The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پاپ اسمیر چیست و ازمایش پاپ اسمیر چگونه انجام میشود؟

پاپ اسمیر آزمایشی سریع، آسان و بدون درد برای تشخیص سرطان دهانه‌ی رحم یا پیشگیری از این سرطان است. اگر می خواهید بدانید که پاپ اسمیر برای چیست؟ آیا پاپ اسمیر درد داره یا نه؟ ازمایش پاپ اسمیر چگونه انجام میشود و ... این متن را مطالعه کنید.

پاپ اسمیر چیست؟

پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز‌ می‌‌گویند، نوعی آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است که شامل جمع آوری نمونه‌ای از‌ سلول‌های دهانه رحم در معاینه معمول لگن‌ می‌شود.‌ سلول‌های نمونه برداری شده روی یک لام شیشه‌ای قرار‌‌‌ می‌‌گیرند و به ماده‌ای به نام‌‌ پاپانیکولا آغشته‌‌‌ می‌‌شوند. سپس در آزمایشگاه نمونه زیر‌ میکروسکوپ مورد بررسی قرار‌‌‌ می‌‌گیرد تا تغییرات قبل از سرطان یا تغییرات بدخیم و سرطانی مشخص شوند.

از جمله مزایای پاپ اسمیر، نداشتن جواب مثبت کاذب است. به عبارتی یک نتیجه طبیعی به عنوان غیرطبیعی برداشت نمی‌شود. اما نکته مهم این است که حتی یک نتیجه خوب به معنی عالی نیست و همیشه ممکن است سرطان در پاپ اسمیر تشخیص داده نشود. بنابراین، تعداد کمی از زنان علیرغم غربالگری منظم پاپ اسمیر، دچار سرطان دهانه رحم‌‌‌ می‌‌شوند.

در اکثر موارد، تست پاپ اسمیر ناهنجاری‌های ابتدایی سلولی را قبل از اینکه بدخیم شوند و در زمانی که هنوز به راحتی قابل درمانند، تشخیص می‌دهد. پاپ اسمیر قدرت تشخیص سایر انواع سرطان‌ها از جمله سرطان تخمدان، واژن یا رحم را ندارد. سرطان این اندام‌ها ممکن است در طول معاینه زنان و زایمان همزمان با گرفتن تست پاپ اسمیر تشخیص داده شود.

آیا تست پاپ اسمیر درد داره؟

بسیاری از بانوان از انجام معاینات زنانه هراس دارند و می پرسند که پاپ اسمیر درد داره؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که معمولا انجام پاپ اسمیر تست دردی به همراه ندارد، مگر در هنگام کار گذاشتن اسپکولوم (وسیله معاینه) عضلات لگن خود را منقیض کره و کمی درد احساس کنید.

زمان انجام تست پاپ اسمیر

درمورد زمان مناسب برای انجام تست پاپ اسمیر باید به شما بگوییم که درواقع هر زمانی که دهانه رحم شما به شدت آغشته به خون نباشد می توانید این تست را انجام دهید، اما بهترین زمان انجام آزمایش پاپ اسمیر روز 15 چرخه قاعدگی است.

کدام خانم‌ها باید تست پاپ اسمیر دهند؟

متخصصان کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) و انجمن سرطان آمریکا (ACS) توصیه‌‌‌ می‌‌کنند همه خانم‌های 21 تا 65 ساله هر 3 سال یک بار تست غربالگری سرطان دهانه رحم انجام دهند. پاپ اسمیر نوعی آزمایش غربالگری معمولی است اما وقتی با آزمایش پاپیلومای انسانی (HPV) (علت شناخته شده سرطان‌های دهانه رحم)، همراه شود، هر 5 سال یکبار غربالگری برای خانم‌های 30 ساله و بالاتر قابل قبول است.

پاپ اسمیر در بارداری

بارداری مانع از انجام پاپ اسمیر نمی‌شود، بنابراین، پاپ اسمیر را‌‌‌ می‌‌توان با اطمینان در حاملگی انجام داد.

آزمایش پاپ اسمیر برای خانمهایی که هیسترکتومی (عمل برداشتن دهانه رحم) انجام داده‌اند تجویز نمی‌شود. در صورتی که دهانه رحم برداشته نشده باشد و خانم عمل هیسترکتومی سابوتوتومی، انجام داده باشد، باید غربالگری را طبق دستورالعمل‌های مشابه زنانی که هیسترکتومی نداشته‌اند، ادامه داد.

خونریزی بعد از پاپ اسمیر

خطرات پزشکی شناخته شده‌ای در ارتباط با غربالگری پاپ اسمیر وجود ندارد. ممکن است خانم بلافاصله بعد از پاپ اسمیر دچار لک بینی (خونریزی سبک از واژن) شود اما خونریزی شدید یا بیش از حد طبیعی نیست.

تست پاپ اسمیر توسط چه کسی انجام‌ می‌شود؟

متخصص زنان و زایمان یا پزشکان مراقبت‌های اولیه از جمله پزشکان خانواده و متخصصان داخلی، پرستاران و ماماها‌ می‌توانند این تست را انجام دهند.

پاپ اسمیر چگونه انجام میشود؟

در توضیح این مساله که نمونه گیری پاپ اسمیر چگونه انجام میشود، خانم باید به کمر بخوابد. متخصص ابتدا ناحیه تناسلی و رکتوم بیمار از جمله مجرای ادراری را مورد بررسی قرار‌‌‌ می‌‌دهد تا مطمئن شود که طبیعی به نظر‌‌‌ می‌‌رسد.

سپس یک اسپکولوم یا آینه‌ی طبی در ناحیه واژن وارد‌‌‌ می‌‌شود. اسپکولوم ابزاری است که امکان مشاهده و معاینه واژن و دهانه رحم را ممکن‌ می‌سازد.

پزشک اسپچولا یا کاردکی مخصوص را به داخل دهانه رحم وارد کرده و به دور آن‌‌‌ می‌‌چرخد تا نمونه‌ای از‌ سلول‌‌ها‌ جمع شود بعلاوه نمونه‌ای نیز از روی سطح دهانه رحم برداشته‌ می‌شود.

نمونه‌ها در محلولی قرار‌‌‌ می‌‌گیرند که در اثر آن‌ سلول‌‌ها‌ از آن جدا شده و برای تولید اسلایدها برای ارزیابی آزمایشگاهی استفاده‌‌‌ می‌‌شوند. نتایج پاپ اسمیر یکی یا دو هفته بعد اعلام‌ می‌شود.

 

https://www.medicinenet.com/pap_smear/article.htm#with_pap_smears_so_available_why_are_women_still_dying_of_cervical_cancer