The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مسواک زدن نوزاد را از کی شروع کنیم وآیا باید لثه‌‌‌نوزاد را هم تمیز کرد؟

بیشتر والدین می پرسند که مسواک زدن نوزاد را از کی شروع کنیم؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید که از زمان رویش دندان ها باید آنها را تمیز کنید، حتی اگر دلبندتان هنوز غذای جامد نمی خورد. شیر مادر، شیر خشک، قطره آهن و ... همه و همه می توانند سبب پوسیدگی و ایجاد لک بر روی مروارید های کوچک درون دهان فرشته کوچکتان شوند. در این مطلب برای شما شرح اده ایم که مسواک زدن نوزاد را از کی شروع کنیم؟ آیا باید لثه های نوزاد را نیز بشوییم؟

مسواک زدن دندان کودکان

شاید دندان‌های نخست کودک شما دندان شیری باشند و در سال‌های مدرسه با دندان‌های دائمی جایگزین شوند اما این موضوع به معنی بی اهمیت بودن آن‌‌‌‌‌ها نیست و برای سلامت دندان و لثه کودک لازم است از همین ابتدا از آن‌‌‌‌‌ها مراقبت کنید. در واقع زمانی که دندان شیری پوسیده شود یا پیش از موقع ناچار به کشیدن آن شوید این موضوع روی صحبت کردن و غذا خوردن کودک تاثیر منفی گذاشته و در عین حال‌‌ می‌تواند سبب جمع شدن فک و به مشکل برخوردن رشد دندان‌های دائمی شود.

مسواک زدن نوزاد را از کی شروع کنیم؟

به محض اینکه اولین دندان کودک نیش زد باید مسواک زدن و مراقبت از دندان نوزاد را آغاز کرد. برای این منظور می‌توان از مسواک‌‌‌های انگشتی یا گاز استریل استفاده کرد و بعد از هر وعده غذایی و قبل از خواب، دندان شیرخوار را تمیز کرد. برای شستن دندان نوزاد کافی است مسواک را با آب خیس کنید. از مسواکی که زبر باشد اصلا نباید استفاده کرد. بعد از هر 2-3 ماه نیز به دلیل اینکه روی مسواک باکتری جمع می‌شود باید آنرا عوض کرد.

آیا باید لثه‌‌‌های نوزاد را هم تمیز کرد؟

دندانپزشکان اطفال توصیه می‌کنند بعد از هر بار تغذیه کودک برای پیشگیری از رشد باکتری‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و حفظ بهداشت دهان کودک حتی قبل از آنکه اولین دندان‌‌‌‌‌ها شروع به رشد کنند لثه کودک را با مسواک انگشتی سیلیکونی یا پارچه‌ای نرم شست و شو دهید.

آیا کودکان می‌توانند از خمیر دندان فلوراید دار استفاده کنند؟

آکادمی دندان اطفال آمریکا توصیه می‌کند به محض رشد اولین دندان از خمیردندان‌های فلوراید دار مخصوص اطفال که از پوسیدگی پیشگیری می‌کنند استفاده کنید. اگر کودک بخشی از خمیر دندان را هم بلعید نگران نباشید زیرا حجم اندک از فلوراید آسیبی نخواهد داشت. از سال دوم می‌توان به کودک آموزش داد خمیر دندان را از دهان به بیرون تف کند. با این وجود توصیه می‌کنیم در سن پایین از خمیر دندان‌های مزه دار بدون فلوراید استفاده کنید زیرا پس از مدتی کودک می‌خواهد مسواک زدن را خودش انجام دهد و مسلما حجم بالایی از خمیر دندان روی مسواک می‌زند و آن زمان است که دچار مشکل خواهید شد.

*آموزش مسواک زدن به کودک

وقتی کودک شما کمی بزرگتر شد به احتمال زیاد تلاش می‌کند خودش مسواک بزند. به او اجازه این کار را بدهید اما حتما قبل از خواب خودتان دندان‌هایش را تمیز کنید. برای تشویق کودک به مسواک زدن می‌توانید از مسواک‌‌‌های فانتزی با شخصیت‌‌‌های مورد علاقه کودک و رنگ‌‌‌های شاد استفاده کنید. در عین حال سعی کنید خودتان هم در مقابل کودک‌تان مسواک بزنید تا او هم ببیند و یاد بگیرد.

اگر کودک از مسواک زدن بدش می‌آید چه باید کرد؟

متاسفانه تمامی اطفال مسواک زدن را دوست ندارند مخصوصا اگر لثه یا دندان‌های کودک دردناک یا حساس باشد از این کار شانه خالی خواهد کرد. در این شرایط به نکات زیر دقت کنید:

• خیلی به کودک سخت نگیرید. اگر دندان و لثه او حساس است با آرامش و خیلی نرم دندان‌هایش را یک بار در روز مسواک کنید.

• اگر کودکی در برابر مسواک زدن مقاومت می‌کند هنگام این کار حواس کودک را پرت کنید. مثلا همزمان با مسواک زدن برایش شعر بخوانید.

• جلوی کودک مسواک بزنید. دیدن این موضوع که والدین چطور مسواک می‌زنند برای کودک جالب است. ابتدا خودتان مسواک بزنید و بعد از کودک بخواهید او مسواک بزند.

• مسواک را به کودک بدهید تا همزمان با کنجکاوی کردن و بازی خودش دندانهایش را مسواک بزند.

حال که می دانید مسواک زدن نوزاد را از کی شروع کنیم، بیش از پیش مراقب دندان های زیبای فرزندتان باشید تا لبخند زیباتری داشته باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- رویش اولین دندان و نشانه های دندان در آوردن نوزاد

2- 9 قدم تا پیشگیری از بدخلقی کودکان در حین مسواک زدن!

3- اولین دندان نوزاد و کمک به تسکین علائم آن

4- 5 عامل پوسیدگی دندان کودکان

منبع: hattoexpect