The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شالازیون در شیردهی، علل، علائم و درمان شالازیون در شیردهی

دوران شیردهی، دوران پر فراز و نشیبی است که در طی آن بیماری های مادر ممکن است بر شیرخوار تاثیر گذاشته و راهکارهای درمانی و دارویی که برای حل بیماری ها انتخاب می شوند نیز می توانند شیرخوار را تحت تاثیر قرار دهند. ما در این مقاله به سوالات پیرامون یکی از رایج ترین کیست ها یعنی شالازیون و همچنین علل، علائم و درمان شالازیون در شیردهی پاسخ داده ایم پس با ما همراه شوید.

همه چیز در مورد شالازیون

شالازیون، کیستی رایج و خوش خیم است که می تواند در پلک بالا یا پلک پایینی چشم ایجاد شده و از آنجا که به دلیل انسداد غده تولید کننده چربی میبومین شکل می گیرد، به عنوان کیست میبومین نیز شناخته می شود. این کیست که یکی از شایع ترین توده های پلکی به حساب می آید، در صورتی که بیش از یک عدد باشد، شالازیا (Chalazia) نامیده می شود.

اگرچه علت اصلی ایجاد کیست شالازیون، انسداد غده میبومین است، اما شرایط خاص التهابی و ویروس هایی که می توانند بر این غده تاثیر بگذارند، از جمله عوامل خطری هستند که می توانند شما را مستعد شالازیون کنند، از جمله:

- روزاسه (یک بیماری پوستی که باعث قرمزی پوست و آکنه می شود)،

- التهاب مزمن پلک ( که با علائمی مانند قرمزی، تورم و تحریک پلک ها همراه است)،

- درماتیت سبورئیک (یک بیماری پوستی با مشخصاتی همچون پوست قرمز، خشک، پوسته پوسته و خارش دار)،

- و عفونت های ویروسی از جمله سل،

البته افرادی که سابقه مشکلاتی همچون گل مژه را دارند، نیز بیشتر از دیگران مستعد درگیری با شالازیون هستند.

آیا شالازیون، همان بیماری معروف گل مژه است؟

خیر! اگرچه گل مژه و شالازیون از نظر ظاهری به یکدیگر بسیار شبیه هستند، اما در عمل این دو بیماری کاملا از هم متفاوت بوده و اصلا یکسان نیستند. در واقع شالازیون از انسداد غدد تولیدکننده چربی به نام میبومین به وجود می آید، در حالی که گل مژه، ناشی از عفونت و التهاب در غده روغنی و یا فولیکول مو است.

مهم ترین تفاوت بین شالازیون و گل مژه این است که شالازیون بدون درد است، در حالی که گل مژه معمولا با درد همراه بوده و شدت این درد به حدی زیاد است که ممکن است باعث شود فرد مبتلا در چشم خود احساس درد و خراش کند. به علاوه گل مژه بیشتر در امتداد لبه پلک رخ می دهد، در حالی که شالازیون، معمولا در بخش میانی پلک دیده می شود. سایر علائم گل مژه شامل موارد زیر هستند:

- احساس یک توده دردناک که می تواند باعث تورم کل پلک شود،

- دیده شدن یک نقطه کوچک شبیه به جوش و مملو از چرک،

- احساس جسم خارجی در چشم،

- حساسیت به نور،

- و آبریزش چشم،

با در نظر گرفتن این نکات به یاد داشته باشید که هر نوع توده یا برآمدگی یا علامت غیرمعمول دیگر در پلک ها را به اطلاع پزشک خود برسانید تا به شما در تشخیص دقیق نوع مشکل کمک کند.

درمان شالازیون در شیردهی

اگر در دوران شیردهی خود متوجه شالازیون شدید، قبل از هر اقدامی آرامش خود را حفظ کنید، زیرا این مشکل عارضه جانبی جدی بر روی دلبند شما نداشته و صرفا به دلیل علائم ناخوشایندی که برای شما ایجاد می کند، نیازمند درمان است. در اکثریت موارد، شالازیون به راحتی در خانه درمان شده و در طی یک بازه زمانی کوتاه 1 ماهه و یا حتی کمتر، از بین می رود.

برای درمان شالازیون در شیردهی به شیوه خانگی، در قدم اول از فشار دادن کیست و دستکاری آن به صورت جدی اجتناب کنید. سپس می توانید این راهکارها را امتحان کنید:

- یک دستمال تمیز و نرم یا پد پنبه ای استریل را با آب گرم خیس کنید. مایع اضافی را با فشار خارج کرده و سپس پارچه یا پد مرطوب را را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشم آسیب دیده خود نگه دارید. این کار را حداقل سه تا حداکثر شش بار در روز انجام دهید تا به کاهش شدت تورم و همچنین باز شدن غده چربی مسدود شده کمک شود. فراموش نکنید که در هر نوبت کمپرس گرم، از یک پارچه تمیز یا پد پنبه ای جدید استفاده کنید و به علاوه نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که درمان شالازیون در شیردهی به این شیوه ممکن و بدون خطر است.

- بعد از استفاده از کمپرس آب گرم، برای چند دقیقه به آرامی و با ملایمت با انگشتان تمیز خود؛ پلکتان را ماساژ دهید. این کار اگر به صورت روزانه و برای چند بار در روز انجام شود، تاثیرات بسیار قابل توجهی داشته و به همین دلیل به عنوان یکی از روش های درمان شالازیون در شیردهی شناخته می شود.

- اگرچه لوازم آرایش چشم باعث بروز شالازیون نمی شوند، اما از آنجا که می توانند این مشکل را تشدید نمایند، بنابراین در طی دوره درمان بهتر است از چنین لوازم آرایشی استفاده نکنید.

جلوگیری از شالازیون در شیردهی

بهترین راه برای جلوگیری از شالازیون، رعایت بهداشت است. بنابراین تلاش کنید تا:

- قبل از دست زدن به اطراف چشم یا برداشتن لنزهای تماسی، دست های خود را به خوبی بشویید.

- قبل از خواب صورت خود را بشویید تا آلودگی و آرایش از آن پاک شود.

- قبل از خواب آرایش چشم را پاک کنید و هر 3 ماه یکبار ریمل، خط چشم و سایه چشم را جایگزین کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر مشکل شالازیون به حدی شدید بود که در طی یک ماه بهبودی حاصل نشد و یا راهکارهای خانگی درمان شالازیون در شیردهی موثر نبودند، ضروری است به چشم پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم درمانی بر اساس شرایط شما تعیین شوند.

مطالعه بیشتر:

شالازیون در بارداری،علل، علائم، روش های پیشگیری و درمان

تاری دید در بارداری و آیا تاری دید در بارداری خطرناک است؟

علت قرمزی اطراف چشم‌ کودک و چگونه می‌توان آن را از بین برد؟

پف چشم نوزاد، از علت تا درمان آن چیست و پف چشم کی می خوابه؟

?پرسش و پاسخ های شالازیون در شیردهی

شالازیون چیست؟

شالازیون، کیستی رایج و خوش خیم است که می تواند در پلک بالا یا پلک پایینی چشم ایجاد شده و از آنجا که به دلیل انسداد غده تولید کننده چربی میبومین شکل می گیرد، به عنوان کیست میبومین نیز شناخته می شود

چه عواملی می توانند سبب ایجاد شالازیون شوند؟

التهاب مزمن پلک ( که با علائمی مانند قرمزی، تورم و تحریک پلک ها همراه است)، درماتیت سبورئیک (یک بیماری پوستی با مشخصاتی همچون پوست قرمز، خشک، پوسته پوسته و خارش دار)، و عفونت های ویروسی از جمله سل،

آیا شالازیون، همان بیماری معروف گل مژه است؟

خیر! اگرچه گل مژه و شالازیون از نظر ظاهری به یکدیگر بسیار شبیه هستند، اما در عمل این دو بیماری کاملا از هم متفاوت بوده و اصلا یکسان نیستند. در واقع شالازیون از انسداد غدد تولید کننده چربی به نام میبومین به وجود می آید، در حالی که گل مژه، ناشی از عفونت و التهاب در غده روغنی و یا فولیکول مو است.

آیا لوازم آرایش شالازیون را بدتر می کند؟

اگرچه لوازم آرایش چشم باعث بروز شالازیون نمی شوند، اما از آنجا که می توانند این مشکل را تشدید نمایند، بنابراین در طی دوره درمان بهتر است از چنین لوازم آرایشی استفاده نکنید.