The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پریاپیسم در کودکان یا نعوظ غیر ارادی چیست و چه خطری دارد؟

پریاپیسم یعنی چه؟ پریاپیسم به شرایطی گفته می شود که در طی آن پسر کوچولوی شما دچار نعوظ آلت تناسلی شود و این وضعیت ناراحت کننده برای مدت زمانی برابر با 4 ساعت یا بیشتر طول بکشد. نعوظ ممکن است بدون هیچگونه تحریکی رخ دهد. در اثر این نعوظ طولانی مدت، آلت تناسلی فرزند شما ممکن است قرمز تیره یا بنفش شود. پریاپیسم معمولاً دردناک است و می تواند به آسیب دائمی بافت ناحیه تناسلی منتهی شود. اگر تمایل دارید درمورد پریاپیسم در نوزادان، پریاپیسم و درمان آن بیشتر بدانید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع پریاپیسم در کودکان کدام اند؟ پریاپیسم ایسکمیک چیست؟

• پریاپیسم با جریان خون خفیف و کم: هنگامی اتفاق می افتد که رگ های آلت تناسلی کودک شما مسدود شده و در نتیجه خون نتواند از آن خارج شود. به این نوع از نعوظ "پریاپیسم ایسکمیک" نیز گفته می شود. در این حالت نعوظ به مدت 4 ساعت یا بیشتر وجود خواهد داشت. پریاپیسم با جریان کم یک وضعیت اورژانسی در پسران و مردان است و باید سریعاً درمان شود.

• پریاپیسم تکرار شونده یا پریاپیسم عود کننده: همچنین ممکن است پسربچه شما نعوظ دردناکی را تجربه کند که در طی چند ساعت، بارها و بارها اتفاق می افتد. به این نوع از نعوظ، پریاپیسم تکرار شونده می گویند.

• پریاپیسم با جریان خون زیاد: هنگامی رخ می دهد که خون زیادی به آلت تناسلی پسربچه شما سرازیر شود. او به مدت 4 ساعت یا بیشتر نعوظ خواهد داشت اما این نعوظ به طور معمول دردناک نیست. به این اتفاق پریاپیسم غیر ایسکمیک نیز گفته می شود.

چه چیزی خطر وقوع پریاپیسم را در کودک من افزایش می دهد؟

رنج بردن از بیماری های مختلفی مانند بیماری کم خونی سلول داسی شکل، تومورهای آلت تناسلی یا سرطان خون

مصرف داروهایی برای درمان فشار خون بالا، داروهای ضد افسردگی و سایر اختلالات خلقی

ضربه به اندام هایی مانند کشاله ران، کمر، یا آسیب نخاعی ، یا صدمه دیدن در حین رابطه جنسی (اگر نوجوان شما از نظر جنسی فعال باشد).

مصرف مواد مخدر، مانند ماری جوانا و کوکائین

مصرف نوشیدنی های الکلی

در صورت وقوع پریاپیسم فرزند من به چه آزمایش هایی نیاز خواهد داشت؟

آزمایش خون ممکن است با هدف بررسی سطح اکسیژن در آلت تناسلی فرزند شما انجام شود. آزمایش خون همچنین ممکن است برای بررسی وضعیتی که منجر به پریاپیسم می شود انجام گیرد.

ممکن است آزمایش ادرار برای آزمایش و بررسی داروها و اثرات آن ها درخواست شود.

همچنین ممکن است انجام سونوگرافی برای بررسی جریان خون در آلت تناسلی پسر شما نیاز باشد.

پریاپیسم در کودکان چگونه درمان می شود؟

درمان این مشکل توسط پزشک متخصص انتخاب شده و به نوع پریاپیسم بروز یافته در فرزند شما بستگی دارد. پریاپیسم با جریان خون زیاد اغلب به خودی خود از بین می رود. به صورت کلی فرزند شما ممکن است به هر یک از موارد زیر برای درمان مشکل خود احتیاج پیدا کند:

• دارو درمانی: داروها ممکن است برای کاهش درد و تورم یا تنظیم سطح هورمون های او تجویز شوند. همچنین ممکن است دلبندتان برای کمک به بهبود جریان خون نیاز به تزریق دارو در آلت تناسلی خود داشته باشد.

• کمپرس سرد: پک های یخی که بر روی کشاله ران گذاشته می شوند نیز ممکن است به کاهش جریان خون در آلت تناسلی کودک کمک کرده و در نتیجه نعوظ وی را تسکین دهند.

• آسپیراسیون: برای از بیرون کشیدن خون از آلت تناسلی فرزند شما انجام می شود. در این روش خون جمع شده در ناحیه آلت تناسلی را با سوزن خارج می کنند. همچنین پزشک ممکن است با استفاده از نمک و تغلیظ محیط، خون را وادار به خروج از آلت تناسلی کند.

• جراحی: ممکن است برای قرار دادن شانت در آلت تناسلی کودک شما یک عمل جراحی انجام شود. شانت به خون اجازه می دهد از آلت تناسلی عبور کرده و از آن خارج شود. همچنین ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از تجمع یا افزایش جریان خون در آلت تناسلی فرزندتان، یک عمل جراحی کوچک انجام شود.

 چگونه می توانم به کاهش خطر ابتلا به پریاپیسم در کودکم کمک کنم؟

از آن جهت که پریاپیسم مشکلی آزاردهنده و در عین حال جدی است، قطعا پیشگیری از آن بسیار اهمیت دارد. برای کاستن از خطر بروز پریاپیسم به این موارد عمل کنید:

اطمینان حاصل کنید که پسر دلبندتان برای معاینات منظم به پزشک اطفال یا اورولوژیست مراجعه می کند. اگر فرزند شما از بیماری خاصی مانند کم خونی سلول داسی شکل رنج می برد، مطمئن شوید که روند درمانی خود را منظم و دقیق دنبال می کند.

با فرزند خود در مورد خطرات مصرف الکل و مواد مخدر صحبت کنید. اگر پسر شما الکل می نوشد یا مواد مخدر مصرف می کند و برای قطع آن نیاز به کمک دارد با پزشک یا یک مشاور زبده مشورت و صحبت کنید.

چه زمانی باید با پزشک یا اورژانس تماس بگیرم؟

این سوالی است که آگاهی داشتن از پاسخ آن بسیار مهم است، چون سلامت جنسی فرزند شما در آینده را تضمین می کند. بنابراین به یاد داشته باشیدکه در صورت بروز چنین مواردی باید به دنبال مراقبت های فوری و اورژانسی باشید:

فرزند شما بیش از 4 ساعت نعوظ داشته باشد.

فرزند شما نعوظ دردناکی دارد که بارها و بارها اتفاق می افتد.

توجه داشته باشید:

فراموش نکنید که به عنوان پدر و مادر باید همواره در مورد وضعیت سلامتی فرزندان خود و محافظت از آن ها اطلاعات کسب کنید. به علاوه شما این حق را دارید که برای مراقبت از بچه های خود برنامه ریزی کنید. اما با این وجود لازم است این نکته را نیز در نظر بگیرید که اطلاعات فوق تنها برای افزایش اطلاعات شما گردآوری شده اند و به عنوان توصیه پزشکی برای شرایط فردی یا درمان کاربرد ندارند. بنابراین قبل از انجام هرگونه اقدام پزشکی درمورد پریاپیسم، با پزشک یا متخصص اطفال صحبت کرده و بدون نظر آن ها هیچ گونه دارودرمانی یا کار دیگری را خودسرانه شروع نکنید.

مطالعه بیشتر:

ختنه کردن نوزاد، زمان مناسب و مراقبت های بعد از ختنه

شایع ترین عوارض پس از ختنه

محاسبه رشد وزن کودک بر اساس سن پسر

?پرسش و پاسخ های پریاپیسم در کودکان

چه چیزی خطر وقوع پریاپیسم را در کودک من افزایش می دهد؟

رنج بردن از بیماری های مختلفی مانند بیماری کم خونی سلول داسی شکل، تومورهای آلت تناسلی یا سرطان خون. مصرف داروهایی برای درمان فشار خون بالا، داروهای ضد افسردگی و سایر اختلالات خلقی. ضربه به اندام هایی مانند کشاله ران، کمر، یا آسیب نخاعی ، یا صدمه دیدن در حین رابطه جنسی (اگر نوجوان شما از نظر جنسی فعال باشد).

پریاپیسم در کودکان چگونه درمان می شود؟

داروها ممکن است برای کاهش درد و تورم یا تنظیم سطح هورمون های او تجویز شوند. همچنین ممکن است دلبندتان برای کمک به بهبود جریان خون نیاز به تزریق دارو در آلت تناسلی خود داشته باشد.

چگونه با کمک کمپرس سرد نعوظ طولانی را در آلت فرزندم از بین ببرم؟

پک های یخی که بر روی کشاله ران گذاشته می شوند نیز ممکن است به کاهش جریان خون در آلت تناسلی کودک کمک کرده و در نتیجه نعوظ وی را تسکین دهند.

چه زمانی نعوظ طولانی آلت تناسلی کودکان خطرناک است و باید با پزشک یا اورژانس تماس بگیرم؟

این سوالی است که آگاهی داشتن از پاسخ آن بسیار مهم است، چون سلامت جنسی فرزند شما در آینده را تضمین می کند. بنابراین به یاد داشته باشیدکه در صورت بروز چنین مواردی باید به دنبال مراقبت های فوری و اورژانسی باشید: فرزند شما بیش از 4 ساعت نعوظ داشته باشد. فرزند شما نعوظ دردناکی دارد که بارها و بارها اتفاق می افتد.

منبع: drugs