The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دندان قروچه کودکان برای چیست و چه درمانی دارد؟

ممکن است متوجه شوید کودک خردسال شما هنگام خواب مرتباً دهان خود را حرکت می‌دهد. این ممکن است همراه با صدای به هم ساییدن دندان‌ها باشد. همه اینها علائمی است که نشان می‌دهد کودک شما دندان قروچه دارد. در ادامه این متن علت دندان قروچه کودکان، عوارض و نیز راه های درمان آن را برای شما شرح می دهیم.

اصلی ترین علت دندان قروچه کودکان چیست؟

دندان قروچه عملی است که ممکن است به دلایل مختلف در طول زندگی اتفاق بیفتد. بر اساس مطالعات سیستم بهداشت و درمان میشیگان، کودکان ممکن است در شش ماهگی و بالاتر، یعنی زمانی که دندان‌ها شروع به رشد می‌کنند دندان قروچه را شروع کنند و دوباره در سن ۵ سالگی و هنگامی که دندان‌های دائمی آنان درمی‌آیند نیز دندان قروچه را تجربه ‌کنند.

بزرگسالان نیز به دلیل استرس یا عصبی بودن دندان قروچه می‌کنند. در مورد کودکان نوپا علت دندان قروچه معمولاً برای تمرین کردن عمل جویدن است. در حالی که بیشتر کودکان این عادت را پشت سر می‌گذارند، مواردی نیز وجود دارند که ممکن است شما برای محافظت از دندان کودک خود به دنبال درمان‌های اضافی باشید.

دندان قروچه کودکان در خواب نشانه چیست

بر اساس نظرات بنیاد نمورس تخمین زده می‌شود از هر ۱۰ کودک ۲ تا ۳ نفر دندان قروچه می‌کنند. دندان قروچه معمولاً در هنگام خواب اتفاق می‌افتد، اما ممکن است در طول روز نیز متوجه این عمل شوید. دندانپزشکان همیشه دلایل دندان قروچه کودکان نوپا را نمی‌دانند. برخی از دلایل احتمالی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• دندان‌های کودک نوپای شما به درستی تراز نشده‌اند.

• کودک خردسال‌تان از دندان قروچه به عنوان روشی برای تسکین دردهایی مانند گوش درد یا ناراحتی مربوط به دندان درآوردن استفاده می‌کند.

• دندان قروچه در نتیجه برخی شرایط پزشکی، مانند فلج مغزی یا داروهای مصرفی نیز رخ می دهد.

در کودکان بزرگتر دندان قروچه می‌تواند نشانه استرس یا اضطراب باشد. یک نمونه آن می‌تواند استرس ناشی از تغییر در روال عادی یا احساس بیماری باشد. بعضی اوقات ممکن است شما یا پزشک نتوانید علت دقیق آن را مشخص کنید.

در اکثر موارد دندان قروچه کودکان یک عادت مضر محسوب نمی‌شود و بیشتر نوزادان پس از مدتی آن را ترک می‌کنند. گاهی اوقات بزرگترین تاثیر آن والدینی هستند که نگران دندان قروچه در فرزندان‌شان هستند.

در بعضی از کودکان دندان قروچه می‌تواند باعث درد در آرواره‌ها شود. در حالی که ممکن است کودک شما نتواند به شما بگوید که دلیل اصلی ناراحتیش چیست، مالیدن مکرر فک‌ها می‌تواند یک شاخص و علامت باشد.

چه زمانی باید برای دندان قروچه کودکان به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر متوجه شدید که فرزندتان در بیشتر روزهای هفته دندان قروچه دارد، شاید به این فکر بیفتید که با یک دندانپزشک ملاقات کنید. دندانپزشک کودک شما به دنبال علایم ساییدگی مینای دندان یا خرد شدن دندان‌ها که به نظر می‌رسد شکسته یا ترک خورده هستند، دندان‌ها را بررسی می‌کند. دندانپزشک همچنین تراز نبودن دندان‌های کودک را که می‌تواند مشخص کند چرا از آغاز او دندان قروچه را شروع کرده بررسی می‌کند. اگرچه دندان قروچه در کودکان خردسال معمولاً بی ضرر است، اما در صورت نگرانی می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

درمان دندان قروچه کودکان چیست؟

در کودکان بزرگتر که دندان قروچه منجر به ایجاد درد شدید یا عدم ترازبندی دندان‌ها می‌شود، معمولاً با استفاده از محافظ شبانه دندان درمان می‌شود. این محافظ‌ها قطعات پلاستیکی نازک و انعطاف پذیری هستند که در لثه‌های فوقانی قرار می‌گیرند و از دندان‌ها در مقابل آسیب حفاظت می‌کنند. با اینحال، دندان‌های خردسالان دائماً در حال تغییر هستند که این امر بر قرار گرفتن درست محافظ دندان تاثیر می‌گذارد. همچنین کودکان نوپا ممکن است درک نکنند که چگونه و چرا باید شب‌ها از محافظ دندان استفاده کنند. نکته قابل توجه این است که هنگام شنیدن صدای دندان قروچه در شب، نباید کودک را از خواب بیدار کنید. این امر به طور بالقوه می‌تواند علائم را تشدید کند و بر استراحت شبانه مناسب کودک تاثیر بگذارد.

دندان قروچه در کودکان نوپا معمولاً درمانی ندارد. اگر گمان می‌کنید استرس و اضطراب می‌تواند یک دلیل بالقوه باشد، بهتر است یک روال و برنامه منظم را برای کودک ایجاد کنید تا از استرس ناشی از تغییرات پیشگیری کنید. این برنامه می‌تواند شامل در آغوش گرفتن کودک یا خواندن کتاب در هنگام آمادگی برای خواب باشد. بدین ترتیب به کودک کمک می‌کنید قبل از به خواب رفتن احساس آرامش و راحتی داشته باشد.

در اکثر موارد از دست دادن دندان‌های شیری منجر به متوقف شدن دندان قروچه کودکان می شود. اگرچه کودک خردسال شما تا حدود سن 6 سالگی دندان‌های شیری خود را خواهد داشت، اما از اینکه فرزند شما نهایتا این عادت را ترک خواهد کرد می توانید احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

 مطالعه بیشتر:

خرخر کردن نوزادان، از علت تا درمان آن چیست؟

مشکلات تنفسی در نوزاد، از علائم تا درمان

آیا دندان درآوردن سبب آبریزش بینی شیر خوار می شود؟

?پرسش و پاسخ های دندان قروچه کودکان

چرا کودکان دندان قروچه ی کنند؟

دندان‌های کودک نوپای شما به درستی تراز نشده‌اند. کودک خردسال‌تان از دندان قروچه به عنوان روشی برای تسکین دردهایی مانند گوش درد یا ناراحتی مربوط به دندان درآوردن استفاده می‌کند. دندان قروچه در نتیجه برخی شرایط پزشکی، مانند فلج مغزی یا داروهای مصرفی نیز رخ می دهد.

درمان دندان قروچه کودکان چیست؟

در کودکان بزرگتر که دندان قروچه منجر به ایجاد درد شدید یا عدم ترازبندی دندان‌ها می‌شود، معمولاً با استفاده از محافظ شبانه دندان درمان می‌شود. این محافظ‌ها قطعات پلاستیکی نازک و انعطاف پذیری هستند که در لثه‌های فوقانی قرار می‌گیرند و از دندان‌ها در مقابل آسیب حفاظت می‌کنند

آیا دندان قروچه ناشی از استرس است؟

در کودکان بزرگتر دندان قروچه می‌تواند نشانه استرس یا اضطراب باشد. یک نمونه آن می‌تواند استرس ناشی از تغییر در روال عادی یا احساس بیماری باشد. بعضی اوقات ممکن است شما یا پزشک نتوانید علت دقیق آن را مشخص کنید.

آیا دندان قروچه کودکان عوارضی دارد؟

در بعضی از کودکان دندان قروچه می‌تواند باعث درد در آرواره‌ها شود. در حالی که ممکن است کودک شما نتواند به شما بگوید که دلیل اصلی ناراحتیش چیست، مالیدن مکرر فک‌ها می‌تواند یک شاخص و علامت باشد. در موارد شدید ترک خوردن مینای دندان دیده می شود.

منبع: healthline