The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

با فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر آشنا شوید!

تغذیه نوزاد با شیر مادر برای نوزاد و مادر فواید - کاهش عفونت گوش، کاهش خطر بروز آسم، افزایش آی کیوی نوزاد، کاهش خطر ابتلاء مادر چاقی و سرطان و ... - زیادی دارد. در این نوشتار با برحی از فواید این کار که تاثیر مثبتی بر مادر و کودک می گذارد آشنا می شوید.

 

 

1- نوزاد سالم تر

دکتر روت لاورنس، استاد مدرسه تغذیه دانشگاه روچستر و نویسنده کتاب " تغذیه نوزاد با شیر مادر " گفت:" نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند به ندرت به سرما خوردگی، بیماری های ویروسی و عفونت های دستگاه گوارش مبتلا می شوند. "

2- حفظ تندرستی

تغذیه کردن نوزاد با شیر مادر، خطر ابتلاء مادر و نوزاد را به بیماری های گوناگون - دیابت نوع یک، التهاب روده، سلیاک ( نوعی اختلال خود ایمنی روده باریک ) - را کاهش می دهد.

3- استخوان های قوی تر

دکتر لاورنس با اشاره به این که زنان شیرده کمتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند، گفت:" قدرت جذب کلسیم در بدن بانوان باردار و شیرده افزایش می یابد. "

او افزود:" در حالی که تراکم برخی از استخوان ها، ستون فقرات و لگن، ممکن است در طول دوران بارداری کاهش یابد، اما میزان تراکم آنها پس از اتمام دوران بارداری به حالت اولیه باز خواهد گشت. "

4- کاهش خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

تغذیه کردن نوزاد با شیر مادر خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را تا 50 درصد کاهش می دهد.

5- کاهش خطر ابتلاء به چاقی

احتمال چاق شدن مادران در دوران شیردهی کم است.

6- سوزاندن کالری

مادران برای نگهداری از فرزند به روزانه 500 کالری نیاز دارند. هر 25 میلی لیتر شیر مادر حاوی 20 کالری است. اگر فرزند روزانه 400 میلی لیتر شیر بخورد، مادر روزانه 400 کالری و در مجموع 900 کالری می سوزاند.

7- کاهش خطر بروز سرطان

تغذیه نوزاد با شیر مادر خطر ابتلاء نوزادان و مادران به سرطان های خون، چشم، کلیه، سینه، تخمدان و ... را کم می کند.

8- افزایش حس رضایت و اعتماد به نفس

دکتر لاورنس گفت:" رشد و نمو و تندرستی نوزاد، اعتماد به نفس و احساس رضایت مادران شیرده را افزایش می دهد."

9- کاهش مرخصی شغلی

که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر از همسالان شان که شیر خشک می خورند بیمار می شوند. به معنای دیگر، مادران شیرده کمتر از مادرانی که فرزندان شان با شیر خشک تغذیه می شوند مرخصی می گیرند.

10- توقف قاعدگی

تغذیه نوزاد با شیر مادر، تخمک گذاری و قاعدگی را به تاخیر می اندازد.

دکتر روزالین رایس، رئیس مرکز مطالعات تندرستی زنان دانشگاه ممفیس گفت:" تغذیه کردن نوزاد با شیر مادر عامل ترشح هورمون پرولاکتین می شود که نقش اساسی در تولید شیر و توقف قاعدگی ایفاء می کند. "

منبع: fitpregnancy