The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی از یک سینه ،دلایل شیردهی از یک سینه چیست؟

شیردهی از یک سینه مساله ای است که به دلایل گوناگون می تواند رخ دهد. ممکن است نوزاد شما یک سینه را بیشتر ترجیح دهد و یا یکی از سینه ها مشکل آناتومیکی داشته و امکان شیردهی از آن وجود نداشته باشد. در ادامه این مقاله نکاتی را درمورد شیردهی از یک سینه و عدم تقارن ناشی از آن برای شما شرح می دهیم.

شیردهی از یک سینه

بسیاری از مادران متوجه می‌شوند که یکی از سینه‌های آنان نسبت به دیگری شیر بیشتری دارد و یا نوزاد یکی از سینه‌ها را ترجیح می‌دهد (اگرچه از هر دو سینه شیر می‌خورد). این امر معمولاً طبیعی است و هیچ‌گونه نگرانی در مورد آن وجود ندارد. در موارد نادر اختلاف زیاد در اندازه سینه ممکن است نشانگر ناکافی بودن بافت غدد تولید شیر باشد. بعضی اوقات ممکن است نوزاد به طور موقت از یک سینه برای مدت زمانی محدود امتناع کند (شاید به دلیل مسدود بودن بینی نوزاد، عفونت گوش و واکسیناسیون اخیر که منجر به دردناک شدن یک بازو می‌شود).

برخی از مادران در صورت بروز این وضعیت تغذیه از سینه دیگر را مفید می‌دانند. نوزادی در این شرایط معمولاً پس از رفع مشکل به وضعیت تغذیه از هر دو سینه باز می‌گردد. با این وجود ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشند که چرا مادر فقط از یک سینه نوزاد را تغذیه می‌کند. هرچه شیر بیشتری از سینه خارج شود تولید شیر بیشتر خواهد بود. بنابراین تغذیه انحصاری فقط از یک سینه می تواند منجر به کم شدن و درنهایت قطع شدن شیر آن گردد.

در اصل این اتفاقی است که مادر در هنگام تغذیه دوقلوها با آن روبرو می‌شود. هرچه شیر کمتری از یک سینه گرفته شود به تدریج تولید شیر آن سینه متوقف می‌شود.

دلایل شیردهی از یک سینه چیست؟

دلایلی که ممکن است مادر از یک سینه شیردهی کند شامل:

 • ممکن است یک مادر قبلاً در سینه خود جراحی داشته باشد که در نتیجه آن یکی از سینه‌های او شیر کم دارد یا فاقد شیر است.

 • تداوم مشکلات با ترومای نوک پستان، عفونت یک طرف بدن. قبل از اینکه مادر تصمیم بگیرد شیردهی ازپستان دارای مشکل را متوقف کند، موارد بسیاری وجود دارد که می‌تواند مورد تحقیق قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر با یک مشاور تغذیه با شیر مادر، مشاور شیردهی یا سایر ارائه دهند‌گان مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید.

• ورم مکرر عود شونده سینه، مجاری مسدود شده، لکه سفید روی یک سینه. قبل از اینکه مادر تصمیم به توقف شیردهی از سینه دارای مشکل بگیرد، می‌توان این موارد را مورد بررسی قرار داد.

• هرگونه مشکل جسمی که شیردهی از یک طرف را مشکل می‌کند (مثلاً قطع یک دست).

نحوه شروع شیردهی از یک سینه

اگر تصمیم به شیردهی از یک سینه گرفتید، تولید شیر در سینه دیگر شما باید متوقف شود. بسته به دلایلی که شما شیردهی از یک سینه را متوقف می‌کنید و مرحله ‌ای از شیردهی که در آن قرار دارید، این امر ممکن است نسبتاً آسان و سریع انجام شود یا ممکن است مدتی طول بکشد. اگر یک طرف هرگز شیر تولید نکرده باشد، قطع تولید شیر از آن طرف سریع و آسان خواهد بود. اگر پستانی که می‌خواهید شیردهی آن را متوقف کنید تولید شیر بالایی داشته باشد، باید مراقب باشید از انسداد مجاری شیر جلوگیری کنید و تا حد ممکن این روند را به تدریج و به آرامی انجام دهید.

عدم تقارن ناشی از شیردهی از یک سینه

اگر از یک طرف شیردهی می‌کنید ممکن است متوجه شوید که یک سینه بزرگ‌تر از طرف دیگر است (زیرا شیر در این سینه تولید می‌شود)، اما بعید است که هیچ کس دیگری متوجه این تفاوت شود. هنگامی که کودک را از شیر بگیرید، سینه‌های شما به اندازه اصلی آن و شکل یکسان برخواهند گشت.

 

 

?پرسش و پاسخ های دلایل شیردهی از یک سینه

آیا امکان شیردهی از یک سینه برای مادر وجود دارد؟

بله. اگر تصمیم به شیردهی از یک سینه گرفتید، تولید شیر در سینه دیگر شما باید متوقف شود. بسته به دلایلی که شما شیردهی از یک سینه را متوقف می‌کنید و مرحله ‌ای از شیردهی که در آن قرار دارید، این امر ممکن است نسبتاً آسان و سریع انجام شود یا ممکن است مدتی طول بکشد. اگر یک طرف هرگز شیر تولید نکرده باشد، قطع تولید شیر از آن طرف سریع و آسان خواهد بود

آیا شیردهی از یک سینه سبب کم شدن شیر می شود؟

هرچه شیر بیشتری از سینه خارج شود تولید شیر بیشتر خواهد بود. بنابراین تغذیه انحصاری فقط از یک سینه می تواند منجر به کم شدن و درنهایت قطع شدن شیر آن گردد.

دلایل شیردهی از یک سینه چیست؟

ممکن است یک مادر قبلاً در سینه خود جراحی داشته باشد که در نتیجه آن یکی از سینه‌های او شیر کم دارد یا فاقد شیر است. تداوم مشکلات با ترومای نوک پستان، عفونت یک طرف بدن. قبل از اینکه مادر تصمیم بگیرد شیردهی ازپستان دارای مشکل را متوقف کند، موارد بسیاری وجود دارد که می‌تواند مورد تحقیق قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر با یک مشاور تغذیه با شیر مادر، مشاور شیردهی یا سایر ارائه دهند‌گان مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید.

با عدم تقارن ناشی از شیردهی از یک سینه چه کنیم؟

اگر از یک طرف شیردهی می‌کنید ممکن است متوجه شوید که یک سینه بزرگ‌تر از طرف دیگر است (زیرا شیر در این سینه تولید می‌شود)، اما بعید است که هیچ کس دیگری متوجه این تفاوت شود. هنگامی که کودک را از شیر بگیرید، سینه‌های شما به اندازه اصلی آن و شکل یکسان برخواهند گشت.

منبع: breastfeeding