The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟

بارداری دورانی است که باید بسیار بیشتر از قبل مراقب خودتان باشید. زیرا که سلامتی جنین و رشد و نمو او در گرو سلامتی شما خواهد بود. یکی از بیماری هایی که خصوصا در فصول سرد سال شما و جنینتان را تحدید می کند، آنفولانزا است. در این مطلب می خواهیم برایتان شرح دهیم که آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟

آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟

سعی کنید در دوران بارداری تا جای ممکن از خود محافظت کنید تا به آنفولانزا مبتلا نشوید اما در صورت ابتلا سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. مصرف برخی داروهای ضد ویروسی در 72 ساعت نخست پس از ابتلا می‌تواند در بهبودی سریع نقش داشته باشند. در صورتی که آنفولانزا در دوران بارداری درمان نشود می‌تواند سبب بروز علایمی نظیر سرفه، تب و درد و حتی نارسایی تنفسی شود که برای مادر و جنین خطرناک است. به گفته متخصصان احتمال عفونت ریه در مادران بارداری که به آنفولانزا مبتلا می‌شوند، بالاست و این آمار در یک سن واحد در زنان باردار به نسبت زنان غیر باردار شیوع بیشتری دارد و علت آن تغییرات فیزیکی در بدن مادر است. در دوران بارداری سیستم ایمنی، قلب و ریه دچار تغییراتی در عملکر می‌شوند و این موضوع بدن را مستعد ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله آنفولانزا می‌کند که نهایت می‌تواند سبب بستری شدن مادر در بیمارستان و حتی گاهی اوقات عوارض جبران ناپذیری شود. از دیگر عوارض آنفلوآنزا در دوران بارداری می‌توان به کم آبی شدید بدن خانم باردار، زایمان زودرس یا سقط جنین اشاره کرد.

عوارض آنفولانزا در دوران بارداری

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا توصیه می‌کند زنان باردار حتما واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. این اقدام نه تنها تصمیم مطمئن بلکه عاقلانه است زیرا استفاده از این دارو مادر و جنین و حتی نوزاد به دنیا آمده را تا 6 ماه در برابر بیماری محافظت می‌کند. بسیاری از مادران باردار به دلیل عدم آگاهی کافی از عوارض واکسن آنفولانزا در بارداری می ترسند. باید ذکر کنیم که این واکسن بدون عارضه و بی خطر است و در هر ماهی از بارداری می‌توان آن را دریافت کرد. نکته مهم‌تر اینکه شاید جنین خانمی که مبتلا به آنفولانزا می‌شود به این بیماری دچار نشود اما آنفولانزا سبب بروز عوارضی جدی در سلامت او شده و مسبب برخی نقص‌های مادرزادی است. از سوی دیگر تب بالای مادر نیز به هنگام ابتلا می‌تواند بر جنین اثر گذاشته و منجر به نقص‌های مادرزادی شود. در صورتی که خانم بارداری به آنفولانزا مبتلا شود پزشک در درجه نخست برای تشخیص بیماری نمونه‌های نازوفارنکس را به آزمایشگاه ارسال می‌کند و در صورت تایید تشخیص با مصرف استامینوفن و نوشیدن مایعات فراوان و استراحت کافی بیماری طی 4-7 روز برطرف خواهد شد. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال هستید. برای پیشگیری از بروز آنفولانزا در بارداری واکسن آن را دریافت کنید.

حال که می دانید آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است یا نه در قدم اول توصیه می کنیم که تزریق واکسن آنفولانزا را جدی بگیرید. اگر علائم شما چیزی فراتر از یک سرماخوردگی معمولی است، به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید و در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

1- واکسن آنفولانزا در بارداری ضرر دارد و علائم آنفولانزا چیست؟

2- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟

3- آیا سرماخوردگی یا آنفولانزا در اوایل بارداری برای جنین خطرناک است؟

4- جلوگیری از آنفولانزا در بارداری و نکاتی برای ایمنی بیشتر

منبع: ccrmivf