهند مدتی صبر کنند. پزشک و والدین باید سابقه علائم نوزاد را به دقت مورد پایش قرار دهند. هرچه اطلاعات خاص تر باشد، الگوی دقیق تری به دست می آید و براساس آن پزشک و والدین می توانند رویکردی آگاهانه برای رفع ناراحتی کودک و استرس خانواده اتخاذ کنند.

برای کشف مشکل می توان موارد زیر را در نظر داشت:

آیا کودک بیش از حد شیر خورده است؟

آیا فاصله بین دو وعده غذایی رعایت شده است؟

آیا کودک پس از شیر خوردن در وضعیت مناسبی قرار گرفته و آروغ زده است؟

معمولاً چه موقع گریه می کند؟

چه کارهایی به بهبود وضعیت کمک می کند؟ چه کارهایی باعث بدتر شدن اوضاع می شود؟

آیا گریه های کودک ظاهراً از الگوی خاصی پیروی می کند؟

والدین فکر می کنند چه کار اشتباهی انجام می دهند؟

وقتی به عدم تحمل غذا مشکوک هستید، باید با مشورت پزشک شیر خشک را عوض کنید یا اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند، مادر می تواند موارد احتمالی آسیب زا را از رژیم غذایی خود حذف کرده و به تدریج با رشد دستگاه گوارشی کودک، آنها را به برنامه غذایی خود باز گرداند و وضعیت را بیازماید. چنانچه کودک معیارهای کولیک کلاسیک را دارد، روشهای مختلف تسکین دهنده و مقابله را می توان برای خانواده و نوزاد توصیه کرد.

اگر شیرخوار به اقدامات محافظه کارانه پاسخ ندهد، احتمال بیماری ریفلاکس معده به مری وجود دارد، در این صورت می توان به مدت کوتاهی داروهای سرکوب کننده اسید را امتحان کرد. اما طبق گفته متخصصان (هاسال) "درمان همیشگی زمانی حاصل می شود که دیگر نیازی به دارو نداشته باشد."

در عین حال که برخی نوزادان به روشنی مبتلا به ریفلاکس معده به مری هستند و داروهای سرکوب کننده اسید واقعاً برایشان مفید است، ضرورت دارد که این عده با دقت بیشتری شناسایی شده و در خلال درمان مورد پایش قرار بگیرند تا تغییرات لازم در داروهای فعلی (بازدارنده پمپ پروتون) اعمال گردد.

حال از تفاوت کولیک و ریفلاکس نوزاد آگاه شدید و دانستید که گرچه علائم مشابه بین آنها وجود دارد، اما باید دقیقا مشخص شود که نوزاد به ریفلاکس مبتلا است یا کولیک و یا هر دو را با هم دارد زیرا هرکدام روش درمانی خاص خود را دارد.

 

بیشتر بدانید:

1- کولیک نوزادان از چه زمانی آغاز و تا چند ماهگی ادامه دارد؟

2- درمان های خانگی برای کولیک نوزادی

3- درمان های خانگی برای کولیک نوزادیعلت رفلاکس در نوزادان چیست و چگونه درمان می شود؟

4- پیشگیری از رفلاکس معده (برگرداندن یا بالا آوردن شیر) در نوزادان

منبع: theatlantic