The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نوزادم پستانک نمیگیرد چیکار کنم؟ چجوری به بچم پستونک بدم؟

دادن پستانک به شیرخوار بسیار ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ نوزاد گریه می ‌کند، والدین یا پرستار، پستانک را در دهان او می گذارند و نوزاد با خوشحالی آن را می ‌مکد و در سکوت، دنیای اطراف خود را با شگفتی های زیبایی که دارد، مشاهده می ‌کند و والدین نیز در آرامش استراحت کرده و به کارهای خود می رسند!اما مشکل این است که در زندگی واقعی، مجاب کردن شیرخوار به خوردن پستانک، چندان هم ساده نیست. برخی از نوزادان بلافاصله پستانک را قبول نمی کنند و برخی دیگر آن را به بیرون تف می کنند! اگر امیدوار هستید در زمانی که تلاش می کنید تا آشپزی کرده یا دوش بگیرید، بتوانید با دادن پستانک به فرزندتان او را آرام کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

اگر فرزند شما پستانک را داخل دهان خود نگه نمی دارد و آن را بیرون می اندازد یا عق می زند این 8 نکته مهم را امتحان کنید

ما نمی گوییم که متقاعد کردن نوزادی که پستانک را دوست ندارد، راحت است، اما می گوییم کارهایی وجود دارند که می توانید انجام دهید تا نظر او را در مورد گرفتن پستانک تغییر دهید.

چه زمانی به نوزاد پستانک بدهیم؟

اگر از سینه های خودتان شیر نمی ‌دهید، می‌ توانید از همان ابتدا از پستانک استفاده کنید. اما اگر در حال شیردهی از سینه ها هستید، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند قبل از معرفی پستانک، تا 3 تا 4 هفتگی فرزند خود صبر کنید. این برابر با مدت زمانی است که طول می کشد تا شیردهی به طور کامل در اکثر موارد برقرار شده و فرزندتان با شیر خوردن از سینه ها سازگار شود. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که استفاده از پستانک در شیر خوردن فرزندتان از سینه ها تداخلی ایجاد نمی کند و دچار مشکل «گیجی نوک پستان» نمی شود (شرایطی که نوزاد نمی داند باید سینه را بگیرد یا پستانک را بخورد و در شیر خوردن از سینه دچار مشکل می شود).

نکاتی برای دادن پستانک به نوزاد و تشویق او به خوردن گرفتن پستانک

آماده ‌اید ببینید که آیا فرزند شما آماده گرفتن پستانک شده است یا خیر؟ در ادامه به چند راهکار برای جلب علاقه فرزندتان به گرفتن پستانک و نگه داشتن آن در دهان اشاره شده است.

1. صبر داشته باشید:

کوچولوی شما پستانک را نمی گیرد یا فوراً آن را بیرون می اندازد؟ خوب، اگر کسی یک جسم خارجی را به دهان شما فرو می برد که طعم پلاستیکی داشت، احتمالاً شما هم آن را به بیرون پرت می کردید! همه چیز برای نوزادان جدید است، از جمله پستانک. بنابراین، قابل درک است که آن ها ممکن است به زمان نیاز داشته باشند تا بپذیرند این چیزی که در دهان آن ها گذاشته شده است، وسیله ای برای تسکین دادن آن ها است.

ممکن است فرزند شما در اولین بار... یا در تلاش دوم... یا دهمین تلاش، پستانک را نخورد، اما ممکن است روزی با گرفتن آن و امتناع از رها کردن پستانک، شما را غافلگیر کند. شما به نتیجه نمی رسید، مگر اینکه به تلاش خود ادامه دهید!

2. آن را برای سرگرمی معرفی کنید:

وقتی ناراحت هستید و کسی به شما می ‌گوید "فقط آرام باش"، نه تنها آرام نمی شوید، بلکه این حرف در واقع شما را بیشتر عصبانی می‌ کند، درست است؟ همین امر در مورد نوزادانی که به صورت هیستریک گریه می کنند و شما به آن ها پستانک می دهید، صدق می کند.

به عبارت دیگر، زمانی که فرزند شما ناراحت است سعی نکنید پستانک را برای اولین بار به او معرفی کنید. به احتمال زیاد این کار به جای اینکه آرامش بخش به نظر برسد، فقط فرزندتان را گیج می کند. در عوض، زمانی که فرزندتان شاد و آرام است، پستانک را به او پیشنهاد دهید، زیرا در این زمان به احتمال زیاد او کنجکاو بوده و مایل است تا چیز جدیدی را از این طریق امتحان کند. بعداً، هنگامی که فرزندتان به پستانک عادت کرد و از خوردن آن خوشحال شد، می توانید از آن در شرایطی که ناآرام است نیز استفاده کنید.

3. بعد از تغذیه پستانک را پیشنهاد دهید:

اگر وقتی فرزندتان گرسنه است، پستانک را معرفی کنید، او را ناامید خواهید کرد: زیرا فرزند شما غذا می‌ خواهد، نه یک تکه پلاستیک! اگر این کار را به صورت مکرر انجام دهید، نوزاد شما یاد خواهد گرفت که هیچ چیز خوبی از آن جایگزین ناخوشایند نوک پستان حاصل نمی شود و هرگز دیگر پستانک را قبول نخواهد کرد! اما هنگامی که بلافاصله پس از شیردهی، پستانک را به نوزاد خود پیشنهاد کنید، او توقع شیر را از پستانک نداشته و آنقدر آرام خواهد بود که به امتحان کردن آن فکر کند.

4. آن را به شیر مادر یا شیر خشک آغشته کنید:

اگر به نظر می رسد فرزند شما نمی داند که قرار است با پستانک چه کاری انجام دهد، فرو بردن آن در کمی شیر مادر یا شیر خشک می تواند او را وسوسه کند که آن را به دهان خود ببرد. پس از گرفتن پستانک در دهان، ممکن است فرزندتان به مکیدن آن ادامه دهد یا نه، اما این یک ترفند خوب برای نوزادانی است که نمی توانند به صورت کلی تشخیص دهند که باید با پستانک چه کاری انجام دهند.

5. وانمود کنید که در حال شیردهی هستید:

اگر فرزند شما یک شیرخوار است (یعنی فقط به نوک سینه های انسان شما علاقه مند است و نه به نوک سر شیشه شیر سیلیکونی)، علاقه مند کردن او به پستانک ممکن است دشوار باشد. چرا وقتی شما را دارند، به یک تکه پلاستیک علاقه مند شوند؟! برای حل این مشکل، می ‌توانید از نوک سینه‌ های خود به عنوان مقدمه ‌ای برای پستانک استفاده کنید. هر چه سریعتر این کار را انجام دهید، احتمال اینکه کودک شما از گرفتن پستانک سرپیچی کند، کمتر می شود، زیرا زمانی برای درک آنچه در حال رخ دادن است را در اختیار نخواهد داشت. هنگامی که پستانک داخل دهان است، ممکن است اجازه دهد تا همانجا بماند.همچنین می ‌توانید سعی کنید فرزندتان را با لمس کردن سمت گونه ‌اش به پستانک بچسبانید، درست مانند زمانی که از او می‌ خواهید شیر خوردن را شروع کند. وقتی فرزند شما با دهان باز به سمت پستانک چرخید، کافی است آن را داخل پستانک بگذارید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

6. یک میلیون نوع را امتحان کنید:

شما 25 مدل لیوان و فنجان دارید اما فقط از یک لیوان استفاده می کنید، درست است؟ همه ما از جمله نوزادان، ترجیحات دهانی داریم، بنابراین اگر فرزند شما از یک پستانک متنفر است، به این معنی نیست که او از همه پستانک ها متنفر است. فرزند شما ممکن است یک پستانک با شکل متفاوت (مثل گرد در مقابل صاف)، که بالاتر یا پایین ‌تر روی دهانش قرار گیرد را بپسندد، یا به جای پلاستیک سخت، مدلی را قبول کند که کاملاً از سیلیکون انعطاف‌ پذیر ساخته شده باشد. اگر فرزندتان با شیشه شیر تغذیه می ‌شود، ممکن است این روال را طی کرده باشید، زیرا برای جایگزین کردن شیشه شیر به جای نوک پستان نیز لازم بوده تا ترجیحات منحصر به فرد فرزند خود پیدا کنید.

تا زمانی که پستانک ‌هایی را می‌ خرید که برای سن فرزندتان ایمن هستند، می ‌توانید گزینه ‌های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید فرزند کوچک شما کدام را بیشتر دوست دارد و ناگفته نماند که اگر فرزند شما فقط یک روش را امتحان کرده و رد کرده است، نباید به طور کامل از تلاش دست بکشید.

7. از روانشناسی معکوس استفاده کنید:

در نهایت، با نگاهی اجمالی به آینده فرزند پروری خود، می ‌توانید کمی روانشناسی معکوس را امتحان کنید تا فرزندتان را وادار کنید که آنچه را که می‌ خواهید، انجام دهد و فکر کند که این ایده او است. اگر نوزادتان به طور تصادفی پستانک را بیرون می اندازد، می ‌توانید پس از اینکه آن را مجددا در دهانش برد، پستانک را به آرامی بکشید، گویی می‌ خواهید آن را بیرون بیاورید. بسیاری از نوزادان به طور طبیعی در برابر این احساس مقاومت می کنند و این آن ها را تشویق می کند که پستانک را بمکند و در دهان خود نگه دارند. این کار را به اندازه کافی انجام دهید، به فرزند خود یاد خواهید داد که پستانک را در دهان خود نگه دارد!

8. مراقبت از نوزاد بدون پستانک:

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید شما نمی توانید بچه ها را مجبور به مدفوع، خوردن یا خوابیدن کنید. در حالی که این کاملاً درست است، ما همچنین اضافه می کنیم که شما نمی توانید فرزند خود را مجبور کنید که پستانک بخورد و در واقع نباید هم او را مجبور کنید. استفاده از پستانک فوایدی دارد و می تواند برای والدین راحتی و آرامش را به همراه داشته باشد، اما یک ضرورت نیست و اگر فرزند شما هرگز پستانک را قبول نکند، باز هم همه چیز در مورد او خوب است.

از سوی دیگر، ممکن است مجبور شوید خلاقیت به خرج داده و از روش ‌های جایگزین برای منحرف کردن ذهن فرزندتان و آرام کردن او استفاده کنید. همچنین تلاش کنید تا مثبت نگر باشید زیرا بچه ای که هرگز از پستانک استفاده نمی کند، حداقل مجبور نیست که با بزرگ تر شدن برای کنار گذاشتن آن اذیت شود.

سخن نهایی

برخی از نوزادان هرگز به فکر استفاده از پستانک نمی ‌افتند و این اشکالی ندارد. از آنجا که اگر این کار را نکنند خطری برای سلامتی آن ها ندارد، پس آن ها را به این کار مجبور نکنید. در عین حال، برخی از نوزادان بلافاصله پستانک را قبول کرده و مکیدن را دوست دارند و برخی دیگر به زمان نیاز دارند تا پستانک را قبول کنند. اگر واقعاً می‌ خواهید فرزندتان پستانک بخورد، پشتکار کلید موفقیت شما است. اما اگر این نکات و ترفندها بعد از چند هفته تلاش برای شما کارساز نبود، بهتر است روش ‌های دیگری را برای تسکین و آرام کردن فرزندتان پیدا کنید.

مطالعه بیشتر:

10 روش ترک دادن پستانک در کودکان

مزایا و معایب پستانک و بهترین پستانک برای نوزاد کدام است؟

آیا به نوزاد پستانک بدهیم ،مزایا و معایب مکیدن پستانک چیست؟

آیا خوردن پستانک برای نوزاد ضرر دارد و باعث مشکلات دندانی میشود؟

?پرسش و پاسخ های پستانک و نوزاد

چه زمانی به نوزاد پستانک بدهیم؟

اگر از سینه های خودتان شیر نمی ‌دهید، می‌ توانید از همان ابتدا از پستانک استفاده کنید. اما اگر در حال شیردهی از سینه ها هستید، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند قبل از معرفی پستانک، تا 3 تا 4 هفتگی فرزند خود صبر کنید.

چگونه پستانک را به نوزاد معرفی کنیم؟

بلافاصله پس از شیردهی، پستانک را به نوزاد خود پیشنهاد کنید، او توقع شیر را از پستانک نداشته و آنقدر آرام خواهد بود که به امتحان کردن آن فکر کند.

چیکار کنم بچم پستانک را بگیرد؟

اگر به نظر می رسد فرزند شما نمی داند که قرار است با پستانک چه کاری انجام دهد، فرو بردن آن در کمی شیر مادر یا شیر خشک می تواند او را وسوسه کند که آن را به دهان خود ببرد. پس از گرفتن پستانک در دهان، ممکن است فرزندتان به مکیدن آن ادامه دهد یا نه، اما این یک ترفند خوب برای نوزادانی است که نمی توانند به صورت کلی تشخیص دهند که باید با پستانک چه کاری انجام دهند.

هرکاری می کنم بچم پستانک نمی گیرد چرا؟

برخی از نوزادان هرگز به فکر استفاده از پستانک نمی ‌افتند، و این اشکالی ندارد. از آنجا که اگر این کار را نکنند خطری برای سلامتی آن ها ندارد، پس آن ها را به این کار مجبور نکنید.

منبع: healthline