The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زخم ناحیه تناسلی و علل زخم های تناسلی زنانه چیست؟

زخم ناحیه تناسلی در بانوان، به برآمدگی ‌ها و ضایعات داخل یا اطراف واژن یا فرج گفته می شود. این زخم ها می توانند از ناحیه تناسلی تا مقعد گسترش پیدا کنند.برخی از انواع این زخم و ضایعات ممکن است دردناک یا حساس باشند و یا اینکه خارش یا ترشح داشته باشند و برخی دیگر نیز ممکن است هیچ علامتی ایجاد نکنند. زخم ناحیه تناسلی می توانند بدون دلیل ایجاد شوند و خود به خود برطرف شوند. اما برخی از آن ها ممکن است به دلیل برخی از اختلالات پوستی ایجاد شودن و یا اینکه نشانه یک عفونت مقاربتی (STI) باشد.

تشخیص زخم ناحیه تناسلی

زخم ناحیه تناسلی ممکن است به صورت برآمدگی ها و تاول های کوچک، قرمز یا گوشتی ظاهر شوند. این زخم ها همچنین ممکن است ظاهر خود را تغییر دهند و پوسته ای یا بزرگتر شوند. آن ها همچنین می توانند با علائم دیگری نیز همراه باشند، از جمله:

  •  خارش،
  •  درد در محل زخم،
  • درد لگنی،
  •  سوزش،
  •  خون ریزی،
  •  احساس ناراحتی هنگام ادرار کردن،

به طور کلی، بیماری های مقاربتی با برخی علامت ها همراه هستند، مانند:

اما برخی از بیماری های مقاربتی نیز هستند که هیچ علامتی ندارند. این مساله باعث می شود که این دسته از عفونت ها بدون آزمایش قابل تشخیص نباشند.

علل زخم های تناسلی زنانه

شایع ‌ترین علل زخم ‌های تناسلی بانوان، بیماری ‌های مقاربتی هستند که می‌ توانند از راه رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی و همچنین از طریق به اشتراک گذاشتن اسباب ‌بازی ‌های جنسی با دیگران منتقل شوند.

بیماری های مقاربتی که می توانند باعث زخم های تناسلی در بانوان شوند، عبارتند از:

  • تبخال تناسلی که توسط یک ویروس ایجاد می شود،
  •  زگیل تناسلی که توسط ویروس ایجاد می شود،
  •  شانکروئید، که یک بیماری باکتریایی است،
  • سیفلیس، که یک عفونت باکتریایی است.
  •  مولوسکوم کنتاژیوزوم که یک عفونت پوستی ویروسی با گره های مرواریدی برجسته و یا مسطح است.

برخی از بیماری های مزمن پوستی نیز ممکن است منجر به زخم های تناسلی شوند:

  • اگزما، التهاب پوستی که اغلب در اثر آلرژی ایجاد می شود،
  • ولوواژینیت، التهاب فرج و واژن،
  •  درماتیت تماسی، حساسیت به مواد شیمیایی، شوینده ها و عطرها،
  •  کیست ها،
  • موهای رشد نکرده،

به علاوه گاهی اوقات حتی یک خراش ساده نیز ممکن است عفونی شده و باعث زخم تناسلی شود. البته برجستگی ‌ها و توده ‌های اطراف فرج که خونریزی می‌ کنند یا از بین نمی‌ روند، ممکن است نشانه‌ ای از سرطان ناحیه تناسلی باشند و نیاز به ارزیابی فوری پزشکی دارند.

تشخیص زخم های تناسلی زنانه

از آنجایی زخم های تناسلی در بانوان علل متنوعی دارد، مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق بسیار مهم است. پزشک از طریق معاینه لگنی شما را معاینه فیزیکی می کند و در مورد سابقه پزشکی شما سوالاتی را می پرسد. همچنین این احتمال وجود دارد که برایتان آزمایش خون درخواست کرده و یا ناحیه آسیب دیده را سواب بکشد و آن را برای ارزیابی از نظر وجود باکتری یا ویروس به آزمایشگاه ارسال کند.

اقدامات مراقبت از خود:

پزشک باید هر گونه برجستگی یا زخم ناحیه تناسلی را برای تعیین علت و جلوگیری از هر گونه عارضه پزشکی ارزیابی کند. همچنین مهم است که بفهمید علت زخم تناسلی ایجاد شده، یک بیماری مقاربتی است یا نه، زیرا با درمان به موقع می توانید از سرایت آن به شرکای جنسی خود خودداری کنید. تا زمان فرا رسیدن زمان مراجعه به پزشک خود، حمام سیتز می تواند به تسکین هر گونه درد یا ناراحتی کمک کند.

شما می ‌توانید با پر کردن وان حمام با آب گرم که هنگام نشستن درون آن، آب تا باسن ‌تان بالا می ‌رود، در خانه یک حمام سیتز درست کنید. همچنین یک محلول نمکی ملایم یا جوش شیرین را به آب اضافه کنید. به علاوه می توانید یک لگن کوچک را برای تهیه حمام سیتز از داروخانه خریداری کرده و به جای وان حمام از آن استفاده کنید.

درمان زخم های تناسلی

نوع و روش دقیق درمان بستگی به علت زخم های تناسلی دارد. به عنوان مثال، برخی از بیماری های مقاربتی، مانند تبخال تناسلی، غیرقابل درمان هستند، اما علامت های ناشی از این بیماری را می توان با دارو درمان کرد. داروهای موضعی و خوراکی ممکن است زخم ها را درمان کرده و درد را تسکین دهند. داروهایی که پزشک ممکن است برایتان تجویز کند، عبارتند از:

  •  آنتی بیوتیک ها،
  •  داروهای ضد ویروسی،
  •  کورتیکواستروئیدها، مانند هیدروکورتیزون،
  •  مسکن ها،
  •  سایر داروهای ضد خارش،

سایر زخم های تناسلی، مانند کیست های غیر سرطانی، همیشه نیاز به درمان ندارند. اما در صورت تمایل می توانید آن ها را با روش هایی مانند جراحی و ... حذف کنید.

پیشگیری از زخم های تناسلی بانوان

انجام رابطه جنسی ایمن و محافظت شده با استفاده از کاندوم می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری های مقاربتی که باعث زخم های تناسلی می شوند، کمک کند. اگر به یک بیماری مقاربتی مبتلا هستید، سعی کنید با شریک جنسی خود در این مورد حرف بزنید و او را نیز به انجام آزمایش و درمان ترغیب کنید.برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما و شریک زندگیتان باید تا پس از به پایان رسیدن درمان، از هر گونه تماس جنسی خودداری کنید، زیرا ممکن است عفونت مقاربتی را به سایر بخش های بدن از جمله مقعد منتقل کنید.

پیشگیری از زخم های تناسلی به دلیل شرایط پوستی یا واکنش های آلرژیک ممکن است دشوارتر باشد. یکی از راه ها این است که از محرک های شناخته شده مانند صابون های ساینده یا عطرهای قوی در ناحیه تناسلی استفاده نکنید. به علاوه با شستن دقیق ناحیه تناسلی و اجتناب از شیو کردن نواحی قرمز، متورم یا آسیب دیده، می توان احتمال ایجاد کیست و موهای زیر پوستی را کاهش داد.

چه زمانی باید برای زخم ناحیه تناسلی به پزشک مراجعه کنید؟

بهتر است به محض مشاهده هر گونه زخم در ناحیه تناسلی، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. به این ترتیب، پزشک شما می تواند علت زخم های تناسلی را به درستی تشخیص داده و یک دوره درمانی مناسب را برایتان انتخاب کند. بنابراین اگر متوجه زخم جدید تناسلی، تغییر در زخم موجود، خارش ناحیه تناسلی، خونریزی، درد یا تب در کنار زخم شدید، فوراً یک قرار ملاقات با پزشک رزرو کنید.

اگر علت زخم ناحیه تناسلی بیماری مقاربتی باشد، مراجعه به پزشک بسیار مهم است. به گفته منبع مورد اعتماد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بانوان بیشتر از دیگر افراد در معرض خطر ابتلا به عوارض طولانی مدت و جدی ناشی از بیماری های مقاربتی درمان نشده هستند.

چشم انداز

چشم انداز بلند مدت بستگی به علت ایجاد کننده زخم های تناسلی دارد. در بسیاری از موارد، زخم های تناسلی زنانه با درمان قابل برطرف شدن هستند. با این حال، برخی از بیماری ها، مانند تبخال تناسلی یا مشکلات پوستی مزمن، می توانند مادام العمر باشند و منجر به زخم های عود کننده شوند. دیدگاه شما به زمان درمان نیز بستگی دارد. بیماری‌ های مقاربتی درمان ‌نشده می ‌توانند عوارض سلامتی جدی برای بانوان ایجاد کنند، از جمله:

در چنین شرایطی پزشک می ‌تواند گزینه‌ های درمانی طولانی ‌مدت را برای مدیریت علائم ، پیشگیری از عوارض زخم ناحیه تناسلی و کمک به جلوگیری از شیوع بیماری‌ ها مدنظر قرار دهد.

مطالعه بیشتر:

لکه های قرمز روی دستگاه تناسلی به چه علت است؟

درمان خانگی خارش واژن در دوران بارداری چگونه است؟

درمان زخم دهانه رحم و مراقبتهای بعد از آن چگونه است؟

تبخال تناسلی در زنان آیاخطرناک است ودرمان تبخال تناسلی چیست؟

ترجمه و تالیف: شاهرخ ایمانی

?پرسش و پاسخ های زخم ناحیه تناسلی

منظور از زخم ناحیه تناسلی چیست؟

زخم ناحیه تناسلی ممکن است به صورت برآمدگی ها و تاول های کوچک، قرمز یا گوشتی ظاهر شوند. این زخم ها همچنین ممکن است ظاهر خود را تغییر دهند و پوسته ای یا بزرگتر شوند.

بیماری های مقاربتی چه علائمی دارند؟

به طور کلی، بیماری های مقاربتی با برخی علامت ها همراه هستند، مانند: • مقاربت دردناک • ناراحتی هنگام ادرار کردن • افزایش یا بدبو شدن ترشحات واژن،

علت زخم های تناسلی زنان چیست؟

شایع ‌ترین علل زخم ‌های تناسلی بانوان، بیماری ‌های مقاربتی هستند که می‌ توانند از راه رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی و همچنین از طریق به اشتراک گذاشتن اسباب ‌بازی ‌های جنسی با دیگران منتقل شوند.

توی ناحیه تناسلی من زخم ایجاد شده، چیکار کنم؟

از آنجایی زخم های تناسلی در بانوان علل متنوعی دارد، مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق بسیار مهم است. پزشک از طریق معاینه لگنی شما را معاینه فیزیکی می کند و در مورد سابقه پزشکی شما سوالاتی را می پرسد. همچنین این احتمال وجود دارد که برایتان آزمایش خون درخواست کرده و یا ناحیه آسیب دیده را سواب بکشد و آن را برای ارزیابی از نظر وجود باکتری یا ویروس به آزمایشگاه ارسال کند.

منبع: healthline