The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پف چشم نوزاد، از علت تا درمان آن چیست و پف چشم کی می خوابه؟

اگر به نوزادانی که تقریبا تازه به دنیا آمده اند نگاه کنید می بینید که  چشمانشان معمولا بیش از حد پف کرده است. در این میان بسیاری از والدین می پرسند که علت پف چشم نوزاد چیست؟ پف چشم نوزاد کی می خوابه؟ آیا پف چشم نوزاد می تواند نشان دهنده بیماری های چشمی باشد یا نه؟ در ادامه این متن همه چیز را درمورد پف چشم نوزاد برای شما شرح خواهیم داد.

پف چشم نوزاد کی میخوابه؟

دیدن چشمان متورم و پف کرده نوزاد ممکن است نگران کننده نباشد، زیرا معمولاً تا پایان ماه اول یا دوم بعد از تولد به طور طبیعی از بین می‌رود. با این حال در برخی موارد این تورم نشان دهنده وجود یک عارضه است که اگر اقدامی صورت نگیرد ممکن است بدتر شود. ما لیستی از عوامل بیماری زای ایجاد تورم چشم را در اینجا گردآوری کرده‌ایم:

۱- آلرژی

اگر کودک شما در معرض محرک‌هایی مانند دود سیگار، گرده گل، موی حیوانات خانگی و حشرات و گرد و غبار باشد بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی است. آلرژی معمولاً علائمی شایع مانند تورم و قرمزی پلک چشم ایجاد می‌کند. بعضی اوقات کودک می‌تواند فوراً واکنش نشان دهد. از این رو مهم است که بدانیم اخیراً در معرض چه چیزی قرار گرفته است.

۲- نیش پشه

نیش پشه می‌تواند باعث پف چشم نوزاد شود. این نوع تورم دردناک نیست، بلکه فقط خارش دارد و می‌تواند تا ۱۰ روز در نوزاد ادامه یابد. تورم عموماً به رنگ صورتی و مایل به قرمز به نظر می‌رسد.

۳- ضربه

هرگونه آسیب جسمی به سر در نزدیکی چشم می‌تواند باعث تورم، التهاب، قرمزی و موارد دیگر در چشم شود. کودکان نوپا مستعد صدمه دیدن هستند، زیرا تقریباً همیشه در حال حرکت هستند. بعضی اوقات با وجود چشمان پف کرده ممکن است هیچ دردی نداشته باشند.

4- گل مژه و التهاب غده پلکی

گل مژه توده قرمز سفتی است که در نزدیکی لبه پلک یا زیر آن به وجود می‌آید و تورم ایجاد می‌کند. طبق مطالعات انجام شده، در صورت ملتهب شدن فولیکول مژه، گل مژه ایجاد می‌شود. بیشتر گل مژه‌ها دردناک هستند، اما به خودی خود طی چند روز از بین می‌روند. از طرف دیگر اگر غده تولید کننده چربی متورم شود و منجر به مسدود شدن مسیر پلک‌ها شود، التهاب غده پلکی ایجاد می‌شود. تورم التهاب غده پلکی معمولاً بیشتر از تورم گل مژه است.

۵- بلفاریت

پلک‌ها دارای غدد چربی هستند که گاهی اوقات می‌توانند مسدود یا ملتهب شوند. این امر باعث ایجاد بلفاریت می‌شود که می‌تواند صبح و بعد از خواب شبانه آشکار شود. علائم آن شامل پوسته پوسته شدن مژه‌ها، تورم پلک‌ها، سفتی و حساس شدن پلک‌ها و خارش است.

۶- ورم ملتحمه نوزادان

بعضی اوقات کودکان در بدو تولد مستعد ابتلا به عفونت هستند که ممکن است باعث ورم ملتحمه در نوزاد شود. شایع‌ترین دلایل چنین شرایطی سوزاک، کلامیدیا یا تبخال است. علائم این بیماری پف چشم نوزاد و ترشح بیش از حد است.

درمان‌های آسان برای پف چشم نوزاد

عوامل بسیاری می‌توانند باعث تورم چشم شوند، مانند حشرات، گرد و غبار، گرده گل‌ها و شیر. در اینجا برخی راهکارها برای کمک به رفع و درمان پف و تورم چشم ارائه می‌شود:

۱- کمپرس سرد

یک روش درمانی ساده برای رفع پف چشم نوزاد استفاده از کمپرس سرد است. هر بار به مدت چند دقیقه این روش را بر روی چشم‌ها انجام دهید تا به کاهش تورم و قرمزی پلک‌ها کمک کند.

۲- چشم‌ها را تمیز نگه دارید

برای جلوگیری از تورم چشم‌ها، ناحیه چشم را با یک دستمال نرم و آب ولرم تمیز کنید. اگر چشم کودک شما عفونت دارد، با یک دستمال تمیز و خنک پاک کنید. به شست و شوی مرتب موهای کودک توجه کنید، زیرا می‌تواند حاوی گرده گیاه یا موی حیوانات خانگی باشد که باعث سوزش چشم می‌شود.

۳- شستشوی هفتگی رختخواب

به منظور کاهش احتمال عفونت چشمان در اثر آلرژن‌ها، لازم است به طور هفتگی تخت خواب کودک خود را با آب داغ بشویید. هنگام شستن ملحفه کودک از شوینده‌های ضد حساسیت و ملایم استفاده کنید و از تعویض فرش اتاق کودک نیز اطمینان حاصل کنید.

چه موقع با پزشک تماس بگیرید؟

تورم ملایم با علت شناخته شده خطرناک نیست و قابل درمان در خانه است. با این وجود در بسیاری از موارد ممکن است کودک شما برای درمان مناسب این مشکل به کمک پزشک معالج نیاز داشته باشد. در صورت وجود علائم زیر بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید:

۱- تورم شدید

اگر کودک شما در یک یا هر دو چشم دچار تورم شدید شده باشد که فروکش نمی‌کند، باید با پزشک تماس بگیرید، به خصوص اگر چشم آسیب دیده کاملاً یا نیمه بسته باشد.

۲- تب

تورم چشم‌ها همراه با تب نشانگر عفونت است که باید سریعاً درمان شود.

۳- دلایل ناشناخته

اگر فرزند شما تورم مزمن چشم را بدون هیچ دلیل مشخصی تجربه کرده باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید که بتواند علت آن را مشخص کرده و درمان مناسب را برای شما تجویز کند.

۴- قرمزی بیش از حد

اگر قرمزی و تورم چشم‌ها زیاد باشد، و حتی پس از درمان‌های خانگی نیز برطرف نشود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۵- درد و حساس شدن

اگر ناحیه آسیب دیده چشم‌ها دردناک و دچار حساسیت شده باشد، حتماً با پزشک مشورت کنید تا با درمان مناسب به تسکین فوری آن کمک کند.ضروری است که هوشیار باشید و علائم هشدار دهنده را مورد توجه قرار دهید، زیرا این مسئله می‌تواند جدی باشد. عفونت بر روی چشم‌ها می‌تواند به طور بالقوه تهدید کننده زندگی باشد و نیاز به کمک فوری پزشکی دارد. هنگامی که از عوامل خاصی که منجر به پف چشم نوزاد و عفونت چشم‌ها می‌شوند آگاهی یافتید، درمان آن آسان‌تر خواهد بود.

بیشتر بدانید:

1- مختل شدن رشد کودکان با مشکلات بینایی

2- التهاب ملتحمه چشم چیست و چه نشانه ها و درمانی دارد؟

3- عفونت چشم نوزادان و علائم عفونت چشم در نوزادان چیست؟

4- بیماری های شایع چشم نوزاد و روش های مراقبت از چشم نوزاد

?پرسش و پاسخ های پف چشم نوزاد

پف چشم نوزاد کی میخوابه؟

دیدن چشمان متورم و پف کرده نوزاد ممکن است نگران کننده نباشد، زیرا معمولاً تا پایان ماه اول یا دوم بعد از تولد به طور طبیعی از بین می‌رود.

آیا آلرژی می تواند منجر به پف کردن چشم های نوزاد شود؟

بله. اگر نوزاد شما در معرض محرک‌هایی مانند دود سیگار، گرده گل، موی حیوانات خانگی و حشرات و گرد و غبار باشد بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی است. آلرژی معمولاً علائمی شایع مانند تورم و قرمزی پلک چشم ایجاد می‌کند. بعضی اوقات کودک می‌تواند فوراً واکنش نشان دهد. از این رو مهم است که بدانیم اخیراً در معرض چه چیزی قرار گرفته است.

پلک بچم رو پشه نیش زده و باد کرده، آیا خطرناکه؟

خیر. نیش پشه می‌تواند باعث پف چشم نوزاد شود. این نوع تورم دردناک نیست، بلکه فقط خارش دارد و می‌تواند تا ۱۰ روز در نوزاد ادامه یابد. تورم عموماً به رنگ صورتی و مایل به قرمز به نظر می‌رسد و خطرناک نیست.

دلایل ورم ملتحمه نوزادان چیست؟

بعضی اوقات کودکان در بدو تولد مستعد ابتلا به عفونت هستند که ممکن است باعث ورم ملتحمه در نوزاد شود. شایع‌ترین دلایل چنین شرایطی سوزاک، کلامیدیا یا تبخال است. علائم این بیماری پف چشم نوزاد و ترشح بیش از حد است.

منبع: parenting.firstcry