The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بوی خوش نوزاد،چرا نوزادان بوی خوبی می دهند؟

اگر بخواهیم از بهترین لحضات مادر شدن برایتان بگوییم، هیچ چیز دلنوازتر از بوی خوش نوزاد برای شما نخواهد بود. بدن نوزادان و خصوصا سر آنها بوی حیرت انگیزی دارد که سبب برقراری رابطه عاطفی عمیق بین نوزاد و اطرافیان خصوصا والدین آنها خواهد شد.

چرا نوزادان بوی خوبی می دهند؟

سر نوزادان بوی شگفت انگیزی دارد. اکنون با داشتن سه فرزند مطمئن هستم که نوزادان بوی بسیار خوبی دارند. پس از هر زایمان با بوی ملایم، گرم و دلنشین نوزادم از خود بی خود می شدم. نه نتها من بلکه دوستان، اعضا خانواده و حتی افراد غریبه نیز نظر من را تایید می کردند و دوست داشتند سر نوزادم را بو کنند.

علت بوی خوش نوزاد چیست؟

دلیل علمی برای بوی خوش نوزاد وجود دارد و نمی توان گفت این اتفاق فقط برای عده ای رخ می دهد و آنها با بو کردن نوزاد به طرز عجیبی مسحور بوی او می شوند. تحقیقات نشان می دهد نوزاد واقعا بوی خوبی دارد و این یک روشی بیولوژیکی با ارزش برای بقا و زنده ماندن نوزاد است.

دکتر ژوهانس فرسنلی متخصص آناتومی معتقد است هر فردی که تجربه نگه داری از نوزاد را دارد این مسئله را می داند که نگه داری و سرو کار داشتن با نوزاد کار جذاب یا سرگرم کننده ایی نیست، زیرا آنها اغلب اوقات خواب هستند، شیر می خورند یا باید پوشک آنها را عوض کرد. با این حال  افرادی زیادی که حتی پدر و مادر نوزاد نیستند نیز می گویند داشتن و نگهداری از نوزاد یکی از بهترین و شگفت انگیزترین تجربه هایی است که در زندگی خود آن را تجربه کرده اند. البته باید مکانیسم هایی برای برقراری پیوند قوی و محکم بین نوزاد و پدر و مادرش بویژه بین نوزاد و مادرش وجود داشته باشد.

 یکی از این مکانیسم ها بوی خوش نوزاد است. نوزاد با این بوی خوش ناخودآگاه مادر را وادار می کند به او شیر دهد، از او مراقبت کرده و در نهایت همه نیازهای او را برآورده سازد.

در حقیقت بسیاری از افراد که اکثر آنها پدر و مادر نوزادان بودند بوی خوش نوزاد را یکی از دلنشین ترین و بهترین عطرهای که تا به حال بو کرده اند، می دانند.

در سال 2013 فرسنلی در یک تحقیق با مجله روانشناسی فرانتیرز همکاری می کرد او و همکارانش روی واکنش و پاسخ خانم ها به بوی بدن نوزاد تحقیقات گسترده ایی انجام دادند. آنها 30 خانم را مورد بررسی قرار دادند. 15 خانم قبلا مادر شده بودند و 15 خانم تجربه مادر شدن نداشتند. همه آنها نوزادانی که نمی شناختند و کمتر از دو روز سن داشتند را بو کردند. نتایج آزمایشات و تحقیقات هر آنچه مادران از قبل می دانستند را اثبات کرد. به نظر آنها بوی نوزاد می تواند آنها را هیپنوتیزم کند. آزمایشاتی که روی مغز شرکت کنندگان در این بررسی انجام شد، نشان داد بویی که از بدن نوزاد دو روزه ساطع می شود، بخش مرتبط با حس بویایی را در مغز خانم ها فعال می کند. در این تحقیق تفاوتی بین واکنش و پاسخ های دریافتی از خانم هایی که قبلا صاحب فرزند شده اند و خانم هایی که تا به حال تجربه بچه دار شدن را نداشتند وجود نداشت. در نتایج این بررسی هر دو گروه بوی نوزاد را مانند عطری خوشبو و سحرآمیز و حتی دارویی آرامبخش توصیف کردند.

بوئیدن دائم، دیدن و لمس نوزاد تاثیر زیادی در برقراری و استحکام رابطه بین مادر و فرزند  دارد. فرسنلی توضیح می دهد بو و حس بویایی در روزهای ابتدایی تولد با وجود تاثیر فراوان روی مادر و اطرافیان کمتر از هر چیز دیگری قابل تشخیص بوده و مورد توجه قرار می گیرد همچنین اطلاعات و آگاهی ما نسبت بوی نوزاد بسیار کم و محدود است. هر فردی می تواند داستانی درباره بو یا عطر خاص که خاطراتی را برای او تداعی می کند یا احساسات او را تحت تاثیر قرار می دهد، تعریف کند.

به طور کلی محققان علت اصلی خوشبو بودن نوزاد را نمی دانند با این حال چند تئوری وجود دارد. برخی فکر می کنند این بو از غدد عرق نوزاد ساطع می شود و برخی از کارشناسان معتقدند این همان بوی ماندگار ورنیکس کازئوزا است. ورنیکس کازئوزا ماده ایی است که بدن جنین در رحم با آن پوشیده شده است و پس از تولد بیشتر آن جذب شده و مقدار باقی مانده با شستن نوزاد از بین می رود.

دانشمندان روی دو طرفه بودن رابطه عاطفی بر اساس حس بویایی اطلاعات زیادی در اختیار دارند. بر اساس یافته های فرسنلی و همکارانش با هر دم تعداد زیادی سیگنال و علامت پیچیده، غیرقابل رویت به مغز ما فرستاده می شود. همچنین با بویی که دائما از بدن ما ساطع می شود اطلاعاتی از قبیل میزان استرسی که داریم، بیماری حتی ارتباط با اطرافیان در فضا منتشر می شود.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد نوزاد می تواند تفاوت بین شیر مادر خود و شیر خانم دیگر را تشخیص دهد، حتی او به لباسی که مادرش به تن کرده و بوی مادرش را می دهد علاقه بیشتری نشان می دهد. در عین حال مادر نیز می تواند بوی مدفوع نوزاد خود را تشخیص دهد.

 نیازها به یک شکل برآورده می شوند. این مسئله به آن معنا است که وقتی افراد دیگر عاشق بو کردن سر نوزاد من هستند، من به عنوان مادر بیشترین لذت را از بوی خوش نوزاد خود می برم. همچنین می توانم از این شرایط به بهترین شکل استفاده کنم. با هر بار بو کردن نوزادم رابطه عاطفی بین ما محکم تر و قوی تر می شود. ممکن است بوی خوش نوزاد پس از چند هفته و با گذشت زمان از بین برود اما من همیشه درگیر و شیفته این بوی خوش هستم.

منبع: thecut