The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع عفونت واژن و روش های درمان آن

آیا دچار ترشحات غیرمعمول، بوی ناخوشایند، خارش یا درد حین برقراری رابطه زناشویی هستید؟

احتمالاً دچار عفونت واژن شده‌اید و لازم است حتماً به متخصص زنان مراجعه كنید و درمان‌های لازم را دریافت كنید. این مسئله را جدی بگیرید در غیر این صورت ممکن است دچار عوارضی نظیر چسبندگی لوله های رحمی یا حتی ناباروری شوید.

 

 

علت اصلی ابتلا به عفونت واژن

به‌طور طبیعی وجود باكتری هایی به نام لاكتوباسیل از عفونت واژن پیشگیری می‌كند. در هر قطره از ترشحات واژینال میلیون‌ها مورد از این نوع باكتری وجود دارد و این موجودات ریز میكروسكوپی 80 درصد بافت واژن را پوشش داده‌اند. لاكتوباسیل ها لایه‌ای بیولوژیک و محافظ روی مخاط واژن ایجاد می‌كنند و اجازه نمی‌دهند سایر میكروب‌ها و باكتری ها به آن نفود كند. حتی در صورت لزوم ترشحاتی دارند كه باعث نابودی دیگر باكتری ها می‌شود. به عبارتی آنها نقش ضدعفونی كنندگی دارند. اما متاسفانه تمام این موارد تا زمانی ادامه دارد كه تعادل PH به هم نخورد. گاهی به دلیل مصرف برخی داروها یا ابتلا به برخی بیماری‌ها مثل دیابت یا اختلالات تیروییدی یا نقص سیستم ایمنی یا عواملی كه در آن استروژن افزایش می‌یابد، مثل مصرف قرص های ضد بارداری یا حتی باردارشدن، شستشوی بیش از اندازه داخل واژن یا استفاده از شوینده‌های نامناسب یا پوشیدن شلوار خیلی تنگ یا لباس زیر نایلونی، تعادل PH واژن را برهم می‌زند. وقتی میزان اسیدیته واژن تغییر كرد، باكتری های مضر و بیماری‌زا و قارچ‌ها به سرعت جایگزین لاكتوباسیل ها می‌شوند و دچار عفونت واژن می‌شویم.

 

انواع شایع تر عفونت های واژن و درمان عفونت ها

1- عفونت واژن ناشی از  قارچ کاندیدا آلبیکانس و راه های درمان

كاندیدا آلبیكانس عامل 80 درصد عفونت های واژینال است و سه چهارم بانوان معمولاً در طول زندگی خود دچار عفونت ناشی از این قارچ می‌شوند. گرچه این قارچ سلامت فرد را تهدید نمی‌كند، اما علائمی كه بروز می‌دهد، ناخوشایند است. به عنوان مثال فرد آلوده دچار ترشحات شیری، خارش و سوزش  واژن می‌شود و ممكن است حین برقراری روابط زناشویی احساس درد كند. برای درمان، پزشک داروهای ضدقارچ موضعی (به شكل كپسول یا شیاف) تجویز می‌كند كه باید قبل از خواب داخل واژن قرار داد. ممكن است به صلاحدید پزشک لازم باشد از صابون‌های خنثی و الكالین برای شستشوی روزانه استفاده كنید تا میزان اسیدیته واژن كاهش یابد. اما تا جای ممكن داخل واژن را شستشو ندهید، زیرا این كار باعث تخریب بافت واژینال می‌شود. خانمی كه دچار عفونت ناشی از قارچ کاندیدا آلبیکانس شده به راحتی می‌تواند روابط زناشویی خود را ادامه دهد، زیرا قارچ‌ها با رابطه جنسی قابل سرایت نیستند.

2- عفونت واژن ناشی از باكتری گاردنلا واژینالیس و راه های درمان

با وجود درمان عفونت ناشی از قارچ کاندیدا آلبیکانس، همیشه احتمال عود مجدد آن وجود دارد و 5 درصد بانوان در طول سال مرتباً با این مشكل در جدالند و مجبوراً بصورت مداوم درمان‌ها را از سر بگیرند. گاهی این موضوع باعث لانه گزینی سایر باكتری ها و میكروارگانیسم‌ها در واژن می‌شود كه می‌توان به باكتری گاردنلا واژینالیس اشاره كرد.

تقریباً یک پنجم بانوان، دچار عفونت ناشی از این باكتری می‌شوند. علائم این نوع عفونت نیز تقریباً مشابه عفونت قبلی است. ترشحات خاكستری با بوی نامطبوع که با برقراری روابط زناشویی و تداخلات شیمیایی ترشحات با اسپرم، بوی ترشحات شدیدتر می‌شود.

خوشبختانه با مصرف داروهای آنتی بیوتیک خوراكی و واژینال این عفونت به سرعت برطرف می‌شود. البته برای بهبود هر چه سریع‌تر و پیشگیری از عود مجدد عفونت، معمولاً به خانم‌ها توصیه می‌شود میزان مصرف محصولات پروبیوتیک خود را افزایش دهند.

3- عفونت واژن ناشی از انگل تریکوموناس واژینالیس و راه های درمان

گاهی عفونت واژن ناشی از آلوده شدن به انگل تریکوموناس واژینالیس است كه با نزدیکی از جنس مخالف منتقل می‌شود. در این شرایط یک عفونت واژن ساده ممكن است، سریعاً  تبدیل به عفونت دهانه رحم شده و عامل ناباروری باشد. این عفونت در نیمی از موارد بدون علامت است، اما به هر حال خانم متوجه ترشحات بدون بو اما زیاد به رنگ زرد یا سبز، خارش داخل واژنی یا بیرون، درد حین برقراری روابط زناشویی یا درد زیر شكم یا بروز اختلالاتی در ادرار می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود حتی با مشاهده یكی از این علائم فوراً به پزشک مراجعه كنید تا مشکل تشخیص داده شده و درمان‌ها آغاز شود. در 85 تا 90 درصد موارد مصرف آنتی بیوتیک به درمان كامل  این نوع از عفونت كمك می‌كند.

4- عفونت واژن ناشی از باکتری كالامیدیا و راه های درمان

نوع دیگری از عفونت واژن ناشی از آلوده شدن با باکتری كالامیدیاست. این نوع عفونت قابل انتقال از طریق روابط جنسی، هیچ نوع علامتی خاصی ندارد و همانند سایر عفونت‌ها، فرد دچار سوزش و خارش و درد می‌شود. این نوع از عفونت اگر جدی گرفته نشود معمولاً وقتی تشخیص داده می‌شود كه به دلیل چسبندگی لوله های رحمی فرد دچار دردهای شدید می‌شود. چسبندگی لوله های رحمی از جمله علل بارداری های خارج رحمی و در 3 درصد موارد ناباروری است. برای درمان این نوع از عفونت غیر از استفاده از كاندوم حین برقراری روابط جنسی، مصرف آنتی بیوتیک‌ها نیز تجویز می‌شود.

در رابطه با عفونت‌های قابل انتقال از طریق روابط جنسی لازم است هر دو زوج تحت درمان قرار گیرند تا عفونت كاملاً ریشه‌كن شده و مجدداً عود نكند.

 

مطالعه بیشتر:

1- علت و درمان های عفونت قارچی واژن چیست؟

2- 6 عامل آسیب رسیدن به واژن

3- بوی بد واژن، بدن و دهان در بارداری

4- با هشت اشتباه در شست و شوی واژن آشنا شوید!