The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مشکلات خوردن قرص در کودکان را چگونه آسان تر کنیم؟

مشکلات خوردن قرص در کودکان بسیار شایع است. بلعیدن قرص مهارتی است که اکثر بچه ها در حدود 10 سالگی آن را به خوبی یاد می گیرند. قبل از آن ترس از خفگی و یا صرفا یک ترس ساده از قرص ها، بسیاری از بچه ها را از تلاش برای بلعیدن این فرم از داروها منصرف می کند. برخی از بچه ها حتی تا سنین نوجوانی نیز قرص ها را نمی بلعند که این امر چالش هایی را برای درمان بیماری های شایع تهدیدکننده سلامتی به وجود می آورد. در ادامه این متن درمورد روش های حل مشکلات خوردن قرص در کودکان نکات مهمی را برای شما شرح می دهیم.

چگونه مشکلات خوردن قرص در کودکان را آسان تر کنیم؟

در حالی که می توان برخی از داروها را به راحتی خرد کرده و آن ها را در مواد غذایی و نوشیدنی پنهان کرد تا بچه ها از خوردنشان امتناع نکنند، متاسفانه این امکان برای همه داروها وجود ندارد، از جمله داروهایی که دارای ویژگی آهسته رهش (فرآورده های دارویی که ماده موثره خود را در مدت زمان طولانی و به تدریج بر بدن رها می کنند) بوده و برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی لازم است تا بلعیده شوند.

به کودک خود کمک کنید تا قرص ها را مصرف کند

مهارت بلعیدن قرص، در هر کودک با دیگری متفاوت است. بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری های مزمن پزشکی که روزانه دارو مصرف می کنند، بلعیدن قرص را زودتر از دیگر کودکان و حتی در اوایل 6 سالگی یاد می گیرند. اما شرایط در مورد سایر کودکان که فاقد این بیماری ها هستند، این طور نیست و آن ها ممکن است در موارد کمی نیاز به مصرف قرص داشته باشند.

برخی از کودکان ممکن است برای موفقیت در بلعیدن قرص ها به تمرین نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر می توانند به صورت خودکار این کار را انجام دهند. اگر شما هم والدین یک کوچولوی دوست داشتنی هستید، خواندن نکات زیر می تواند به کودک شما کمک کند تا بلعیدن قرص را به خوبی انجام دهد. پس با ما همراه شوید.

مشکلات خوردن قرص در کودکان، تمرین مهارت بلعیدن قرص ها

چند (یا بیشتر) دوره آزمایشی می تواند به بچه ها کمک کند تا احساس بلعیدن یک قرص را تجربه کنند، مزیت این کار در این است که، اگر اوضاع طبق برنامه پیش نرود، خطر از دست دادن یک دوز دارو را تجربه نخواهید کرد. این کار معمولاً برای کودکانی مفید است که به سادگی فقط از اینکه قرص بزرگتری را ببلعند می ترسند، زیرا فکر می کنند ممکن است خفه شوند. بنابراین این عاقلانه است که قبل از تجویز دارو به کودک به صورت قرص هوشمندانه عمل کنید.

- تا این تمرین را با تلاش برای بلعیدن چیزی غیر از قرص شروع کنید. به عنوان مثال، آب نبات های مورد علاقه فرزندتان را در چهار یا پنج اندازه مختلف انتخاب کنید. او می تواند سعی کند از بلعیدن قطعات بسیار کوچک آب نبات شروع کرده و سپس به اندازه های کوچک خوراکی هایی مثل پاستیل برسد.

- برای انجام این کار، به او بگویید آب نبات را در وسط زبان خود قرار دهد و سپس سعی کند یک لیوان آب کامل از طریق یک نی بنوشد. به فرزندتان یاد دهید که روی خوردن مایعات از طریق نی تمرکز داشته باشد و به پایین آمدن قرص فکر نکند.

در هر سنی که کودک شما شروع به بلعیدن قرص ها می کند، با نظارت بر او اطمینان حاصل کنید که با مصرف دوز واقعی یا عملی داروها، در معرض خفگی قرار ندارد و اگر احساس آمادگی نکرد، او را تحت فشار قرار ندهید.

داروی واقعی

این مساله بسیار مهم است که یک دوز واقعی دارو کاملاً و طبق دستور مصرف شود. چند استراتژی خاص می توانند به پیشبرد روند کار طبق برنامه و رسیدن به این هدف کمک کنند.

در کنار فرزند باشید و این کارها را انجام دهید:

- قبل از قرار دادن قرص در دهان فرزندتان، از او بخواهید که کمی آب بنوشد.

- قرص را در پشت زبان فرزندتان قرار دهید، یک نوشیدنی مثل آب به او بدهید تا بنوشد و سپس قبل از بلعیدن قرص، چانه او را به سمت پایین قفسه سینه متمایل کنید. یک روش جایگزین دیگر این است که قرص را در جلوی زبان فرزندتان قرار داده و سر او را قبل از بلع به سمت عقب متمایل کنید.

- روش "زیاد قورت دادن" را امتحان کنید: قرص را روی زبان کودک بگذارید و سپس به او بگویید دهان خود را با آب زیادی پر کند، به مدت 15 ثانیه آب را دور دهان خود بچرخاند و سپس آن را ببلعد.

- قبل از تلاش برای بلعیدن قرص، 30 ثانیه آب موجود در دهانش را غرغره کند و یا نفس عمیق بکشد (از طریق بینی).

- راهکار دیگر برای حل مشکلات خوردن قرص در کودکان این است که در ابتدا مقداری غذا مانند بیسکوییت کراکر و یا تکه نان بجود و سپس کپسول را روی زبان او قرار دهید تا آن را ببلعد، درست زمانی که قصد دارد غذا را ببلعد.

راهکارهای موجود برای مشکلات خوردن قرص در کودکان در صورت ادامه مشکل

اگر کودک شما سعی در بلعیدن قرص دارد اما هنوز هم قادر به استفاده از آن نیست، احتمالاً تلاش بیشتر برای استفاده از این راهکارها موثر نخواهد بود. برای بسیاری از بچه ها، اغلب به نظر می رسد که قرص فقط در جای خود باقی مانده است و حتی به سمت گلو نرفته است. دلیل این مساله می تواند این باشد که آن ها در حالی که سعی در بلعیدن قرص دارند، آن را در برابر سقف دهان ، با زبان نگه داشته اند. ترفندی که در ادامه به شما یاد می دهیم، ممکن است به سادگی به بچه ها کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه هنگام بلعیدن قرص، زبان خود را کمی شل کنند تا قرص بلعیده شود و یا حداقل زبانشان به اندازه کافی منحرف شود تا قرص بتواند پایین بیاید.

می توانید یک قرص یا کپسول کامل را در یک غذای نرم مانند پوره سیب یا ماست مخلوط کنید. ویسکوزیته غذا ممکن است به استتار قرص کمک کند. قبل از اینکه بخواهید قرص را درون غذا و یا نوشیدنی فرزندتان خرد کنید (که این کار گاهی اوقات با داروهای درمان بیش فعالی انجام می شود)، با یک متخصص اطفال و داروساز مشورت کنید تا مطمئن شوید که این کار صحیح بوده و مشکلی پیش نمی آید. زیرا خرد و پودر کردن برخی از انواع قرص ها همیشه هم بی خطر نیست.

یا اینکه می توانید یک فنجان مخصوص بلعیدن قرص را امتحان کنید. این ابزار دارای یک سبد کوچک است که در حالی که کودک شما نوشیدنی می نوشد، قرص را در جای خود نگه می دارد، سپس آن را به درون دهان فرزندتان رها می کند تا بلعیده شود.

درخواست برای جایگزین

در برخی موارد، داروها ممکن است به اشکال دیگر نیز موجود باشند. اگرچه انتخاب یکی از آن ها احتمالاً ساده ترین جایگزین برای بلعیدن قرص است، اما احتمالاً مواقعی پیش می آید که کودک شما چاره ای جز مصرف دارویی به شکل قرص نداشته باشد، بنابراین بهتر است آن ها نحوه یادگیری بلعیدن قرص را حتما یاد بگیرند.

اگر نگران این هستید که بیماری کودک به دلیل ناتوانی او در بلعیدن قرص ها، بدتر شود، موقتا و تا زمان فراگیری این مهارت توسط فرزندتان، می توانید از متخصص اطفال بخواهید که در صورت امکان داروهای مایع (کودکان بزرگتر ممکن است به چند قاشق چای خوری نیاز داشته باشند)، قرص های جویدنی و حل شدنی، گرانول ها (ساشه قرص که از به هم چسبیدن ذرات پودر دارو ایجاد شده و به راحتی حل می شوند) و قرص های قابل تجزیه در دهان را برای کودک تجویز کند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

- قرص های ضد آلرژی فکسوفنادین قابل تجزیه خوراکی (fexofenadine)

- قرص های جویدنی 250 میلی گرمی آموکسی سیلین (آموکسیل)

- قرص های جویدنی400 میلی گرمی آموکسی سیلین-کولولانات (اوگمنتین)

- قرص های جویدنی متیلین (ریتالین)

- قرص های قابل تجزیه خوراکی پردنیزولون

- گرانول و قرص های جویدنی مونته لوکاست

- قرص های جویدنی ستیریزین (Zyrtec)

البته این داروها بسته به بازار دارویی هر کشور می توانند متفاوت باشند، بنابراین در این مورد از پزشک اطفال نظرخواهی کنید.

اگر همچنان درمورد مشکلات خوردن قرص در کودکان سوالی دارید می توانید آن را در اپلیکیشن نی نی پلاس از کارشناسان ما بپرسید. 

مطالعه بیشتر:

1- نحوه استفاده داروهای سرماخوردگی در کودکان

2- همه چیز در مورد مصرف آنتی بیوتیک ها در کودکان

3- علائم و داروهای مجاز برای پایین آوردن تب در کودکان و نوزادان

4- شربت فلوکسیتین برای کودکان و نکاتی که باید رعایت شود چیست؟

?پرسش و پاسخ های مشکلات خوردن قرص در کودکان

کودکان چه زمانی یاد می گیرند که قرص را ببلعند؟

بلعیدن قرص مهارتی است که اکثر بچه ها در حدود 10 سالگی آن را به خوبی یاد می گیرند. قبل از آن ترس از خفگی و یا صرفا یک ترس ساده از قرص ها، بسیاری از بچه ها را از تلاش برای بلعیدن این فرم از داروها منصرف می کند.

چگونه به کودکان بلعیدن قرص را یاد بدهیم؟

تا این تمرین را با تلاش برای بلعیدن چیزی غیر از قرص شروع کنید. به عنوان مثال، آب نبات های مورد علاقه فرزندتان را در چهار یا پنج اندازه مختلف انتخاب کنید. او می تواند سعی کند از بلعیدن قطعات بسیار کوچک آب نبات شروع کرده و سپس به اندازه های کوچک خوراکی هایی مثل پاستیل برسد. برای انجام این کار، به او بگویید آب نبات را در وسط زبان خود قرار دهد و سپس سعی کند یک لیوان آب کامل از طریق یک نی بنوشد. به فرزندتان یاد دهید که روی خوردن مایعات از طریق نی تمرکز داشته باشد و به پایین آمدن قرص فکر نکند.

چیکار کنیم تا بچه ها قرص را قورت بدهند؟

قرص را در پشت زبان فرزندتان قرار دهید، یک نوشیدنی مثل آب به او بدهید تا بنوشد و سپس قبل از بلعیدن قرص، چانه او را به سمت پایین قفسه سینه متمایل کنید. یک روش جایگزین دیگر این است که قرص را در جلوی زبان فرزندتان قرار داده و سر او را قبل از بلع به سمت عقب متمایل کنید.

آیا می توانیم قرص را با غذای کودک مخلوط کنیم تا بخورد؟

می توانید یک قرص یا کپسول کامل را در یک غذای نرم مانند پوره سیب یا ماست مخلوط کنید. ویسکوزیته غذا ممکن است به استتار قرص کمک کند. قبل از اینکه بخواهید قرص را درون غذا و یا نوشیدنی فرزندتان خرد کنید (که این کار گاهی اوقات با داروهای درمان بیش فعالی انجام می شود)، با یک متخصص اطفال و داروساز مشورت کنید تا مطمئن شوید که این کار صحیح بوده و مشکلی پیش نمی آید. زیرا خرد و پودر کردن برخی از انواع قرص ها همیشه هم بی خطر نیست.

منبع: verywellhealth