The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جوش های گردن نوزاد ودلایل ایجاد جوش های زیر گردن نوزاد چیست؟

پوست نرم و نازک نوزادان، به لطافت گل‌های بهاری است. از آنجایی‌که پوست لطیف نوزاد در برابر انواع جوشها و ‌دانه‌های پوستی، به ویژه در نواحی چین‌دار همچون ران، آرنج و گردن آسیب پذیر است، مراقبت دقیق از آن اهمیت ویژه‌ای دارد. گردن نوزاد بیش از سایر نواحی بدن او مستعد ابتلا به این جوش‌های ریز است. در این مقاله، به موضوع جوش های گردن نوزاد پرداخته و دلایل ایجاد جوش های زیر گردن نوزاد را بررسی می کنیم.

 بثورات پوستی یا جوش های گردن نوزاد چیست؟

جوش های گردن نوزاد می‌تواند به شکل التهابات قرمز، تخت یا برآمده و جوش‌مانند روی گردن نوزاد و به ویژه در نواحی چین‌دار آن ظاهر ‌شود. جوش‌های گردن، بین کودکان چهار تا پنج ماهه بسیار شایع است. عرق‌سوز و قارچ های پوستی نیز انواع دیگری از بثورات پوستی رایج در میان نوزادان هستند. گردن نوزادان کوتاه است و چین‌های متعددی دارد. در هنگام تغذیه، شیر از گردن نوزاد به پایین می چکد و چنانچه تمیز نشود، آنجا باقی می ماند و باعث ایجاد التهاب یا جوش می‌گردد.

دلایل ایجاد جوش های گردن نوزاد

 عوامل مختلفی می‌توانند باعث التهاب پوست لطیف نوزاد شوند. انواع محدودی از جوش‌ها تنها در ناحیه گردن ظاهر می‌شوند. در حالی که ناحیه‌ی پوشک نوزاد، زیر بغل و سایر قسمت‌های بدن او نیز می‌توانند درگیر التهابات پوستی شوند. در اینجا به بعضی از دلایل ایجاد این بثورات پوستی اشاره می نماییم:

1. خال مادرزادی (خال شعله‌ای پشت گردن): نقاط صورتی کوچکی که از هنگام تولد نوزاد روی گردن او وجود دارد. در حقیقت، این خال‌ها، التهاب پوستی نبوده و به دلیل تجمع رگ های خونی در یک قسمت از لایه پوستی ایجاد می‌شوند. این خال‌ها نیاز به درمان خاصی نداشته و معمولا چند ماه پس از تولد نوزاد ناپدید می‌شوند.

2. عرق سوز شدن: یکی از شایع‌ترین دلایل التهابات پوستی در گردن و دیگر نواحی بدن نوزاد، به ویژه در فصل تابستان، عرق سوز شدن است. گرمای خشک تابستان سبب تحریک پوست لطیف نوزاد می شود. این التهابات به شکل جوش‌های کوچک قرمز ظاهر شده و به عنوان بثورات گرمایی نیز شناخته می‌شوند.

3. التهابات پوستی: التهاب پوست گردن نوزادان در اولین ماه‌های تولد بسیار شایع است. زیرا ناحیه‌ی گردن نوزادان اغلب گوشتی و دارای چین و چروک‌های بسیاری است که روی هم ساییده می شوند. رطوبت بیش از حد و اصطکاک پوست گردن، از دیگر دلایل اصلی ایجاد جوش های گردن نوزاد به شمار می رود. نوزادان ممکن است دفعات بسیاری به این مشکل مبتلا شوند، تا زمانی که یاد بگیرند گردن خود را بدون تکیه‌گاه بالا نگاه دارند. (که ممکن است تا 5 ماهگی طول بکشد)

4. عفونت قارچی: این نوع عفونت اغلب در نوزادان و کودکان دیده می‌شود. وجود لایه‌های چربی و رطوبت بیش از حد گردن نوزادان، بستر مناسبی برای رشد عفونت‌های قارچی در این ناحیه ایجاد می‌کند. عفونت مخمر یکی از شایع‌ترین علل خارش پوست ناحیه‌ی گردن نوزادان است.علاوه بر تمامی عوامل ذکر شده، شیری که هنگام تغذیه از دهان نوزاد به زیر گلوی او سرازیر می‌شود، باعث ایجاد رطوبت مداوم در این ناحیه شده و پوست لطیف گردن او را مستعد ایجاد التهابات و جوش‌دانه‌های پوستی می‌نماید.

علایم و نشانه‌های جوش های گردن نوزاد

شایع‌ترین نشانه‌ی ایجاد التهاب در ناحیه‌ی گردن نوزاد، خارش به همراه سوزش است. این مشکل حتی ممکن است باعث کاهش اشتهای نوزاد نیز بشود.

برای جلوگیری از بروز جوش در این ناحیه، گردن نوزاد را تمیز و خشک نگه دارید، اگر چنین نشانه هایی را در گردن نوزاد می بینید، لازم است به متخصص مراجعه کنید تا او را معاینه کرده و درصورت لزوم درمان های لازم را انجام دهد.

 

بیشتر بدانید:

1- نحوه مراقبت از پوست نوزاد

2- راه های سفید شدن پوست نوزاد بعد از تولد چیست؟

3- از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چگونه است؟

4- مشکلات پوستی رایج در نوزادان و شیرخواران

?پرسش و پاسخ های دلایل ایجاد جوش های گردن نوزاد چیست؟

روی گردن نوزادم نقاط قرمز رنگ شبیه خال است، آیا از بین میرود؟

نقاط صورتی کوچکی که از هنگام تولد نوزاد روی گردن او وجود دارد. در حقیقت، این خال‌ها، التهاب پوستی نبوده و به دلیل تجمع رگ های خونی در یک قسمت از لایه پوستی ایجاد می‌شوند. این خال‌ها نیاز به درمان خاصی نداشته و معمولا چند ماه پس از تولد نوزاد ناپدید می‌شوند.

علت اصلی جوش های ریز گردن نوزاد چیست؟

رطوبت بیش از حد و اصطکاک پوست گردن، از دلایل اصلی ایجاد جوش های گردن نوزاد به شمار می رود.

علت عفونت قارچی پوست گردن نوزاد چیست؟

شیری که هنگام تغذیه از دهان نوزاد به زیر گلوی او سرازیر می‌شود، باعث ایجاد رطوبت مداوم در این ناحیه شده و پوست لطیف گردن او را مستعد ایجاد التهابات و جوش‌دانه‌های پوستی می‌نماید.

با جوش های گردن نوزاد چه کنیم؟

برای جلوگیری از بروز جوش در این ناحیه، گردن نوزاد را تمیز و خشک نگه دارید، اگر چنین نشانه هایی را در گردن نوزاد می بینید، لازم است به متخصص مراجعه کنید تا او را معاینه کرده و درصورت لزوم درمان های لازم را انجام دهد.