The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بازی با نوزاد یک ماهه و پرورش ذهن نوزاد چگونه است؟

بسیاری از مادرها و پدرها فکر می کنند که نوزاد یک ماهه به چیزی جز شیر دادن، تعویض لباس و پوشک و خوابیدن نیازی ندارد و گمان می کنند که تنها ضرورت نوزاد در یک ماهگی خوابیدن در آغوش والدین است. در این مطلب به شما می گوییم که بازی با نوزاد یک ماهه چگونه است و چطور می توان از همین یک ماهگی، از طریق بازی کردن به پرورش ذهن و خلاقیت دلبندتان کمک کنید.

بازی با نوزاد یک ماهه، هفته اول

دو بازی سرگرم کننده برای بازی با نوزاد یک ماهه شامل:

رژه عروسک انگشتی

ممکن است متوجه شده باشید که نوزاد شما نمی‌تواند مسافت دور را ببیند. اما اگر چیزی درست در خط بینایی او (در فاصله بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر از صورت او) باشد، به ناگهان تمام حواس او در چشمانش جمع می‌شود. وقتی نوزادان به دنیا می‌آیند غریزه قدرتمندی برای خوردن دارند و این تقریباً همان فاصله‌ای است که صورت شما هنگام شیر دادن با او دارد! رشد و تکامل بینایی فرزند خود را با یک بازی ساده عروسک انگشتی کشف کنید.

مهارت‌های کسب شده: بینایی، تعامل

آنچه نیاز دارید: مجموعه‌ای از عروسک‌های انگشتی ساده (می‌توانید خودتان با کاغذهای رنگی و مدادهای ماژیکی رنگارنگ آن را بسازید)

نوزاد خود را به پشت بخوابانید و او را در صندلی مخصوص خود قرار دهید. با استفاده از مجموعه‌ای از عروسک‌های انگشتی، به این صورت که یک عروسک انگشتی روی انگشت اشاره هر دست بگذارید. به آرامی انگشتان خود را وارد خط دید نوزاد خود کرده و صبر کنید تا روی عروسک‌ها تمرکز کند. سپس به آرامی صحبت کنید، عروسک‌ها را به او معرفی کنید. مثلاً بگویید "سلام من خانم گاوه هستم". همانطور که عروسک صحبت می‌کند، انگشت خود را به جلو خم کنید تا عروسک به سمت نوزاد خم شود. لحظه‌ای صبر کنید، گویی که نوزاد شما در حال پاسخ دادن است، پس از آن مکالمه یک طرفه بین نوزاد و هر کدام از عروسک‌ها را ادامه دهید. در آخر، عروسک‌ها با بالا و پایین خم شدن در جلوی چشم نوزاد شما، یک رژه خداحافظی را ترتیب دهند. برای ساخت عروسک‌های انگشتی کاغذی از کاغذهای رنگی و محکم استفاده کنید. مستطیل‌های کوچک را برش داده و استوانه‌های ساده را به اندازه نوک انگشتان خود بسازید، سپس با نوار چسب یا چسب مایع استوانه را بچسبانید. با ماژیک تصویر صورت‌های مختلف را بر روی کاغذ‌ها بکشید. سعی کنید تصاویر ساده باشند. نوزادان بیشتر به چهره‌های ساده گرافیکی واکنش نشان می‌دهند.

روبرو شدن

از لحظه به دنیا آمدن، اولویت نوزاد تمرکز بر روی صورت شما است. هیچ چیزی بیشتر از دیدن یک مجموعه از چشم‌ها، بینی و دهان برای او جذاب نیست. در حقیقت مطالعات نشان داده‌اند که نوزادان چهره‌ها را بهتر از بزرگسالان می‌شناسند و به یاد می‌آورند. آنها بیشتر از هر شکل دیگری روی صورت یا تصویر صورت تمرکز می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از اسباب بازی‌های کودکان چهره‌های ساده‌ای دارند.

مهارت‌های کسب شده: شناخت بصری

آنچه نیاز دارید: یک آیینه دستی

با نشان دادن حالات مختلف صورت، بازی جذابی برای نوزاد خود بسازید. نوزاد را روی صندلی مخصوص خودش یا روی زمین به پشت بخوابانید و در کنار او بنشینید. صورت خود را به او نزدیک کنید تا زمانی که هوشیار و خوشحال باشد، چشمانش بر روی شما قفل می‌شود. با تغییر آهسته حالات صورت خود شروع کنید، از حالت لبخند به حالت تعجب تا بیرون آوردن زبان. سپس مجدداً بین هر کدام از حالات مکث کنید و صبر کنید تا ببینید آیا نوزاد شما تقلید می‌کند یا خیر. شما می‌توانید از یک آینه دستی استفاده کنید تا او بتواند حالات چهره خودش را نیز ببیند. آن حالات را او برای توصیف کنید. مثلاً "آیا تو متعجب هستی؟ نگاه کن چه نوزاد خوشحالی!" یا یکی از حالات چهره خودتان را نشان دهید و آینه را کج کنید تا او بتواند هم چهره شما وهم تصویر آن را در آینه مشاهده کند.به خاطر داشته باشید: هر کودک با سرعتی متفاوت رشد می‌کند، بنابراین اگر نوزاد شما برای فعالیت‌های این هفته کاملا آماده نیست نگران نباشید. فقط چند هفته دیگر آن را امتحان کنید.

بازی با نوزاد یک ماهه، هفته دوم

دو بازی سرگرم کننده برای بازی با نوزاد یک ماهه شامل:

حس لامسه

دلیلی وجود دارد که نوزادان می‌خواهند همه چیز را در دست بگیرند: آنها می‌خواهند به طور فعالانه در هر آنچه در اطراف آنان اتفاق می‌افتد شرکت کنند. کودک می‌خواهد همه چیز را از نزدیک و به طور شخصی تجربه کند و این کار را از طریق تمام حواس پنجگانه خود انجام می‌دهد، خصوصاً حس لامسه . کنجکاوی طبیعی او را با این بازی آرامش بخش لمس کردن ترغیب کنید.

مهارت‌های کسب شده: هماهنگی چشم و دست، تحریک حس لامسه

آنچه نیاز دارید: انواع وسایل پارچه‌ای نرم مانند روسری ابریشمی، یک پر گردگیری یا شال گردن خز، یک تکه پارچه ساتن یا مخمل و یک خز مانند عروسک پارچه‌ای حیوان.

مجموعه‌ای از اقلام نرم و قابل لمس را جمع آوری کنید. کودک را به پشت روی تختخواب و روی دامان خود بخوابانید. لباس او را بالا بزنید و شکم او را به آرامی با پارچه‌های مختلف ماساژ دهید. یکی یکی. همانطور که این کار را انجام می‌دهید احساس خود را توصیف کنید: "روسری ابریشمی را حس می‌کنی؟ خیلی لغزنده است. پوست بره را حس می‌کنی؟ مگر نه؟" اگر او سعی می‌کند این پارچه‌ها را بگیرد، بگذارید این کار را بکند، (اگر مطمئن هستید که تمیز هستند و خطر خفگی ندارند) به او اجازه دهید آنها را به دهان خود ببرد.

ماساژ ملایم

هرگز زود نیست که اولین ماساژ ملایم را به نوزاد خود بدهید. نوزاد شما با احساس لامسه کاملا تکامل یافته متولد شده است و این یکی از اصلی‌ترین راه‌های تجربه دنیای خارج است.

مهارت‌های کسب شده: تحریک حسی

آنچه نیاز دارید: روغن ماساژ کودک یا روغن های طبیعی همانند نارگیل و بادام

در یک اتاق گرم و بدون کوران هوا لباس نوزاد را بیرون بیاورید، پوشک او را بردارید و روی یک حوله حمام گرم بخوانید. اگر احساس می‌کنید هوا خنک است، زیرپوش او را در نیاورید. مقداری روغن ماساژ کف دست خود بریزید و با مالش دو دست آن را گرم کنید. با پاهای او شروع کنید. ساق‌ها و ران‌های او را به آرامی فشار دهید. چند بار اول بهتر است این کار را فقط با پاهای او انجام دهید تا زمانی که او به لمس کردن عادت کند. زمانی که آماده ماساژ تمام بدن می‌شود از سینه و شکم او شروع کنید. کف هر دو دست را به آرامی در مرکز بدن نوزاد قرار دهید و کم کم به اطراف بدن بکشید. گویی صفحات یک کتاب را صاف می‌کنید. در حالی که دستانتان هنوز صاف است، از نوک انگشتان‌تان استفاده کنید تا فشارهای ملایمی به بدن او وارد شود. تا زمانی که به نظر می‌رسد نوزادتان از این کار لذت می‌برد ماساژ را ادامه دهید. اما به محض اینکه شروع به ناراحتی کرد آن را متوقف کنید و نوزاد را در آغوش بگیرید.

بازی با نوزاد یک ماهه، هفته سوم

بازی سرگرم کننده برای بازی با نوزاد یک ماهه در این هفته:

صحبت کردن

تا موقعی که نوزاد شما اولین کلمه را به زبان بیاورد مدت زیادی مانده، اما او از همین حالا شروع به درک اصول کاربرد زبان کرده است. تمام صداهایی که ایجاد می‌کند، از غرغر تا زمزمه کردن، تلاش‌های اولیه او برای برقراری ارتباط است و هر چه بیشتر شما پاسخ دهید بیشتر او را تشویق به ادامه مکالمه خواهید کرد.

مهارت‌های کسب شده: کلامی

آنچه نیاز دارید: انتخاب صداهای تخیلی

خواست طبیعی نوزاد برای پاسخ دادن به شما را تبدیل به یک بازی کنید. این بازی را با کمک به او برای ساختن هر صدای جالبی که می‌تواند با دهانش بسازد شروع کنید. صبر کنید تا یکی از صداهای مختلف مختص نوزادان مانند قوو یا صدای تق را ایجاد کند، سپس شما هم آن صدا را تقلید کنید. همچنین می‌توانید سعی کنید یک سری صداهای ریتمیک را با ضربات زبان انجام دهید تا ببینید آیا او به آن ضربات مختلف پاسخ می‌دهد یا خیر. سپس بعضی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید را به او نشان دهید. یک صدای بلند بوس ایجاد کنید، انگشت را به داخل دهان ببرید و از داخل به لپ خود ضربه بزنید، یا با دمیدن هوا از دهان خود صداهای مختلف ایجاد کنید. صبر کنید تا ببینید آیا کودک شما سعی دارد صداهای مشابهی را به شما بازگرداند. ممکن است شما را شگفت زده کند!

رقص دایناسور

نوزادان با یک حس لامسه کاملاً تکامل یافته متولد می‌شوند. در اینجا روش سرگرم کننده‌ای برای تحریک پوست حساس وی، ضمن آموزش علت و معلول یاد خواهید گرفت.

مهارت‌های کسب شده: حساسیت به لمس، حس علت و معلول

آنچه نیاز دارید: بدون نیاز به تجهیزات

آیا تابحال بازی دایناسور را با استفاده از انگشتان دست خود انجام داده‌اید؟ تنها کاری که باید بکنید این است که انگشت میانی خود را بلند کنید تا به عنوان سر دایناسور باشد و انگشتان دیگر و شست را شبیه به پاهای دایناسور به حرکت درآورید. این یک بازی عالی است که هنگام دراز کشیدن نوزاد یا زمان تعویض پوشک می‌توانید روی شکم او انجام دهید. دست خود را طوری روی شکم نوزاد بگذارید که او بتواند آن را ببیند. سپس به آرامی روی پوست حرکت کنید. سر دایناسور باید از یک طرف به طرف دیگر بچرخد. با پاها او را قلقلک بدهید. بگویید "یک دایناسور دارد از نوک انگشتان تا بینی شما راه می‌رود". سپس دایناسور دستی را از روی پاها تا شکم حرکت دهید. با حرکت دست شما بر روی بدن نوزاد منتظر واکنش او باشید.

بازی با نوزاد یک ماهه، هفته چهارم

دو بازی سرگرم کننده برای بازی با نوزاد یک ماهه در هفته چهارم شامل:

حرف زدن به وسیله لوله

مدت‌ها قبل از این که کودک بتواند کلمات واقعی را تلفظ کند، گوش‌های او در حال تکامل برای شنیدن هستند. هر بار که با او صحبت می‌کنید، غریزه او را برای ایجاد صداها پرورش می‌دهید. مناسب‌ترین زمان برای یک گفتگوی کوتاه، وقتی است که دارید پوشک او را عوض می‌کنید. نه تنها او یک شنونده فعال است، بلکه در این حالت صورت شما نزدیک صورت او است که آن را خیلی دوست دارد. بازی تلفنی با استفاده از یک لوله مقوایی او را مجذوب خود خواهد کرد.

مهارت‌های کسب شده: شنیدن

آنچه نیاز دارید: یک لوله مقوایی از یک رول دستمال آشپزخانه یا دستمال توالت

در زمان تعویض پوشک لوله مقوایی را نزدیک یکی از گوش‌های نوزاد بگیرید و اعلام کنید "من می‌خواهم یک راز را به تو بگویم" سپس یک صحبت کوتاه و ساده را زمزمه کنید، جمله "دوستت دارم" همیشه شروع خوبی است. لوله را نزدیک گوش دیگر نوزاد ببرید و "راز" دیگری را اضافه کنید. فقط کشف این که او می‌تواند به طور مستقل از هر گوش بشنود باعث می‌شود تا وی در طول تعویض پوشک درگیر شود.

بوهای معطر

نوزادان برای حساس بودن بینی‌های شان معروف هستند. تحقیقات نشان داده است که نوزادان می‌توانند بوی شیرمادر را در طی هفته اول تشخیص دهند. برای آزمایش حس بویایی قوی نوزاد خود بوی معطر خانگی را امتحان کنید.

مهارت‌های کسب شده: حس بویایی

آنچه نیاز دارید: اشیا خوشبو، مانند چند شاخه اسطوخودوس یا یک غلاف وانیل

در حالی که نوزاد را روی دامن خود گذاشته‌اید، بنشینید و اشیا خوشبو و معطر را روی میز جلوی خود بگذارید. اگر کودک در دامان شما راحت نیست از یک پتو بر ردی دامن خود استفاده کنید. یکی از گیاهان معطر را به بینی او نزدیک کنید و برای دیدن حالات صورتش به او نگاه کنید. ممکن است چشمان او از تعجب گشاد شود! هر چند هفته یک بار این کار را امتحان کنید و ببینید که چگونه واکنش‌های او تغییر می‌کند.

حال که می دانید روش های بازی با نوزاد یک ماهه چگونه است، هرچه زودتر آنها را امتحان کنید تا ببینید دلبند شما به کدامیک بیشتر واکنش نشان می دهد.

 

بیشتر بدانید:

1- اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه

2- اسباب بازی متناسب با سن نوزاد

3- بازی و فعالیت با کودکان و اثرات آن

4- راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد

منبع: babycentre.co.uk,babycentre.co.uk,babycentre.co.uk,babycentre.co.uk