The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نحوه استفاده از کاندوم و آیا استفاده از کاندوم ایمن است؟

کاندوم یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از بارداری و محافظت در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) است. اما اگر به درستی از کاندوم ها استفاده نشود، احتمال شکستگی، پارگی و سایر مسائلی که می توانند شما و شریک زندگی تان را در معرض خطر قرار دهند، افزایش پیدا خواهد کرد. برای یادگیری در رابطه نحوه صحیح استفاده از کاندوم های بیرونی و داخلی و سدهای دندانی، کارهایی که در صورت پاره شدن کاندوم باید انجام دهید و موارد دیگر، ادامه این مقاله را بخوانید.

چگونه تشخیص دهیم که استفاده از کاندوم ایمن است؟

همیشه باید قبل از اینکه قصد برقراری رابطه جنسی داشته باشید، مطمئن شوید که روش سدی و محافظت کننده انتخابی شما برای استفاده ایمن است.مطمئن شوید که:

تاریخ انقضا را بررسی کرده اید. بر روی روی جعبه یا بسته بندی تمام کاندوم ها یا سدهای دندانی، تاریخ انقضای آن ها درج شده است. بنابراین اگر متوجه شدید که تاریخ انقضای محصول انتخابی شما سر رسیده است؛ از آن کاندوم استفاده نکنید. کاندوم های تاریخ مصرف گذشته ممکن است راحت تر پاره شوند یا بشکنند.

به دنبال عیوب آشکار باشید. اگر احساس کرد کاندوم شکننده یا چسبناک است، آن را دور انداخته و یک کاندوم جدید تهیه کنید. اگر کاندوم تغییر رنگ داده، بو یا بافت غیرعادی دارد، آن را دور بیندازید. بهتر است از کاندوم های با برند مورد اعتماد استفاده کنید.

به دنبال نشانه های اصطکاک باشید. احتمالاً می دانید که نباید کاندوم را در کیف پول یا کیف خود نگهداری کنید، اما گاهی اوقات این وضعیت اجتناب ناپذیر است. اگر این کار را انجام دادید، حتماً روی بسته کاندوم را از نظر علائم اصطکاک بررسی کنید. اگر رنگ بسته از بین رفته باشد، احتمالاً کاندوم داخل آن نیز ساییده شده است. این بدان معنی است که احتمال شکستن آن بیشتر است، بنابراین آن را دور بیندازید و یک کاندوم جدید تهیه کنید.

نحوه استفاده از کاندوم خارجی:

کاندوم های بیرونی یک روش مانع محافظتی هستند. آن ها نوک و تنه آلت تناسلی را می پوشانند و جلوی انزال مایع منی را که در طول ارگاسم آزاد می شود، می گیرند. از کاندوم بیرونی می توان برای رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی استفاده کرد. این کاندوم ها نه تنها می توانند از بارداری ناخواسته محافظت کنند، بلکه می توانند از انتقال عفونت های مقاربتی و سایر باکتری ها بین همسران جلوگیری کنند.

در اینجا نحوه استفاده صحیح از کاندوم خارجی آورده شده است:

1. لفاف بسته کاندوم را با دقت باز کنید. از دندان یا قیچی برای انجام این کار استفاده نکنید، زیرا هر دو آن ها ممکن است به طور تصادفی کاندوم را پاره یا سوراخ کنند.

2. کاندوم را از نظر آسیب یا ساییدگی که ممکن است باعث از کار افتادن آن شوند، بررسی کنید.

3. لبه کاندوم را در یک دست بگیرید. نوک کاندوم را با انگشت شست و انگشت سبابه فشار دهید.

4. کاندوم را روی آلت تناسلی بغلتانید و مطمئن شوید که لبه آن در بخش خارجی قرار گرفته است. اگر لبه کاندوم زیر آن است و به درستی نمی چرخد، کاندوم را بردارید و دور بیندازید. زیرا این احتمال وجود دارد که مقداری از پیشاب بر روی کاندوم باشد و از آنجا که پیشاب ممکن است حاوی مقادیر کمی مایع منی و اسپرم باشد، در صورت دور نینداختن کاندوم و استفاده از آن، احتمال بارداری وجود دارد.

5. اگر می خواهید میزان اصطکاک را کاهش دهید، چند قطره از یک لوبریکانت بر پایه آب را به قسمت بیرونی کاندوم بمالید. استفاده از لوبریکانت همچنین می تواند حس جنسی را افزایش دهد.

6. پس از ارگاسم یا انزال، در حالی که آلت تناسلی مردانه هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید آن را از بدن خانم بیرون بکشید. در حالی که کاندوم را بیرون می آورید، آن را با یک دست در جای خود نگه دارید. نگه داشتن کاندوم از لغزش آن که می تواند مایع منی یا مایعات دیگر را وارد بدن همسرتان کند، جلوگیری خواهد کرد.

نحوه استفاده از کاندوم داخلی:

کاندوم های داخلی بزرگتر از کاندوم های بیرونی هستند. با این حال، اکثر مردم هنوز هم می توانند به راحتی و به طور موثر از آن ها استفاده کنند. کاندوم داخلی عمدتا برای رابطه جنسی واژینال استفاده می شود، اما می توان از آن برای رابطه جنسی مقعدی نیز استفاده کرد.

مانند کاندوم های خارجی، کاندوم های داخلی نیز در صورت استفاده صحیح در پیشگیری از بارداری و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی بسیار موثر هستند.

در اینجا نحوه استفاده از کاندوم داخلی آورده شده است:

1. کاندوم را از بسته بندی خارج کنید. از دندان یا قیچی برای انجام این کار استفاده نکنید، زیرا هر دو آن ها ممکن است به طور تصادفی کاندوم را پاره یا سوراخ کنند.

2. در یک موقعیت راحت قرار بگیرید. روی تخت خود دراز بکشید یا پای خود را روی چهارپایه بگذارید.

3. حلقه داخلی کوچکتر را که در انتهای بسته کاندوم قرار دارد، بین انگشت شست و سبابه خود فشار دهید. از دست دیگر خود برای عقب کشیدن چین های لبیاهای اطراف واژن استفاده کنید. حلقه داخلی فشرده شده را داخل واژن خود بلغزانید.

4. انگشت اشاره، انگشت میانی یا هر دو را به انتهای باز کاندوم بکشید تا به انتهای بسته کاندوم برسید. به آرامی کاندوم را به داخل واژن فشار دهید تا به دهانه رحم برسید.

5. حلقه بیرونی کاندوم را روی سوراخ خارجی واژن قرار دهید. هنگام مقاربت آن را در جای خود نگه دارید. اگر حلقه بیرونی در حین دخول به داخل سوراخ واژن رفت، آن را عقب بکشید.

6. آلت تناسلی را داخل کاندوم قرار دهید، مطمئن شوید که داخل سوراخ واژن می رود و بین کاندوم و سوراخ واژن قرار نمی گیرد.

7. پس از ارگاسم یا انزال، کاندوم را بچرخانید و به آرامی آن را از واژن خود بیرون بیاورید و مراقب باشید تا منی بیرون نریزد.

نحوه استفاده از کاندوم دندانی یا بیرونی برای رابطه جنسی دهانی

سد دندانی یک ورقه لاتکس یا پلی اورتان است که می تواند در حین رابطه جنسی دهانی یا واژینال یا مقعدی برای محافظت در برابر گسترش بیماری های مقاربتی استفاده شود. کاندوم بیرونی بهترین روش مانع برای رابطه جنسی دهانی با آلت تناسلی است.

در اینجا نحوه استفاده از سد دندانی برای رابطه جنسی دهانی آورده شده است:

1. بسته سد دندانی را با دقت باز کنید. آن را با قیچی یا با دندان باز نکنید. زیرا ممکن است به طور تصادفی کاندوم را پاره یا سوراخ کنید.

2. سد دندانی را باز کنید، به دنبال سوراخ یا آسیبی باشید که می تواند کارایی آن را کم کند. و در صورت پیدا کردن هر گونه آسیب، سد دندانی را دور بیندازید.

3. سد دندانی را در سراسر ناحیه واژن یا مقعد قرار دهید. در حین رابطه جنسی دهانی، شما باید بند را در جای خود نگه دارید تا از لیز خوردن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

4. پس از رابطه دهانی، سد دندانی را تا کرده و دور بیندازید.

از کاندوم بیرونی می توان برای رابطه جنسی دهانی با آلت تناسلی استفاده کرد. این نوع از کاندوم باید قبل از شروع هر گونه رابطه جنسی دهانی استفاده شود. کاندوم را همانطور که برای رابطه جنسی واژینال یا مقعدی استفاده می کنید، بر روی آلت تناسلی قرار دهید. به همین ترتیب، پس از ارگاسم یا انزال، باید کاندوم را بردارید و مراقب باشید که منی به بیرون نریزد.

اضافه کردن روغن یا اسپرم کش به کاندوم ها

می توانید همزمان با کاندوم از روان کننده ها نیز استفاده کنید. استفاده از لوبریکانت می تواند اصطکاک را کاهش داده و حس جنسی شما را افزایش دهد.اگر از کاندوم لاتکس، پلی اورتان یا پلی ایزوپرن استفاده می کنید، باید از روان کننده های مبتنی بر آب یا سیلیکون استفاده کنید. روان کننده های روغنی، از جمله وازلین، لوسیون یا روغن بچه، می توانند این نوع از کاندوم ها را تجزیه کنند، که ممکن است منجر به پارگی کاندوم در حین مقاربت شود.

استفاده از اسپرم کش با کاندوم نیز مجاز است. در واقع، شما باید از یک روش مانع با اسپرم کش برای ایجاد بیشترین سطح محافظت در برابر بارداری ناخواسته استفاده کنید. می توانید اسپرم کش را قبل از رابطه جنسی در قسمت بیرونی کاندوم خارجی، داخل کاندوم داخلی یا مستقیماً داخل واژن قرار دهید.

اکثر اسپرم کش ها بازه زمانی دارند که فقط در طی آن موثر هستند. بنابراین دستورالعمل های روی جعبه اسپرم کش را دنبال کنید و از محصولاتی که زمان استفاده از آن ها گذشته است، استفاده نکنید. به عنوان یک قانون کلی، نباید زودتر از 30 تا 60 دقیقه قبل از مقاربت، اسپرم کش را وارد کنید.

بعد از استفاده، با کاندوم چه کنیم؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کاندوم در حین مقاربت پاره یا سوراخ نشده است، می‌توانید با احتیاط کاندوم را بردارید و آن را با جریان شیر آب پر کنید. اگر کاندوم سوراخ شده باشد، آب از سوراخ آن نشت می کند. اما اگر آب نشت نکند، یعنی اینکه کاندوم در حین رابطه جنسی سوراخ نشده است.

پس از آن، می توانید کاندوم را بچرخانید یا انتهای باز آن را گره بزنید. کاندوم را در دستمال بپیچید و در سطل زباله بیندازید. کاندوم را نشویید، زیرا این کار می تواند لوله کشی خانه را مسدود کند.

اگر کاندوم در حین رابطه جنسی پاره شد، چه باید کرد؟

اگر در میانه رابطه جنسی بودید و متوجه پارگی یا سوراخ شدن کاندوم شدید، فوراً رابطه را متوقف کنید. کاندوم را بردارید و آن را با یک کاندوم جدید جایگزین کنید. همچنین در صورت شکستن یا پارگی سد دندانی نیز باید از یک سد جدید استفاده کنید.

اگر متوجه شدید کاندوم در حین رابطه جنسی پاره یا سوراخ شده است یا نگران هستید که ممکن است در معرض مایع منی قرار گرفته باشید، گزینه هایی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته پیش روی شما قرار دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. به پزشک یا یک کلینیک بهداشتی مراجعه کنید و در مورد روش پیشگیری از بارداری اورژانسی سوال کنید.

برای پیشگیری از بارداری می توان از قرص های اورژانسی جلوگیری از بارداری و دستگاه داخل رحمی مسی (IUD) در عرض پنج روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده استفاده کرد. به گفته منابع قابل اعتماد، اگر این روش ها در این بازه زمانی گفته شده مورد استفاده قرار گیرند تا 95 درصد قابل اعتماد هستند. همچنین بهتر است آزمایش بیماری های مقاربتی STI را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که در معرض خطر قرار ندارید.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید

استفاده صحیح از کاندوم فراتر از قرار دادن یا چرخاندن صحیح کاندوم است. هنگام انتخاب و استفاده از کاندوم باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

1. اندازه مهم است. یک کاندوم با اندازه مناسب، کارآمدترین کاندوم برای شما است. یک کاندوم خیلی بزرگ یا خیلی کوچک ممکن است در حین رابطه جنسی بلغزد یا پاره شود.

2. آمادگی داشته باشید. زمانی که در اوج حرارت و شور و شوق جنسی هستید، منتظر استفاده از کاندوم نباشید. سعی کنید قبل از نیاز به کاندوم اضافی، از کاندوم استفاده کنید تا در طی رابطه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

3. به دنبال مواد جایگزین باشید. لاتکس رایج ترین گزینه کاندوم است، اما در صورت حساسیت داشتن به لاتکس، کاندوم های ساخته شده از مواد دیگر نیز در دسترس هستند. در چنین شرایطی بهتر است به دنبال کاندوم های ساخته شده از پلی اورتان یا پلی ایزوپرن باشید. کاندوم های پوست بره نیز در دسترس هستند، اما در برابر بیماری های مقاربتی از شما محافظت نمی کنند.

4. کاندوم را رایگان دریافت کنید. مرکز بهداشت محله شما و همچنین برخی از کلینیک های بهداشت عمومی، ممکن است کاندوم را به صورت رایگان به شما ارائه دهند. به درستی نگهداری کنید. نگه داشتن کاندوم در کیف پول، کیف، ماشین یا حمام ایده خوبی نیست. در عوض، آن ها را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید تا در معرض گرما، رطوبت یا اصطکاک قرار نگیرند.

5. با شریک جنسی خود مکالمه داشته باشید و اجازه ندهید که مساله محافظت از خود به یک موضوع کسل کننده تبدیل شود. با شریک زندگی خود در مورد گزینه های مختلف در دسترس صحبت کنید. کاندوم ها در طعم ها و بافت های مختلف در دسترس شما هستند و بنابراین می توانید با همکاری هم چیزی را پیدا کنید که علاوه بر ایجاد ایمنی، رابطه جنسی را نیز برایتان سرگرم کننده تر کند.

سخن نهایی

کاندوم یکی از موثرترین روش های پیشگیری از بارداری است. کاندوم ها همچنین تنها شکل محافظتی هستند که از گسترش بیماری های مقاربتی جلوگیری می کنند. استفاده از چندین گزینه جلوگیری از بارداری، مانند جلوگیری از بارداری هورمونی با کاندوم یا اسپرم کش با کاندوم، محافظت مضاعف در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی را ارائه می دهد.

آگاهی داشتن از وجود محافظت کافی، می تواند رابطه جنسی را برایتان آرامش بخش تر و لذت بخش تر کند. وقتی می‌دانید که در برابر بارداری ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی محافظت شده‌اید، شما و همسرتان می‌توانید آرامش داشته باشید و بیشتر از یکدیگر لذت ببرید.

مطالعه بیشتر:

بعد از پاره شدن کاندوم چه کنیم؟

انواع راههای جلوگیری از بارداری بعد از زایمان

برای خارج کردن کاندوم گیر کرده در واژن چه باید کرد؟

حساسیت به کاندوم و حساسیت به لاتکس آن به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های کاندوم

آیا می توانیم همراه با کاندوم از روان کننده استفاده کنیم؟

می توانید همزمان با کاندوم از روان کننده ها نیز استفاده کنید. استفاده از لوبریکانت می تواند اصطکاک را کاهش داده و حس جنسی شما را افزایش دهد.

اگر بعد از اتمام رابطه دیدیم کاندوم پاره شده چه کنیم؟

اگر متوجه شدید کاندوم در حین رابطه جنسی پاره یا سوراخ شده است یا نگران هستید که ممکن است در معرض مایع منی قرار گرفته باشید، گزینه هایی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته پیش روی شما قرار دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. به پزشک یا یک کلینیک بهداشتی مراجعه کنید و در مورد روش پیشگیری از بارداری اورژانسی سوال کنید.

اگر کاندوم در حین رابطه جنسی پاره شد، چه باید کرد؟

اگر در میانه رابطه جنسی بودید و متوجه پارگی یا سوراخ شدن کاندوم شدید، فوراً رابطه را متوقف کنید. کاندوم را بردارید و آن را با یک کاندوم جدید جایگزین کنید.

از کجا بفهمیم که کاندوم حین رابطه سوراخ شد یا نه؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کاندوم در حین مقاربت پاره یا سوراخ نشده است، می‌توانید با احتیاط کاندوم را بردارید و آن را با جریان شیر آب پر کنید. اگر کاندوم سوراخ شده باشد، آب از سوراخ آن نشت می کند. اما اگر آب نشت نکند، یعنی اینکه کاندوم در حین رابطه جنسی سوراخ نشده است.

منبع: healthline