The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد تازه متولد شده تا شش سالگی

آیا تابحال هنگام تعویض لباس نوزادتان به یاد داستان هایی که درباره در رفتگی مفصل لگن نوزادان شنیده اید افتاده و وحشت کرده اید؟ آیا شما نیز در دوران کودکی به در رفتگی لگن نوزاد مبتلا شده و اکنون نگران فرزند خود هستید؟ 

اجازه دهید درباره این مشکل بحث کنیم، همچنین چگونگی  پیشگیری و درمان دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد را برای شما توضیح دهیم.

در رفتگی لگن نوزاد چیست؟

در رفتگی لگن نوزاد به اختلال تکامل رشدی استخوان های لگن گفته می شود که این امر باعث می شود مفاصل لگن در جای خود قرار نگیرند و نهایتا به دررفتگی مفاصل لگن منجر می شود. همچنین این امکان وجود دارد که یک یا دو پای نوزاد دچار این عارضه شود. مفصل لگن به شکل گوی و کاسه ایی است که رشد آن در دوران جنینی و زمانی که جنین در رحم مادر قرار دارد آغاز می شود و تا آغاز دوران کودکی ادامه دارد.  مفصل لگن نوزادانی که تازه متولد شده اند بیشتر از غضروف تشکیل شده و در سال اول تولد استخوان جایگزین آن می شود.

به طور معمول قسمت گوی مفصل لگن سریع تر از قسمت کاسه ایی آن رشد می کند و قسمت گوی مفصل در قسمت کاسه آن قرار می گیرد. اما در صورت بروز در رفتگی لگن، قسمت کاسه ایی مفصل دچار اختلال رشد می شود و قسمت گوی نمی تواند به طور کامل در کاسه مفصل قرار گیرد.  بنابراین لگن در معرض خطر دررفتگی و مشکلات بیشتر و جدی تر در آینده قرار می گیرد.

 درمان دررفتگی مادرزادی لگن در نوزادان

در صورت ابتلاء کودک به این مشکل امید خود را از دست ندهید. گاهی اوقات با وجود اینکه شما همه تلاش خود را کرده اید یا کارها را به درستی انجام داده اید ولی کودک به دررفتگی مفصل لگن دچار می شود و کسی علت اصلی آن را نمی داند. خوشبختانه روش های درمانی متعددی وجود دارد.

روش های درمانی بر اساس سن کودک، میزان فعالیت یا شدت مشکل متفاوت است. در این بخش اطلاعاتی درباره همه روش های درمانی براساس سن و تاثیر آنها در اختیار شما قرار می دهیم.

 درمان دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد در نوزاد تازه متولد شده تا شش ماهه

معمولا برای درمان نوزاد تازه متولد شده از بریس استفاده می کنند زیرا در این سن لگن نوزاد می تواند به راحتی در قسمت کاسه ایی خود قرار گیرد و بریس تا زمان رشد کامل مفاصل می تواند آنها را در جای خود نگه دارد.

این ابزار هر دو زانو و لگن را باز و خم نگه می دارد تا مفاصل لگن به شکل مناسب و درست رشد کنند. گاهی اوقات باید بریس به مدت 6 تا 12 هفته به صورت تمام وقت بسته شود البته برای حمام کردن و تعویض پوشک آن را از پای کودک جدا می کنند.

پس از ثابت شدن مفاصل لگن نیازی به استفاده از بریس وجود ندارد. ابتدا کودک به صورت نیمه وقت سپس فقط شب ها و نهایتا دیگر از آن استفاده نمی کند.

 درمان دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد در شش تا هجده ماهگی

این دوره، دوران خاصی است. گاهی اوقات هیچ روش جراحی  نمی تواند مشکل دررفتگی مفصل لگن را حل کند در عین حال ممکن است در همین دوره زمانی پزشکان از روش های پیچیده تر استفاده کنند. اغلب اوقات این مسئله بستگی به تصمیم پزشک و شدت در رفتگی مفصل لگن دارد.

ممکن است قسمت گوی لگن با بیهوشی عمومی و با ریداکشن (جا انداختن استخوان) بسته در قسمت کاسه ای آن قرار گیرد. بیهوشی عمومی به این معنا که کودک طی انجام این عمل از طریق استنشاق به خواب فرو می رود.

پس از اینکه لگن در جای خود قرار گرفت پزشک به مدت چند ماه از اسپیکا (گچ) برای نگه داشتن آن در وضعیت مناسب و صحیح استفاده می کند. به دلیل آنکه نیازی به برش  برای قرا دادن لگن در جای خود وجود ندارد به آن ریداکشن بسته می گویند.

 گاهی اوقات ریداکشن بسته کافی نیست. در موارد خاص و در صورت شدید بودن عارضه  پزشک از روش ریداکشن باز  استفاده می کند. برای کودکان زیر یک سال پزشک ترجیح می دهد از روش و رویکرد میانی استفاده کند. اما اغلب اوقات روش قدامی را برای درمان کودکان بالاتر از یک سال بکار می برند.

در برخی موارد باید استخوان ران کوتاه تر شود سپس برای کاهش فشاری که به لگن وارد می شود، آن را به سمت مفصل خم کنند. این فرآیند به بهبود ثبات مفصل کمک کرده و احتمال بروز برخی مشکلات را در آینده کاهش می دهد.

نگران تاثیر کوتاهی استخوان روی قد فرزندتان نباشید. بهتراست بدانید کوتاه کردن استخوان رشد آن را تحریک می کند. بنابراین معمولا کوتاه کردن استخوان روشی موقتی است، تا زمانی که لگن در جای مناسب خود قرار گیرد و بهبودی حاصل شود.

 درمان دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد در هجده ماهگی و بیشتر

برای کودکانی که در این گروه سنی قرار دارند می توان از روش ریداکشن بسته استفاده کرد. اما لگن باید مدت زمان بیشتری در گچ بماند تا رشد آن به حالت طبیعی خود برگردد. ممکن است پزشک روش ریداکشن باز را انتخاب کند زیرا این روش در بسیاری از موارد سریعتر و موثرتر عمل می کند.

عمومی ترین روش برای درمان کودکان در این گروه سنی روش ریداکشن باز همراه با روش قدامی و کوتاه کردن استخوان است، که در این صورت سفتی رباط ها نیز بهبود یافته و درمان می شود.

 درمان دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد در شش سالگی و بیشتر

برای کودکانی در این گروه سنی به ندرت از روش ریداکشن استفاده می کنند زیرا اغلب اوقات  هر تغییری که در استخوان رخ دهد دائمی خواهد بود. در رفتگی لگن نوزاد قابل درمان است و همین امر احتمال ابتلاء کودک به آرتروز را در آینده به تاخیر می اندازد.

 به تلاش خود ادامه دهید

هیچ پدرو مادری دوست ندارد با برخی واقعیت ها درباره مشکلات فرزند خود روبرو شود. اما گاهی اوقات برخلاف تلاش پدر و مادر مشکلاتی برای سلامت کودک رخ می دهد. دررفتگی مفصل لگن نوزاد یکی از این مشکلات است که گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است.

نکته مهم تلاش شما برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل است. از کریر مناسب استفاده کنید، اگر کودک را  قنداق می کنید باید آن را شل ببندید و پاهای او فضای کافی داشته باشند، علاوه بر این بهتر است صندلی ماشین پهن تهیه کنید.

ممکن است علی رغم همه تلاش شما، کودک به دررفتگی مفصل لگن دچار شود، در این صورت نباید امید خود را از دست دهید و خبر خوب اینکه در صورت مراقبت صحیح و اصولی معمولا به راحتی این مشکل برطرف می شود و به یک مشکل طولانی مدت تبدیل نخواهد شد.

به خاطر داشته باشید

گاهی اوقات کودک دچار در رفتگی لگن نوزاد می شود و شما برای جلوگیری از رخ دادن آن نمی توانید کاری کنید، بنابراین خود را سرزنش نکنید و راهکارهای درمان دررفتگی مادرزادی لگن نوزاد را در پیش بگیرید.

مطالعه بیشتر:

اسباب بازی متناسب با سن نوزاد

بوی خوش نوزاد،چرا نوزادان بوی خوبی می دهند؟

نوزاد در چند ماهگی خانواده را میشناسد؟