The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض مصرف داروهای ضد افسردگی در بارداری

برای بانوان که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، تصمیم گیری درباره مصرف کردن یا متوقف کردن مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری دشوار است.

اما یافته های تازه نشان می دهند، احتمال ابتلا فرزندان مادرانی که در دوران بارداری داروهای ضد افسردگی مصرف کرده اند به ناتوانی ذهنی اندک است.

دکتر آبراهام ریچندبرگ، استاد مدرسه روان پزشکی دانشگاه نیویورک و سرپرست این مطالعه گفت:" یافته های پیشین نشان داده اند که مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری تاثیر منفی بر مغز نوزادان می گذارد. "

او افزود:" اما یافته های ما نشان می دهند، سایر عوامل از جمله عوارض جانبی، مصرف داروهای غیر قانونی و سایر بیماری ها در بروز ناتوانی ذهنی فرزندان مادرانی که در دوران بارداری داروهای ضد افسردگی مصرف کرده اند تاثیرگذارتر هستند."

دکتر راث میلانائیک، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه میشیگان و مدیر مرکز مطالعات روان پزشکی کودکان آمریکا گفت:" نخست باید گفت، خطرات زیادی بانوان افسرده و فرزندان شان را در دوران بارداری تهدید می کند. همچنین، مغز در حال رشد جنینی که در معرض استرس و افسردگی قرار دارد نیز بدون تحت تاثیر قرار گرفتن توسط داروهای ضد افسردگی نیز به نارسایی های متعدد مبتلا خواهد شد."

او با اشاره به این که پذیرش مسائل مربوط به افسردگی در میان افراد افزایش یافته افزود:" این موارد به شناسایی داروها و درمان هایی که برای مادر و نوزاد مفید هستند کمک خواهد کرد. "

دکتر ریچندبرگ و همکاران اش پس از مطالعه بر روی بیش از 179 هزار نوزادی که بین سال های 2006 و 2007 در سوئد متولد شده اند دریافتند مادران چهار هزار نفر از آنها در دوران بارداری داروهای ضد بارداری مصرف کرده اند.

پژوهشگران پی بردند، 0.9 درصد نوزادانی که مادران شان در دوران بارداری داروهای ضد بارداری مصرف کرده اند به ناتوانی ذهنی مبتلا شده اند و 0.5 درصد کودکانی که در دوران جنینی تحت تاثیر این داروها نبوده اند نیز با این نوع اختلال دست و پنجه نرم می کنند.

کارشناسان پس از بررسی نتایج مطالعات دریافتند، خطر بروز ناتوانی ذهنی فرزندان مادرانی که در دوران بارداری داروهای ضد افسردگی مصرف کرده اند بسیار اندک است.

دکتر جفری برناشتاین، رئیس انجمن مطالعات مغز و رفتار آمریکا پس از تجزیه و تحلیل یافته های اخیر محققان گفت:" افسردگی درمان نشده عواقب منفی بیشماری برای مادر و نوزاد به همراه دارد که کنترل و درمان این بیماری در دوران بارداری احتمال بروز آنها را کاهش می دهد. "

 

مطالعه بیشتر:

1- مواجه شدن با افسردگی پس از زایمان

2- در معرض افسردگی پس از زایمان قرار دارید؟

3- پیشگیری از افسردگی پس از زایمان با مصرف امگا 3

4- چگونه با افسردگی پس از سقط جنین کنار بیاییم؟

 

منبع: healthday