پرنده های کوچک

وسایل مورد نیاز

20x40 سانتی متر پارچه کتان طرح دار به رنگ های مختلف
(به تعداد پرنده ها به تکه های پارچه با سایز مورد نظر نیاز دارید.) تکه پارچه نمدی برای آویز پرنده، دو رنگ مختلف که پارچه مناسب برای لایی بدن و بال پرنده 
نخ با رنگ مناسب و سوزن / ماژیک مخصوص یا صابون خیاطی

دو پارچه با رنگ های مختلف انتخاب کرده، یکی برای بدن پرنده و دیگری برای بال ها. پارچه ها را از وسط تا کرده به طوریکه روی پارچه به سمت داخل باشد و کاملا صاف کنید. 
با استفاده از ماژیک مخصوص یا صابون خیاطی الگوی بدن پرنده و بال ها را روی پارچه بکشید. (یک بدن، دو بال روی پارچه های مورد نظر بکشید.) الگوی بدن را یک بار و الگوی بال را دو بار روی پارچه مخصوص لایی گذاشته و مطابق آن کشیده و تکه های مورد نظر را ببرید. 
این کار را برای پرنده های دیگر نیز تکرار کنید. 

نکته: 0/3 سانتی متر برای جای دوخت در نظر بگیرید که در الگوها اعمال شده است.

روش ساخت

مرحله اول

مطابق الگوهای اعمال شده روی پارچه ها، بدن پرنده و بال ها را ببرید. بنابراین شما: یک تکه لایی بدن، 2 تکه لایی بال، 2 تکه بدن پرنده، 4 تکه بال خواهید داشت.
تکه های مربوط به بدن و بال ها را روی هم گذاشته به طوری که روی کار به سمت داخل باشد و آن ها را با سوزن به هم وصل کنید.

مرحله دوم

با استفاده از پارچه های نمدی تکه پارچه ای به صورت نوار یا بند به اندازه 15x0/5 سانتی متر برای آویز پرنده ها ببرید. به تعداد پرنده ها، نوار ببرید.

مرحله سوم

مطابق تصویر دور تا دور بدن پرنده را با فاصله حدود 0/3 سانتی متر از لبه کار با دقت بدوزید. قسمت کوچکی را برای به روبرگرداندن و قرار دادن لایی باز بگذارید. این کار را برای بال ها نیز تکرار کنید. بدن و بال های پرنده را به رو برگردانید و توجه داشته باشید که گوشه های بدن و بال نیز کامل به رو برگردند.

مرحله چهارم

 لایی بال را از وسط تا کرده و در جهت درست داخل بال قرار دهید. لایی باید داخل بال کمی جمع شود. این کار را برای بال دیگر نیز تکرار کرده و قسمت باز را با دقت بدوزید.

مرحله پنجم

لایی بدن را داخل بدن پرنده قرار داده و از دم پرنده این کار را انجام دهید. با کمک سوزن بلند خیاطی لایی را به طور کامل در بدن قرار داده تا گوشه ها نیز پر شوند.

مرحله ششم

نخ هم رنگ با بدن پرنده انتخاب کرده و بال را در جای مناسب به بدن بدوزید. بال دیگر را در طرف مقابل قرار داده و هر سه تکه یعنی بال- بدن- بال را به یکدیگر بدوزید. با استفاده از کوک های محکم این کار را انجام دهید. مطابق تصویر کوک روی بال به شکل X زده شود تا ظاهر زیبایی داشته باشد. 
تمامی مراحل را برای پرنده های دیگر نیز تکرار کنید.

مرحله هفتم

نوار یا بند نمدی بریده شده را از وسط تا کرده و در قسمت باز بدن جای دهید. با نخ به رنگ مناسب قسمت باز را با دقت بدوزید.