The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت بوی بد واژن در بارداری و روش های برطرف کردن آن

آیا باردار هستید و اخیراً متوجه بوی عجیب و غریبی از نواحی پایینی بدن خود شده اید؟ آیا در این مورد نگران بوده و می خواهید بدانید که ربطی به بارداری دارد یا نه؟

بدن شما در طی دوران بارداری به طرز شگفت انگیزی دچار تغییر و تحول می شود، تغییراتی که ممکن است شما هرگز تصور آن را نمی کردید. قبل از بارداری ممکن است به این مسأله فکر کرده باشید که در این دوران واژن شما کشیده خواهد شد تا برای خروج جنین خود را آماده کند، اما هرگز فکر نمی کردید که بوی آن نیز به شدت تغییر خواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم تا درمورد تغییرات بوی واژن در طی بارداری، علت و روش های برطرف کردن آن با شما صحبت کنیم.

آیا تغییرات بوی واژن در دوران بارداری طبیعی است؟

حتی اگر این تغییرات نامطلوب به نظر بیایند، باید بدانید که تمامی آنها از جمله ناخوش آیند شدن بوی واژن در بارداری کاملا طبیعی است. در حقیقت حدود 65 درصد از بانوان باردار از این عارضه در طی بارداری شکایت دارند. در واقع اگر آن را به خوبی بشناسید، تغییر در بوی واژن، خود یکی از علائم اولیه بارداری محسوب می شود.

اگر بعد از تلاش برای باردار شدن، متوجه تغییراتی در بوی واژن خود شده اید، می توانید امیدوار باشید که به زودی خبر خوشی از دنیای درون خودتان خواهید داشت. این دگرگونی در بوی واژن ممکن است یک تغییر کوچک یا بسیار شدید و واضح باشد که هیچ کدام غیر طبیعی نبوده و نیازی به نگرانی ندارد.

اما بارداری های مختلف با هم بسیار متفاوت هستند، ممکن است که این حالت را در یک بارداری خود به وضوح مشاهده کنید در حالی که در بارداری دیگر خبری از آن نباشد. و یا همچنین چنین دگرگونی هایی را در یکی از سه ماهه های بارداری بیشتر از بقیه حس کنید.

 

علت تغییر بوی واژن در بارداری چیست؟

به دلایل مختلفی باید در طی دوران شیرین بارداری منتظر چنین تغییراتی باشید که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تغییر بوی واژن به دلیل تغییرات هورمونی

حال که شما باردار هستید، هورمون های بدنتان دچار تغییرات بسیار زیادی خواهد شد که تمامی آنها تغییرات روحی و جسمی شما را در مراحل بعد پیش می برند. این تغییرات هورمونی سبب افزایش ترشحات واژینال شده که خود بوی شدیدی را به دنبال خواهند داشت. این بو که از قسمت هایی پایینی بدن شما استشمام می شود که ممکن است سبب حساس شدن خودتان نیز شده باشد به واسطه افزایش شدید در میزان هورمون استروژن رخ داده است.

2- تغییر بوی واژن به دلیل افزایش حجم خون

افزایش حجم خون در دوران بارداری، PH بدن تان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که نتیجه آن یک بوی شیرین و مشابه خمیر دندان است.

3- تغییر بوی واژن به دلیل تغییرات رژیم غذایی

تغییراتی که در این دوران در رژیم غذایی خود ایجاد می کنید و تمایلات شدید به برخی غذاها و مصرف بیش از اندازه ی آنها سبب تغییر در بوی واژن می شوند. از جمله مواد غذایی که به شدت بر بوی واژن تاثیر می گذارند می توان به پیاز، سیر، قهوه، کلم بروکلی و لبنیات اشاره کرد که مصرف بیش از حد آنها می تواند سبب ناخوش آیند شدن بوی واژن شود.

4- تغییر بوی واژن به دلیل کم آبی بدن

اگر واژن شما به شدت بوی آمونیاک می دهد، احتمالاً دچار کم آبی شده اید. به یاد داشته باشید که در طی این دوران باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.

5- تغییر بوی واژن به دلیل عفونت های قارچی واژن

در دوران بارداری احتمال ابتلا به عفونت های قارچی واژن در شما بیشتر است زیرا ذخایر قندی موجود در واژن در دوران بارداری بیشتر بوده که محیط را برای تجمع و تکثیر قارچ ها بسیار مناسب می سازد. برای جلوگیری از بروز این عارضه لازم است که ضمن رعایت کامل بهداشت در تمامی موارد، مصرف پروبیوتیک هایی همچون ماست را در رژیم غذایی روزمره ی خود قرار دهید.

6- تغییر بوی واژن به دلیل عفونت های باکتریایی

شایع ترین عفونت واژینال در طی بارداری، واژینوز باکتریال است. در اثر ابتلا به واژینوز باکتریال بوی نامطبوعی را از واژن خصوصاً پس از مقاربت استشمام خواهید کرد. در این مورد باید با مراجعه به پزشک متخصص درمان های لازم برای برطرف کردن آن را به درستی دنبال کنید.

7- بیماری های منتقله از راه جنسی

ویروس هایی همانند هرپس تناسلی و یا سایر بیماری های منتقله از راه جنسی نیز می توانند سر منشا بوی بسیار بد و ناخوش آیند از واژن باشند.

 

روش های خانگی برای کاهش بوی بد واژن در دوران بارداری

اگر علی رغم بوی بسیار شدید و ناخوش آیند، جواب کشت ترشحات شما نسبت به تمامی میکرو ارگانیسم ها منفی بود، احتمالاً به دلیل دیگری جز تغییرات هورمونی، تغذیه و ... مربوط نمی شود و نیز به احتمال فراوان تا زمان تولد نوزاد با شما خواهد بود.

برای کاهش عوارض ناشی از این امر راهکارهای زیر را به کار ببندید:

  • بهداشت را بیش از پیش رعایت کنید: مرتباً دوش بگیرید، پس از هربار ادرار کردن خود را به خوبی شسته و خشک نمایید. رعایت بهداشت در حین آمیزش جنسی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.
  • هرگز برای برطرف کردن بو از دوش واژینال استفاده نکنید: وارد کردن آب با فشار زیاد و یا هرگونه مواد شوینده سبب از بین رفتن باکتری های مفید واژن و افزایش احتمال ابتلا به انواع عفونت های قارچی واژینال می شود.
  • از لباس های زیر نخی استفاده کنید: استفاده از لباس های زیر 100 درصد نخ سبب خشک نگه داشتن مناطق مجاور و نیز جریان هوای بیشتر و عرق کردن کمتر شده، درنتیجه بوی ناشی از ترشحات کمتر خواهد بود.
  • لباس زیر خود را مرتباً تعویض کنید: تعویض دائمی لباس زیر منجر به کاهش رطوبت و کاهش بو می شود.
  • از پدهای بهداشتی روزانه استفاده کنید: اگر امکان تعویض چند باره لباس زیر برای شما وجود ندارد، می توانید با استفاده از پد های روزانه و عوض کردن هر چند ساعت یکبار آنها، رطوبت و بوی ناشی از آن را از خود دور کنید.
  • لباس زیر و شلوار های تنگ نپوشید: عدم استفاده از لباس های تنگ سبب جریان هوای بیشتر و رطوبت کمتر در این نواحی خواهد شد.
  • رژیم غذایی خود را تغییر دهید: با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، و پرهیز از مصرف بیش از حد برخی مواد غذایی که سبب افزایش بوی ترشحات بدن همچون ترشحات واژن و عرق می شود، می توان تا حد زیادی از شر این بوی بد خلاص شد.
  • به میزان کافی آب مصرف کنید: با جلوگیری از کم آب شدن بدن و حفظ PH متعادل، می توان از بروز بوی بد در واژن جلوگیری کرد. بنابراین روزانه نوشیدن حداقل 6 تا 8 لیوان آب را هرگز فراموش نکنید.

شاید بوی واژن در دوران بارداری برای شما آزار دهنده و حتی خجالت آور باشد، اما هرگز فراموش نکنید که این مورد نیز همانند برجسته شدن شکمتان کاملا طبیعی محسوب می شود. به علت امکان ابتلا به انواع عفونت ها، با مراجعه به پزشک و در صورت نیاز با انجام اقدامات درمانی لازم، از سلامتی خود اطمینان پیدا کنید.

 

برای درمان بوی بد واژن در بارداری چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

باوجود این که تغییر در بوی واژن در طی بارداری به علت مواردی که ذکر شد نرمال است، اما گاهاً ممکن است که دلیل اصلی آن ابتلا به انواع عفونت ها باشد. به همین دلیل در صورت مشاهده علائم زیر در ناحیه تناسلی بهتر است که به پزشک مراجعه کنید:

  • قرمزی
  • خارش
  • تحریک پذیری
  • سوزش
  • احساس درد در هنگام ادرار کردن
  • ترشحات غیر معمول، همانند تغییر در رنگ، بوی شبیه به ماهی و ...

ممکن است که پزشک برای مشخص شدن دقیق نوع میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت، انجام نمونه گیری از ترشحات ناحیه واژن و دهانه رحم و نیز بررسی آن در آزمایشگاه را درخواست کرده تا به این ترتیب بتواند بهترین خط درمان را انتخاب کند.

اگر درنهایت مشخص شود که شما دچار نوعی عفونت قارچی شده اید، احتمالاً پزشک برایتان یک سری پمادهای ضد قارچ و مناسب برای بارداری را تجویز خواهد کرد. اگر بوی ترشحات واژن همانند بوی ماهی باشد، احتمالاً به واژینوز باکتریال مبتلا شده و نیاز به دریافت آنتی بیوتیک خواهید داشت.

 

مطالعه بیشتر:

1- شناخت علائم و علل انواع واژینیسم یا انقباض غیرارادی واژن

2- انواع عفونت واژن و روش های درمان آن

3- با هشت اشتباه در شست و شوی واژن آشنا شوید!

4- علت و درمان های عفونت قارچی واژن چیست؟

5- بوی بد واژن، بدن و دهان در بارداری