The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر رابطه جنسی بر شادی و رضایت از زندگی

شادی و رضایت از زندگی، نه تنها برای سلامت روان مهم است، بلکه بر اساس تحقیقات متعدد انجام شده در سرتاسر جهان، بر سلامت جسمانی نیز تاثیر دارد. اما کلید رسیدن به این احساسات مثبت چیست؟ بر اساس نتایج برخی نظرسنجی ها، بسیاری بر این باور هستند که رابطه جنسی کلید اصلی شادی آن ها است. ولی آیا واقعا همینطور است؟ در این مقاله، حقیقت این ادعا مورد بررسی قرار گرفته و به تاثیر رابطه جنسی بر شادی و رضایت از زندگی پرداخته شده است. پس با ما همراه شوید.

فواید و مزایای رابطه جنسی

شاید جزو آن دسته از افرادی هستید که گمان می کنند رابطه جنسی، یک بخش معمول و روتین از زندگی است که صرفا باید انجام شود، یا اینکه آن را مسیری برای بچه دار شدن می دانید و یا ممکن است رابطه جنسی را تنها برای کسب لذت و هیجان انجام دهید! اما لازم است بدانید که عشق ورزیدن فواید فیزیکی، احساسی و روانی زیادی نیز به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارت هستند از:

فواید فیزیکی رابطه جنسی

آمادگی جسمانی بالاتر: شاید برایتان عجیب باشد اما رابطه جنسی نوعی ورزش است. به گفته انجمن قلب آمریکا، فعالیت جنسی معادل با ورزش های بدنی متوسط مانند پیاده روی سریع یا بالا رفتن از پله است. به علاوه رابطه جنسی برای زنان فوایدی همچون بهبود تن ماهیچه ها را به همراه داشته و باعث می شود تا کنترل بیشتری روی مثانه خود داشته باشند.

- بهبود عملکرد مغز: مطالعات اولیه بر روی موش ها نشان داده است که رابطه جنسی بیشتر با عملکرد شناختی بهتر و رشد سلول های جدید مغز ارتباط دارد. علاوه بر این، مزایای مشابهی در مطالعات انسانی نیز به اثبات رسیده است. به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2018 بر روی بیش از 6000 بزرگسال نشان داد که رابطه جنسی مکرر با عملکرد بهتر حافظه در بزرگسالان 50 ساله و بالاتر ارتباط دارد.

- تقویت عملکرد ایمنی: افزایش فعالیت جنسی می تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد سیستم ایمنی شما داشته باشد و بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات متعدد رابطه جنسی منظم حتی ممکن است احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را نیز کاهش دهد.

- کاهش درد: رابطه جنسی، منجر به آزادسازی مسکن های طبیعی بدن به نام اندورفین ها شده که نه تنها در ایجاد احساس رفاه و آرامش نقش دارند، بلکه ناراحتی های ناشی از میگرن و کمردرد را نیز کاهش می دهند.

- کاهش وزن: داشتن رابطه جنسی به مدت 30 دقیقه به طور متوسط 200 کالری می سوزاند. بنابراین اگر به طور همزمان، رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، ممکن است وزن شما به مرور کاهش پیدا کند.

- اثرات مثبت قلبی: فعالیت جنسی به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند، گردش اکسیژن و مواد مغذی را در سراسر بدن افزایش داده و در عین حال فشار خون را کاهش می دهد. نتیجه چنین اتفاقی، کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته خواهد بود.

- سایر مزایای فیزیکی: علاوه بر موارد گفته شده، فعالیت جنسی بیشتر با دوره های قاعدگی سبک تر و کاهش دردهای دوره قاعدگی همراه است. همچنین بهبود حس بویایی، دندان های سالم، هضم بهتر و درخشندگی پوست نیز با رابطه جنسی مرتبط هستند.

فواید روانی رابطه جنسی

- داشتن تصور بهتر از خود: رابطه جنسی می تواند عزت نفس را افزایش داده و در مقابل احساس ناامنی را کاهش دهد. مجموعه این موارد می تواند باعث شود تا احساس بهتر و مثبت تری نسبت به خودتان داشته باشید.

- پیوند بیشتر و قوی تر: در طول رابطه جنسی، مواد شیمیایی از جمله اندورفین در مغز ما انسان ها آزاد می شوند، که تحریک پذیری و احساس افسردگی را کاهش می دهد. هورمون دیگری که با تحریک نوک پستان و سایر فعالیت های جنسی ترشح می شود، اکسی توسین یا "هورمون عشق"، نام دارد که به ایجاد احساس آرامش، امنیت و رضایت از زندگی کمک می کند.

- رهایی از استرس: استرس و اضطراب مزمن، نه تنها بسیار آزاردهنده بوده و بر کیفیت کلی زندگی شما تاثیر می گذارد، بلکه ممکن است روابط جنسی را نیز تحت تاثیر قرار داده و منجر به کاهش تعداد دفعات رابطه جنسی شود. با این حال، بد نیست بدانید که رابطه جنسی می تواند یک تکنیک موثر برای کنترل استرس باشد. رابطه زناشویی، باعث کاهش هورمون های پاسخ به استرس، مانند کورتیزول و آدرنالین (اپی نفرین) شده و اثرات آن تا روز بعد ادامه می یابد. پس بد نیست تا از این راه حل برای کاهش استرس خود کمک بگیرید.

- بهبود کیفیت خواب: رابطه جنسی و در پی آن تجربه ارگاسم، باعث ترشح هورمونی به نام پرولاکتین می شود که به بهبود خواب کمک کرده و بی خوابی و بدخوابی را برطرف می کند.

- میزان بالاتری از شادی: طبق مطالعه ای که با هدف ارزیابی تاثیر رابطه جنسی بر شادی و رضایت از زندگی در سال 2015 در چین انجام شد، اغلب شرکت کنندگانی که رابطه جنسی باکیفیتی را تجربه کرده و از روابط خود رضایت بیشتری داشتند، شادی و رضایت از زندگی بیشتری را نیز گزارش کرده بودند.

با در نظر گرفتن این نکات، در واقع می توان گفت که رابطه جنسی خوب بخش جدایی ناپذیر از رفاه و خوشبختی ما است و با رضایت بالا در حوزه های زندگی مرتبط است.

جالب است بدانید که نتایج به دست آمده از تحقیقات نه تنها بیانگر تاثیر رابطه جنسی بر شادی و رضایت از زندگی هستند، بلکه نشان داده اند هرچه رابطه جنسی بیشتر باشد، کیفیت زندگی نیز بالاتر خواهد بود. به علاوه پیروی از رابطه جنسی منظم، باعث سلامت رابطه میان زوجین شده و اکسی توسین آزاد شده در طول رابطه جنسی، صمیمیت احساسی را نیز بهبود می بخشد.

 

 

مطالعه بیشتر :

1- تاثیر رابطه جنسی بر سیستم ایمنی بدن

2- 7 خاصیت درمانی رابطه جنسی یا نزدیکی کردن

3- رضایت از رابطه جنسی پیوند زناشویی را محکم می کند

4- 3 نکته برای برقراری رابطه جنسی پس از زایمان

 

منبع: menshealth