The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن ماهی دودی در بارداری بی خطر است؟

ماهی دودی یکی از چاشنی های مورد علاقه تعداد بسیار زیادی از مادران است. از ماهی دودی نه تنها برای طعم دار کردن غذاها استفاده می شود بلکه بسیاری از افراد آن را در کنار بیشتر غذاها سرو می کنند. اما آیا خوردن ماهی دودی در بارداری خطری ندارد؟

آیا خوردن ماهی دودی در بارداری بی خطر است؟

غذاهای دریایی و ماهی دودی حاوی پروتئین و ویتامین آ، د و نیز منبع عالی ویتامین ب کمپلکس، به ویژه نیاسین، ب 12 و ب 6  هستند. همچنین کلسیم، روی، آهن، فسفر، پتاسیم، ید و سلنیوم بدن را تامین می کنند. ماهی دودی نیز چربی بسیار کم و اسیدهای چرب امگا 3 مفید دارند.

خوردن ماهی دودی در بارداری، چه نوعی بی خطر است؟

مصرف ماهی دودی در بارداری، تنها در صورتی که کنسرو شده باشند، مجاز هستند. در غیر اینصورت ممکن است حامل لیستریا بوده و مادر به عفونت لیستروزیس که یک وضعیت بالقوه خطرناک در دوران بارداری است، مبتلا گردد. این بیماری می تواند منجر به مرده زایی، سقط جنین و مشکلات بعد از زایمان گردد. مادران باردار به دلیل ضعف سیستم ایمنی در دوران بارداری به راحتی تحت تاثیر بیماری قرار می گیرند. بعلاوه مسمومیت با جیوه می تواند به سیستم عصبی جنین آسیب وارد کند.

چه نوع ماهی دودی در بارداری مجاز نیستند؟

مادران باردار باید از مصرف سالمون، قزل آلا، ماهی سفید، ماهی تن، کاد و ماکرل (خال مخالی) دودی یخ زده اجتناب کنند. روی برچسب این مواد غذایی عبارات نووا استایل، لاکس، کیپرد (ماهی نمک‌سود، ترشی یا دودی شده)، دودی یا خشک به چشم می خورد و بدان معنی است که این ماهی ها در یخچال فروشگاه یا اغذیه فروشی نگهداری شده و ممکن است باعث لیستریوز شوند.

همچنین در دوران بارداری از مصرف ماهی‌های بزرگ مانند اره‌ماهی، کوسه، شاه ماکرل، تن سفید و تاج ماهی به دلیل محتوی بالای جیوه  خودداری کنند. مسمومیت جیوه به دستگاه عصبی جنین آسیب می زند. مصرف کلیه ماهی ها باید به دوبار در هفته محدود شود.

درمورد خوردن ماهی دودی در بارداری،لازم به ذکر است مراقب مقدار بالای سدیم در این غذاها باشید. سدیم زیاد موجب افزایش فشار خون و تورم خواهد شد. به این ترتیب مادرانی که دچار مشکل فشارخون بوده و هرگونه علامتی از تورم غیر طبیعی، سابقه پره اکلامپسی و ... دارند لازم است که از خوردن ماهی شور در بارداری خودداری کنند.

مطالعه بیشتر:

فواید و مضرات مصرف ماهی در بارداری

آیا میگو برای زنان باردار مضراست؟

فواید و عوارض جانبی قرص های روغن ماهی در بارداری

منبع: babymed