The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان نیش پشه در کودکان،جای نیش پشه چه فرقی با کنه و ساس دارد؟

ظاهراً دلبندتان لقمه چربی برای پشه ها به نظر می رسد و به همین دلیل به محض اینکه در یک روز گرم پا از منزل بیرون می گذارید، به او حمله می کنند. متاسفانه پشه ها نوزادان و کودکان خردسال را دوست دارند. بچه ها برای محافظت از خود در برابر گزش حشرات به والدین وابسته هستند، به همین دلیل ممکن است برای اینکه اسپری دفع حشره را همراه ندارید، خودتان را سرزنش کنید. نگران نباشید. در ادامه اطلاعاتی درباره شناسایی و درمان نیش پشه در کودکان ارائه خواهیم کرد و امید داریم که در وهله اول بتوانید کودک را از معرض پشه های گرسنه دور نگه دارید ولی اگر او را نیش زدند لازم است از راهکارهای درمان نیش پشه در کودکان مطلع باشید.

از کجا بفهمیم بچه را پشه زده یا چیز دیگری؟

اگر فرزندتان بی قراری می کند یا حتی پوستش را می خاراند و یک نقطه کوچک و پف کرده روی بدنش دیده می شود، شک نکنید که پشه او را گزیده است.

برای حصول اطمینان از اینکه برآمدگی مربوط به نیش پشه است، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • معمولاً به سرعت پس از نیش پشه، یک برآمدگی کوچک ظاهر می شود.
  • برآمدگی به رنگ صورتی یا قرمز در می آید و پس از یک روز یا مدتی تیره تر و سفت تر می شود.
  • و البته هنگامی که بدن کودک به پروتئین های بزاق پشه واکنش نشان می دهد، شروع به خارش خواهد کرد.

آیا نیش پشه در کودکان و نوزادان خطرناک است؟

 طبق منابع معتبر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کودکان مستعد بروز واکنش های شدیدتر به نیش پشه هستند. به طوریکه ممکن است نیش پشه منجر به تورم شدیدتر ناحیه آسیب دیده و حتی کبودی یا تاول شود. در این موارد جدی تر کهیر، تورم غدد لنفاوی یا تب درجه پایین نیز بروز می کند.

جای نیش پشه چه فرقی با کنه و ساس دارد؟

نیش پشه شباهت زیادی به گزش حشرات دیگر دارد. بنابراین اگر پشه را ندیده باشید نمی توانید به طور قطعی بگوئید برجستگی یا قرمزی پوست در اثر نیش پشه بوده یا حشره دیگری کودک را گزیده است. گاهی اوقات کنه و ساس نیز می توانند گزش شدید یا خارش ایجاد کند. گزش کک یک نقطه قرمز کوچک در مرکز برجستگی است که  شبیه به جوش، تاول یا عرق سوز  به نظر می رسد. گزش ساس ها نیز قرمز و خارش دار هستند اما محل گزش حالت خوشه ای یا خط مانند دارد.  

محل گزش دردناک در بدن کودک ناشی از چیست؟

به خاطر داشته باشید که نیش پشه درد ندارد.جای گزش دردناک احتمالاً از زنبور است. مورچه های آتشین نیز به دلیل گزش های دردناک مشهور هستند و آهو مگس و خرمگس نیز تورم های دردناک و برجستگی های پوستی ایجاد می کنند.

درمان نیش پشه در کودکان

خارش نیش پشه واقعا مسئله مهمی است. بیشتر افراد مجبورند چند روز خارش ناراحت کننده و آزار دهنده پشه را تحمل کنند.

کودکان و نوزادان دوست دارند موضع را بخارانند. والدین باید مراقب باشند که جای گزش، خراشیده نشود و یا زخم ایجاد شده، عفونت نکند. کودک نمی داند که چرا نباید جای گزش را بخاراند. برای کمک به او، او را در آغوش بگیرید و به او بگویید که خیلی زود خوب می شود. ناحیه آسیب دیده را با صابون ملایم و آب گرم تمیز و خشک کنید. سپس راهکارهای زیر را برای نیش پشه در کودکان به کار بندید:

  • موضع را کمپرس سرد و مرطوب کنید.
  • روی جای گزش پماد هیدروکورتیزون 1 درصد بمالید. این پمادها، حاوی استروئید هستند که به طور موقت خارش را کاهش یا حتی آن را تسکین می دهد. پماد باید روزی سه بار روی پوست کودک مالیده شود تا جایی که گزش بهبود یافته یا خارش متوقف گردد.
  • خمیر جوش شیرین و آب درست کنید و آن را چند بار در روز به موضع گزش بزنید.

اگر نگران هستید که کودک انگشت آغشته به پماد استروئید را در دهان خود قرار دهید، می توانید بعد از استعمال پماد روی موضع، روی آن را با لباس یا دستکش بپوشانید تا آسیبی به کودک نرسد.

می توانیم برای درمان خارش نیش پشه به کودک آنتی هیستامین بدهیم؟

شاید فکر کنید برای کاهش خارش کمی آنتی هیستامین برای کودک مناسب است اما پزشکان معتبر و سازمان غذا و دارو استفاده از آنتی هیستامین هایی مانند بنادریل را در کودکان زیر 2 سال توصیه نمی کنند.

چه برای درمان نیش پشه در کودکان موقع به پزشک مراجعه کنیم

مواردی وجود دارد که مراجعه به پزشک برای درمان نیش پشه در کودکان ضروری است. ازجمله:

اگر گزش مربوط به پشه های معمولی نباشد، چه موقع باید شرایط را جدی گرفت؟

ابتدا باید بدانید چه گزشهایی "عادی" یا "معمولی" تلقی می شود. فراموش نکنید خارش چند روز به طول می انجامد و  ناحیه آسیب دیده ممکن است حتی تا یک هفته متورم باشد.

اما اگر کودک علائم دیگری را بروز داد، بهتر است با پزشک تماس بگیرید.  

اگرچه ارزیابی کودک از نظر علائمی چون سردرد یا درد مفصل دشوار است اما مراقب تب، استفراغ، اسهال و بثورات پوستی باشید. این علائم از جمله علائم بیماری های منتقله از پشه هستند.

همچنین اگر فکر می کنید گزش آلوده شده است، با پزشک متخصص نوزادان در میان بگذارید. پمادهای آنتی بیوتیکی موضعی بدون نسخه مانند نئوسپورین معمولاً برای استفاده در کودکان زیر 2 سال توصیه نمی شود، نظر پزشک در این خصوص بسیار مهم است.

جلوگیری از پشه گزیدگی در کودکان

برای جلوگیری از پشه گزیدگی در کودکان و ایجاد خارش در آنها چند راه پیش روی دارید. ممکن است لازم باشد ترکیبی از چند راهکار را برای حداکثر اثربخشی به کار بندید.

لباس مناسب به او بپوشانید

هنگامی که فرزند کوچک خود را از منزل بیرون می برید، تا آنجا که ممکن است لباس هایی به او بپوشانید که تمام بدن او را بگیرد مثلا یک پیراهن و شلوار آستین بلند پوست را از معرض دید پشه خارج می کند.

از محصولات دافع حشرات استفاده کنید

نگرانی شما از بابت استفاده از محصولات دافع حشرات و آزار دیدن کودک از بوی این مواد، قابل درک است. اما نگران نباشید. برای دفع پشه ها می توانید از دافع حشرات حاوی دیت که یک ترکیب شیمیایی است یا پیکاریدین برای کودک استفاده کنید.

اگرچه محصولات حاوی دیت برای نوزادان بالای 2 ماه مناسب است، اما محصولی انتخاب کنید که بیش از 30 درصد دیت نداشته باشد. طبق توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، نباید از محصولات حاوی روغن اکالیپتوس لیمو یا پارامنتان دیو (پی ام دی)، استفاده کرد.

هنگام استفاده از دافع حشرات در مقابل نوزاد حواستان باشد تا به دهان، بینی یا چشم او وارد نشود. بهتر است مواد دافع را به دست خود اسپری کنید، سپس آن را به صورت کودک بمالید. و وقتی به منزل بازگشتید، پوست کودک را با آب و صابون بشوئید تا مواد دافع حشره به کلی از پوست او پاک شود. در مورد محصول مناسب حتما با پزشک مشورت کنید.

از پشه بند استفاده کنید

خارج از منزل می توانید دور کالسکه را با پشه بند بپوشانید.

پنجره ها را ببندید

آیا چیزی بدتر از این است که صبح بیدار شوید و بفهمید پشه ای شب را در اتاق خواب شما گذرانده و شما غذای نیمه شب او بوده اید؟

حتما پنجره ها را با توری بپوشانید. یا اگر کولر دارید، در شب های گرم پنجره ها را ببندید و از کولر استفاده کنید تا پشه وارد اتاق نشود. 

کلام آخر

اگر تابستان از منزل خارج می شوید، احتمال دارد گرفتار نیش پشه شوید پس ارزش دارد مراقب باشید و راه های درمان نیش پشه در کودکان را بدانید.

بسیاری از افراد پس از نیش پشه آلوده، به بیماری جدی مبتلا نمی شوند شما نیز نگران عفونت های احتمالی یا بیماری های منتقله از پشه نباشید.

اگر علی رغم تمام تلاشی که کردید، فرزندتان از نیش پشه در امان نماند فقط سعی کنید خارش را برطرف کرده، راه کارهای درمان نیش پشه در کودکان را به کار بندید و مراقب علائم عوارض احتمالی باشید.

مطالعه بیشتر:

درمان ساس گزیدگی در کودکان و نوزادان چگونه است؟

انواع التهاب های پوستی در نوزادان و علت های وقوع آن

استفاده از انواع حشره کش ها در بارداری چه خطراتی دارد؟

پف چشم نوزاد، از علت تا درمان آن چیست و پف چشم کی می خوابه؟

?پرسش و پاسخ های نیش پشه در کودکان

محل نیش پشه چه شکلی است؟

معمولاً به سرعت پس از نیش پشه، یک برآمدگی کوچک ظاهر می شود. برآمدگی به رنگ صورتی یا قرمز در می آید و پس از یک روز یا مدتی تیره تر و سفت تر می شود و البته هنگامی که بدن کودک به پروتئین های بزاق پشه واکنش نشان می دهد، شروع به خارش خواهد کرد.

آیا نیش پشه در کودکان و نوزادان خطرناک است؟

طبق منابع معتبر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کودکان مستعد بروز واکنش های شدیدتر به نیش پشه هستند. به طوریکه ممکن است نیش پشه منجر به تورم شدیدتر ناحیه آسیب دیده و حتی کبودی یا تاول شود. در این موارد جدی تر کهیر، تورم غدد لنفاوی یا تب درجه پایین نیز بروز می کند.

می توانیم برای درمان خارش نیش پشه به کودک آنتی هیستامین بدهیم؟

شاید فکر کنید برای کاهش خارش کمی آنتی هیستامین برای کودک مناسب است اما پزشکان معتبر و سازمان غذا و دارو استفاده از آنتی هیستامین هایی مانند بنادریل را در کودکان زیر 2 سال توصیه نمی کنند.

جای نیش پشه چه فرقی با کنه و ساس دارد؟

نیش پشه شباهت زیادی به گزش حشرات دیگر دارد. بنابراین اگر پشه را ندیده باشید نمی توانید به طور قطعی بگوئید برجستگی یا قرمزی پوست در اثر نیش پشه بوده یا حشره دیگری کودک را گزیده است. گاهی اوقات کنه و ساس نیز می توانند گزش شدید یا خارش ایجاد کند. گزش کک یک نقطه قرمز کوچک در مرکز برجستگی است که شبیه به جوش، تاول یا عرق سوز به نظر می رسد. گزش ساس ها نیز قرمز و خارش دار هستند اما محل گزش حالت خوشه ای یا خط مانند دارد.

منبع: HEALTHLINE