The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روغن زیتون در بارداری چگونه مصرف کنیم؟ پیشگیری ترک های پوستی

دوران بارداری دوران زیبایی است و تنها بخش سخت آن ویار بارداری و رژیم غذایی برای پیشگیری از اضافه وزن بالاست. در این دوران باید مراقب باشید به اندازه و متعادل غذا بخورید. یکی از راهکارهای برای حفظ زیبایی در این دوران استفاده از روغن زیتون در بارداری است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که روغن زیتون در بارداری چگونه مصرف کنیم و نیز فواید اسفاده از روغن زیتون در بارداری چیست؟

مصرف روغن‌‌‌ها در دوران بارداری

همان‌قدر که مهم است روی مصرف تمام گروه‌‌‌‌های غذایی در دوران بارداری تمرکز کنید توجه به نوع روغن‌‌‌‌های مصرفی هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

- روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌هایی است که نه تنها خانم‌‌‌‌های باردار بلکه تمامی افراد می‌توانند انتخاب کنند.

 افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی در دوران بارداری فواید بی‌شماری دارد.

 در این مقاله بیشتر به خواص روغن زیتون و میزانی که باید در دوران بارداری مصرف شود می‌پردازیم:

روغن زیتون در بارداری

درخت زیتون که میوه زیتون بار می‌آورد بومی منطقه مدیترانه است. روغن زیتون از فشردن دانه‌‌‌‌های زیتون به دست می‌آید و یکی از اجزای اصلی آشپزی اسپانیایی، یونانی، پرتغالی و ایتالیایی است و غیر از آشپزی در صنعت آرایش و پزشکی هم کاربرد دارد.  

روغن زیتون بوی خاصی دارد که به اثبات رسیده افزودن آن به مواد غذایی با خواص بی‌شماری همراه است. در اینجا به 5 خاصیت آن در دوران بارداری اشاره می‌کنیم:

آیا روغن زیتون در بارداری ضرر دارد؟

آیا مصرف روغن زیتون در بارداری مجاز است؟ بله. نه تنها مصرف این روغن ایمن است بلکه خواص بسیاری هم برای مادر باردار دارد. روغن زیتون حاوی ویتامین‌‌‌ها و اسید‌‌‌‌های چربی است که در رشد جنین و سلامت مادر تاثیر گذار است. غیر از این، خواص دیگری هم دارد که به آن می‌پردازیم:

  1.  مقابله با عفونت‌ها

روغن زیتون حاوی ویتامین A است که به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و از خانم باردار در برابر عفونت‌‌‌ها محافظت می‌کند. ویتامین A همچنین در داشتن چشمانی سالم و تکامل بینایی در جنین در حال رشد هم موثر است.

  1. تقویت عکس العمل‌‌‌‌های نوزاد

بر اساس تحقیقات انجام شده نوزادان مادرانی که در دوران بارداری روغن زیتون مصرف کرده‌اند در مقایسه با سایر نوزادان رشد بهتری دارند. عکس العمل‌‌‌‌های روانی در این نوزادان نیز بسیار بهتر و پیشرفته‌تر است.

  1. رشد سالم جنین

روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 3 است که برای قلب بسیار مفید بوده و در رشد جنین زنان باردار تاثیر قابل توجهی دارد. بر اساس برخی مطالعات به اثبات رسیده ترکیبات موجود در روغن زیتون کارکردهای مغزی جنین را تقویت کرده و بعد از تولد به یادگیری بهتر مهارت‌‌‌ها کمک می‌کند. همچنین بین مصرف روغن زیتون در دوران بارداری توسط مادر و وزن، قد و رشد مغزی در جنین ارتباطی وجود دارد. (تکامل بینایی، شنوایی و مغز جنین در رحم مادر)

  1. ویتامین E

روغن زیتون حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E نیست ولی به دلایل تاثیراتی که در برابر اکسیداسیون دارد، همان مقدار ویتامین E موجود در آن برای خانم باردار کفایت می‌کند. ویتامین E به رشد جنین و آماده شدنش برای تنفس اکسیژن بعد از تولد کمک می‌کند.(آسم نوازد نتیجه کمبود ویتامین E در بدن مادر بارداری)

مصرف روغن زیتون در دوران شیردهی نیز سبب انتقال ویتامین ٍ Eاز طریق شیر به نوزاد شده و مخصوصا در نوزادان نارس به رشد و کارکرد بهتر کلیه‌‌‌ها و پانکراس کمک می‌کند.

  1. کاهش ترک‌های پوستی

مصرف روغن زیتون در دوران بارداری به کاهش بروز ترک‌‌‌‌های پوستی یا استریا کمک می‌کند دلیل بروز این ترک‌‌‌ها باز شدن ماهیچه‌‌‌‌های شکمی مخصوصا در سه ماهه آخر بارداری است.

مصرف مرتب روغن زیتون در دوران بارداری سبب کاهش بروز این نوع ترک‌‌‌ها یا حتی محو کامل آنها بعد از بارداری می‌شود. گمان نکنید با یکی دو وعده مصرف روغن زیتون معجره‌ای رخ می‌دهد. حداقل برای چندین هفته باید مصرف این روغن را ادامه دهید تا اثرات آن را ببینید.

اثرات مفید روغن زیتون در بارداری بر سلامت مادر ثابت شده است و غیر از مصرف خوراکی می‌توانید از خواص موضعی آن بر پوست هم استفاده کنید اما فراموش نکنید میزان کالری این روغن نیز همانند سایر روغن‌هاست و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند دردسرساز باشد. پس قبل از افزودن آن به برنامه غذایی حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

پیشگیری و کاهش ترک های پوستی و کشیدگی های پوستی در بارداری

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین

منبع: momjunction