The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اومیکرون در مادران باردار چه تاثیری دارد؟

متخصصان بهداشت عمومی در دوران اپیدمی اومیکرون در مادران باردار به این گروه و افراد دارای ریسک بالا توصیه می کنند تا مراقبت های بیش تری داشته باشند تا از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنند. هرچند انتشار سریع اومیکرون از طرف بسیاری از افراد «خفیف» گزارش شده، است با وجود این بسیاری از افراد می خواهند بدانند این ویروس با مادران باردار چه خواهد کرد. تاثیر ویروس ااومیکرون در مادران باردار چگونه است؟ آیا همچنان باید خود را از کووید ۱۹ محافظت کرده یا خطر کم تری شما و جنین در حال رشد را تهدید می کند؟ در زیر به آن چه در مورد سویه اومیکرون و نحوه تاثیرگذاری آن بر مادران باردار باید بدانید، اشاره شده است.

علايم اومیکرون در مادران باردار چیست؟

لازم است بدانید که اومیکرون نوع جدیدی از ویروس کووید ۱۹ است. سازمان بهداشت جهانی اومیکرون را به عنوان یک سویه قابل توجه که دارای زیر مجموعه هایی چون BA.3- BA.2 -BA.1 -dubbed B.1.1.529 است، در اواخر نوامبر و قبل از این که در جهان منتشر شود شناسایی کرد.

از آن زمان به بعد دانشمندان همچنان در حال بررسی اومیکرون و تاثیر آن بر افراد و همچنین مادران باردار هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها معتقد است که موارد زیر از علائم اصلی کووید ۱۹ است:

• تب یا لرز

• سرفه

• تنگی نفس یا اشکال در تنفس

• خستگی

• دردهای بدنی یا درد ماهیچه ها

• سردرد

• از دست دادن حس بویایی و چشایی جدید

• گلو درد

• گرفتگی یا آبریزش بینی

• حالت تهوع یا استفراغ

• اسهال

اما گزارش دیگری که از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در اواسط دسامبر منتشر شد، دارای علائم کم تری نسبت به کووید ۱۹ ناشی از سویه اومیکرن است. در این گزارش که تعداد کم تری از موارد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، نشان می دهد افراد معمولا این علائم را از خود بروز می دهند:

• سرفه

• خستگی

• گرفتگی بینی

• آبریزش بینی

این علائم در عموم مردم نیز شناسایی شد و کارشناسان معتقدند شامل مادران باردار نیز خواهد شد. پرفسور جرستی آگارد، پزشک دارای مدرک دکترا در زمینه زنان و زایمان دانشکده داروسازی Baylor در تگزاس می گوید: «درحال حاضر، اطلاعاتی که بین علائم مادران باردار و افراد عادی تمایز قائل شود، در دست نیست.»

مایکل کاچوویک، پزشک متخصص مادر و جنین در دانشگاه ایالت اوهایو در مرکز پزشکی Wexner در اوهایو، با این قضیه موافق است که: «ما در کرونای دلتا متوجه تنگی نفس شدید و شکایت بیماران از اینکه «نمی توانم نفس بکشم!» بودیم». دکتر کاچوویک می گوید: «در اومیکرون علائمی مانند سرفه، گرفتگی بینی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی، تقریبا مشابه گروه های دیگر است».

آیا اومیکرون در مادران باردار به صورت بیماری شدیدتر ظاهر می شود؟

امکان دارد. پزشکان دلایلی برای این قضیه دارند. دکتر کاچوویک می گوید: «از آن جایی که بارداری با سرکوب سیستم ایمنی همراه است و بانوی باردار باید جنین را با نیمی از ژنتیک متفاوت حمل کند، در نتیجه اغلب بیماری ها به طور بالقوه تاثیر خطرناکی بر بدن مادر خواهد داشت». دکتر کاچوویک همچنین بر این باور است که مادران باردار با خطر احتمال زایمان زودرس روبرو هستند و ابتلا به کووید این احتمال را بالاتر می برد. هرچند ذکر این مورد در رابطه با اومیکرن دشوار است و نیاز به مطالعات بیش تری در این زمینه است.

دکتر سیمون می گوید: «صرف نظر از نوع ویروس، مادران باردار در مقایسه با افراد دیگر در صورت بروز علائم، دارای ریسک بالاتری برای انتقال به بیمارستان هستند و حتما باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند».

وقتی صحبت در مورد شدت بیماری است، کارشناسان اهمیت ویژه ای برای واکسیناسیون قائل هستند. مطالعه ای که در مجله پزشکی Nature در اسکاتلند منتشر شد، نشان داد که ۹۸ درصد مادران بارداری که در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند واکسن نزده بودند.

به گفته دکتر سیمون: «اکثر افرادی که واکسینه شده و دوز سوم را نیز دریافت کرده اند، به کووید مبتلا نمی شوند و در صورت ابتلا فارغ از نوع سویه، احتمال بستری شدن و نیاز به لوله های تنفسی و درصد مرگ و میر آن ها تقریبا صفر است».

همچنین تحقیقات نشان داده است که واکسن کووید ۱۹ در دوران بارداری بی خطر است و با زایمان زودرس یا تولد نوزادانی با وزن کم در ارتباط نیست.دکتر سیمون می گوید، یان بسیار نگران کننده است که تعداد بالایی از مادران بارداری دقیقا به همین دلیل واکسینه نشده اند.

وی می گوید: «ما واکسنی داریم که در دوران بارداری بسیار بی خطر است. بنابراین کووید یک بیماری قابل پیشگیری است. هر بانوی بارداری که واجد شرایط است باید واکسن یا دوز بوستر آن را دریافت کند».

بانوی باردار چگونه خود را از ابتلا به اومیکرون محافظت کند؟

متخصصان بر این باور هستند در صورتی که واجدالشرایط هستید باید واکسن کووید و دوز تقویتی آن را دریافت کنید. سازمان های پزشکی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، دانشکده زنان و زایمان آمریکا و انجمن پزشکی مادر و جنین، به افرادی که قصد بارداری دارند، هم اکنون باردار هستند و یا در دوران شیردهی به سر می برند، پیشنهاد می کند واکسن بزنند.

دکتر کاچوویک می گوید: «واکسیناسیون یک راه بی خطر در طول چرخه تولیدمثل و بهترین سلاح برای پیشگیری از مشکلات جدی این بیماری است. به علاوه، دوز تقویتی این واکسن بهترین محافظت را از مادر، جنین و خانواده او در مقابل ویروس اومیکرون می کند».

دکتر آگارد پیشنهاد می کند برای پیشگیری از عوارض اومیکرون در مادران باردار، اعضای خانواده مانند همسر یا فرزندان دیگر حتما واکسن بزنند تا از شما و جنین محافظت شود. وی از اهمیت این کار می گوید و این که پیروی از دستورات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها چقدر اهمیت دارد. مطمئن شوید هنگامی که خارج از منزل و مخصوصا در مکان های پرجمعیت تردد می کنید از یک ماسک استاندارد استفاده کنید و هرگز آن را از صورت خود برندارید.

مطالعه بیشتر:

آیا کرونا به جنین آسیب می زند و مادر باردار باید به چه علائمی توجه کنند؟

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

اثرات طولانی مدت کرونا بر قلب چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های اومیکرون در بارداری

علايم اومیکرون در مادران باردار چیست؟

• تب یا لرز • سرفه • تنگی نفس یا اشکال در تنفس • خستگی • دردهای بدنی یا درد ماهیچه ها • سردرد • از دست دادن حس بویایی و چشایی جدید • گلو درد • گرفتگی یا آبریزش بینی • حالت تهوع یا استفراغ • اسهال

آیا اومیکرون در مادران باردار به صورت بیماری شدیدتر ظاهر می شود؟

امکان دارد. پزشکان دلایلی برای این قضیه دارند. دکتر کاچوویک می گوید: «از آن جایی که بارداری با سرکوب سیستم ایمنی همراه است و بانوی باردار باید جنین را با نیمی از ژنتیک متفاوت حمل کند، در نتیجه اغلب بیماری ها به طور بالقوه تاثیر خطرناکی بر بدن مادر خواهد داشت».

بانوی باردار چگونه خود را از ابتلا به اومیکرون محافظت کند؟

متخصصان بر این باور هستند در صورتی که واجدالشرایط هستید باید واکسن کووید و دوز تقویتی آن را دریافت کنید.

آیا تزریق واکسن کرونا در بارداری ایمن است؟

«ما واکسنی داریم که در دوران بارداری بسیار بی خطر است. بنابراین کووید یک بیماری قابل پیشگیری است. هر بانوی بارداری که واجد شرایط است باید واکسن یا دوز بوستر آن را دریافت کند».

منبع: whattoexpect