The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه از جنین خود در برابر باکتری ها محافظت کنیم؟

اشریشیا کلی، استرپتوکوک B، لیستریا مونوسیتوژنز، هرپس، سیتومگالوویروس، سرخجه، آبله مرغان و... ابتلا به عفونت های ویروسی و باکتریایی اغلب عوارض نسبتاً خوش خیمی به دنبال دارند بجز در مواقع بارداری که عوارض و خطرات آن بسیار شدیدتر خواهد بود. در صورت ابتلا به هر نوع بیماری در دوران بارداری مراقبت بسیار دقیق از مادر و جنین ضروری خواهد بود.

بارداری یک بیماری نیست بلکه به علت آنکه در این دوران عهده دار یک امانت گرانبهایید طبیعتاً در مقابل عفونت ها و عوارض ناشی از آن حساس تر و آسیب پذیرترید. بنابراین در طول نه ماه بارداری باید دقت و هوشیاری خود را چندین برابر کنید. وجود هر گونه لک یا پلاک های قرمز در سطح پوست، گلودرد و به خصوص کوچکترین نشانه ای از تب جزء علائمی هستند که به هیچ وجه نباید آنها را نادیده گرفت!   

 

محافظت از جنین در برابر باکتری اشریشیا کلی

نشانه ها و عوارض این باکتری چیست؟

 ابتلا به این باکتری غالباً عفونت دستگاه ادراری در خانم های باردار را به دنبال دارد. این عارضه در صورت خفیف بودن باعث مشکل عفونت مثانه و در صورت وخیم بودن منجر به پیلونفریت یا عفونت کلیه همراه با تب شدید و درد در ناحیه پهلو خواهد شد. ابتلا جنین به عفونت های شدید و همچنین زایمان زودرس از عوارض بسیار وخیم  ابتلا به این باکتری در دوران بارداری است.

راه های درمان این بیماری چیست؟

 در مورد باکتری اشریشیا کلی نیز همانند دیگر باکتری ها مصرف آنتی بیوتیک و بخصوص پنی سیلین بهترین روش درمان است.

روش های پیشگیری از این بیماری چیست؟

رعایت کامل بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری است. پس از هر بار اجابت مزاج برای پیشگیری از انتقال میکروب ها به داخل مجاری ادرار ناحیه تناسلی خود را از جلو به عقب تمیز کرده و پس از آن دست های خود را به خوبی بشویید. نوشیدن آب و مایعات فراوان را نیز فراموش نکنید!

نکته: از آنجایی که این باکتری به طور طبیعی در واژن زندگی کرده و عامل ایجاد کننده عفونت های دستگاه ادراری است برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های ادراری سعی کنید آب و مایعات فراوان نوشیده و پس از هر آمیزش جنسی مثانه خود را تخلیه کنید.

 

محافظت از جنین در برابر باکتری استرپتوکوک B

نشانه ها و عوارض ابتلا به این باکتری چیست؟

عفونت با این باکتری در اکثر مواقع با ایجاد حساسیت و عفونت های خفیف دستگاه تناسلی و ادراری همراه است. ولی متاسفانه ابتلا به آن در دوران بارداری عوارض بسیار وخیم تری دارد زیرا این باکتری با عبور از جفت می تواند منجر به سقط، زایمان زودرس و یا انتقال عفونت به جنین در هنگام زایمان شود.

راه های درمان این بیماری چیست؟

برای بررسی و اطمینان از ابتلا یا عدم ابتلا به این عفونت نمونه برداری از ترشحات واژینال در دوران بارداری انجام خواهد گرفت. ولی حتی با وجود مثبت بودن جواب آزمایش در دوران بارداری اقدام خاصی برای درمان صورت نمی گیرد. بلکه به منظور پیشگیری از خطر انتقال عفونت به نوزاد در هنگام زایمان آنتی بیوتیک مناسب (پنی سیلین) به صورت درون وریدی به مادر تزریق خواهد شد.

روش های پیشگیری  از این بیماری چیست؟

 رعایت کامل و دقیق نکات بهداشتی بهترین راه پیشگیری از این بیماری است.

نکته: خوب است بدانید که بسیاری از خانم ها حاملین سالم این باکتری بوده و هیچ نشانه ای از بیماری ندارند.

 

محافظت از جنین در برابر باکتری لیستریا مونوسیتوژنز

نشانه ها و عوارض ابتلا به این باکتری چیست؟

 این باکتری عامل بیماری لیستریوز است. عوارض این بیماری در خانم های باردار مشابه آنفلوآنزا بوده و معمولاً با تب، دردهای پراکنده، اختلالات گوارشی و گاهی نیز با اسهال و استفراغ همراه است. در حالیکه برای جنین عوارض بسیار حادتری داشته و می تواند منجر به سقط، زایمان زودرس و اختلالات بسیار وخیمی مانند مننژیت و یا مسمومیت خون جنین شود.

راههای درمان این بیماری چیست؟

به محض ابتلا به خفیف ترین تب و یا مشاهده علائم آنفلوانزا در بدن به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک با توجه به نشانه های بیماری برای انجام بررسی های بیشتر و اطمینان از عدم ابتلا به بیماری لیستریوز برایتان آزمایش خون، ادرار و یا کشت ترشحات گلو تجویز خواهد کرد. درمان دارویی مشتمل بر مصرف آنتی بیوتیک بوده و دوره درمان نیز سه هفته به طول خواهد انجامید.

روش های پیشگیری  از این بیماری چیست؟

از خوردن شیر خام و کلیه فرآورده های لبنی تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه خودداری کنید. پیش از مصرف میوه ها  و سبزیجات آنها را کاملاً شسته و ضد عفونی کنید. از نگهداری باقی مانده مواد غذایی در یخچال به مدت بیش از 48 ساعت خودداری کنید. تمیز کردن مرتب یخچال را نیز فراموش نکنید.

نکته: فراموش نکنید که مشاهده علائم آنفلوانزا در بدن الزاماً به معنای ابتلا به بیماری لیستریوز نیست!

 

8 نکته مهم بهداشتی

  • برای پیشگیری از انتقال میکروب ها به داخل مجاری ادرار پس از هر بار اجابت مزاج ناحیه تناسلی خود را از جلو به عقب تمیز کنید.
  • در صورت عدم مصونیت در برابر بیماری توکسوپلاسموز از نوازش گربه و به خصوص تماس با ظرف غذای او در تمام طول بارداری خودداری کنید.
  • پس از هر بار اجابت مزاج و یا تعویض پوشک نوزاد دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.
  • پیش از مصرف میوه ها و سبزیجات آنها را به خوبی ضد عفونی و با دقت آبکشی نمایید.
  • نوشیدن آب و مایعات فراوان در طول روز را فراموش نکنید.
  • از خوردن گوشت های خام و نیم پز خودداری کنید.
  • یخچال خود را یک یا دو بار در ماه با استفاده از آب گرم و صابون به خوبی شسته و آن را به خوبی آب کشی کنید.
  • از بوسیدن لب های کودک خودداری کرده و از مکیدن سر شیشه و یا به دهان بردن قاشق او اجتناب کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- شناخت انواع بیماری هپاتیت و تاثیر آن بر بارداری

2- ابتلا به ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) چه نشانه ها و درمانی دارد

3- تماس با گربه چه خطراتی برای زنان باردار دارد؟

4- علت و درمان های عفونت قارچی واژن چیست؟