The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین درمان یبوست در مادران شیرده چیست؟

یبوست به عنوان دشواری در دفع حرکات روده ای تعریف می شود، که ممکن است به شکل های سخت، کاهش یا تغییر حجم و یا قوام مدفوع توصیف شود. یبوست غالباً به دلیل تغییر در رژیم غذایی یا در اثر دارو اتفاق می افتد. تجارب فردی از حرکات روده ذهنی است اما یبوست بر زندگی بسیاری از افراد تأثیر می گذارد. در اواخر بارداری و به دنبال مصرف داروهای مسکن برای تسکین درد های زایمان و ایجاد یبوست به دلیل بخیه های پرینه، دفع مدفوع با مشکل مواجه شده و یبوست اتفاق می افتد. در ادامه این مقاله همه چیز را در مورد درمان یبوست در مادران شیرده برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین درمان یبوست در مادران شیرده چیست؟

اولین درمان یبوست در مادران شیرده باید افزایش مصرف میوه، سبزیجات و فیبر، همراه با مصرف آب اضافی باشد. ورزش همچنین ممکن است به تسکین علائم کمک کند. اگر مادر داروی ضد درد حاوی کدئین مصرف می کند این باید متوقف شود و پاراستامول و یا داروی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا دیکلوفناک جایگزین شود.

آیا برای درمان یبوست در مادران شیرده می توان از ملین استفاده کرد؟

در مواردی که برای رفع یبوست در دوران شیردهی به دارویی نیاز باشد، ملین های اسمزی یا پر کننده، حداقل در ابتدا نسبت به ملین های محرک ترجیح داده می شوند. ملین های پرکننده مخصوصاً در مواردی که مدفوع کم و سفت است بسیار مفید هستند. با این وجود ممکن است تا 72 ساعت تأخیر داشته باشد تا اینکه اثر کامل خود را اعمال کنند. ملین های فله، مانند فیبوژل، رگولان، ایزوگل، نورماکول، آب درون روده را جذب کرده و متورم می شوند و حجم بیشتری از مدفوع نرم تولید می کنند که دفع آن آسان تر است، جذب مسهل پرکننده حداقل است و همه آنها می توانند در دوران شیردهی استفاده شوند.

ملین های اسمزی با افزایش میزان مایع در روده بزرگ کار می کنند. اینها نیز تاخیر در عمل دارند اما به طور کلی زمان آن کوتاه تر از ملین های پرکننده است. آنها به تولید حرکات روده نرمتر که دفع آن راحت تر است، کمک می کنند. به عنوان مثال، هیدروکسید منیزیم، سولفات منیزیم، لاکتولوز، ورود ملین های اسمزی به شیر مادر کم است و می توان از همه آنها در دوران شیردهی استفاده کرد.

ملین های تحریک کننده نباید به طور مرتب توسط کسی استفاده شود زیرا می تواند منجر به اتکا به آنها شود. آنها همچنین ممکن است باعث تخلیه کلیه محتویات روده شوند، که این عمل بر تنظیم حرکات روده، تاثیر می گذارد. با این حال، آنها برای استفاده های گاه به گاه مفید هستند. تاثیر آنها سریع تر از ملین های فله ای یا اسمزی است و معمولاً شب ها برای کمک به تخلیه روده در صبح روز بعد تجویز می شوند. سنا (سنوکوت) بیساکودیل (دولکولاکس)، سدیم پیکوسولفات (لاکسوبرال، پیکولاکس).

آیا استفاده از ملین ها برای درمان یبوست در مادران شیرده می تواند منجر به اسهال شیرخوار شود؟

عوارض جانبی ملین ها در نوزادان شیرخوار اثبات نشده است اگرچه شل شدن مدفوع حتی با سطوح غیر قابل تشخیص در نوزادان گزارش شده است.

استفاده زیاد از ملین برای درمان یبوست در مادران شیرده چه عوارضی دارد؟

ملین ها می توانند به رفع و جلوگیری از یبوست کمک کنند. اما همه ملین ها برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند. استفاده بیش از حد از ملین های خاص می تواند منجر به وابستگی و کاهش عملکرد طبیعی روده شود. اگر تا به حال یبوست داشته اید، ممکن است ملین های بدون نسخه را امتحان کرده باشید. تعدادی از عوامل از جمله رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک بدنی و برخی داروها می توانند عملکرد طبیعی روده را مختل کرده و باعث یبوست شوند.

بسیاری از ملین های بی خطر و بدون نسخه برای درمان یبوست های گاه به گاه به روش های مختلف در دسترس هستند. با این حال، بسیار مهم است که دستورالعمل های برچسب را با دقت بخوانید و طبق دستورالعمل از آنها استفاده کنید. استفاده بیش از حد از ملین ها ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد.

چه زمانی برای درمان یبوست در مادران شیرده باید با متخصص مشورت کنیم؟

اگر موارد زیر را مشاهده کردید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • مدفوع خونی
  •  گرفتگی یا درد شدید
  •  ضعف یا خستگی غیرمعمول
  •  سرگیجه
  • خونریزی از رکتوم
  •  تغییرات غیرقابل توضیح در الگوی روده
  •  یبوست که با وجود استفاده از ملین بیش از هفت روز طول می کشد

برای درمان یبوست در مادران شیرده چه کنیم؟

تعداد دفعاتی که مدفوع دارید متفاوت است، اما افراد به طور معمول از روزانه سه بار تا هفته ای سه بار مدفوع می کنند. اگر حرکات روده ای کمتری نسبت به حالت طبیعی خود داشته باشید، ممکن است یبوست داشته باشید. علاوه بر این، یبوست ممکن است شامل مدفوع باشد که دفع آن دشوار است زیرا سفت، خشک یا کم است. با این حال، قبل از مصرف مسهل، این تغییرات سبک زندگی را برای کمک به یبوست امتحان کنید:

  •  از غذاهای غنی از فیبر مانند سبوس گندم، میوه ها و سبزیجات تازه و جو دوسر استفاده کنید.
  •  روزانه مایعات زیادی بنوشید.
  •  به طور منظم تمرین کن.

بهبود شیوه زندگی یبوست را در بسیاری از افراد تسکین می دهد، اما اگر با وجود این تغییرات مشکلات ادامه یابد، استفاده از ملین ملایم ممکن است انتخاب بعدی شما باشد.

چگونه ملین ها یبوست را برطرف می کنند

ملین ها به روش های مختلفی کار می کنند و اثربخشی هر نوع ملین از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی، ملین های پر کننده، که به آنها به عنوان مکمل های فیبر نیز گفته می شود، ملایم ترین ها برای بدن شما هستند و ایمن ترین آنها برای طولانی مدت است. متاموسیل و سیتروسل در این گروه قرار می گیرند.

در اینجا چند نمونه از انواع ملین آورده شده است. حتی اگر بسیاری از ملین ها بدون نسخه پزشک در دسترس هستند، بهتر است با پزشک خود در مورد استفاده از ملین و اینکه کدام نوع برای شما بهترین است صحبت کنید.

 

نوع ملین (نمونه های تجاری)

 

چگونه عمل می کنند

 

اثرات جانبی

 

 

اسمزی دهان (شیر فیلیپس منیزیا، میرلاکس)

 

 

آب را به روده بزرگ می کشد تا دفع مدفوع راحت تر شود

 

 

نفخ، گرفتگی، اسهال، حالت تهوع، گاز، افزایش تشنگی

 

 

پر کننده های خوراکی (بنفیبر سیتروسل، فیبرکون،متاموسیل)

 

آب را جذب می کند و مدفوع نرم و حجیم ایجاد می کند و باعث انقباض طبیعی عضلات روده می شود

نفخ، گاز، گرفتگی عضلات یا افزایش یبوست در صورت عدم مصرف با آب کافی

نرم کننده های مدفوع خوراکی (کولاس،سورفاک)

 

رطوبت را به مدفوع اضافه می کند تا اجابت مزاج بدون فشار ایجاد شود

عدم تعادل الکترولیت ها با استفاده طولانی مدت

محرک های خوراکی (دولکولاکس، سنوکوت)

 

انقباضات ریتمیک برای دفع مدفوع در عضلات روده را ایجاد می کند

آروغ زدن، گرفتگی، اسهال، حالت تهوع، تغییر رنگ ادرار با مشتقات سنا و کراسکار

 

 

شیاف رکتال (دولکولاکس، پدیا لاکس)

 

انقباضات ریتمیک عضلات روده را ایجاد کرده و مدفوع را نرم می کند

تحریک رکتوم، اسهال، گرفتگی عضلات

 

خطرات استفاده از ملین

  •  تداخل با داروها. سابقه پزشکی و داروهای مصرفی شما ممکن است گزینه های ملین شما را محدود کند. ملین ها می توانند با برخی از آنتی بیوتیک ها و برخی داروهای قلبی و استخوانی تداخل کنند. برچسب ها را با دقت بخوانید. اگر مطمئن نیستید که یک ملین خاص را امتحان کنید، از داروساز یا پزشک خود سوال کنید. از دوزهای توصیه شده فراتر نروید، مگر اینکه پزشک غیر از این تجویز کند.
  •  شرایط پیچیده. اگر یبوست ناشی از بیماری جدی مانند آپاندیسیت یا انسداد روده باشد، استفاده از ملین می تواند خطرناک باشد. اگر مرتباً از ملین ها برای هفته ها یا ماه ها استفاده می کنید، می توانند توانایی انقباض روده بزرگ شما را کاهش دهند و در حقیقت یبوست را بدتر کنند.
  •  اقدامات احتیاطی برای زنان باردار و کودکان. به کودکان زیر 6 سال ملین بدون توصیه پزشک ندهید. اگر باردار هستید، قبل از استفاده از ملین ها از پزشک خود بپرسید. ملین های حجم دهنده و نرم کننده های مدفوع به طور کلی برای بارداری بی خطر هستند، اما ملین های محرک ممکن است مضر باشند.

اگر اخیراً زایمان کرده اید، قبل از استفاده از ملین ها با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه معمولاً استفاده از آنها در دوران شیردهی بی خطر است، اما بعضی از مواد ممکن است به شیر مادر منتقل شده و باعث اسهال در نوزادان شیرخوار شوند.

ملین ها را با احتیاط مصرف کنید

اگر برای درمان یبوست در مادران شیرده و انجام عمل اجابت مزاج به ملین ها وابسته هستید، از پزشک خود در مورد چگونگی توقف تدریجی مصرف آنها و بازیابی توانایی انقباض روده بزرگ خود مشورت بگیرید.

مطالعه بیشتر:

درمان یبوست در نوزادانی که شیر مادر می خورند چیست؟

آیا استفاده از ملین در دوران شیردهی مجاز و بی خطر است؟

مشکلات مدفوع پس از زایمان طبیعی یا عمل سزارین چیست؟

استفاده از شیاف گلیسیرین در بارداری و شیردهی آیا مجاز است؟

?پرسش و پاسخ های درمان یبوست در مادران شیرده

آیا برای درمان یبوست در مادران شیرده می توان از ملین استفاده کرد؟

در مواردی که برای رفع یبوست در دوران شیردهی به دارویی نیاز باشد، ملین های اسمزی یا پر کننده، حداقل در ابتدا نسبت به ملین های محرک ترجیح داده می شوند.

آیا استفاده از ملین ها برای درمان یبوست در مادران شیرده می تواند منجر به اسهال شیرخوار شود؟

عوارض جانبی ملین ها در نوزادان شیرخوار اثبات نشده است اگرچه شل شدن مدفوع حتی با سطوح غیر قابل تشخیص در نوزادان گزارش شده است.

استفاده زیاد از ملین برای درمان یبوست در مادران شیرده چه عوارضی دارد؟

ملین ها می توانند به رفع و جلوگیری از یبوست کمک کنند. اما همه ملین ها برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند. استفاده بیش از حد از ملین های خاص می تواند منجر به وابستگی و کاهش عملکرد طبیعی روده شود.

چه زمانی برای درمان یبوست در مادران شیرده باید با متخصص مشورت کنیم؟

اگر موارد زیر را مشاهده کردید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید: • مدفوع خونی • گرفتگی یا درد شدید • ضعف یا خستگی غیرمعمول • سرگیجه • خونریزی از رکتوم • تغییرات غیر قابل توضیح در الگوی روده • یبوست که با وجود استفاده از ملین بیش از هفت روز طول می کشد

منبع: mayoclinic /breastfeedingnetwork