The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت تاول نوك پستان در شيردهي چیست و چگونه قابل درمان است؟

یکی دیگر مشکلات رایج در دوران شیردهی ابتلا به تاول نوك پستان است. این نوع تاول بسیار دردناک بوده و ادامه روند شیردهی را گاهی با مشکل مواجه می کند. اما با مطالعه این مطلب دریابید که چگونه می توان به راحتی تاول نوك پستان را درمان کرد و با لذت به شیردهی ادامه داد.

علت تاول نوك سينه در شيردهي

یکی از عواملی که شیردهی را با سختی مواجه می‌کند، تاول های نوک پستان است. بسیاری از مادران در روزهای ابتدایی پس از زایمان به پزشک شکایت می کنند که نوک سینم تاول زده و بسیار دردناک است، طوری که احساس می کنم دیگر نمی توانم شیر بدهم! اما به این راحتی دست از شیردهی برندارید، درمان تاول نوك سينه در شيردهي اصلا کار دشواری نیست!

تاول های نوک پستان ممکن است به خودی خود ظاهر شوند و در اکثر موارد مشکل ساز نیستند. اما، گاهی می‌تواند در شیردهی اختلال ایجاد کند. این مقاله را بخوانید تا به چگونگی ایجاد این تاول ها پی ببرید و ببینید که آیا روند شیردهی را مختل می‌کند و چگونه می‌توان آن را مدیریت کرد. تاول های نوک پستان را می‌توان بر اساس علت ایجاد آنها دسته بندی کرد.

۱- تاول اصطکاکی

اصطکاک مکرر ناشی از مکیدن نوک پستان توسط نوزاد شیرخوار می‌تواند باعث ایجاد تاول نوك پستان شود. با این حال، این احتمالاً زمانی بیشتر رخ می‌دهد که نوزاد نمی‌تواند به درستی پستان را به دهان بگیرد. مالش غیر طبیعی زبان و دیگر قسمت‌های دهان به نوک پستان می‌تواند باعث تحریک دائمی پوست و در نتیجه التهاب و تاول شود.

۲- تاول شیری

این نوع تاول نوك پستان، حباب پستانی نیز نامیده می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که مقدار ناچیزی شیر در زیر پوست مرده نوک پستان باقی می‌ماند و با یک تاول روی آن بسته می‌شود. تاول شیری همچنین ممکن است در اثر بسته بودن یک مجرای شیری بوجود آید. این تاول ها در مقایسه با تاول های اصطکاکی می‌توانند شدیدتر باشند، بنابراین، بسیار مهم است که بدانیم چگونه یک تاول پستان را شناسایی کنیم.

 

علائم تاول نوک پستان چیست؟

انواع تاول نوك پستان می‌تواند بسیار کوچک باشند و در نتیجه تشخیص آنها دشوار باشد. نشانه‌های زیر را که مشخص کننده شکل ظاهری تاول پستان هستند بررسی کنید:

  • هر برآمدگی غیر طبیعی روی نوک پستان و اطراف آن. اگر با انگشت روی نوک پستان را لمس کنید، آن برآمدگی را احساس می‌کنید.
  • یک لکه شفاف یا سفید روی نوک پستان و یک لکه سفید عمدتاً یک تاول شیری، نوعی از تاول نوك پستان است.
  • با فشار دادن نوک پستان بین انگشتان اشاره و شست، یک برآمدگی کوچک، در نوک پستان نمایان می‌شود. این بیشتر شبیه تاول شیری است، زیرا سفید است.
  • ممکن است یک درد ملایم در نوک پستان احساس کنید. درد بیشتر زمانی احساس می‌شود که شما مشغول شیردهی هستید، یا زمانی که شیر پستان تان روی لباستان می ریزد.

اگرچه بیشتر تاول های پستان بی ضرر هستند، شرایطی وجود دارد که یک پزشک باید تاول نوك پستان را بررسی کند.

 

چه زمانی باید برای تاول ها به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر هر کدام از علائم زیر را مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید:

  • تورم دردناک نوک سینه، از جمله اطراف هاله پستان
  • تاول نوك پستان در حال بزرگ شدن و دردناک باشد.
  • ترشح ماده سفید متمایل به زرد از نوک پستان (البته اطمینان داشته باشید که آغوز به طور کامل خارج شده است)
  • کاهش یا عدم جریان شیر از پستان
  • خونریزی از نوک پستان. درد شدید و قرمزی در ناحیه نوک پستان
  • احساس سوزش پس از خروج شیر از پستان
  • احساس یک توده در زیر نوک پستان یا هر جایی اطراف آن. این می‌تواند به دلیل تشکیل کیست شیری باشد که در اثر انباشت شیر درون مجرای شیر بوجود می‌آید.

علائم شدید مثل احساس سوزش، خونریزی و ترشحات زرد رنگ از نوک پستان، همه نشانه‌های یک عفونت در مجاری شیری است. یک بیماری که باید سریعاً تحت درمان قرار بگیرد.

 

درمان تاول شیر چیست؟

متخصصان شیردهی می‌گویند اگر تاول نوک پستان بدون درد است، شما نباید کاری انجام دهید. این عارضه خود به خود درمان می‌شود. اما اگر تاول دردناک است و موجب اختلال در شیردهی می‌شود، در اینصورت پزشک احتمالاً اقدامات زیر را برای تسکین درد و ناراحتی انجام می‌دهد:

۱- کم کردن تاول از طریق فشار دادن

یک فشار جزئی به نوک پستان می‌تواند تاول را باز کرده و موجب رها شدن شیر انباشته شده و درنتیجه درمان تاول شیری گردد. هنگام پاره شدن تاول ها، پزشک ممکن است از کمی مایع ضد عفونی کننده جهت پیشگیری از ورود میکروب‌ها به داخل زخم استفاده کند.

۲- باز کردن تاول با دست

اگر تاول با فشار باز نشود، در اینصورت به وسیله یک سوزن استریل شده برای باز کردن گرفتگی اقدام می‌کنند. محتویات داخل تاول از طریق سوراخ سوزن تخلیه می‌شوند.

۳- مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک و ضد التهاب

پس از اینکه تاول باز شد، باید آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهاب سازگار با شیردهی تجویز شود. اگر تشکیل تاول با عفونت مرتبط باشد، آنگاه باید آنتی بیوتیک اولین تجویز در درمان باشد. درمان تاول های شیر درصورتی که عفونی شده باشند، با کمک انتی بیوتیک ضروری است.

در اکثر موارد، درمان‌های پزشکی برای درمان تاول نوک پستان ضرورتی ندارد. درمان‌های خانگی به تنهایی می‌توانند در درمان این عارضه موثر باشند.

 

درمان های خانگی و تمهیدات پیشگیرانه برای تاول پستان چیست؟

اگر تاول پستان دردناک نباشد، در اینصورت درمان‌های خانگی اولین انتخاب هستند. مراحل زیر به عنوان درمان‌های طبیعی و خانگی و روش‌های پیشگیری از تاول پستان هستند:

۱- استفاده  از روغن زیتون

یک دستمال را به روغن زیتون آغشته کنید و آن را روی تاول بگذارید و روی آن سوتین بپوشید، و برای یک روز نگه دارید. روغن زیتون می‌تواند به نرم کردن پوست اطراف تاول کمک کند و در نتیجه تاول به راحتی پاره می‌شود. مطمئن شوید که قبل از شیردهی به نوزاد روغن زیتون را با یک دستمال تمیز از روی سینه‌تان پاک کنید.

۲- قبل از شیردهی از کمپرس گرم استفاده کنید

یک دستمال را با آب گرم خیس کنید و هر بار قبل از شیر دادن به نوزاد، نوک پستان را با آن کمپرس کنید. گرمای دستمال می‌تواند پوست‌های مرده را جدا کند و شیر غلیظ شده به راحتی از پستان خارج می‌شود.

۳- قبل از شیردهی پستان را ماساژ دهید و از همان پستان شیردهی را آغاز کنید

با انگشت اشاره ضربه‌های دایره‌وار به بالای هاله پستان بزنید یا ضربه‌های مستقیم از بالای سینه تا نوک پستان وارد کنید. این کار جریان شیر از مجرای شیردهی را تحریک و به رفع گرفتگی، که منجر به تاول می‌شود کمک می‌کند.

۴- مقداری از شیر را به بیرون پمپاژ کنید

به وسیله یک شیر دوش مخصوص، مقداری از شیر پستانی که دارای تاول است را بدوشید. فشار حاصل از شیردوش می‌تواند تاول را باز کند و باعث جریان آرام شیر در هنگام شیر دادن به نوزاد شود. فشار شیر همچنین می‌تواند هرگونه گرفتگی داخل کانال‌های شیری را کاهش دهد.

۵- وضعیت شیردهی را تغییر دهید

با یک متخصص شیردهی مشورت کنید اگر احساس می‌کنید که نوزاد شیرخوارتان قادر نیست به درستی پستان را بگیرد. مکیدن نادرست پستان می‌تواند منجر به اصطکاک در نوک پستان و تاول شود، و همچنین باعث می‌شود شیر در پستان انباشته شود، که می‌تواند ریسک ایجاد تاول و بسته شدن راه‌های شیری را به دنبال داشته باشد.

۶- کاهش اصطکاک نوک پستان

گاهی اوقات، یک تاول شفاف (آب دار) در نوک پستان می‌تواند نتیجه اصطکاک مداوم نوک پستان باشد. برخی مادران تمایل به پوشیدن محافظ های پلاستیکی مخصوص روی نوک پستان برای جلوگیری از نشت شیر روی لباس شان، دارند. اگر این لایه محافظ به اندازه مناسب نباشد، یا در تمام طول روز پوشیده شود، می‌تواند به طور مداوم به پوست سینه مالیده شود و روی پوست تاول ایجاد کند. بنابراین بهتر است به جای لایه‌های پلاستیکی برای این منظور، از نوع نرم و کتان استفاده کنید. حتی اگر شما از جنس پلاستیکی آن استفاده می‌کنید، سعی کنید اندازه و سایز مناسب خود را انتخاب کنید و از پوشیدن آن به مدت طولانی پرهیز کنید.

تاول نوك پستان ممکن است در دوران شیردهی بوجود آید و خود به خود رفع شود، و احتمالاً برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر احساس درد و ناراحتی در ناحیه نوک پستان، شیردهی را برای شما غیر ممکن می‌سازد، هرچه زودتر با پزشکتان مشورت کنید. پایبندی منظم به مراحل پیشگیرانه باعث می‌شود تاول نوك پستان از بین برود.

 

مطالعه بیشتر:

1- با ورم پستان بعد از شیر گرفتن کودک چه کنیم؟

2- آماده سازی نوک پستان برای شیردهی پستانی

3- روش های کاهش درد پستان ها پس از شیر گرفتن نوزاد

4- نحوه صحیح قرار دادن نوک پستان در دهان نوزاد