The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سفالیک بودن جنین یعنی چه؟ چیکار کنم جنین سفالیک بشه؟

جنین می تواند در تمام دوران بارداری در موقعیت های مختلف قرار گیرد و این اشکالی ندارد. اما تنها زمانی که به سه ماهه سوم و آخر می رسید، وضعیت جنین در رحم شما بیشترین اهمیت را خواهد داشت. وضعیتی که جنین شما در پایان دوره بارداری در آن قرار می گیرد به احتمال زیاد نحوه وارد شدن او به جهان خواهد بود. از بین موقعیت های مختلفی که جنین شما می تواند در آن مستقر شود، وضیت سفالیک در هفته ۳۶ بهترین وضعیت محسوب می شود. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره آن بیشتر بدانید.

وضعیت سفالیک یا پایین بودن سر جنین در بارداری

اگر جنین شما در رحم حرکت می کند، نشانه خوبی است زیرا به شما می گوید که فرزندتان رشد خوبی دارد. جنین حدوداً در ۱۴ هفتگی شروع به حرکت در شکم می کند و اولین حرکات آنها معمولاً "سریع شدن" یا "بال زدن" نامیده می شود. درحقیقت وضعیت سفالیک یا بریچ در ماه های آخر تعیین می کند که به چه روشی زایمان خواهید کرد.

سفالیک در سونوگرافی یعنی چی؟ آیا سفالیک بودن جنین خطرناک است؟

هنگامی که جنین در حالت سر به پایین قرار می گیرد، یعنی در وضعیت سفالیک قرار دارد. سفالیک بودن جنین بهترین وضعیت برای او است. در صورت قرارگیری در حالت سفالیک، احتمال زایمان راحت بیشتر است. این موقعیت جایی است که سر جنین شما نزدیک کانال زایمان قرار گرفته و پاهای او بالا هستند. این بهترین موقعیت جنین شما برای زایمان ایمن و سالم است.

پزشک شروع به بررسی وضعیت جنین در حدود ۳۴ تا ۳۶ هفتگی می کند. هرچه به موعد مقرر نزدیکتر شوید، مهمتر این است که جنین شما موقعیت سفالیک داشته باشد. اگر کودک شما در این وضعیت نباشد، پزشک برای اینکه جنین در وضعیت مناسب قرار بگیرد، حرکت ملایمی را انجام می دهد.

انواع موقعیت های سفالیک

موقعیت سفالیک اگرچه بسیار واضح است، اما در واقع دو نوع دارد که در زیر توضیح داده می شوند:

۱. سفالیک قدامی

بیشتر نوزادان در این وضعیت مستقر می شوند. از بین تمام نوزادانی که در وضعیت سفالیک قرار می گیرند، ۹۵٪ آنها در این حالت می مانند. این زمانی است که کودک در وضعیت سر به پایین قرار دارد اما رو به پشت مادر است. این موقعیت ترجیحی است زیرا نوزاد می تواند راحت تر از هر موقعیت دیگر به پایین سر بخورد.

2. سفالیک خلفی

در این حالت، جنین در وضعیت سر به پایین قرار دارد اما صورت او به سمت شکم مادر چرخانده شده است. این نوع حالت قرارگیری سفالیک بهترین وضعیت برای زایمان نیست زیرا سر جنین به دلیل عریض بودن گیر می کند. تقریباً ۵٪ از نوزادان در حفره سفالیک در این وضعیت قرار می گیرند.

چه زمانی جنین به وضعیت سفالیک وارد می شود؟

وضعیتی که جنین در حال حرکت به سمت سفالیک است، به عنوان "درگیر شدن سر" شناخته می شود. جنین به طور دقیق در سه ماهه سوم، از هفته ۳۳ تا ۳۶ وارد این موقعیت می شود. هنگامی که درگیری سر شروع می شود، جنین به سمت پایین در کانال لگن حرکت می کند. در این مرحله، مقدار کمی از بدن جنین در شکم احساس می شود، اما بیشتر احساس می شود که به سمت پایین به سمت کانال لگن حرکت می کند تا برای تولد آماده شود.

چگونه می توانید بفهمید جنین در وضعیت سفالیک قرار دارد؟

ممکن است فکر کنید برای درک سفالیک بودن جنین در هفته ۳۳ یا خیر، سونوگرافی تنها گزینه شماست. همیشه اینطور نیست. در واقع می توانید موقعیت جنین خود را فقط با لمس و احساس حرکات او دریابید.

با مالیدن دست به شکم، شاید بتوانید موقعیت او را احساس کنید. اگر جنین شما در وضعیت سفالیک باشد، ممکن است لگدهای او را در قسمت بالای شکم احساس کنید. در حالی که، اگر جنین در وضعیت بریچ باشد، ممکن است لگد های او را در پایین شکم احساس کنید.

حتی در موقعیت سفالیک نیز ممکن است بتوان تشخیص داد که جنین شما در وضعیت قدامی قرار دارد یا در وضعیت خلفی. هنگامی که فرزند شما در وضعیت قدامی قرار دارد، ممکن است رو به پشت شما باشد. شاید بتوانید حرکت جنین خود را در زیر دنده های خود احساس کنید. به احتمال زیاد ناف شما نیز برجسته می شود.

هنگامی که جنین شما در وضعیت خلفی قرار داشته باشد، معمولاً احساس خواهید کرد که جنین شروع به لگد زدن به شکم تان می کند. وقتی پشت جنین به پشت شما فشرده می شود، ممکن است شکم شما گرد به نظر نرسد بلکه صاف باشد. مادرانی که جفت هایشان در جلو قرار گرفته است، حالتی که به جفت قدامی معروف است، ممکن است شما نتوانید حرکات جنین خود را آنطور که باید احساس کنید.

چیکار کنم جنین سفالیک بشه؟

جنین ها در حالت بریچ می توانند اوضاع را پیچیده کنند. مادر وفرزند او هر دو با مشکلاتی روبرو خواهند شد. سر جنین در وضعیت بریچ در بالا و پاها در به پایین قرار دارد. برای زایمان، کانال زایمان باید بسیار بازتر از حالت سفالیک باشد. علاوه بر این، دست یا پای جنین شما هنگام بیرون آمدن می تواند گیر کند. اگر جنین شما در حالت بریچ قرار داشته باشد، مواردی وجود دارد که می توانید برای تغییر حالت جنین به وضعیت سفالیک انجام دهید. تمرین هایی از جمله شیب لگن، شنا و قرار گرفتن به حالت وارونه و همچنین رقص شکم به شما کمک کند تا جنین خود را در وضعیت سر به پایین قرار دهید.

اگر این اقدامات مؤثر نبود، پزشک نسخه (سفالئیک خارجی) را آزمایش می کند. در اینجا، پزشک شما وارد عمل خواهد شد و فشار ملایم اما محکمی را به شکم شما وارد می کند. برای رسیدن به موقعیت سفالیک، باید جنین را به حالت پایین به بالا بچرخانید. این روش در حدود ۵۰٪ از مواقع موفقیت آمیز است. اگر این اتفاق بیفتد شما زایمان طبیعی خواهید داشت.

اگرچه این یک روش ساده برای رسیدن به وضعیت سفالیک است، اما خطرات زیادی در این زمینه وجود دارد. در صورتی که پزشک شما متوجه شود ضربان قلب فرزند شما دچار مشکل شده، فوراً روش را متوقف می کند.

بیشتر نوزادان به خودی خود در موقعیت سفالیک قرار می گیرند. این ایده آل ترین وضعیت است زیرا در حین زایمان طبیعی واژنی هیچ عارضه ای وجود نخواهد داشت. موقعیت های سفالیک مختلف است، اما این نمی تواند باعث بسیاری از مسائل شود. اگر جنین شما در موقعیت دیگری قرار دارد، ممکن است به سزارین نیاز داشته باشید. دائمأ در جریان جزیی ترین پیشرفت دوران بارداری خود باشید تا از همه اتفاقات آگاه شوید. برای معاینات منظم مراجعه کنید زیرا در صورت بروز عارضه، پزشک می تواند به شما کمک کند.

 مطالعه بیشتر:

1- وضعیت بریچ جنین یعنی چه؟

2- انواع وضعیت های قرارگیری جنین در رحم

3- بهترین وضعیت جنین (OFP) برای زایمان

4- وضعیت و حالت قرار گرفتن جنین در رحم مادر هنگام زایمان

?پرسش و پاسخ های موقعیت سفالیک جنین

آیا سفالیک بودن جنین خطرناک است؟

هنگامی که جنین در حالت سر به پایین قرار می گیرد، یعنی در وضعیت سفالیک قرار دارد. سفالیک بودن جنین بهترین وضعیت برای او است. در صورت قرار گیری در حالت سفالیک، احتمال زایمان راحت بیشتر است. این موقعیت جایی است که سر جنین شما نزدیک کانال زایمان قرار گرفته و پاهای او بالا هستند. این بهترین موقعیت جنین شما برای زایمان ایمن و سالم است.

چه زمانی جنین به وضعیت سفالیک وارد می شود؟

وضعیتی که جنین در حال حرکت به سمت سفالیک است، به عنوان درگیر شدن سر شناخته می شود. جنین به طور دقیق در سه ماهه سوم، از هفته ۳۳ تا ۳۶ وارد این موقعیت می شود. هنگامی که درگیری سر شروع می شود، جنین به سمت پایین در کانال لگن حرکت می کند. در این مرحله، مقدار کمی از بدن جنین در شکم احساس می شود، اما بیشتر احساس می شود که به سمت پایین به سمت کانال لگن حرکت می کند تا برای تولد آماده شود.

چگونه می توانید بفهمید جنین در وضعیت سفالیک قرار دارد؟

با مالیدن دست به شکم، شاید بتوانید موقعیت او را احساس کنید. اگر جنین شما در وضعیت سفالیک باشد، ممکن است لگد های او را در قسمت بالای شکم احساس کنید. در حالی که، اگر جنین در وضعیت بریچ باشد، ممکن است لگد های او را در پایین شکم احساس کنید.

چیکار کنم جنین بچرخه سفالیک بشه؟

اگر جنین شما در حالت بریچ قرار داشته باشد، مواردی وجود دارد که می توانید برای تغییر حالت جنین به وضعیت سفالیک انجام دهید. تمرین هایی از جمله شیب لگن، شنا و قرار گرفتن به حالت وارونه و همچنین رقص شکم به شما کمک کند تا جنین خود را در وضعیت سر به پایین قرار دهید.

منبع: parenting.firstcry