The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پیرسینگ در بارداری خطرناک است؟ آیا پیرسینگ ناف مجاز است؟

ممک است در بارداری به فکر انجام پیرسینگ لب، ناف و یا هر جای دیگری از بدنتان بیفتید و بپرسید که آیا پیرسینگ ناف در زمان بارداری مجاز است و یا کلا انجام پیرسینگ در بارداری خطرناک است؟ و یا از قبل این کار را انجام داده باشید و ندانید که آیا باید در بارداری پیرسینگ را خارج کنیم یا نه، در ادامه همه سوالات شما در زمینه پیرسینگ ناف و بارداری و سایر انواع پیرسینگ را پاسخ خواهیم داد.

پیرسینگ در بارداری

پیرسینگ به معنای سوراخ کردن پوست قسمت های مختلف بدن به منظور وارد کردن اشیاء تزئینی و یا زیورآلات است. مطالعه متن حاضر ضمن ارائه توصیه هایی در مورد مراقبت از پیرسینگ های پیش از بارداری به شما کمک می کند تا بتوانید در مورد انجام هرگونه پیرسینگ در دوران بارداری تصمیمی آگاهانه بگیرید.

خطرات پیرسینگ در بارداری

هشدار: به کلیه مادران توصیه می شود که به دلیل تغییرات جسمی که در دوران بارداری و یا حتی زمان اقدام به بارداری در بدن رخ می دهد از انجام هر گونه پیرسینگ در نواحی مختلف بدن به خصوص ناف، نوک سینه ها و دستگاه تناسلی خودداری کنند. بزرگ شدن پستان ها و معده در دوران بارداری باعث می شود که روند بهبودی سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست به جهت پیرسینگ به تاخیر افتاده و حتی در مواردی این سوراخ ها بزرگتر شده و مستعد عفونت شوند. از این رو خانم ها باید به ویژه از انجام پیرسینگ ناف در بارداری، پیرسینگ شکم و نوک سینه در دوران بارداری خودداری کنند. هرچند واضح است پیرسینگ بینی در بارداری خطر چندانی به دنبال ندارد.

وقتی راحتی تبدیل به مهمترین اصل می شود! چنانچه پیش از این در قسمتی از بدن خود پیرسینگ انجام داده اید که زخم آن کاملا بهبود یافته و نسبت به آن احساس راحتی می کنید هیچ دلیل پزشکی مبنی بر ضرورت خارج کردن پیرسینگ وجود ندارد. ولی با این حال به تدریج همراه با رشد شکم و سینه در بارداری متوجه می شوید که این زیورآلات و یا اشیاء تزئینی به لباس های شما گیر کرده، کشیده شده و یا باعث آزار و اذیت پوست شما می شوند.

در این صورت ممکن است بخواهید پرسینگ خود را از بدن خارج کرده و یا آن را با انواع آویزدار و یا زیورآلاتی از جنس پلی تترافلورواتیلن (پلاستیک های قابل انعطاف مورد استفاده در عمل های جراحی) جایگزین کنید.

ملاحظات پزشکی پیش از انجام پیرسینگ توصیه می شود موارد زیر را حتما با پزشک خود در میان بگذارید:

• راهنمایی در مورد حفظ پرسینگ پیش از بارداری و همچنین توصیه های لازم در خصوص پیشگیری از خطر کشیدگی، گیرکردن، پارگی، عفونت و سایر مشکلات احتمالی.

• مشاهده هر گونه تغییر در محل پیرسینگ و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنس مختلف زیورآلات پیرسینگ از جمله تترافلورواتیلن.

• حصول اطمینان از رعایت کلیه ضوابط بهداشتی توسط پزشک و پرسنل کلینیک

پروتکل های بهداشتی پیرسینگ در بارداری

توصیه می شود در هنگام انتخاب کلینیک زیبایی مناسب برای انجام پیرسینگ موارد زیر را حتما مدنظر قرار دهید:

• دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و نهادهای ذیربط

• استفاده از دستکش های استریل و یکبار مصرف

• استریلیزاسیون (ضدعفونی کردن) تجهیزات به وسیله اتوکلاو

• تمیز و استریل بودن کف و کلیه سطوح

• استفاده از سوزن های یکبار مصرف

• استفاده از روپوش های بسته بندی شده و کاملا استریل

• استفاده از زیورآلات با کیفیت، بسته بندی شده و کاملا استریل

• امکان تماس با پزشک در هر ساعتی از شبانه روز در 24 ساعت اول پس از انجام پیرسینگ

در چه صورت باید پیرسینگ خود را از بدن خارج کنیم؟

گفتیم که انجام پیرسینگ ناف در دوران بارداری مجاز نیست اما در صورت داشتن پیرسینگ ناف در بارداری چطور؟ در صورت مواجهه با هر یک از شرایط زیر بهتر است پیرسینگ خود را از بدن خارج کنید:

• عدم بهبود زخم؛ چرا که شما پس از بارداری نیز دوباره فرصت انجام این کار را خواهید داشت.

• احساس رطوبت، مشاهده چرک، قرمزی و التهاب در ناحیه پیرسینگ.

• در صورت داشتن پیرسینگ سینه و شیردهی پستانی به نوزاد، زیرا اینکار با افزایش خطر خفگی و ابتلا به عفونت همراه است.

آیا داشتن پیرسینگ در بارداری خطرناک است؟

بله، این کار با عوارض و خطرات مختلفی همراه است. در صورت عدم مراقبت صحیح از پیرسینگ خطر ابتلا به انواع عفونت ها بسیار شایع است. همچنین استفاده از زیورآلات نامناسب و غیر استریل خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله هپاتیت B، هپاتیت C، و ایدز را به دنبال دارد.

مطالعه بیشتر:

1- طراحی با حنا در بارداری خطرناک است؟

2- آیا در دوران بارداری و شیردهی می توان خالکوبی کرد؟

3- تاتو در شیردهی و خطرات تاتو در زمان شیردهی چیست؟

4- تاتو ابرو یا هاشور ابرو در بارداری چه عوارض و خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های پیرسینگ در بارداری

خطرات پیرسینگ در بارداری چیست؟

به کلیه مادران توصیه می شود که به دلیل تغییرات جسمی که در دوران بارداری و یا حتی زمان اقدام به بارداری در بدن رخ می دهد از انجام هر گونه پیرسینگ در نواحی مختلف بدن به خصوص ناف، نوک سینه ها و دستگاه تناسلی خودداری کنند. بزرگ شدن پستان ها و معده در دوران بارداری باعث می شود که روند بهبودی سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست به جهت پیرسینگ به تاخیر افتاده و حتی در مواردی این سوراخ ها بزرگتر شده و مستعد عفونت شوند. از این رو خانم ها باید به ویژه از انجام پیرسینگ ناف در بارداری، پیرسینگ شکم و نوک سینه در دوران بارداری خودداری کنند. هرچند واضح است پیرسینگ بینی در بارداری خطر چندانی به دنبال ندارد.

در چه صورت باید پیرسینگ خود را در بارداری از بدن خارج کنیم؟

در صورت مواجهه با هر یک از شرایط زیر بهتر است پیرسینگ خود را از بدن خارج کنید: • عدم بهبود زخم؛ چرا که شما پس از بارداری نیز دوباره فرصت انجام این کار را خواهید داشت. • احساس رطوبت، مشاهده چرک، قرمزی و التهاب در ناحیه پیرسینگ • در صورت داشتن پیرسینگ سینه و شیردهی پستانی به نوزاد، زیرا اینکار با افزایش خطر خفگی و ابتلا به عفونت همراه است.

آیا داشتن پیرسینگ در بارداری خطرناک است؟

بله، این کار با عوارض و خطرات مختلفی همراه است. در صورت عدم مراقبت صحیح از پیرسینگ خطر ابتلا به انواع عفونت ها بسیار شایع است. همچنین استفاده از زیورآلات نامناسب و غیر استریل خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله هپاتیت B، هپاتیت C، و ایدز را به دنبال دارد.

قبل از بارداری پیرسینگ کردم الان چیکار کنم؟

چنانچه پیش از این در قسمتی از بدن خود پیرسینگ انجام داده اید که زخم آن کاملا بهبود یافته و نسبت به آن احساس راحتی می کنید هیچ دلیل پزشکی مبنی بر ضرورت خارج کردن پیرسینگ وجود ندارد. ولی با این حال به تدریج همراه با رشد شکم و سینه در بارداری متوجه می شوید که این زیورآلات و یا اشیاء تزئینی به لباس های شما گیر کرده، کشیده شده و یا باعث آزار و اذیت پوست شما می شوند. اگر نمی خواهید آن را خارج کنید، باید علائم عفونت را زیر نظر داشته و درصورت مشاهده آنها به متخصص مراجعه کنید.

منبع: americanpregnancy