The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا زدن حنا به بدن در بارداری بی خطر است؟

زیبا بودن و زیباتر شدن همواره یکی از مهم ترین دغدغه بانوان است. بسیاری از بانوان تصور می کنند که شکم برجسته، لک ها و جوش های پوستی و سایر عوارض ناشی از بارداری از جذابیت آنها می کاهد و به همین دلیل سعی می کنند تا با انجام کارهایی نظیر خالکوبی و حنا گذاشتن اعتماد به نفس خود را تقویت کنند. برخی نیز از خالکوبی و نقوش حاصل از حنا گذاری به منظور داشتن یک یادگاری طولانی مدت از دوران شیرین بارداری استفاده می کنند. اما آیا واقعا این روش ها برای سلامتی شما و جنین تان کاملا بی خطر است؟ آیا می توانید از هر نوع حنا و جوهری برای ایجاد نقش و نگار بر روی بدنتان استفاده کنید؟ برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه این مقاله را مطالعه کنید.

استفاده از کدام نوع حنا در بارداری مجاز است؟

بسیاری از بانوان فکر می کنند چون حنا یک رنگ دهنده گیاهی است استفاده از آن در دوران بارداری هیچ مشکلی ندارد. اما آیا حنا در بارداری یک رنگ دهنده مجاز محسوب می شود؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوع حنایی دارد که قصد استفاده از آن را دارید. قبل از مصرف حنا در بارداری، بخصوص برای رنگ کردن پوست، باید از بی خطر بودن آن مطمئن شوید. رنگ کردن مو و پوست با استفاده از حنای طبیعی بی خطر است، حنای طبیعی منحصراً از گیاه استخراج می­‌شود و در ساختار آن از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی­شود. این نوع حنا، قهوه ­ای رنگ بوده و استفاده از آن ضرری ندارد.

 حنای طبیعی، اغلب به عنوان جایگزینی برای رنگ موهای شیمیایی در دوران بارداری پیشنهاد می­شود. حنا رنگ نسبتا ثابتی به موها می­‌بخشد و در چندین طیف رنگی در دسترس است. معمولا حنای طبیعی را که برای رنگ کردن پوست استفاده می­‌شود، با آبلیمو و روغن­ های گیاهی مجاز در این دوران مخلوط می­‌کنند و به‌ صورت خمیر درمی­‌آورند. این خمیر باید به مدت چند ساعت روی پوست بماند تا پوست رنگ بگیرد. این نوع حنا پوست را به رنگ نارنجی متمایل به قهوه­ ای درمی­ آورد و به مدت یک تا سه هفته روی پوست باقی می­ماند.

حنای سیاه حاوی رنگی به نام پارافنیلن دی آمین است و مصرف آن در دوران بارداری مجاز نیست، چرا که این نوع حنا می­ تواند باعث التهاب پوست و ایجاد حساسیت شدید شود.

پارافنیلن دی آمین یکی از عناصر سازنده رنگ مو است. اگرچه ممکن است هنوز هم خالکوبی ­هایی با حنای سیاه را ببینید ولی طبق قوانین اروپا، استفاده از پارافنیلن دی آمین در ساخت محصولاتی که با پوست تماس مستقیم دارند، غیر قانونی است.

حنای سیاه ممکن است باعث شود تا مدت کوتاهی زیبایی ایجاد کند، ولی امکان دارد آسیب بلند مدتی به پوست وارد کند. همچنین ممکن است باعث شود تا به مواد دیگری که حاوی پارافنیلن دی آمین هستند حساسیت پیدا کنید و این بدان معنا است که ممکن است افزون بر رنگ مو به مواد دیگری نیز حساسیت پیدا کنید.

 

آیا امکان استفاده از حنای سیاه در دوران بارداری وجود دارد؟

بر اساس اطلاعات موجود در زمینه استفاده از حنا در دوران بارداری، لازم است درصورتی که قصد طراحی کردن بدن خود را با استفاده از حنا در دوران بارداری دارید، به این منظور فقط از حنای قهوه ای استفاده کنید. این نوع حنا کاملا طبیعی بوده و به صورت خالص از گیاه مربوطه استخراج می شود. بعلاوه پس از اتمام طراحی به مدت چند ساعت طول می کشد تا یک رنگ قهوه ای روشن بر روی پوست ایجاد کند و طرح های حاصل از آن بیش از چند هفته دوام نخواهد داشت.

استفاده از حنای سیاه که حاوی مواد حساسیت زا بوده و به سرعت رنگ تیره ای از خود بر روی پوست برجای می گذارد در دوران بارداری ممنوع است. به این ترتیب توصیه می شود همیشه قبل از شروع طراحی با حنا، نوشته‌­ روی بسته بندی آن را بخوانید تا از محتویات آن آگاه شوید و اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

  • محصول را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که حنای طبیعی است، بخصوص اگر از این حنا برای ایجاد یک طراحی نسبتا وسیع استفاده می­کنید. حنای طبیعی قهوه­ای خالص بوده و باید مدت زمان زیادی روی پوست بماند تا پوست رنگ بگیرد و فقط چند هفته دوام دارد. حنای سیاه، به رنگ سیاه بوده و پوست به سرعت رنگ می‌گیرد. حنای سیاه حدود یک هفته دوام دارد و استفاده از آن خطراتی به همراه خواهد داشت.
  • اگر از طبیعی بودن حنا مطمئن نیستید، از آن استفاده نکنید.
  • اگر شکم شما بزرگ شده و یا دچار سرگیجه یا تنگی نفس می­‌شوید، بهتر است از یک دوست بخواهید تا به شما کمک کند و حنا را در ناحیه مورد نظرتان بگذارد.
  • در دوران بارداری ممکن است بدن شما به موارد فراوانی حساسیت نشان دهد حتی در شرایطی که پیش از بارداری نیز از آن مورد استفاده کرده باشید. از آنجا که وجود یک طراحی نیمه کاره بر روی بدن، برای هیچ کس خوشایند نیست، توصیه می شود پیش از آغاز طراحی، ابتدا حنا را روی بخش بسیار کوچکی از پوست امتحان کنید تا در صورت بروز علائم حساسیت بتوانید به موقع از طراحی اجتناب کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- تاتو ابرو یا هاشور ابرو در بارداری چه عوارض و خطراتی دارد؟

2- طراحی با حنا در بارداری خطرناک است؟

3- آیا سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان در بارداری بی خطر است؟

4- آیا استفاده از ماسک صورت در بارداری بی خطر است؟