خرچنگ

وسایل مورد نیاز

30x2 پارچه رنگی (کتان، پشمی، نمدی) 
یک متر
مهره مشکی برای چشم ها  2 عدد
نخ مشکی برای دوخت دهان و چشم ها
الیاف مناسب برای پر کردن
کاغذ الگو

روش ساخت

مرحله اول

الگوهای صدف، چنگال، پنجه را روی کاغذ بکشید.

مرحله دوم

الگوی صدف را روی پارچه گذاشته و مطابق آن 2 صدف ببرید. برای کامل کردن صورت خرچنگ با ماژیک مخصوص پارچه محل چشم ها و دهان را روی یکی از تکه های صدف مشخص کنید و مهره ها را با دقت بدوزید. با زدن کوک های مناسب دوخت دهان را انجام دهید.

مرحله سوم

الگوی مربوط به چنگال خرچنگ را روی پارچه گذاشته و مطابق آن ببرید( 2 بار). دو تکه مربوط به چنگال را روی هم گذاشته به طوری که روی کار به سمت داخل باشد و دور تا دور کار را بدوزید و دوخت در قسمت های گرد و لبه کار را با دقت انجام دهید. قسمت کوچکی را مطابق الگو باز بگذارید. این کار را برای چنگال دیگر نیز انجام دهید. چنگال ها را به رو برگردانید.

مرحله چهارم

الگو مربوط به پنجه خرچنگ را روی پارچه گذاشته و مطابق آن ببرید (6 پنجه دو لایه باید داشته باشید.) دو تکه مربوط به پنجه را روی هم گذاشته و روی کار به سمت داخل باشد. دور تا دور کار را با دقت بدوزید و قسمت کوچکی را مطابق الگو باز بگذارید. پنجه ها را به رو برگردانید و آن ها را کمی پر کنید.

مرحله پنجم

پنجه ها و چنگال های خرچنگ را مطابق الگو در محل های مورد نظر روی تکه مربوط به صدف قرار دهید و با کوک های ساده به صدف بدوزید. تکه دیگر صدف را روی آن قرار داده و روی کار به سمت داخل باشد. دور تا دور کار را با دقت بدوزید. مطابق الگو قسمت کوچکی را باز بگذارید. خرچنگ را به رو برگردانید. صدف و چنگال ها را نیز پر کرده و قسمت های باز را بدوزید.