The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سرماخوردگی و بارداری و راهکارهای درمان خانگی

در دوران بارداری، سیستم ایمنی بدن مادر به شدت ضعیف می شود به همین سبب احتمال ابتلا به بیماری های مختلف همچون سرماخوردگی و آنفولانزا به شدت افزایش می یابد، از طرفی هر دارویی نیز در این دوران قابل مصرف نیست به همین سبب بیشتر مادران به دنبال راهکارهای خانگی برای مدیریت و کنترل علائم سرماخوردگی می گردند. در این مقاله درباره سرماخوردگی و بارداری، نشانه ها و راه کارهای درمان آن با شما گفتگو خواهیم کرد.

سرماخوردگی و بارداری 

در دوران بارداری سرعت واکنش سیستم ایمنی بدن به پائین ترین سطح ممکن می رسد تا از جنین در حال رشد محافظت کرده و او را موجود خارجی نپندارد. اگر سیستم ایمنی مادر، جنین را یک عامل خارجی فرض کند به او حمله کرده و آنتی بادی‌هایی برای نابودی او می‌فرستد و در نتیجه جنین سقط می شود. این مقدار از سطح ایمنی علی رغم فوایدی که دارد نمی تواند در مقابل بسیاری از ویروس های مولد سرماخوردگی مقاومت کند و در نتیجه مادر نسبت به علائمی نظیر گرفتگی بینی، سرفه و گلو درد آسیب پذیرتر می شود.

آیا سرماخوردگی و بارداری خطرناک است؟

خوشبختانه حتی در ناخوشایندترین علائم سرماخوردگی، هیچ آسیبی به جنین نمی رسد و او در شرایط رحم از مصونیت کامل برخودار است. در مورد مادر نیز سرماخوردگی اغلب با استراحت، مصرف مایعات، صبر و مراجعه به موقع به پزشک درمان می شود، بنابراین زودتر به پزشک مراجعه کنید تا در جریان وضعیت شما به ویژه در صورت بروز هر گونه تب قرار بگیرد. پزشک در صورت لزوم می تواند داروهای سرماخوردگی که مصرف آنها در دوران بارداری بی خطر و مجاز است، تجویز کند. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره راهکارهای تسکین علائم سرماخوردگی در بارداری با هم گفتگو کنیم.

علائم سرماخوردگی و بارداری 

سرماخوردگی معمولاً با درد و سوزش گلو که یک یا دو روز طول می کشد، آغاز می شود و به تدریج با بروز علائم زیر همراه است:

  • آبریزش و بعدا چرکی شدن بینی
  • عطسه
  • کوفتگی ملایم
  • سرفه خشک به ویژه در روزهای آخر که بعد از فروکش کردن سایر علائم ممکن است یک یا چند هفته ادامه یابد
  • تب پایین معمولاً کمتر از 38 درجه

 چه عواملی باعث سرماخوردگی در دوران بارداری می شود؟

عامل اکثر سرماخوردگی ها نوعی ویروس معروف به رینو ویروس است که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بیش از 200 نوع ویروس سرماخوردگی وجود دارد، به همین دلیل افراد ممکن است به دفعات مبتلا به سرما خوردگی بشوند. 

 سرما خوردگی دوران بارداری چه مدت طول می کشد؟

علائم سرماخوردگی معمولاً 10 تا 14 روز طول می کشد. اما متاسفانه بلافاصله بعد از پایان یک دوره سرماخوردگی، می تواند دوره جدیدی از راه برسد و شما همیشه سرماخورده به نظر برسید. به طور کلی اگر باردار هستید و علائم سرماخوردگی شما بیش از 10 یا 14 روز به طول انجامید یا اینکه احساس می کنید به تدریج بدتر می شوید، باید به پزشک مراجعه کنید تا احتمال ابتلا به مشکلات جدی تر مثل آنفلوآنزا یا عفونت های ثانویه مورد بررسی قرار بگیرد.

سرماخوردگی و بارداری چه تفاوتی با آنفولانزا دارد؟

معمولاً با مشاهده موارد زیر تفاوت بین سرماخوردگی و آنفولانزا مشخص می شود:

  • سرماخوردگی حتی در بدترین حالت خفیف تر از آنفولانزا بروز می کند. علائم آن به تدریج ظاهر می شود و معمولاً میزان تب پائین است. گلودرد که معمولاً از اولین نشان های سرماخوردگی است، بعد از یک یا دو روز از بین می رود و آبریزش بینی و سرفه به عنوان علائم اصلی باقی می ماند.
  • آنفلوانزا شدید تر از سرماخوردگی است و ناگهانی بروز می کند. با تب شدید معمولاً بالای 38 تا 40 درجه یا بیشتر، سردرد، لرز و گلودرد همراه است که بر خلاف سرماخوردگی تا روز دوم یا سوم بدتر می شود، درد شدید عضلات، ضعف و خستگی عمومی که دو هفته یا بیشتر طول می کشد، از دیگر علائم آنفلوآنزا است. در آنفلوآنزا گاهاً عطسه و سرفه به تدریج بدتر می شود.

راهکارهای درمانی خانگی برای سرماخوردگی و بارداری 

اگرچه بسیاری از داروهایی که علائم سرماخوردگی را برطرف می کنند، در دوران بارداری منع مصرف دارند ولی لازم نیست آبریزش بینی و سرفه های خود را تحمل کنید. بسیاری از مؤثرترین داروهای سرماخوردگی از قفسه داروخانه ها نمی آیند، مانند:

  • استراحت: خوابیدن در بستر دوره سرماخوردگی را کوتاه نمی کند، اما بدن شدیدا به استراحت نیاز دارد، به این نیاز توجه کنید.
  • فعالیت کنید: اگر تب یا سرفه ندارید و می توانید روی پا بایستید، کمی ورزش سبک و متوسط که در بارداری بی خطر هستند، انجام دهید. ورزش به شما کمک می کند قدری زودتر بهتر شوید.
  • غذا بخورید: مطمئناً در سرماخوردگی، اشتهای زیادی ندارید، اما مصرف هرچه بیشتر غذاهای سالم به تسکین برخی علائم سرماخوردگی کمک می کند.
  • روی غذاهای دارای ویتامین ث تمرکز کنید: این دسته از غذاها به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. انواع مرکبات (پرتقال، نارنگی، گریپ فروت)، توت فرنگی، خربزه، کیوی، انبه، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پاپایا، کلم بروکلی، کلم قرمز و اسفناج را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • مصرف روی را فراموش نکنید. روی نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مادران باردار باید روزانه از همه منابع غذایی از جمله قرص های ویتامین دوره بارداری، بین 11 تا 15 میلی گرم روی دریافت کنند. بوقلمون، گوشت گاو، گوشت خوک، صدف پخته شده، تخم مرغ، ماست، جوانه گندم و جو دوسر سرشار از روی هستند.
  • مایعات بنوشید: تب، عطسه و آبریزش بینی موجب از دست رفتن آب بدن می شوند، در عین حال بدن  مادر و جنین هر دو به آب نیاز دارد. نوشیدنی های گرم بسیار آرامش بخش هستند. یک فلاسک چای زنجبیل یا یک سوپ داغ مانند سوپ جوجه کنار بستر خود بگذارید و به تدریج میل کنید. برای تامین آب بدن به اندازه کافی مایعات بنوشید. رنگ ادرار باید به رنگ زرد بسیار روشن باشد. برای رفع تشنگی و نیاز بدن، آشامیدن آب و آب میوه های خنک نیز مفید است.
  • ویتامین ها و مکمل ها را با خیال راحت مصرف کنید: در شرایط سرماخوردگی که بدن در مقابل ویروس مقاومت می کند، استفاده از ویتامین های دوران بارداری که حاوی ویتامین ث و روی هستند، بسیار خوب است. فراموش نکنید هیچ ویتامین یا دارویی در دوران بارداری نباید بدون دستور پزشک مصرف شود.
  • راحت بخوابید: نفس کشیدن در حالی که دراز کشیده اید یا هنگام خواب سر را بالاتر از تنه قرار می دهید، راحت تر است. استفاده از نوارهای بینی نیز مجاری بینی را باز کرده و تنفس را آسان تر می سازد. این نوارها بدون نسخه به فروش می رسند و حاوی هیچ نوع ماده مخدر نیستند.
  • هوای اطراف خود را مرطوب نگه دارید: اگر خشکی هوای اتاق، مجاری حساس بینی و گلویتان را آزار می دهد می توانید در شب از بخور گرم یا سرد برای مرطوب کردن هوا استفاده کنید. استفاده از هر دو نوع بخور برای بزرگسالان مانعی ندارد ولی برای رعایت جانب احتیاط در اتاق خردسالان نباید از بخور گرم استفاده کرد.
  • از قطره بینی، اسپری یا کیت شستشوی بینی استفاده کنید: شستشوی بینی به رطوبت مجاری بینی کمک می کند و از آنجا که این محلول ها فاقد دارو هستند، کاملاً بی خطرند و می توانید هر زمان که بخواهید از آنها استفاده کنید.
  • با آب نمک غرغره کنید: غرغره با محلول نمک حاوی نصف قاشق مرباخوری نمک در 240 سی سی آب ولرم می تواند خارش گلو و گلو درد را تسکین دهد، ترشحات پشت حلق از بینی (خلط) را شستشو دهد.
  • عسل بخورید: برای درمان سرماخوردگی بارداری بعد از سه ماهه اول از عسل کمک بگیرید. دو قاشق چای خوری عسل به تنهایی یا به صورت مخلوط در آب گرم با لیمو برای تکسین سرفه خشک که اغلب همراه با سرماخوردگی یا پس از آن وجود می آید، درست به اندازه شربت سرفه مفید است.

حال که همه چیز را درمورد سرماخوردگی و بارداری  می دانید، اگر در این دوران لذت بخش علائم این بیماری را در خود مشاهده کردید، دچار استرس نشوید چون سرماخوردگی در دوران بارداری بدون کمک دارو نیز قابل درمان است.

مطالعه بیشتر:

13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

آنفولانزا در بارداری چگونه درمان می شود؟

آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟

 منبع: whattoexpect