The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

از آنجایی که در دوران بارداری عملکرد سیستم ایمنی بدن به دلیل تغییرات هورمونی ضعیف تر می شود احتمال اینکه در پاییز و زمستان دچار سرماخوردگی یا ویروس آنفولانزا شوید افزایش می یابد. البته سرماخوردگی یا آنفولانزا بیماری های خطرناکی نیستد ولی در این دوران به دلیل محدودیت هایی که برای مصرف دارو وجود دارد احتمال تشدید علائم و طولانی تر شدن روند بهبودی از چالش های ابتلا به سرماخوردگی در این دوران به شمار می آید. آیا شما نیز در این دوران به سرماخوردگی مبتلا شده اید! در این متن با فهرستی از روش های طبیعی و بی خطر برای درمان سرماخوردگی در این دوران آشنا می شوید.

1- خم کردن سر به جلو در هنگام خواب

برخورداری از خواب و استراحت کافی از ضروریات دوران بارداری است. ولی با این حال گرفتگی و انسداد راه بینی به خصوص در طول شب مانع از خواب و استراحت کافی خانم های باردار خواهد شد. متمایل کردن مختصر سر و بالاتنه به جلو در هنگام خواب و استراحت باعث خروج آسان تر ترشحات سینوسی و در نتیجه تنفس بهتر شما در طول خواب خواهد شد.

برای خم کردن سر به جلو در هنگام خواب در زمان سرماخوردگی در دوران بارداری مراحل زیر را انجام دهید: 

  • با استفاده از چند بالش سر خود را در هنگام خواب و استراحت در سطحی بالاتر از بدن قرار دهید.
  • چنانچه احساس کردید سرتان بیش از حد به حالت عمود قرار گرفته است می توانید با لوله کردن یک حوله و قرار دادن آن در زیر تشک خود شیب ملایم تری را برای این منظور ایجاد کنید.

 

2- شستشوی بینی با محلول سالین

چنانچه در این دوران دچار سرماخوردگی و گرفتگی بینی شده و ترشحات بینی شما به راحتی تخلیه نمی شود بهترین گزینه استفاده از درمان های طبیعی و غیر دارویی است. استفاده از محلول نمکی با رقیق کردن ترشحات خشک داخل بینی باعث خروج آسان تر موکوس بینی می شود. ضمن آنکه انجام این کار در تسکین بافت های ملتهب بینی نیز بسیار موثر است.

هنگام شستشوی بینی با محلول سالین در زمان سرماخوردگی در دوران بارداری به موارد زیر توجه فرمایید: 

  • برای شستشوی داخل بینی علاوه بر محلول سالین استفاده از اسپری بینی هم کمک کننده خواهد بود.
  • برای تهیه اسپری بینی فقط به خرید محصولاتی که دارای مارک های معتبر دارویی هستند توجه داشته باشید و در هنگام خرید برچسب محصول را به دقت بخوانید تا اطمینان بیابید که ترکیبات اصلی تشکیل دهنده آن آب و نمک است.

 

3- استفاده از پمادهای موضعی

استفاده از پماد ویکس که حاوی روغن های رفع احتقان مانند منتول یا عصاره نعنا است و ماساژ ملایم آن بر روی قفسه سینه، گیجگاه ها و پره های بینی تاثیر بسزایی در کاهش درد و تسکین علائم سرماخوردگی در خانم های باردار دارد. گرمای خاص و مطبوعی که در هنگام استفاده از این پماد در موضع مورد استفاده ایجاد می شود باعث اتساع عروق خونی و در نتیجه باز شدن راه های تنفسی شما خواهد شد.

 

4- غرغره با آب نمک

چنانچه در این دوران به گلو درد مبتلا شده اید می توانید به راحتی و تنها با استفاده از آب و نمک یک محلول دهان شوی مناسب برای غرغره تهیه کنید. نمک موجود در این محلول مخاط گلو را به خود جذب کرده و باعث تسکین التهابات دردناک گلو و کاهش احساس سوزش و خارش که عموما با گلو درد همراهند خواهد شد.

هنگام غرغره با آب نمک در زمان سرماخوردگی در دوران بارداری به موارد زیر توجه فرمایید: 

  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در 250 میلی گرم آب ولرم حل کنید.
  • در صورت نیاز می توانید این عمل را به دفعات در طول روز تکرار کنید.
  • میزان حرارت آب را چک کنید، به منظور پیشگیری از خطر سوختگی گلو احتیاط کرده و برای انجام این کار از آب خیلی گرم استفاده نکنید.

 

5- استفاده از نوار چسب بینی

روش دیگر استفاده از نوار چسب های بینی است. این چسب ها بر روی پل بینی قرار گرفته و به باز کردن مجاری مسدود و متراکم تنفسی شما کمک می کنند. برای این کار با دنبال کردن دستورالعمل مندرج بر روی محصول آن را پیش از خواب و رفتن به بستر بر روی بینی خود قرار دهید.

 

6- آب رسانی کافی به بدن

از تامین آب مورد نیاز بدن به ویژه در دوران بارداری غفلت نکنید. برای این منظور می توانید از آب و دیگر مایعات مفید نظیر چای کمرنگ، آب طعم دار لیمو، آب معدنی های گازدار و یا حتی آب میوه های ارگانیک استفاده کنید. حجم خون بدن در دوران بارداری افزایش می یابد و از آنجایی که بخش عمده ای از خون از آب تشکیل شده است نوشیدن آب و مایعات کافی در این دوران ضرورت بیشتری می یابد.

برای آب رسانی کافی به بدن در زمان سرماخوردگی در دوران بارداری بدون آنکه منتظر بروز احساس عطش یا علائم تشنگی بمانید در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.

 

7- مصرف شربت عسل و آب لیمو

مخلوط آب گرم با عسل و آب لیمو یک درمان قدیمی و سنتی است که مصرف آن برای خانم های باردار نیز بسیار مفید بوده و باعث تسکین علائم و درمان هر چه سریع تر سرماخوردگی در این دوران می شود. ترکیبات لیمو ترش باعث حذف و از میان بردن سموم و مواد زائد بدن می شود. همچنین عسل نیز یکی از قویترین ضد عفونی کننده های طبیعی به شمار رفته و در رفع التهاب و تورم گلو بسیار موثر است.

برای مصرف شربت عسل و آب لیمو برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری مراحل زیر را انجام دهید: 

  • یک قاشق عسل و آب نیمی از یک لیمو ترش را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و مخلوط حاصل را به خوبی هم بزنید.
  • در صورت نیاز روزی سه مرتبه از این شربت خانگی میل کنید.

 

8- استفاده از دستگاه بخور

چنانچه ابتلا به سرفه یا احتقان بینی مانع از خواب شبانه شما می شود می توانید برای کمک به تنفس بهتر خود یک عدد دستگاه بخور تهیه کنید. مرطوب نگه داشتن هوای درون منزل باعث روان شدن ترشحات ریوی، نرم شدن سینه و باز شدن مجاری تنفسی شده و این مساله نیز زمینه را برای  تنفس راحت و طبیعی و استراحت بهتر شما فراهم می کند.

 

9- پرهیز از هوای آلوده

چه سالم باشید یا بیمار به هر حال یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این دوران انجام دهید این است که از قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران و هوای آلوده پرهیز کنید. سرماخوردگی خود منجر به التهاب بافت ریه می شود در حالی که تنفس در هوای آلوده نیز عامل دیگری در تشدید این بیماری است. قرار گرفتن در معرض دود سیگار و حتی آلودگی هوا می تواند به سرعت منجر به تشدید علائم سرماخوردگی در خانم های باردار شود.

 

10- مصرف سوپ مرغ

فوائد سوپ مرغ و تاثیر آن در بهبود علائم سرماخوردگی به قدری شناخته شده است که حتی گروهی از محققان به مطالعه و  تحقیق در مورد خواص درمانی این غذا پرداخته اند. خوردن این سوپ مقوی همراه با تکه های مرغ و دیگر ترکیبات مغذی آن، استشمام عطر و بخار گرم سوپ و حتی سرکشیدن آب آن به تسکین و التیام سریع علائم سرماخوردگی کمک بسیار موثری می کند.

اگر چه در این شرایط کوچکترین تمایلی به آشپزی ندارید ولی سعی کنید انگیزه انجام این کار را در خود ایجاد کنید. زیرا مصرف این سوپ خانگی می تواند بسیار سریع تر از آنچه تصورش را می کنید علائم سرماخوردگی شما را تسکین دهد.

 

11- استفاده از قرص های مکیدنی

این آب نبات های دارویی اثرات چشمگیر و قابل توجهی در التیام علائم سرماخوردگی داشته و در عین حال مصرف آنها نیز برای خانم های باردار بسیار آسان است. طعم قوی عصاره نعنا یا اکالیپتوس موجود در این قرص ها باعث افزایش بزاق دهان و در نتیجه مرطوب نگه داشتن گلو، تسکین تورم و التهاب دردناک ناشی از آن می شود. استفاده از این قرص های مکیدنی حتی در رفع احتقان سینوس ها نیز موثر است. در هنگام خرید سعی کنید قرص هایی را انتخاب کنید که در تهیه آنها از عسل یا شکر به عنوان ماده شیرین کننده استفاده شده است.

 

12- برخورداری از استراحت کافی

خانم های باردار مبتلا به سرماخوردگی در این دوران نیاز فزاینده ای به خواب و استراحت دارند. کاهش میزان فعالیت و اختصاص اوقات بیشتری به خواب و استراحت باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش توان شما در مقابله با بیماری خواهد شد.

 

13- آب درمانی

آب اغلب بهترین و موثرترین دارو برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا به شمار می رود. استفاده از دوش یا وان آب گرم نه تنها اثرات مفیدی بر تسکین درد و آرامش اعصاب دارد بلکه علاوه بر آن باعث آبرسانی سریع به مخاط داخل بینی و مرطوب کردن مجاری خشک آن نیز می شود.

هنگام آب درمانی برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری به موارد زیر توجه فرمایید: 

  • در طول روز به دفعات مکرر دوش بگیرید
  • در هنگام دوش گرفتن در حمام را به طور کامل ببندید تا بخارات جمع شده در محیط به رفع احتقان بینی و باز شدن مجاری تنفسی شما کمک کند.

 

مطلعه بیشتر:

1- درمان حالت تهوع صبحگاهی در دروان بارداری

2- انواع عفونت واژن و روش های درمان آن

3- درمان عفونت لیستریا یا لیستریوز در بارداری

4- علت، پیشگیری و درمان سرگیجه در بارداری

5- پیشگیری و درمان آلرژی و حساسیت در دوران بارداری

6- علت و درمان ترک های پوستی بارداری

7- 7 درمان گیاهی و خانگی سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده در بارداری