The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تزریق آمپول سینال اف برای بارداری و علت تجویز آمپول سینال اف چیست؟

خیلی از زوجین اینطور فکر می کنند که به محض کنار گذاشتن جلوگیری و اقدام به بارداری، می توانند به راحتی بچه دار شده و عضوی جدید را به خانواده خود اضافه کنند. اما همیشه هم به همین آسانی نبوده و گاهی برای وقوع بارداری، کمک های پزشکی لازم هستند. یکی از داروهایی که در روند درمان مشکلات باروری تجویز می شود، سینال اف است. اگر می خواهید در مورد تاثیر و علت تجویز آمپول سینال اف برای بارداری و همچنین عوارض و نحوه مصرف آن بیشتر بدانید، با ما در این متن همراه شوید.

آمپول سینال اف، چه دارویی است؟

آمپول سینال اف (Cinnal-F)، که بر اساس محتویات سازنده اش، به نام فولیتروپین آلفا شناخته می شود، فرآورده دارویی است که در دو شکل قلم تزریقی 0.75 و 1.5 میلی لیتری در بازار دارویی ایران به فروش می رسد.

فولیتروپین آلفا، در واقع نوعی FSH نوترکیب محسوب می شود و بنابراین می تواند عملکردی مشابه به هورمون FSH (هورمون محرک فولیکول) در بدن داشته باشد. هورمونی که از غده هیپوفیز ترشح شده و در همراهی با هورمون LH (هورمون لوتئینی کننده)، بر روی غدد جنسی تاثیر گذاشته و سبب ترشح هورمون های جنسی در زنان و مردان می شوند. وجود مقادیر کافی از هورمون FSH، در زنان به رشد فولیکول ها و در نتیجه وقوع تخمک گذاری کمک کرده و در مردان، نیز نقش مهمی در روند تولید سلول های جنسی نر یعنی اسپرم ها بر عهده دارد. بنابراین کمبود سطح این هورمون، می تواند در قدرت باروری زنان و مردان اختلال ایجاد کرده و به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که چرا آمپول سینال اف برای بارداری تجویز می شود.

کارکردهای آمپول سینال اف برای بارداری

مهم ترین دلایل تجویز آمپول سینال اف توسط پزشک، این موارد هستند:

1. کمک به رشد و بالغ شدن فولیکول های تخمدان در زنانی که به دلیل مشکلات تخمک گذاری قادر به باردار شدن نیستند و به داروهای معمول محرک تخمک گذاری مانند لتروزول و کلومیفن، پاسخ نمی دهند.

2. کمک به رشد و بالغ شدن فولیکول های تخمدان در زنانی که به دلیل قرار گرفتن در سیکل درمان های کمک باروری مانند آی یو آی (IUI) و آی وی اف (IVF)، باید تخمک گذاری داشته باشند.

3. کمک به رشد و بالغ شدن فولیکول های تخمدان در زنانی که به دلیل رنج بردن از کمبود هورمون های FSH و LH ، به صورت طبیعی قادر به تخمک گذاری نیستند.

4. کمک به تولید اسپرم در مردانی که به دلیل کمبود هورمون FSH در روند اسپرماتوژنز دچار مشکل شده اند.

البته باید توجه داشت که این دارو برای زنانی که دچار نارسایی اولیه تخمدان هستند، توصیه نمی شود.

عوارض آمپول سینال اف برای بارداری چیست؟

استفاده از آمپول سینال اف برای بارداری، لزوما با ایجاد عارضه برای مصرف کنندگان همراه نیست. اما از آنجا که هر دارویی، در کنار فواید و منافع دارای عوارضی نیز هست، بهتر است با رایج ترین عوارض جانبی سینال اف که شامل موارد زیر هستند، آشنایی داشته باشید:

- سردرد،

- درد خفیف در معده و شکم،

- نفخ،

- قرمزی یا درد در محل تزریق،

- احساس پری، حساسیت و درد در پستان ها،

- خونریزی از واژن،

- تورم پاها و خصوصا مچ پا و یا دست ها،

- درد قفسه سینه/ فک و بازوی چپ،

- گیجی، سرگیجه و غش کردن ناگهانی،

- مشکل در صحبت کردن،

- احساس ضعف در یک طرف بدن،

- تغییر ناگهانی در بینایی،

- سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) که ممکن است در طول یا پس از درمان اتفاق بیفتد و با علائمی همچون درد شدید یا تورم در ناحیه تحتانی شکم (لگن)، حالت تهوع، استفراغ، افزایش ناگهانی و سریع وزن و کاهش جریان ادرار همراه بوده و نیاز به مراجعه فوری به پزشک یا یک مرکز درمانی دارد.

- واکنش آلرژیک بسیار جدی، اگرچه نادر است. اما با این حال، در صورت مشاهده علائمی مانند بثورات پوستی، خارش بدن، تورم (به خصوص در صورت، زبان و گلو)، سرگیجه شدید و مشکل تنفسی باید به اورژانس زنگ بزنید.

به یاد داشته باشید که در صورت مشاهده هر کدام از عوارض ذکر شده در بالا، با پزشک خود تماس گرفته و یا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

آمپول سینال اف برای چه کسانی ممنوع است؟

- وجود سرطان در اندام های تولید مثلی و تومورهای وابسته به هورمون های جنسی در هر دو جنس،

- زنان باردار،

- خونریزی غیرطبیعی از واژن یا رحم،

- وجود تومور در مغز (مانند تومور هیپوفیز)،

- ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک،

- ابتلا به برخی بیماری های قلبی،

- وجود مشکلات تخمدانی همچون کیست تخمدان، بزرگ شدن تخمدان و پیچ خوردن تخمدان،

- وجود هر نوع اختلال در غدد جنسی مانند نارسایی اولیه تخمدان،

- ابتلا به پورفیری (نوعی احتلال خونی نادر)،

- وجود مشکلات ریوی (مانند آسم)،

- سابقه شخصی یا خانوادگی تشکیل لخته در عروق و یا ابتلا به اختلالات لخته شدن خون (مانند ترومبوفیلی)،

- وجود مشکلات تیروئیدی و مشکلات غده فوق کلیه.

تداخلات دارویی آمپول سینال اف

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر داده و یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: کلومیفن و گنادورلین. بنابراین حتما قبل از استفاده از آمپول سینال اف برای بارداری، تمامی داروهای مصرفی و حتی داروهای گیاهی را به اطلاع پزشک برسانید.

شرایط نگهداری از آمپول سینال اف برای بارداری چیست؟

1. دارو را در یخچال (2 تا 8 درجه سانتیگراد) نگهداری کرده و از یخ زدن آن جلوگیری گنید.

2. آمپول سینال اف، باید دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

3. اگر محتویات دارو، تغییر رنگ داده بود و یا حاوی ذرات معلق بود، آن را تزریق نکنید.

4. به تاریخ مصرف دارو دقت کرده و بعد از اولین استفاده، قلم دارو را تا نهایت 4 هفته در دمای 2 تا 8 درجه یخچال، می توانید نگهداری کنید.

نحوه استفاده از آمپول سینال اف برای بارداری چگونه است؟

این دارو می بایست طبق دستور پزشک، در زیر پوست یا عضله تزریق شود. قبل از تزریق هر دوز، کمی صبر کنید تا محتویات قلم، با دمای اتاق هم دما شود، سپس محل تزریق را با پد الکلی تمیز کنید و سوزن قلم را با زاویه 90 درجه وارد پوست کنید. به یاد داشته باشید که هر بار محل تزریق را تغییر دهید تا احتمال آسیب دیدگی در زیر پوست کاهش یابد.

به علاوه فراموش نکنید که دوز مصرفی بر اساس شرایط پزشکی، پاسخ به درمان و آزمایشات آزمایشگاهی تعیین شده است. بنابراین خودسرانه دوز مصرفی را افزایش ندهید.

اقدامات لازم در صورت مصرف بیش از حد سینال اف

در چنین شرایطی با پزشک خود تماس گرفته و اگر علائم جدی مانند مشکل تنفسی پیدا کردید، به اورژانس زنگ بزنید.

اقدامات لازم در صورت فراموش کردن نوبت تزریق سینال اف چیست؟

اگر یک نوبت مصرف فراموش شد، به محض به یاد آوردن آن را تزریق کنید و اگر به نوبت بعدی نزدیک بودید، از دوز فراموش شده صرف نظر کرده و علاوه بر مطلع ساختن پزشک خود، برنامه را طبق روال قبلی ادامه دهید. اما اگر چند دوز را فراموش کردید، بلافاصله با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید و هرگز برای جبران، میزان مصرف را دو برابر نکنید.

آیا استفاده از سینال اف برای پسردار شدن واقعا کاربرد دارد؟

شاید از برخی از خانم ها شنیده باشید که سینال اف برای پسرزایی مناسب است اما در حقیقت هیچ تحقیق علمی چنین مساله ای را ثابت نکرده است و تنها هدف پزشک از تجویز آمپول سینال اف برای بارداری است.

مطالعه بیشتر:

بعد از نزديكي براي بارداري چه بخوریم؟

دقیق ترین روش نزدیکی برای بارداری کدام است؟

اقدام به بارداری در دوران کرونا، آیا کار درستی است؟

نحوه ی باردار شدن و مراقبت های مهم در زمان اقدام به بارداری

?پرسش و پاسخ های آمپول سینال اف

آیا استفاده از سینال اف برای پسردار شدن واقعا کاربرد دارد؟

شاید از برخی از خانم ها شنیده باشید که سینال اف برای پسرزایی مناسب است اما در حقیقت هیچ تحقیق علمی چنین مساله ای را ثابت نکرده است و تنها هدف پزشک از تجویز آمپول سینال اف برای بارداری است.

اقدامات لازم در صورت فراموش کردن نوبت تزریق سینال اف چیست؟

اگر یک نوبت مصرف فراموش شد، به محض به یاد آوردن آن را تزریق کنید و اگر به نوبت بعدی نزدیک بودید، از دوز فراموش شده صرف نظر کرده و علاوه بر مطلع ساختن پزشم خود، برنامه را طبق روال قبلی ادامه دهید. اما اگر چند دوز را فراموش کردید، بلافاصله با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید و هرگز برای جبران، میزان مصرف را دو برابر نکنید.

نحوه استفاده از آمپول سینال اف برای بارداری چگونه است؟

این دارو می بایست طبق دستور پزشک، در زیر پوست یا عضله تزریق شود. قبل از تزریق هر دوز، کمی صبر کنید تا محتویات قلم، با دمای اتاق هم دما شود، سپس محل تزریق را با پد الکلی تمیز کنید و سوزن قلم را با زاویه 90 درجه وارد پوست کنید. به یاد داشته باشید که هر بار محل تزریق را تغییر دهید تا احتمال آسیب دیدگی در زیر پوست کاهش یابد.

آمپول سینال اف برای چه کسانی ممنوع است؟

- وجود سرطان در اندام های تولید مثلی و تومورهای وابسته به هورمون های جنسی در هر دو جنس - زنان باردار - خونریزی غیرطبیعی از واژن یا رحم - وجود تومور در مغز (مانند تومور هیپوفیز) - ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک - ابتلا به برخی بیماری های قلبی،

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید