The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری چقدر است؟

همواره شکم برجسته مهم ترین مشخصه بانوان باردار محسوب می شود. هرچند از همان ابتدای بارداری جنین  در درون رحم رشد کردن و متعاقب آن رحم و شکم مادر شروع به رشد خواهند کرد اما معمولا با ورود به سه ماهه دوم و خروج رحم از درون لگن، شما می توانید این افزایش سایز و رشد جنین را از روی شکمتان مشاهده کنید. در این متن درمورد اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری توضیحاتی را ارائه داده و سوالات مهم شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. بعلاوه می توانید جدول مربوط به اندازه شکم در بارداری را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری- جدول هفته به هفته

اگر باردار هستید، احتمالأ دوست دارید همهٔ جزئیات ریز را در باره فرزند خود بدانید. بدن شماردر دوران بارداری دچار تغییرات زیادی خواهد شد و هنگامی که به سه ماهه دوم بارداری خود برسید، متوجه خواهید شد که تغییرات قابل توجهی در شکم شما اتفاق افتاده. شکم شما شروع به رشد خواهد کرد و این تنها وقتی است که شما درمورد وزن و شکم در حال رشدتان وسواس نشان نمی دهید. با این حال، باید بدانید که در واقع رشد شکم تا چه حدی، رویداد خوبی است. مقاله زیر اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد.

آیا اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری واقعأ اهمیت دارد؟

اگر باردار هستید، بسیاری از دوستان و نزدیکان شما می خواهند تجربیات خود را با شما در میان بگذارند. آنها نظریات خود را در مورد وزن، اندازه، فرم شکم و غیره خواهند داشت و طبق تجربیات خود اطلاعات شان را به اشتراک می گذارند، اما واقعیت این است که اندازه شکم در دوران بارداری، به خودی خود، اهمیتی ندارد. تا زمانی که در دوران بارداری دچار اضافه وزن یا چاقی نشوید و جنین نیز رشد مطلوبی داشته باشد، جای نگرانی نیست و اندازه شکم شما نباید نگران کننده باشد. قرارهای پزشک خود را از دست ندهید و آزمایشات را در فواصل منظم انجام دهید، پزشک شما را در جریان امور قرار می دهد.

 آیا اندازه شکم می تواند مرحله بارداری شما را به طور یقین مشخص کند؟

اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری نمی تواند دقیقأ مرحله یا سن بارداری تان را نشان دهد. (برای آگاهی از عدد دقیق سن بارداری خود می توانید از ابزار تقویم بارداری استفاده کنید.)

چه شکم شما کوچک باشد و چه بزرگ، شما دقیقأ نمی توانید مرحله بارداری خود را تعیین کنید. شکل و اندازه شکم هر مادر با دیگری متفاوت است. اگر برجستگی شکم دوست شما در ماه ششم بارداری به اندازه مناسب بزرگ بوده، این بدان معنا نیست که شکم شما هم در ماه ششم به همان اندازه باشد. اگر تا آن زمان یک شکم کوچک دارید و پزشک به شما اطمینان می دهد که بارداری تان خوب پیش می رود، پس نگرانی و استرس ضرورتی ندارد.

اندازه شکم در بارداری دوقلو

گرچه بدون شک اندازه شکم در بارداری دوقلو نسبت به بارداری های تک قلویی به علت وجود دو جنین بیشتر است، اما اگر شما شکم بزرگی دارید، الزاما به معنای دوقلو یا چند قلو بودن جنین شما نیست. سایز شکم در بارداری دوقلو و چند قلو، علاوه بر تعداد قل ها، به مواردی همچون تعداد جفت ها، این که چندمین بارداری خود را پشت سر می گذارید، مقدار مایع آمنیوتیک و ... وابسته است.

  آیا اندازه شکم و جنسیت جنین با یکدیگر ارتباطی دارند؟

بر طبق داستان مادران قدیم، نحوه حمل جنین در بارداری می تواند به جنسیت جنین بستگی داشته باشد. اگر جنین پسر باشد شکم پایین می افتد و برجستگی آن درست در جلوی بدن قرار می گیرد. اگرجنین دختر باشد، وزن او در اطراف کمر گسترده تر خواهد شد و شکم در بالا قرار می گیرد. اما همانطور که گفته شد، سایز شکم و جنسیت جنین فقط یک قصه از مادران قدیم است و پشتوانه علمی ندارد. نحوه حمل جنین در دوران بارداری به جنسیت جنین ارتباطی ندارد، بلکه به این بستگی دارد که عضلات شکمی شما قبل از بارداری تا چه اندازه قوی بوده است.

جدول اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری

برای ورود نوزاد خود هیجان زده هستید؟ با نگرانی به شکم خود نگاه می کنید و در مورد آن کنجکاو هستید؟ در اینجا جدولی وجود دارد که به شما در درک رشد جنین در مراحل مختلف بارداری کمک می کند. دریابید که شکم شما با بزرگ شدن جنین به چه شکلی خواهد بود و شما چه احساسی خواهید داشت.

 

هفته بارداری

اندازه شکم

هفته 1 تا هفته 4

* تخمک گذاری انجام می شود.

*لقاح تخمک توسط اسپرم.

*هیچ تغییر قابل توجهی در اندازه شکم زیرا جنین در این زمان 2 میلی متر است.

هفته 4 تا هفته 8

*جنین تا 5/2 سانت رشد کرده، اما تغییر زیادی در سایز شکم روی نمی دهد.

*ممکن است احساس کشیدگی در شکم داشته باشید.

هفته 8 تا هفته 12

*جنین احتمالاٌ حدود 6 تا 8 سانت رشد کرده، شما شاهد افزایش رشد در کمر خواهید شد و شلوارتان تنگ می شود.

هفته 12 تا هفته 18

*جنین شما حدود 13 سانت رشد کرده.

*برجستگی شکم شما قابل رویت می شود و حالا زمان مناسبی برای اعلان خبر خوب است.

 

هفته 18 تا هفته 22

*جنین تا 18 سانت رشد کرده.

*برآمدگی شکم شما توجه دوستان و نزدیکان را جلب کرده و می خواهند سن بارداری شما را بدانند.

هفته 22 تا هفته 26

* در این زمان رشد جنین سریع تر می شود و تا اندازه 37 سانت بزرگ می شود.

*اندازه شکم به طرز قابل توجهی افزایش می یابد.

هفته 26 تا هفته 30

*رشد شکم ثبات پیدا می کند و جنین 45 سانت است.

*افزایش سایز شکم به رشد جنین بستگی دارد.

هفته 30 تا هفته 32

*در حالیکه رشد جنین ادامه دارد، قطر او کمتر می شود.

*ممکن است شکم شما زیاد رشد نکند اما قطعاٌ به نظر می رسد که در حال بیرون آمدن است.

هفته  32تا هفته 36

*برامدگی شکم شما تقریباٌ 5/47 تا 55 سانت خواهد بود.

*این بزرگ ترین اندازه ای است که شکم شما در دوران بارداری رشد خواهد کرد. شما احساس سنگینی خواهید داشت اما از این پس وزن اضافی دریافت نخواهید کرد.

*شکم بزرگ و ناصاف به نظر می رسد.

 گرچه اکنون نکات کلی درمورد اندازه شکم در ماه های مختلف بارداری را می دانید، اما لازم به ذکر است این اندازه در بانوان باردار مختلف به علل گوناگونی متفاوت است و اعداد درج شده در جدول فقط میانگین مقادیر نرمال است. بنابراین اگر برای شما اندازه ی شکم در ماههای مختلف بارداری با مقادیر ذکر شده متفاوت است، جای نگرانی وجود نخواهد داشت. اگر نمی دانید که دقیقا چند هفته اید، از ابزار تقویم بارداری استفاده کنید.

منبع: parenting.firstcry

 

بیشتر بدانید:

1- مراحل رشد اعضای جنین تا تولد نوزاد

2- وزن طبیعی جنین در هفته های مختلف بارداری (به همراه جدول و نمودار)

3- تغییرات بدن مادر در سه ماهه دوم بارداری

4- چگونگی رشد جنین در دوره بارداری