The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پیشگیری و کاهش ترک های پوستی در بارداری

همان طوری که بدن تان رشد کرده تا از فرزندتان پذیرایی کند، پوست تان نیز کشیده می شود. هیچکس دوست ندارد پوست شکمش راه راه شود، اما تقریباً 80 درصد از بانوان باردار دچار ترک های پوستی در بارداری می‌شوند.

علت ترک های پوستی در بارداری

مهمترین عامل کشیدگی پوست در بارداری تغییرات هورمونی است که سبب عدم تعادل در فیبروبلاست ها ( سلول های تولید کننده الاستین و کلاژن ) می شود در نتیجه تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژن و الاستین کاهش می یابد. در نتیجه فیبرهای کلاژن دچار پارگی شده و پوست حالت ترک خوردگی پیدا می کند

این ترک خوردگی ها بیستر روی شکم، کناره های پستان، روی باسن و بالای ران ها پدیدار می‌گردد. آنها مثل رگه‌های صورتی آشکار می شوند و پس از یک سال به رنگ خاکستری نقره‌ای یا سفید تبدیل شده و سپس محو می‌گردد. بانوانی که پوستی بسیار سفید یا به شدت تیره دارند، احتمالاً بیشتر از سایرین دچار چنین ترک های پوستی می شوند. این خطوط معمولاً هنگامی که وارد سه ماهه دوم بارداری می‌شوید، آشکار می‌گردد، اما در اکثر موراد در آخرین سه ماهه سوم بارداری شدت می‌یابند.

آیا شما نیز دچار آن می‌شوید؟ چگونه می‌توان آنان را متوقف ساخت؟ پاسخ در هر دو سوال چنین است؛ کار زیادی از دست تان بر نمی آید. زیرا این تغییر سایز و تغیرات هورمونی در تمامی سنین، اندازه‌ها و نژادها باعث ترک خوردن پوست می شود . اگر بیش از دوقلو باردارید یا حجم مایع آمنیوتیک بالا باشد احتمال بروز ترک های پوستی نیز افزایش می یابد.

 اگر مادرتان دچار این نشانه‌ها شده است، در نتیجه به احتمال زیاد شما نیز آنان را خواهید داشت (نقش ژنتیک). اما عده‌ای براین باورند که چگونگی مراقبت از پوست و کنترل افزایش وزن می تواند از بوز چنین ترک هایی جلوگیری کند یا شدت آن را کاهش دهد. بنابراین، به دلیل اینکه مادرتان دچار چنین ترک های نشده است، به این معنا نیست که شما نیز نخواهید داشت.

پیشگیری از ترک های پوستی در بارداری

روش مطمئنی برای پیشگیری از ترک های پوستی و کشیدگی های پوستی در بارداری وجود ندارد، اما برای کاهش شدت آن کارهای زیادی می توان انجام داد. پوستی نرم بهتر حمایت می‌شود و گرچه کرم معجزه‌آسایی برای متوقف ساخت کامل آن وجود ندارد، با این حال بهتر است که به جای استفاده از لوسیون معمولی از محصولات مناسب برای بارداری‌ استفاده کنید. لوسیون های معمولی سبک‌تر و چسبندگی کمتری دارند، اما روغن‌ها و کره‌ها، رطوبت بیشتری را نگه می‌دارند و پوست‌تان را در نرم‌ترین حالت خود قرار می‌دهند. معمولاً توصیه می شود که لوسیون را پس از حمام یا دوش گرفتن به بدن بمالید. چنین کاری به این علت است که پوستی مرطوب، آب بیشتری را در خود نگه می‌دارد.

روغن/کَره/لوشن را در دستان‌تان گرم کنید و آنرا با حرکات دایره وار بزرگ و به آرامی روی بدن‌تان بمالید. و توجه خاصی به شکم و پستان‌ها داشته باشید. زیرا پوست این نواحی با شدت بیشتری کشیده می‌شود و در نتیجه امکان دارد خشکی و خارش بیشتری داشته باشند. هنگامیکه بدنتان رشد بیشتری کرد و دسترسی به برخی قسمت های پوست دشوارتر شد، از همسرتان بخواهید در مالیدن لوشن روی پوست‌تان به شما کمک کند.

از این فرصت می توانید برای برقراری پیوند با فرزند درون‌تان نیز بهره برید و شکم تان را با عشق و توجه به او ماساژ دهید.   

اگر پستان های خشکی دارید، به آن نواحی لوشن بمالید، اما متوجه باشید که نوک پستان ها را بیش از حد مرطوب نسازید. زیرا اگر رطوب بیشتری به خود گیرند و بسیار نرم شوند، در نتیجه امکان دارد، آسیب‌ پذیر شوند. اگر دچار هر ناراحتی در نوک پستان شدید، وقتی در منزل تنها هستید، گهگاه پستان ها را در معرض هوا قرار دهید. و هرگز به آنان مایعات خشک کننده نمالید، مثل الکل.

 برای جلوگیری از کشیدگی و ترک های پوستی در بارداری موارد زیر را رعایت کنید:

  • معقول بخورید و از افزایش وزن سریع و زیاد دوری کنید. اگر وزن بسیار زیادی را در مدت زمانی کوتاه کسب کنید، پوست‌تان شانسی برای تطابق ندارد و برای پذیرایی از شکل بدنی جدیدتان باید کشیده شود.
  • سراسر بارداری پستان بندی مناسب بپوشید. پستان در حال رشدتان به دلیل سنگین‌تر شدن به حمایت بیشتری نیاز دارند.
  • پوست‌تان را نرم نگه دارید. برای انعطاف پذیر ساختن پوست‌ به پستان‌ها، شکم، باسن و شکم‌تان لوسیون بمالید. عصاره روغن نارگیل یا روغن فندق برای برخی از بانوان تاثیر خوبی داشته است. ماساژ صبحگاهی و شامگاهی را امتحان کرده و آنرا انجام دهید.
  • احتمال دارد تقویت ماهیچه های زیر پوست شکم، لگن، بالای ران و باسن مانع برخی از ترک خوردگی هایی شود. بنابراین ممکن است ورزش منظم در دوران بارداری نیز به شما کمک کند.
  • مطمئن گردید که با مصرف روزانه مکمل‌ها و میوه‌ها، سبزیجات، سالا‌دها و محصولات لبنی به اندازه کافی ویتامین C و روی دریافت می‌کنید.

 با ترک های پوستی کنار بیایید

بنابراین، خوب می‌خورید، ورزش کرده و به طور منظم پوست خود را مرطوب‌ می‌کنید، اما هنوز پوست شکم تان مثل نقشه جاده شده است. چنان‌که احتمال کمی دارد، ولی می‌توانید عشق به ترک های پوستی خود را یاد بگیرید، برخی بانوان آنها را به عنوان " اثبات مادر شدن" می پذیرند. در هر صورت زیاد نگران نباشید چراکه با گذشت زمان، آنها واقعاً به رگه‌های نقره‌ای یا سفیدی تبدیل شده و گاهی تقریباً محو می‌شوند.

ناامید نشوید. کارهای شگفت‌انگیز فراوانی برای کمک به پوست‌تان وجود دارد. مراقبت از سلامت‌تان با مصرف مواد مغذی و انجام ورزش بجز  کاهش نشانه های کشیدگی های پوستی، مزایای فراوان دیگری نیز دارد.

 یک داروی ترکیبی برای درمان ترک های پوستی در بارداری

این ترکیب را درست کنید و پس از حمام یا دوش آنرا به آرامی روی پوست‌تان بمالید:

  • 30 میلی‌گرم روغن فندق (روغن پایه)(روغن پایه اساس ترکیب را تشکیل می‌دهد و عصاره روغن نیست)
  • 15 میلی‌گرم روغن جو دوسر (روغن پایه)
  • 10 قطره از روغن دانه گاوزبان (عصاره روغن)
  • 5 قطره روغن هویج (عصاره روغن). روغن دانه گاوزبان زرد رنگ است، در حالی‌که روغن هویج نارنجی رنگ است. روغن دانه گاوزبان و روغن هویج هر دو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است و روغن دانه گاو زبان شامل اسید لینولئیک (اسید چرب امگا 3) نیز است. هر دو برای بازسازی، جوان سازی و تحریک پوست و نیز کاهش کشیدگی‌ها مفید است. ترکیب نشده آنان را روی پوست استفاده نکنید. آنها را با روغن‌های پایه (روغن فندق و جو دو سر) مخلوط کنید. این روغن ها خارش، حساسیت و نیز خشکی و التهاب را التیام می‌بخشد.

ترک های پوستی بارداری از نگاه متخصصان پوست

دکتر "آولا می‌کیسو" متخصص پوست می‌گوید: نشانه های کشیدگی پوست و ترک های پوستی در بارداری از طریق افزایش سریع وزن یا کشیدگی های توده کلاژن/ماهیچه‌ای ایجاد می‌شود و به آسیب فیبرهای کلاژن منجر می‌گردد که در نتیجه به تخریب پوست می‌انجامد. برای پیشگیری از نشانه های کشیدگی نمی‌توانیم مانع افزایش وزن بانوان باردار شویم، زیرا دچار کمبود تغذیه‌ای می‌شوند و این عمل سلامت جنین را به خطر می‌اندازد. بنابراین بانوان با پیشگیری از افزایش وزن اضافی (پیروی از افزایش وزن پیشنهادی) از ترک های پوستی جلوگیری می کنند. با این حال برخی اعتقاد دارند که ورزش شفاست، پس بهتر است شما نیز یا انجام ورزش منظم روزانه افزایش وزن متعادلی کسب کنید. بنابراین توصیه می شود از تمرینات کششی، ورزش‌های ملایم و  حرکات ساده ای که به برقراری جریان حرکت خون و آرامش شما می گردد، بهره کافی ببرید.   

 مطالعه بیشتر:

1- علت و درمان ترک های پوستی بارداری

2- روش های مقابله با تغییرات پوست در بارداری

3- آلرژی پوستی و حساسیت غذایی در دوران بارداری

4- 7 مشکل پوستی در دوران بارداری

5- مشکلات پوست و مو در بارداری

6- مراقبت از پوست در دوران بارداری با 6 روش خانگی