The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خورشید گرفتگی در بارداری مضر است؟ یا خرافات!

ممکن است یکی از روزهای دوران نه ماه بارداری شما با وقایعی طبیعی نظیر خورشید گرفتگی یا ماه گرفتگی همراه شده باشد. احتمالا افسانه هایی را درمورد اثرات خورشید گرفتگی در بارداری بر روی مادر و جنین شنیده اید و دوست دارید بدانید که آیا واقعا خورشید گرفتگی در بارداری خطرناک است یا اینها همه خرافات است؟ در ادامه این مقاله به طور مفصل در این باره گفت و گو می کنیم.

خورشید گرفتگی در بارداری

درمیان فرهنگ‌های مختلف باورهای متفاوتی وجود دارد و اساس باور آنها بر این است که خورشیدگرفتگی نشانه خشم خدا است و اتفاق‌های ناخوشایندی رخ می‌دهد. اخیرا خورشید گرفتگی کاملی در دنیا اتفاق افتاد. با این‌که این گرفتگی هنگام طلوع خورشید در کشور هند مشهود بود، اما مردم در ایالت‌های شمال شرقی و شرقی کشور هندوستان مانند کوهیما، ناگالند، ایتاناگار در آندرا پرادش و ایمفال در مانیپور که خورشید زودتر از شهرهای دیگر بالا می‌آمد می‌توانستند آن‌را مشاهده کنند. شروع خورشید گرفتگی در ایران در ساعات مختلف در شهرهای متفاوت مشهود بود.

اعتقادات بسیاری در مورد خورشیدگرفتگی وجود دارد که نیمی از آنها صحت ندارد. افراد بسیاری هستند که همچنان این اعتقادات را دارند و خصوصا هنگام بارداری این باورها تشدید می‌شود. 

به خصوص در کشور هندوستان باورهای زیادی در مورد تاثیر خورشید گرفتگی در بارداری وجود دارد. اساس این باورها بر این است که خوشید گرفتگی هنگامی رخ می‌دهد که خداوند خشمگین است و می‌خواهد خشم خود را به موجودات زمین نشان دهد و روزهای ناخوشایندی در راه هستند. در اساطیر هندو گفته شده که شیطان راهو و کتو خورشید را می‌بلعند و نوری را که به تمام موجودات زمین جان می‌دهد، می‌مکند.

در زیر به چند باور عمومی در مورد عوارض خورشید گرفتگی در بارداری می‌پردازیم و سعی داریم از این باورها پرده‌گشایی کنیم:

باور شماره یک: مادر باردار نباید با چشم غیرمسلح به خورشید نگاه کند

حقیقت: این باور درستی است. هیچ‌کس نباید با چشم غیر مسلح به خورشید نگاه کند. زیرا اشعه‌های خورشید هنگام گرفتگی شدیدتر از حد عادی است و به چشم‌ها آسیب می‌رسانند. همیشه هنگام خورشیدگرفتگی از عینک‌ها و لوازم محافظت‌کننده قوی استفاده کنید.

باور شماره دو: مادر باردار نباید در هنگام گرفتگی از وسایل تیز مانند چاقو استفاده کند

حقیقت: این باور غلطی است زیرا اگر درست بود همه پزشکان و جراحان هنگام گرفتگی باید کار خود را متوقف می‌کردند. خورشیدگرفتگی یک پدیده طبیعی است و ممکن است ۳ تا ۵ خورشیدگرفتگی در کل سال رخ دهد. در هر صورت در بسیاری از فرهنگ‌ها به این موضوع اعتقاد دارند و بهتر است اگر تردید دارید با متخصص مشورت کنید.

باور شماره سه: مادر باردار هنگام گرفتگی نباید از منزل خارج شود

حقیقت: بسیاری از مردم بر این باور هستند که اشعه خورشید هنگام گرفتگی بر جنین در حال رشد داخل رحم تاثیر نامطلوب دارد. از با این‌که اشعه خورشید برای همه ضرر دارد، ولی دلیلی علمی برای آن وجود ندارد. به هر حال اگر برای اطمینان خاطر خود دوست دارید در منزل بمانید و به باورهای بزرگ‌ترها احترام بگذارید، اما ماندن در منزل ضرری ندارد.

باور شماره چهار: هنگام گرفتگی بانوی باردار نباید چیزی بخورد یا بنوشد.

حقیقت: این باور از آنجا آمده که نور خورشید به دلیل خاصیت میکروب‌زدایی و از بین بردن باکتری‌ها، می‌تواند بر غذاها نیز تاثیر بگذارد. برای همین در گذشته پس از خورشید گرفتگی غذاها را دور می‌ریختند. امروزه با وجود یخچال و فریزر این باور جایی ندارد.

حال که همه چیز را درمورد خورشید گرفتگی در بارداری می دانید، دیگر نیازی نیست که بی دلیل به دنبال اثر خورشید گرفتگی در بارداری باشید و به خودتان استرس راه بدهید و فکر کنید که خورشید گرفتگی در دوران بارداری برای جنین مضر است.

باور شماره پنج: اگر مادر باردار هنگام خورشید گرفتگی به شکمش دست بزند، بدن بچه لک می افتد.

حقیقت: این باور نیز هیچ پایه و اساس علمی ندارد. درحقیقت وجود لک بر روی پوست بدن و صورت نوزاد شما به عملکرد سلول هایی به نام ملانوسیت وابسته است که به هیچ نوان تحت تاثیر خورشید گرفتگی قرار نمی گیرند.

مطالعه بیشتر:

نگاه کردن به کودک زیبا، نوزاد شما را زیبا می کند=باروهای غلط

شکل شکم در جنین پسر،آیا جنسیت جنین در شکل شکم مادر موثر است؟

تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

?پرسش و پاسخ های خورشید گرفتگی در بارداری

آیا موقع خورشید گرفتگی نباید از منزل خارج شویم؟

بسیاری از مردم بر این باور هستند که اشعه خورشید هنگام گرفتگی بر جنین در حال رشد داخل رحم تاثیر نامطلوب دارد. از با این‌که اشعه خورشید برای همه ضرر دارد، ولی دلیلی علمی برای آن وجود ندارد. به هر حال اگر برای اطمینان خاطر خود دوست دارید در منزل بمانید و به باورهای بزرگ‌ترها احترام بگذارید، اما ماندن در منزل ضرری ندارد.

آیا مادر باردار موقع خورشید گرفتگی نباید چیزی بخورد؟

این باور از آنجا آمده که نور خورشید به دلیل خاصیت میکروب‌زدایی و از بین بردن باکتری‌ها، می‌تواند بر غذاها نیز تاثیر بگذارد. برای همین در گذشته پس از خورشید گرفتگی غذاها را دور می‌ریختند. امروزه با وجود یخچال و فریزر این باور جایی ندارد.

آیا موقع خورشید گرفتگی نباید از وسایل تیز استفاده کنیم؟

این باور غلطی است زیرا اگر درست بود همه پزشکان و جراحان هنگام گرفتگی باید کار خود را متوقف می‌کردند. خورشیدگرفتگی یک پدیده طبیعی است و ممکن است ۳ تا ۵ خورشیدگرفتگی در کل سال رخ دهد. در هر صورت در بسیاری از فرهنگ‌ها به این موضوع اعتقاد دارند و بهتر است اگر تردید دارید با متخصص مشورت کنید.

آیا نگاه کردن به خورشید گرفتگی به چشم ها آسیب می زند؟

این باور درستی است. هیچ‌کس نباید با چشم غیر مسلح به خورشید نگاه کند. زیرا اشعه‌های خورشید هنگام گرفتگی شدیدتر از حد عادی است و به چشم‌ها آسیب می‌رسانند. همیشه هنگام خورشیدگرفتگی از عینک‌ها و لوازم محافظت‌کننده قوی استفاده کنید.

منبع: theindusparent