The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نحوه گرفتن نمونه مدفوع از کودکان چگونه است؟

اگر دلبند شما بیمار شده باشد، ممکن است بعد از مراجعه به متخصص به شما توصیه کنند که یک آزمایش مدفوع از کودکتان بگیرید. اما اهمیت انجام آزمایش مدفوع در کودکان چیست و نحوه گرفتن نمونه مدفوع از کودکان چگونه خواهد بود. در ادامه این متن همه چیز را درمورد گرفتن نمونه مدفوع کودک برای شما شرح می دهیم.

اهمیت آزمایش مدفوع در کودکان

یک نمونه مدفوع می تواند اطلاعات ارزشمندی را درباره مشکلات مربوط به معده، روده و دستگاه گوارش به پزشک کودکتان ارائه دهد. کشت مدفوع به پزشک کمک می کند تا ببیند عفونت باکتریایی در روده وجود دارد یا خیر. یک کارشناس علوم آزمایشگاهی نمونه های کوچک مدفوع را در ظروف پلاستیکی استریل با مواد مغذی قرار می دهد که رشد برخی از باکتری ها را ترغیب می کند. باکتری های مورد نظر فقط در صورت وجود در نمونه مدفوع، رشد خواهند کرد. اگر کلنی های باکتری تشکیل شود، تکنسین آنها را با استفاده از میکروسکوپ و آزمایشات شیمیایی ارزیابی می کند تا آن باکتری را شناسایی کند.

چرا پزشک گرفتن نمونه مدفوع از کودکان را درخواست می کند؟

یک پزشک ممکن است برای پیدا کردن باکتری های بیماری زا این آزمایش را برای کودک شما درخواست کند. این باکتری های بیماری زا شامل:

• شیگلا

• سالمونلا

• یرسینیا

• کمپیلوباکتر

• باکتری ای کلای (E.coli)

گاهی اوقات، باکتری های دیگری نیز یافت می شد.

در موارد زیر ممکن است پزشک متخصص اطفال انجام آزمایش مدفوع را برای فرزندتان توصیه کند:

• داشتن اسهال و یا اسهال خونی به مدت چند روز

• شیوع بیماری های مربوط به غذا در منطقه زندگی تان

• مصرف گوشت نپخته و یا نیمه پخته در چند روز گذشته

• مصرف تخم مرغ خام و یا نیمه پخته در طی چند روز گذشته

• مصرف شیر غیرپاستوریزه

• سفر به مناطقی که ممکن است بیماری عفونی در آنجا شایع بوده باشد.

نحوه گرفتن نمونه مدفوع نوزاد

برخلاف اکثر تست های آزمایشگاهی، نمونه مدفوع معمولا توسط والدین در خانه جمع می شود، نه توسط کارشناسان علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه و یا بیمارستان. آماده سازی خاصی لازم نیست، اما اگر فرزند شما اخیرا آنتی بیوتیک مصرف کرده است، حتما به پزشک کودکتان اطلاع دهید. پزشک و یا کارکنان آزمایشگاه معمولا دستورالعمل هایی در مورد نحوه جمع آوری نمونه مدفوع را به شما آموزش خواهند داد. اگر دستورالعمل خاصی به شما ارائه نشده است، در اینجا نکاتی درمورد طریقه گرفتن نمونه مدفوع نوزاد ارائه شده است:

• حتماً از دستکش محافظ استفاده کنید و پس از جمع آوری نمونه، دست های خود و کودکتان را بشویید.

• بسیاری از کودکان مبتلا به اسهال، به خصوص کودکان خردسال، نمی توانند زمان دفع مدفوع را به والدین خود اطلاع دهند. بنابراین از ظروف پلاستیکی گرد برای جمع آوری نمونه مدفوع استفاده می شود. این ظروف را می توانید به سرعت روی یک کاسه توالت یا زیر مقعد کودک خود قرار بدهید تا نمونه مدفوع به داخل آن ریخته شود. استفاده از این ظروف می تواند از آلوده شدن مدفوع به آب توالت جلوگیری کند. روش دیگر برای جمع آوری نمونه مدفوع، قرار دادن آزادانه یک تکه پلاستیک روی صندلی توالت و یا لگن است. سپس نمونه مدفوع را قبل از بردن به آزمایشگاه در ظرف تمیزی که آزمایشگاه در اختیار شما گذاشته قرار بدهید.

• از تکه های نایلون پلاستیکی می توان برای پوشاندن پوشک نوزاد یا کودک نوپایی که هنوز از توالت استفاده نمی کند، استفاده کرد. بستن پلاستیک باید طوری باشد که ادرار به داخل پوشک برود و به هیچ وجه به داخل آن پلاستیک سرازیر نشود.

• کودک شما نباید داخل ظرف مخصوص نمونه مدفوع، ادرار کند. در صورت امکان، از کودک عزیزتان بخواهید مثانه خود را قبل از دفع مدفوع خالی کند تا نمونه مدفوع توسط ادرار رقیق نشود.

• مدفوع باید درون شیشه های پلاستیکی خشک و تمیز با درپوش های محکم قرار گیرد. ممکن است از کودک شما خواسته شود یک یا چند بار نمونه مدفوع تهیه کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، پس از گرفتن نمونه در طی چند ساعت آن را به آزمایشگاه برسانید.

در آزمایشگاه با نمونه مدفوع چکار می کنند؟

بعد از گرفتن نمونه مدفوع از کودکان، وقتی نمونه به آزمایشگاه رسید، یک تکنسین نمونه مدفوع را روی ماده تحریک کننده رشد درون صفحات استریل می گذارد. این صفحات هر کدام در دمایی نگهداری می شوند تا رشد باکتری سریعا انجام شود. اگر کلنی باکتری تشکیل نشود، نتیجه آزمایش منفی است، به این معنی که هیچ نشانه ای از عفونت باکتریایی وجود ندارد. اما اگر کلنی های باکتری تشکیل شود، تکنسین آنها را زیر میکروسکوپ بررسی می کند و ممکن است آزمایش های شیمیایی را برای شناسایی دقیق تر آنها انجام دهد و همچنین در پایان درون برگه نتیجه ذکر خواهد شد که این باکتری نسبت به کدام نوع آنتی بیوتیک حساس است. پزشک به راحتی با تجویز آن آنتی بیوتیک این باکتری ها را ازبین می برد.

نتیجه آزمایش نمونه مدفوع از کودکان چند روز بعد آماده می شود؟

به طور کلی، نتیجه کشت مدفوع طی 24 تا 48 ساعت گزارش می شود.

خطرات گرفتن نمونه مدفوع از کودکان چیست؟

جمع آوری نمونه های مدفوع با هیچ خطری همراه نیست.

چگونه در هنگام گرفتن نمونه مدفوع از کودکان به فرزندمان کمک کنیم؟

گرفتن نمونه مدفوع از کودکان بدون درد است. به کودک خود بگویید که جمع آوری مدفوع آسیبی به او نمی زند، اما این کار باید با دقت انجام شود. کودکی که به اندازه کافی بزرگ شده است ممکن است بتواند نمونه را به تنهایی جمع کند تا خجالت نکشد. به کودک خود بگویید که چگونه این کار را به درستی انجام دهد. اگر مراحل و نحوه گرفتن نمونه را متوجه نشده اید، حتما از پزشک سوالات خود را بپرسید.

مطالعه بیشتر:

خون در مدفوع نوزادان

دفعات نرمال دفع ادرار و مدفوع در نوزادان چقدر است؟

روش های تشخیص و درمان مقعد سوراخ نشده در هنگام تولد

چه زمانی بچه را از پوشک بگیریم و 7 نشانه آمادگی کودک چیست؟

?پرسش و پاسخ های گرفتن نمونه مدفوع از کودکان

چگونه از کودکی که اسهال دارد نمونه مدفوع بگیریم؟

بسیاری از کودکان مبتلا به اسهال، به خصوص کودکان خردسال، نمی توانند زمان دفع مدفوع را به والدین خود اطلاع دهند. بنابراین از ظروف پلاستیکی گرد برای جمع آوری نمونه مدفوع استفاده می شود. این ظروف را می توانید به سرعت روی یک کاسه توالت یا زیر مقعد کودک خود قرار بدهید تا نمونه مدفوع به داخل آن ریخته شود. استفاده از این ظروف می تواند از آلوده شدن مدفوع به آب توالت جلوگیری کند. روش دیگر برای جمع آوری نمونه مدفوع، قرار دادن آزادانه یک تکه پلاستیک روی صندلی توالت و یا لگن است. سپس نمونه مدفوع را قبل از بردن به آزمایشگاه در ظرف تمیزی که آزمایشگاه در اختیار شما گذاشته قرار بدهید.

خطرات گرفتن نمونه مدفوع از کودکان چیست؟

جمع آوری نمونه های مدفوع با هیچ خطری همراه نیست.

چگونه درهنگام گرفتن نمونه مدفوع از کودکان به فرزندمان کمک کنیم؟

جمع آوری نمونه مدفوع بدون درد است. به کودک خود بگویید که جمع آوری مدفوع آسیبی به او نمی زند، اما این کار باید با دقت انجام شود. کودکی که به اندازه کافی بزرگ شده است ممکن است بتواند نمونه را به تنهایی جمع کند تا خجالت نکشد. به کودک خود بگویید که چگونه این کار را به درستی انجام دهد. اگر مراحل و نحوه گرفتن نمونه را متوجه نشده اید، حتما از پزشک سوالات خود را بپرسید.

اهمیت آزمایش مدفوع در کودکان چیست؟

یک نمونه مدفوع می تواند اطلاعات ارزشمندی را درباره مشکلات مربوط به معده، روده و دستگاه گوارش به پزشک کودکتان ارائه دهد. کشت مدفوع به پزشک کمک می کند تا ببیند عفونت باکتریایی در روده وجود دارد یا خیر. یک کارشناس علوم آزمایشگاهی نمونه های کوچک مدفوع را در ظروف پلاستیکی استریل با مواد مغذی قرار می دهد که رشد برخی از باکتری ها را ترغیب می کند. باکتری های مورد نظر فقط در صورت وجود در نمونه مدفوع، رشد خواهند کرد. اگر کلنی های باکتری تشکیل شود، تکنسین آنها را با استفاده از میکروسکوپ و آزمایشات شیمیایی ارزیابی می کند تا آن باکتری را شناسایی کند.

منبع: akronchildrens