The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان چیست؟

داشتن کودکی که اعتماد به نفس بالایی دارد، به راحتی می تواند در جمع صحبت کند و از پس کارهای خود بر می آید خواسته تمامی والدین هست. در ادامه این متن راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان را برای شما شرح می دهیم اگر شما هم به دنبال راه های بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان هستید، این متن را مطالعه کنید. 

راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

برای افزایش اعتماد به نفس فرزندتان روش های زیر را به کار گیرید:

1- اجازه بدهید در انجام کارها به شما کمک کند:

در تقویت اعتماد به نفس کودکان باید این نکته را در نظر گرفت که کودک برای نشان دادن قابلیت های خود نیاز به فرصت دارد و در صورت مشارکت در امور منزل او احساس می کند که سهمش در کمک به شما بسیار ارزشمند است. بنابراین در خانه از فرزندان و حتی کودکان نوپای خود بخواهید که در انجام امور منزل از قبیل آشپزی، چیدن میز و مرتب کردن تخت به شما کمک کنند.

2- آنها را در دنبال کردن علایق خود تشویق کنید:

یکی از روش های مطمئن برای تقویت اعتماد به نفس کودکان ترغیب آنها به انجام کارهایی است که به آنها علاقه نشان می دهند. بنابراین به او کمک کنید که تا پایان علائق خود را دنبال کند. مهم نیست که علاقه کودک در چیست. در واقع این علاقه می تواند هر چیزی از شنا گرفته تا انجام بازی های ویدئویی باشد. به طور کلی نکته مهم آن است که کودک هر کاری که آغاز می کند را تا پایان ادامه دهد. به این ترتیب او در پایان احساس موفقیت را تجربه خواهد کرد.

3- تحمل شکست را به او بیاموزید:

از مهمترین راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان یاد دادن تحمل شکست به آنها است. حقیقت برد و باخت در زندگی را به کودک خود بیاموزید تا هنگامی که به عنوان مثال از تیم ژیمناستیک کنار گذاشته شده و یا نتوانست جدول ضرب را حل کند اعتماد به نفسش جریحه دار نشود.

4- او را قوی بار بیاورید:

اگر به دنبال راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان هستید، فرزندتان را قوی بار بیاورید. به گفته تیلور بسیاری از والدین از درک این حقیقت مهم غافل مانده اند. آنها تصور می کنند که مبارزه و شکست به عزت نفس کودکان آسیب می رساند. در حالیکه برعکس این یک فرصت طلایی برای کمک به شکل گیری اعتماد به نفس در کودکان است.

5- به کودک خود بی قید و شرط محبت کنید:

به کودک خود نشان دهید که در هر حال او را دوست دارید حتی وقتی که در انجام کاری شکست خورده و یا تصمیمات نادرستی بگیرد. سوپیک در این باره می گوید:" اگر فقط در مورد عملکرد کودک صحبت کنید او پیش خود تصور خواهد کرد که او را فقط به خاطر کارنامه درخشان و یا پست جدیدی که در بازی به دست آورده است دوست دارید."

6- از کودک انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید:

به عنوان مثال این توقع که کودک به جای یک عضو عادی بودن در یک تیم محلی وارد لیگ برتر شده و در آنجا به عنوان ستاره تیم بازی کند انتظار نابجایی از کودک است. مک لئود به عنوان مادر یک کودک این موضوع را هنگامی دریافت که پسرش الکس کلاس دوم بود. الکس همیشه در خواندن احساس ناتوانی می کرد و کم کم داشت از خودش ناامید می شد تا اینکه یک روز مادرش مجموعه کتابهای خانه درخت جادویی را که کمی پایین تر از سطح الکس بود با خودش به خانه برد. او در این باره توضیح می دهد:" پسرم هر دو روز یکبار این کتاب ها را می خواند و به قدری در خود احساس غرور می کرد که بعد از آن بدون هیچ مشکلی خواندن کتاب دیگری که کمی از سطح خودش بالاتر بود را شروع کرد. به دنبال آن مادر و پسر هر دو تایید کردند که چگونه انتخاب این کتابها در تقویت روحیه الکس و پشتکار او در ادامه کار موثر بوده است.

7- تمجید و تشویق را متناسب با سن کودک انتخاب کنید:

اگرچه تشویق و تمجیدهای غیرمنطقی فرزندان را به سمت خودباوری نابجا و غرور کاذب سوق می دهد ولی با این حال استفاده درست و به جا از آن اغلب نقش سازنده ای در تقویت اعتماد به نفس آنها دارد. در حقیقت از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان این است که او را درست تشویق کنید.

کورنا کراس معلم سابق موسیقی در این باره نقل می کند که یک روز از دانشجویان گروه کر خود خواستم که تمام تشویق نامه هایی که تا آن روز دریافت کرده بودند را در داخل پوشه ای جمع آوری کنند. به این ترتیب آنها اسم خود را هر کجا در کتاب، مقاله، روزنامه و نظایر آن می دیدند جدا کرده و در داخل پوشه ای قرار می دادند. او در ادامه می افزاید:" موقعی که بچه ها روز بدی را پشت سر می گذاشتند تشویق نامه ها را از پوشه درآورده و لیست موفقیت هایی تا آن زمان به دست آورده بودند را از نظر می گذراندند. این کار باعث می شد که آنها احساس بهتری در مورد خود داشته باشند."

تیلور در این باره می گوید:" ایجاد لیستی از موفقیت های کودک روشی بسیار کارآمد در افزایش اعتماد به نفس اوست زیرا اینکار به کودک می آموزد که او انسانی خاص و منحصر به فرد بوده و هر تلاشی نیز پاداشی را به دنبال دارد. سوپیک در ادامه می افزاید:" در واقع این تمرین و تلاش کودک است که باید مورد تشویق قرار بگیرد. به عنوان مثال گفتن این جمله به کودک که ’بازی تو عالی بود‘ کافی نیست بلکه باید به او بگویید ’این که چطور توانستی توپ را به هم تیمی خود پاس بدهی واقعا عالی بود‘."

به خاطر داشته باشید که کمی تشویق غیرمستقیم مانند آنچه در مورد دانشجویان گروه کر گفته شد می تواند نتایج بسیار موثری در برداشته باشد. نانسی بوتلو به عنوان یک مادر در این باره خلاقیت بیشتری به خرج داده است. او دریافته است که فرزندانش پاسخ بهتری به تشویق های کلامی می دهند. او می گوید من برای تشویق کودکانم به آنها می گویم:" من برای دوستانم تعریف خواهم کرد که معلم مارگاریت گفت که او دختر خیلی مهربانی است. یا من به آنها می گویم که بریگت چگونه کفش هایش را خودش به تنهایی می پوشد." شنیدن این جملات تاثیر بسیار مثبتی در کودکان دارد. در واقع آنها می دانند که من واقعا این کار را انجام می دهم و قصدم فقط ایجاد یک احساس خوب در آنها نیست.

چک لیست راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

در ادامه چند توصیه کوتاه ازانجمن بهداشت روانی کانادا به منظور افزایش اعتماد به نفس در کودکان آمده است:

احساس خاص بودن: به کودکتان کمک کنید که تا حد امکان استعداد ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را کشف کرده و نقاط قوت خود را شناسایی کند. همچنین به کودک خود بیاموزید که خاص بودن به معنای برتری داشتن نسبت به دیگران نیست.

تنظیم اهداف: به کودک خود بیاموزید که برای رسیدن به یک هدف تلاش کرده و به دستاوردهای خود افتخار کند. برای این منظور فرصت موفقیت را در اختیار او قرار دهید.

تلاش مستمر: از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان این است که کودکتان را تشویق کنید که به روش خاص خود به حل مساله بپردازد. به او کمک کنید که با چالش ها روبرو شده و روحیه ای ریسک پذیر داشته باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- علت پرخاشگری کودکان چه عواملی می تواند باشد؟

2- روش های افزایش اعتماد به نفس کودکان چیست؟

3- شناخت نشانه های عدم اعتماد به نفس در کودکان!

4- ۸ فعالیت ساده برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

?پرسش و پاسخ های راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان چیست؟

آیا کمک کردن در کارها در افزایش اعتماد به نفس کودک موثر است؟

بله. کودک برای نشان دادن قابلیت های خود نیاز به فرصت دارد و در صورت مشارکت در امور منزل او احساس می کند که سهمش در کمک به شما بسیار ارزشمند است. بنابراین در خانه از فرزندان و حتی کودکان نوپای خود بخواهید که در انجام امور منزل از قبیل آشپزی، چیدن میز و مرتب کردن تخت به شما کمک کنند.

چیکار کنم اعتماد به نفسم بچم بالا بره؟

یکی از روش های مطمئن برای تقویت اعتماد به نفس کودکان ترغیب آنها به انجام کارهایی است که به آنها علاقه نشان می دهند. بنابراین به او کمک کنید که تا پایان علائق خود را دنبال کند. مهم نیست که علاقه کودک در چیست. در واقع این علاقه می تواند هر چیزی از شنا گرفته تا انجام بازی های ویدئویی باشد. به طور کلی نکته مهم آن است که کودک هر کاری که آغاز می کند را تا پایان ادامه دهد. به این ترتیب او در پایان احساس موفقیت را تجربه خواهد کرد.

آیا تشویق کردن کودک در اعتماد به نفس او موثر است؟

بله. اگرچه تشویق و تمجیدهای غیرمنطقی فرزندان را به سمت خودباوری نابجا و غرور کاذب سوق می دهد ولی با این حال استفاده درست و به جا از آن اغلب نقش سازنده ای در تقویت اعتماد به نفس آنها دارد. درحقیقت از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان این است که او را درست تشویق کنید.

برای افزایش به نفس فرزندم چیکار کنم؟

به کودکتان کمک کنید که تا حد امکان استعداد ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را کشف کرده و نقاط قوت خود را شناسایی کند. همچنین به کودک خود بیاموزید که خاص بودن به معنای برتری داشتن نسبت به دیگران نیست.

منبع: todaysparent