The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

امروزه تیتر اصلی خبرها همه گیری ویروس کرونا است. ویروس کرونا که جوامع بسیار زیادی را درگیر کرده، سبب شده نگرانی هایی برای مادران باردار ایجاد گردد. در این متن قصد داریم به سوالات شما درمورد اثری که ویروس کرونا می تواند بر بارداری، روند زایمان، همراه زایمان و ... بگذارد پاسخ دهیم. 

آیا در زمان شیوع کرونا انجام معاینات قبل و بعد از بارداری ضروری است؟

بله وقتی حالتان خوب است انجام این معاینات از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر نشانه‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا دارید با پزشک زنان تماس بگیرید و بخواهید که زمان معاینه را تا بعد از دوران قرنطینه به تاخیر اندازد.

اگر هم‌اکنون خوب هستید و در بارداری‌های قبلی خود مشکلی نداشته‌اید، توصیه‌های عملی زیر می‌تواند مفید باشد:

• اگر در روزهای آینده اسکن یا ویزیت معمول بارداری دارید با تیم مراقبت زایمان تماس بگیرید و برنامه‌ای را مشخص کنید. ممکن است همچنان نیاز به ویزیت داشته باشید اما ممکن است روز معاینه بنابر روزهای کاری کارمندان تغییر کند.

• اگر بین دو ویزیت هستید منتظر بمانید تا تیم مراقبت با شما تماس بگیرند.

• اگر توصیه شده برای اسکن یا معاینه به مرکز مراجعه کنید، حتما این کار را انجام دهید. زیرا این مراجعه مهم‌تر از قرار گرفتن شما در معرض این ویروس است. مراقبت‌های قبل از بارداری برای بارداری سالم ضروری است. بنابراین اکیدا توصیه می‌کنیم معاینات ضروری را انجام دهید. ‌اگر هرگونه نگرانی در این مورد دارید با واحد زایمان مشورت کنید.

اگر به طور مرتب در معاینات بارداری شرکت می‌کنید، تیم زایمان در صورت نیاز برای قرارهای بعدی با شما تماس خواهد گرفت.

شرایط فردی شما به هر شکلی که باشد باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• مراقبت‌های قبل از زایمان بسیار مهم است و سال‌هاست برای کاهش عوارض در بانوان باردار و نوزادان انجام می‌شود. عدم شرکت در مراقبت‌های قبل از زایمان، شامل آسیب به مادر، کودک یا هر دو و حتی در زمینه ویروس کرونا خواهد بود. مهم است با تیم زایمان خود در تماس باشید و در زمان مناسب به مراقبت روزمره خود ادامه دهید.

• اگر نگران سلامت خود یا فرزندتان هستید، برای مثال در مورد حرکات جنین نگرانی دارید، باید بدون تاخیر برای انجام مشاوره و مراقبت‌های پزشکی مراجعه کنید. اینکه هم نگران شرایط بارداری خود باشید و هم از وارد شدن به بیمارستان هراس داشته باشید، شرایطی چالش برانگیز ایجاد خواهد کرد.

• واحد زایمان هر کاری انجام می‌دهد تا از گسترش ویروس جلوگیری شود، از جمله محدودیت دسترسی برای مراجعین، استفاده از تجهیزات مناسب مراقبت و اعمال کنترل عفونت. مراجعه شما به بیمارستان برای انجام معاینات ضروری بسیار اهمیت دارد، از این کار خودداری نکنید.

• اگر در بارداری مورد اضطراری غیرمرتبط با ویروس کرونا پیش آمد، حتما با همان شماره تماس اضطراری که قبلا داشتید تماس بگیرید.

• اگر شما یا یکی از افراد خانواده نشانه‌‌های کووید-۱۹ دارد با تیم زایمان خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند در چه زمان و در کجا معاینه شوید. نباید در معاینات معمول بارداری شرکت کنید، مگر اینکه شرایط خاصی برای معاینه تدارک دیده شود.

• از شما تقاضا می‌شود به تنهایی به کلینیک مراجعه کنید یا نهایتا با یک نفر (که شامل ویزیت‌های مامائی داخل منزل نیز می‌شود). همچنین از شما درخواست می‌شود به منظور محافظت از کادر درمان،‌ بانوان و فرزندان و خانواده‌ی آنها در مقابل ویروس کرونا،‌ از آوردن فرزندان خود به کلینک‌ها و مطب‌‌های پزشکی خودداری کنید.

• ممکن است لازم باشد مراجعات خود را کمتر کنید و اینکار با مشورت شما و بنا بر مستنداتی که در اختیار پزشک است انجام می‌شود. لطفا در همه قرارهای تعیین شده خود شرکت کنید و هرگونه نگرانی خود را با تیم زایمان در میان بگذارید.

در این موقعیت لازم است با تیم زایمان خود در ارتباط باشید تا مراقب شما باشند. اگر قرار ملاقاتی داشتید که کنسل شده یا به تاخیر افتاده است و برای وقت بعدی خود مطمئن نیستید با آنها تماس بگیرید تا شما را از طریق شماره تماس‌هایی که در اختیار دارند مطلع کنند.

اگر هنگام بارداری دچار تب یا درجه حرارت بالا یا هر دو مورد شدم چه کاری باید انجام دهم؟

اگر درجه حرارت بدنتان بالاست و سرفه می‌کنید و یا هر دو، می‌توانید از سایت‌هایی که توصیه‌هایی در مورد قرنطینه می‌دهند استفاده و از دستورالعمل‌های آنان پیروی کنید. همچنین در مورد دلایل دیگر تب در دوران بارداری مطلع شوید. به ویژه این موارد شامل عفونت ادرار (التهاب مثانه) و پاره شدن کیسه آب می‌شود. اگر هنگام ادرار کردن احساس سوزش یا ناراحتی می‌کنید یا هرگونه ترشح غیرطبیعی از واژن دارید، یا از حرکات جنین نگران هستید با پزشک خود تماس بگیرید تا توصیه‌های مورد نیاز را دریافت کنید.

 ویروس کرونا بر بارداری من چه تاثیری خواهد گذاشت؟

سازمان بهداشت ملی انگلستان (NHS) در دوران این همه‌گیری و فشارهای مضاعف بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی، شرایطی را برای حمایت از بانوان باردار در طول دوران بارداری،‌ زمان تولد و دوران پس از تولد ترتیب داده است.

خدمات زایمان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انجمن متخصصین زنان و زایمان (RCOG) به واحدها کمک می‌کند تا کارمندان این بخش هماهنگ شوند و مراقبت‌های ایمنی مناسبی ارائه شود. این شامل کاهش وظایف کارمندان خارج از واحدهای زایمان، کاهش کارهای غیرضروری و سازماندهی دوباره کارمندان خواهد بود.

واحدهای زایمان به‌شکل فزاینده‌ای در حال ارائه مشاوره‌ تلفنی و ارتباط‌های ویدئویی هستند. اگر این روش مناسب باشد دیگر نیاز نیست در صورت عدم ضرورت به بیمارستان مراجعه کنید. هرچند برخی از معاینات حضوری با پزشک یا ماما برای سلامت شما و جنین ضروری است و لازم است این معاینات به صورت معمول ادامه داشته باشد.

محدودیت‌های مراجعه، از جمله برای بانوانی که به مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان نیاز دارند در سراسر کشور انگلیس اجرا می‌شود. در این مدت ماما، پزشک و پرستاران به نیازهای مادر و چالش‌های بعد از تولد نوزاد رسیدگی می‌کنند.

عمل‌های جراحی معمول و برنامه‌ریزی شده به آینده موکول می‌شود و در بسیاری از واحدها تمهیداتی انجام می‌گیرد تا پزشکان بتوانند در واحدهای زایمان کار کنند.

آیا انتخاب روش زایمان تحت تاثیر ویروس کرونا تغییر خواهد کرد؟

اگر باردار هستید و قرار است در ماه‌های آینده زایمان کنید حتما دوران پراسترسی را پشت سر می‌گذارید. مراکز زنان و زایمان در سراسر دنیا به طور شبانه روز در حال کار هستند تا این استرس اضافی را مدیریت کنند و انتخاب مادران را راحت‌تر کنند.

مانند تمام بخش‌های مراقبتی سازمان بهداشت ملی انگلستان (NHS)، مراکز زایمان نیز تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفته است. اما همه واحدها تلاش می‌کنند به روشی مطمئن و با تعداد کارمندان مورد نیاز، خدمات و مراقبت‌های فوری را در صورت نیاز ارائه دهند.

اگر تصمیم دارید در منزل یا یک واحد مامایی در محله خود زایمان کنید، باید توجه داشته باشید که این خدمات وابسته به در دسترس بودن آمبولانس برای انتقال سریع به بیمارستان و تعداد کافی کارکنان برای فراهم نمودن امنیت شما است. این شرایط مهیا نباشد ممکن است نتوانند این خدمات را به شما ارائه کنند.

آیا همراه زایمان می‌تواند در هنگام زایمان و بعد از آن در کنارم باشد؟

بله می‌توانید در هنگام تولد و پس از آن یک همراه در کنار خود داشته باشید. داشتن یک همراه مورد اعتماد تاثیر بسزایی در احساس امنیت در بانوی باردار می‌شود.

اگر همراه زایمان دارای نشانه‌های ویروس کرونا باشد،‌ به منظور حفظ امنیت شما، دیگر مادران و نوزادان و پرستارانی که از شما مراقبت می‌کنند از حضور او در واحد زایمان جلوگیری می‌شود.

اکنون در اغلب بیمارستان‌ها و بخش‌های زایمان محدودیت‌هایی برای بازدید اطرافیان وجود دارد، این یعنی ممکن است در مراقبت‌های قبل از زایمان یا پس از آن، همراه و افراد دیگر نتوانند در کنار شما باشند. ولی این نباید مانع از حضور همراه در هنگام زایمان شود، مگر آن‌که بیمار باشد.

در صورت القای زایمان آیا همراه زایمان می‌تواند حضور داشته باشد؟

اگر همراه زایمان دارای نشانه‌های ویروس نباشد می‌تواند در اتاق زایمان حضور داشته باشد، زیرا اتاق تک نفره است (برای مثال اتاق زایمان) ولی اگر القا در جایی که افراد دیگر نیز حضور دارند صورت بگیرد، در آن صورت ممکن است رعایت فاصله اجتماعی ممکن نباشد و همراه زایمان نمی‌تواند حضور داشته باشد. می‌دانیم اگر القای زایمان انجام شود و نتوانید همراه زایمان داشته باشید، شرایط پراسترسی پیش می‌آید. به هر حال شرایط ایجاب می‌کند تعداد مراجعه ملاقات‌کنندگان به بیمارستان محدود شود.

این دستورالعمل‌ها به منظور حفظ سلامت مادران باردار دیگر،‌ نوزادان و همراهان زایمان است. این موضوع را بدانید که حضور نداشتن همراه زایمان در مراحل القای زایمان، به این معنا نیست که او نمی‌تواند در اتاق زایمان و در هنگام زایمان حضور داشته باشد، مگر آن‌که علائم بیماری از خود نشان دهد. وقتی وارد مرحله زایمان فعال شدید به اتاق خود منتقل خواهید شد و همراه زایمان می‌تواند در آن‌جا شما را همراهی کند.

در صورت عمل سزارین یا زایمان کمکی در اتاق عمل، می‌توانم همراه زایمان داشته باشم؟

به طور کامل از داشتن همراه برای بانوان باردار حمایت می‌کنیم. مگر اینکه شرایط زایمان به نحوی باشد که حضور همراه مقدور نباشد.

در انگلستان از هر ۴ بانوی باردار، یک نفر سزارین می‌شود. سزارین ممکن است به عنوان روشی برنامه‌ریزی‌شده (انتخابی) به‌خاطر دلایل پزشکی یا فوریتی توصیه شود. برای مثال اگر پزشک یا ماما نگران این مسئله باشند که جنین خود را با زایمان تطبیق نخواهد داد و باید سریع به دنیا آید.

اغلب عمل‌های سزارین و زایمان‌های کمکی به روش بی‌حسی نخاعی یا اپیدورال انجام می‌شود. به این صورت که شما هوشیار هستید و قسمت پایینی بدن بی‌حس است و هیچ دردی احساس نمی‌شود. در این شرایط هر کاری لازم باشد توسط کارمندان کلینیک، ماماها، متخصصان زنان و متخصصان بیهوشی انجام می‌شود تا همراه زایمان در کنار شما باقی بماند.

به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا پرسنل اتاق زایمان همگی با تجهیزات محافظت شخصی (PPE) ظاهر می‌شوند تا ویروس منتشر نشود. این لباس‌ها برقراری ارتباط را مشکل می‌کند. نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که همراه زایمان به دقت و با سرعت دستورالعمل‌های اتاق زایمان را دنبال کند تا تیم پزشکی بتواند کار خود را به درستی و بدون خطر انجام دهد.

گاهی ممکن است بیهوشی کامل انجام شود، مخصوصا هنگامی که لازم است نوزاد سریع به دنیا آید. در هنگام عمل سزارین حتی در شرایط معمولی‌تر بنا بر دلایل ایمنی حضور همراه زایمان امکان پذیر نیست.

در حالی‌که تیم زایمان بسیار تلاش می‌کند تا همراه زایمان در همه مراحل در کنار شما باشد، ولی گاهی شرایطی پیش می‌آید که باید جنین به روش اپیدورال یا بی‌حسی موضعی به دنیا آید و در این موقعیت امکان حضور همراه زایمان وجود ندارد. به این دلیل که در شرایط اضطراری، هر چه تعداد افراد در اتاق بیشتر باشد، احتمال شیوع ویروس بالا می‌رود.

اگر به هر دلیلی همراه زایمان نتوانست در اتاق زایمان کنار شما حضور داشته باشد، تیم زایمان دلیل این کار را برای شما توضیح خواهد داد و اطمینان خاطر می‌دهد که بعد از انجام زایمان همراه را خواهید دید.

آیا بعد از زایمان همراه می‌تواند در اتاق کنارم باشد؟

به منظور حفظ فاصله اجتماعی بین افراد و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از پذیرفتن همراهان زایمان قبل و بعد از زایمان در داخل بخش معذوریم . درک می‌کنیم که وقتی همراه خود را پس از زایمان در کنار خود نمی‌بینید، این موضوع تا چه اندازه می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. اما این احتیاط‌ها برای جلوگیری از انتشار ویروس به شما، نوزاد، کادر درمان و خود همراهان است. مطمئن باشید پزشکان و پرسنل بیمارستان نهایت سعی خود را می‌کنند تا نیازهای شما و نوزاد تازه متولد شده را برآورده کنند.

 آیا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا توصیه‌ای به همراهان زایمان دارید؟

از شما می‌خواهیم برای امنیت خود،‌ خانواده خود، دیگر خانواده‌‌ها و پرسنل بیمارستان موارد زیر را رعایت کنید:

• در دوران همه‌گیری ویروس کرونا همه بیمارستان‌ها محدودیت ملاقات دارند. فقط همراه بیمار می‌تواند در اتاق زایمان حضور داشته باشد.

• هر بانوی باردار فقط می‌تواند یک همراه زایمان در کنار خود داشته باشد. مگر اینکه برای زایمان بیهوشی کامل انجام شود.

• برای جلوگیری از انتشار ویروس به بانوان دیگر، نوزادان و پرسنل درجه یک بیمارستان، در صورتی که نشانه‌هایی از بیماری کرونا دارید یا در طی ۷ روز گذشته داشته‌اید، از حضور در بخش زایمان جدا خودداری کنید.

• اگر احساس ناخوشی می‌کنید به‌خاطر سلامتی خانواده و کادر درمان از منزل خارج نشوید. در این صورت بانوی باردار می‌تواند به فکر یک همراه جایگزین باشد.

• اگر همراه زایمان هستید و در هنگام زایمان به او کمک می‌کنید، لطفا اقدامات کنترل بیماری شدید، به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس به بانوان دیگر و نوزادان و کادر درمان بیمارستان را در نظر داشته باشید.

• لطفا به طور مرتب دستان خود را با آب و صابون بشویید و از ژل‌های ضدعفونی‌کننده موجود در بیمارستان استفاده کنید.

• اگر سرفه یا عطسه می‌کنید لطفا جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید و بلافاصله دستمال را داخل سطل زباله بیندازید.

• در اتاق زایمان همراه بانویی که از او مراقبت می‌کنید بمانید و داخل بخش راه نروید و اگر نیاز به کمک دارید از طریق تلفن این کار را انجام دهید.

• اگر هنگام زایمان از شما خواسته شد که از ماسک یا تجهیزات محافظت شخصی دیگر استفاده کنید، بسیار مهم است این کارها را انجام دهید. لطفا دستورالعمل‌ها را رعایت کنید و قبل از خارج شدن از بیمارستان آنها را در نیاورید.

• اگر در اتاق عمل همراه بانوی باردار هستید باید بدانید که پرسنل اتاق زایمان همه از تجهیزات محافظت شخصی استفاده می‌کنند و برقراری ارتباط با آنها مشکل است:

 یک نفر برای کمک به شما اختصاص خواهد یافت. بنابراین دستورالعمل‌های آن‌ها را با دقت اجرا کنید و اگر سوالی دارید از آنها بپرسید.

 نباید در محوطه اتاق عمل رفت و آمد کنید تا پرسنل بیمارستان بتوانند به درستی کار خود را انجام دهند و خطری محیط‌های استریل را تهدید نکند و از گسترش ویروس جلوگیری شود.

 کارکنان بیمارستان تلاش می‌کنند تا در صورت امکان بتوانید در کنار بانوی باردار باشید. در صورتی که نگرانی وجود داشته باشد از شما تقاضا می‌کنند در اتاق عمل حضور نداشته باشید و باید این موضوع را به شما توضیح دهند، مگر آن‌که شرایط اضطراری باشد.

• می‌دانیم که این شرایط شیوع کرونا برای بانوی باردار و خانواده او استرس‌زا و ناراحت‌کننده است و به خاطر همکاری با کادر بیمارستان از شما تشکر می‌کنیم.

• مطمئن باشید تیم پزشکی هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد تا اطلاعات، دستورالعمل‌ها و حمایت‌های لازم را به شما و بانوی باردار ارائه دهد.

 

بیشتر بدانید:

1- استرس کرونا ویروس را چگونه کنترل کنیم؟

2- ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

3- کرونا در بارداری و لزوم رعایت بهداشت بیشتر مادران باردار

4- تاثیر ویروس کرونا بر جنین،این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟

منبع: rcog.org.uk