The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آماده سازی بدن برای بارداری

آماده ‌سازی بدن‌ برای بارداری علاوه بر این که قدرت باروری شما را افزایش می ‌دهد، باعث می ‌شود تا 9 ماه بارداری تان را نیز با آرامش پشت ‌سر بگذارید.

در صورتی ‌که برای بارداری برنامه‌ ریزی می‌ کنید، قبل از گرفتن نتیجه مثبت از آزمایش بارداری در روش زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید و با جایگزین کردن عادت‌های خوب خود را برای ورود به دوران بارداری آماده کنید. آماده ‌سازی بدن‌ برای بارداری، نه تنها در داشتن بارداری سالم به شما کمک می‌ کند، بلکه برای فرزند تان نیز بسیار مفید است. دکتر جکوبسون از کلینیک باروری ویتالب تشریح می‌ کند: روش‌های بسیاری برای کمک به باروری طبیعی وجود دارد، به ویژه زمانی‌ که برای اولین بار قصد بچه‌ دار شدن دارید. مصرف سبزیجات، ورزش و سلامت کلی بدن، تاثیر عظیمی بر باروری خانم‌ ها دارد.

برای مثال، غذایی متوازن و سالم نه ‌تنها به ثابت نگهداشتن وزن کمک می ‌کند، بلکه به تنظیم هورمون‌ها و تغذیه سیستم تولید مثل (تناسلی) نیز کمک می ‌کند.

ثابت شده است که کافئین (ماده محرک موجود در چای و قهوه) میزان باروری مرد و زن را کاهش می‌ دهد، الکل نیز می‌ تواند به میزان 50 درصد میزان باروری را کاهش دهد. ورزشی ‌که در حد متعادل انجام شود، می ‌تواند درمانی طبیعی و مناسبی برای باروری باشد. زیرا فعالیت فیزیکی به بهبود شاخص توده بدنیBIM ، گردش خون و تخلیه سموم از سیستم بدنی کمک می‌کند.

ورزش

نکته مهمی که درباره برنامه ورزشی پیش از بارداری وجود دارد این است که محدودیت‌های دوران بارداری برای آن وجود ندارد. ولی به این علت که در اغلب موارد در اوایل بارداری از حاملگی خود خبر ندارید، ورزش‌هایی مثل سنگ‌نوردی یا ورزش‌های رزمی پیشنهاد نمی‌شود. مهمترین مسئله، تلاش برای نگهداری شاخص توده بدنی‌تان BMI در وضعیت مناسب است.

پژوهش‌ها نشان داده که احتمالا، بانوان بسیار سبک و سنگین وزن برای باردارشدن به تلاش بیشتری نیاز دارند. ورزش یکی از بهترین‌ روش‌ها برای دستیابی به بدنی سالم است، بنابراین پیش از بارداری بهترین زمان برای شروع آن است. ورزش همچنین ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و پیوندهای (مفاصل) شما را برای فشاری که بارداری و زایمان بر آن‌ها وارد می‌آورد را آماده خواهد کرد. دکتر جکوبسون می‌گوید: سبکی یا سنگینی بیش‌ از حد می‌تواند در روند تخمک‌گذاری تاثیر گذارد و احتمالا شانس بارورشدن را کاهش می ‌دهد. اگر شاخص توده بدنی شما بیش از 30 است، به یک برنامه‌ کاهش وزن با نظارت دقیق نیاز دارید که شامل رژیم غذایی برنامه‌ ریزی‌شده و برنامه ورزشی می‌شود. بانوانی که اضافه وزن زیادی دارند، معمولا برای لقاح جنین و سقط‌ جنین با مشکلات بیشتری روبرو هستند. یعنی معمولا پیچیدگی ‌های بارداری و خطرات مرتبط با بیهوشی افزایش می ‌یابند. ورزش‌های سبک و متعادل زمانی که به درستی برگزار شوند، درمانی طبیعی برای باروری هستند. ورزش می ‌تواند به بهبود شاخص توده بدنی سلامت، جریان خون و تخلیه سموم از بدن کمک کند.

همچنین با انجام ورزش از سلامت روحی و فیزیکی بهره‌مند می ‌گردید که در نهایت به سلامت اندام تولیدمثل شما منجر می ‌شود. از نشستن طولانی مدت در یک وضعیت پرهیز کنید، زیرا ممکن است جریان خون را محدود کند. اگر تمام روز با کامپیوتر کار می ‌کنید، گهگاه بر خواسته و در اطراف قدم بزنید. همچنین از رفتن به حمام داغ، جکوزی و حمام آفتاب پرهیز کنید.

تغذیه

تغذیه اصل مهمی در ساختار بارداری و فرزندی سالم است. توجه به چنین اصلی حتی باید پیش از لقاح جنین آغاز گردد. همراه با بهبود شاخص توده بدنی، مصرف خوراکی ‌های خاص و ویتامین‌هایی که در این خوراکی‌ها وجود دارند، مواد ضروری مورد نیازتان را به بدن تان خواهید رساند تا تضمینی باشد برای رشد مناسب فرزند در رحم تان. خوردن خوراکی‌های سرشار از فولیک اسید، احتیاجات بدن شما را تامین می‌کند. خوردن غذاهای سالم ضروری است، مثل میوه‌ های تازه، سبزی‌ها به رنگ سبز و آب دار. برخی از متخصصین معتقدند که باید ترجیحا از موادی استفاده کرد که در تولید آن از سموم و کودهای شیمیایی و هورمون‌ ها استفاده نشده باشد، زیرا تاثیرات این مواد شیمیایی غیر قابل پیش‌بینی است.

برای مثال، آماده سازی بدن برای بارداری غذایی متوازن و سالم نه‌ تنها به ثابت نگهداشتن وزن کمک می‌کند، بلکه برای تنظیم هورمون‌ها و تغذیه سیستم تولید مثل (تناسلی) نیز یاری‌ رسان است. ممکن است بخواهید برای یک برنامه مناسب با متخصص تغذیه مشورت کنید و نوعی از رژیم را برای خود انتخاب کنید تا قبل و هنگام بارداری بیشترین بهره را برای تان داشته باشد. به خاطر داشته باشید که داشتن برنامه‌ ای برای تغذیه نباید منجر به محدودیت‌های غذایی، مثل: رژیم کم کالری یا کم کربوهیدرات شود. این مرحله زمان مناسبی برای شروع برنامه کاهش وزن نیست.

ملاقات با پزشک

اگر قصد بارداری دارید، با پزشک متخصص زنان و زایمان ملاقات کنید. آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون‌ ها به همراه آزمایش‌هایی مثل " پاپ اسمیر " می‌ تواند به شما و پزشک ‌تان برای آگاهی از مشکل احتمالی کمک کند و این امکان را می ‌دهد که برای حل آن زودتر اقدام کنید. آگاهی از این ‌که بدن شما محیطی سالم برای رشد فرزند آینده شماست، به شما این اعتماد به نفس را خواهد داد که با آسودگی خاطر باردار شوید.

عادت‌های ناپسند

بارداری غیر منتظره، کنار گذاشتن سریع عادت‌های بد را مشکل می‌سازد. اما اگر برای کنار ‌آمدن با مسائلی مثل ترک سیگار یا ترک مصرف نوشیدنی‌ های الکلی، به خودتان و بدن تان پیش از باردارشدن فرصتی دهید، به این ترتیب زمانی‌که باردار شدید به سلامت شما و فرزندتان کمک می‌ کند. البته کنار گذاشتن چنین عادت‌هایی در زندگی آینده شما نیز تاثیر می ‌گذارد.

مکمل ‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید

شواهد خوبی برای اثبات این نظریه وجود دارد که استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی علاوه بر مکمل‌ های خوراکی، سلامت تولید مثل را بهبود می‌ بخشد. بانوانی که روش بارداری آزمایشگاهی IVF را در نظر داشته یا قصد حاملگی طبیعی دارند، باید مکمل‌های زیر را مصرف کنند:

  • اسید فولیک روزانه یک قرص (400 میکروگرم) حداقل تا هفته دوازدهم بارداری. به این ترتیب خطر اختلالات سیستم عصبی جنین، مثل " اسپینا‌ بیفیدا " کاهش می‌یابد. این مقدار باید در بانوانی که قبلا فرزندانی با اختلالات سیستم عصبی داشته و خانم‌ های مبتلا به صرع تا شش یا هشت میلی‌ گرم روزانه افزایش یابد.
  • مکمل‌های مولتی ویتامین و مواد معدنی به بدن در پذیرش ضروریات IVF کمک می‌ کند.
  • ویتامین ث و ای برای تغذیه تخمک‌های بدن ضروری است.
  • روی برای تولید هورمون‌‌ها ضروری است.
  • منگنز و ویتامین آ به بهبود تولید تخمک کمک می‌کند.
  • آهن و CO-ENZYME Q10 لایه‌های رحم را غنی‌سازی می‌کند.
  • اسیدهای چرب ضروری برای توازن هورمونی، سلامت عمومی و سلامت رحم از اهمیت بسیاری برخوردارند.

دکتر ماروین جکوبسون متخصص باروری می‌گوید: اگر برای آماده ‌سازی بدن‌ برای بارداری تلاش می‌کنید، باید توجه داشته باشید که از مصرف داروهای بدون نسخه‌ پرهیز کنید، چرا که به احتمال زیاد زمانی که باروری تخمک رخ می‌دهد، از بارداری خود آگاه نیستید. برخی از داروهای معروف که بدون نسخه در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند، می‌تواند برای بارداران مضر باشد، پس باید از مصرف آن‌ها خودداری کرد. این داروها می‌توانند از جفت عبور کرده و وارد جریان خون جنین شوند. برخی از ترکیباتی که معمولا در داروهای بدون نسخه یافت می‌شوند و باید از مصرف آن‌ها اجتناب کرد، شامل روغن کرچک، آسپرین، داروهای حالت تهوع، سوزش سردل، داروهای سرماخوردگی و تب، ایبوبروفن، ناپروکسین، کدئین، آنتی‌هیستامین و غیره است. در نتیجه اگر احساس می کنید باردار هستید یا برای بارداری تلاش می‌کنید، حتما در مورد داروهای مصرفی تان با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: ماروین جکوبسون