The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تکامل بینایی، شنوایی و مغز جنین در رحم مادر

تبادل احساس بين شما و فرزندتان از همان ابتدای بارداری آغاز می شود. جنين صداهای اطراف را می شنود و تمام احساس‌ و حالت‌ های شما، غذايی که می خوريد و بوهايی را که حس می کنيد، ثبت می کند و در ضمير ناخودآگاهش ثبت می شود. در این نوشته در مورد تکامل بینایی، شنوایی و همچنین مغز جنین و آنچه جنین در رحم می‌ بیند، می‌ شنود و تنفس می‌ کند می‌ پردازیم.

بدون تردید روزی نیست که احساسات شما دنیای اطراف تان را تجزیه و تحلیل نکند؛ خواه مزه شکلات باشد یا گوش دادن به موسیقی و یا لذت بردن از تماشای صحنه‌ای زیبا در هنگام پیاده‌روی. شاید فکر کنید که جنین در دنیایی متفاوت از دنیای شما زندگی می‌کند، در مکانی ساکت، تاریک، مرطوب و گرم که مانند سلول انفرادی است. ولی زمانی که نوزاد در رحم است، احساسات او شروع به کار می‌کند، البته این احساسات، تنها نشانۀ واکنش جنین به آنچه که نیاز‌دارد نیست. بلکه جنین خود را برای مواردی که بعد از خارج شدن از رحم رخ می دهد، آماده می‌کند.

 

تکامل جنین در رحم مادر

 

تاثیر مایع رحمی (مایع آمنیوتیک)

مهمترین مایعی است که بانوان باردار باید درباره آن آگاهی داشته باشند. مایع رحمی که محصولی از سوخت و ساز جنین است چندین کار را انجام می‌دهد؛ به تبادل مواد بین شما و جنین تان کمک می‌کند، بعنوان مانعی فیزیکی (بالشتک نرمی در برابر صدمات شدید، مثل افتادن) جنین شما را محافظت می‌کند و همچنین بعنوان بخشی از سیستم ایمنی جنین کار می‌کند. در واقع مایع رحمی به وسیله مواد شیمیایی ایمن‌‌ساز، با ویروس‌ها و باکتری‌های خطرناک مبارزه می‌کند. حقیقتی دیگر در مورد مایع رحمی این است ‌که این مایع هر دو طرف غشاء پرده صماخ گوش جنین را می‌پوشاند و اجازه عبور صدا از گوش خارجی به گوش داخلی را می‌دهد.

جنین برای رشد شش‌های خود به مایع رحمی نیاز دارد. در واقع شش‌های جنین مانند کیسه فریزر مچاله است. زمانی‌که جنین مایع رحمی را به داخل شش می‌فرستد، این مایع، بافت شش را برای تولید ماده‌ای که باعث تکامل شش‌ها می‌شود، تحریک ‌کرده و راه‌های تنفسی را برای تنفس هوای آزاد روان کرده و به شش‌ها اجازه تکامل می‌دهد. به خاطر داشته باشید، درصورت ابتلا به دیابت بارداری، مصرف زیاد انسولین، مانع تکامل و رشد مناسب شش جنین می‌شود.

مایع رحمی، ابزار تشخیصی بسیار خوبی برای بررسی وضعیت جنین است، زیرا اتفاقاتی که در رابطه با رشد جنین رخ می دهد را به خوبی نشان می‌دهد. جنین علاوه بر شناور‌بودن در مایع رحمی و فراگیری توازن در فضا، (همانند یک ژیمناست)، روزانه حدود ۳۴۰ میلی‌لیتر از مایع رحمی را می‌خورد. حدود نیمی از آنرا برمی‌گرداند و بقیه را ادرار می‌کند. البته مایع رحمی هرسه روز یکبار کاملا تعویض می‌شود.

دلایل زیادی برای تفاوت در میزان مایع رحمی وجود دارد و پزشکان با اندازه‌گیری مقدار مایع آمینوتیک مشکلات جنین را تشخیص می‌دهند. برای مثال، در صورتی‌که در سونوگرافی مقدار زیادی مایع مشاهده شود، ممکن است نشانه‌ای از مشکلی در بلعیدن و هضم غذای جنین باشد. مقدارکم مایع نیز ممکن است به معنای این باشد که کبد به شکلی که باید، عمل نمی‌کند. اما میزان معمول (نرمال) مایع رحمی محیطی بالش‌مانند در رحم ایجاد می‌کند؛ در مایع رحمی است که دو حس بینایی و شنیداری (دیدن و شنیدن) جنین شروع به رشد می‌کند. 

 

تکامل بینایی جنین

اکثر بانوان رحم را تاریک و اسرارآمیز می‌پندارند، ولی بهتر است بدانید که درون رحم به اندازه کافی نور وجود دارد تا محرک‌های بینایی جنین تکامل بیابد.

 

تکامل مغز جنین

امگا ۳ یا DHA، کلیدی برای رشد قوی مغز است و با ایجاد "حفاظ ملین"، ارتباط بین نورون‌ها را سرعت می‌بخشد. بنابر‌این روزانه ۶۰۰ میلی‌گرم امگا ۳ مصرف کنید. مناسب ترین امگا ۳ از روغن ماهی گرفته می‌شود، اما اگر درباره آلودگی جیوه نگرانی دارید، منابع گیاهی آن نیز در دسترس است.

در هفته هفتم، جنین ساختار فنجانی شکلی در قسمت جمجمه را برای نگهداری از قسمت‌های خاصی از چشم ایجاد می‌کند (شبکیه و عدسی‌ها)، این قسمت ها به مغز متصل هستند و در چهارده هفتگی سیناپس‌ها در قسمتی از مغز که محل ادراک بینایی جنین است (قشر بینایی نامیده می‌شود)، شروع به شکل‌گیری می‌کنند. این روند برای یک‌سال با میزان ۱۰ میلیارد سیناپس جدید در روز ادامه می‌یابد. در هفته ۲۴ جنین صدای مادرش را تشخیص داده و با آن آرام می‌گیرند.

 

تکامل شنوایی جنین

آیا جنین می شنود؟ آیا می‌ توانید حدس بزنید که جنین قادر به شنیدن صداهایی مثل شوو...، ویرر... و ششش... است که از جریان خون در رگ‌ ها و حرکت روده‌ها و شکم تان تولید می‌ شود. این صداها در حقیقت به ۹۰ دسیبل می‌ رسند، یعنی انگار یک قطار شهری از نزدیک آپارتمان شما می‌ گذرد.

امواج صدا، تارهای کوچک چسبیده به سلول‌های عصبی حلزون گوش را که تکانه‌ ها را به مغز می‌ فرستد را تحریک می‌ کند. اگر این تارها از صداهای بلند آسیب ببینند، بر عملکرد گوش داخلی تاثیر می‌گذارد. به همین علت باید مراقب خود و نوزادتان باشید، خصوصاً اگر در کارخانه، قطار شهری یا قطار زیرزمینی کار می‌کنید. به همین دلیل از رفتن به کنسرت موسیقی صرف نظر کرده و موسیقی دلخواه خود را در منزل گوش کنید.

گرچه جنین صداها را مثل آنچه ما از صدای موزیک همسایه می‌شنویم، می‌شنود، ولی قادر به شنیدن صداهای فیلتر‌شده (توسط بافت‌ها، استخوان‌ها و مایعات) است و در هفته ۲۴ صدای مادرشان را تشخیص داده، این صدا را می شنود و با آن آرام می‌گیرد. البته آنها تفاوت بین واژه‌ها را متوجه نمی‌شوند، ولی ریتم و آهنگ صدایی که می‌شنوند، به عنوان زیرساخت برای کلام (زبان- سخنگویی) عمل می‌کند.

منبع: ترجمه: پوران گلشنی