The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کدام سوتین برای بارداری و شیردهی مناسب است؟

اولین تغییر آشکار در زمان بارداری در لباس های مادر باردار اتفاق می‌افتد. برای راحت بودن در زمان بارداری، باید لباس های سایز بزرگتر پوشید و البته که این نکته باید در مورد لباس های عادی و لباس زیر نیز رعایت شود.

سوتین های مخصوص بارداری و شیردهی

سوتین های معمولی در رنگها، طرح‌ها و شکل های مختلف وجود دارند. این سوتین ها برای سینه های سبک و حساس طراحی شده‌اند. این سوتین ها دارای بندهای توری و گیپور بوده و کاپ های آنها از یک لایه پارچه به همراه فنری در قسمت زیر آن ساخته شده اند.

سوتین های بارداری مدل پیشرفته سوتین های معمولی می باشند، که مخصوصاً برای پوشش و نگه داشتن سینه های در حال رشد طراحی شده‌اند. این سوتین ها دارای آستر نرم پنبه ای بوده و کاپهای آنها دارای لایه های پارچه ای بیشتر می باشند. همچنین بندهای شانه آن عریض‌تر بوده و گیره و قلابهای بیشتری برای تنظیم اندازه سوتین وجود دارد. سوتین های بارداری برخلاف مدل معمولی آنها دارای کاپ های فنردار نمی باشند. برای راحتی بیشتر سینه ها می توانید از سوتین های بارداری یک تکه و اسپرت نیز استفاده کنید.

سوتین های شیردهی ویژگی مخصوصی دارند و آن استفاده از گیره و لایه ای است که می توان با باز شدن از روی کاپ اصلی، شرایط شیر دادن به نوزاد را مهیا کرد. این سوتین ها برای سینه های بزرگ و سنگین طراحی شده‌اند. کاپ های آنها پایین تر بوده و از نوارهای نگهدارنده در زیر آنها استفاده شده است. قسمت پشتی این سوتین ها دارای دو لایه عریض بوده و همچنین در آنها از گیره و قلاب های بیشتری برای تنظیم راحت تر استفاده شده است. کاپ های این سوتین ها بسیار راحت بوده و تمام سینه را پوشش می دهند. می توانید در اواسط سه ماهه سوم بارداری از سوتین های شیردهی استفاده کنید. این کار دو مزیت اصلی دارد: اول اینکه سینه ها فضای کافی برای رشد داشته و دوم اینکه می توان برای شیردهی در بعد از زایمان نیز مورد استفاده قرار بگیرند. خرید سوتین های شیردهی در این دوره می تواند، هزینه های بارداری شما را کاهش دهد.

بهترین سوتین برای استفاده در طول بارداری، سوتینی است که کاملا راحت بوده و در عین حال از سینه ها حمایت و نگهداری کند. اما به نظر می‌رسد انتخاب سوتین مناسب در طول بارداری کار چندان راحتی نباشد.

 

چگونه یک سوتین مخصوص بارداری بخریم؟

 نکاتی در زمینه انتخاب و خرید سوتین مناسب دوران بارداری وجود دارد از جمله:

1- سوتینی انتخاب کنید که خیلی بزرگ یا کوچک و یا به اصطلاح خیلی شل و سفت نباشد.

2- بهتر است که جنس آن از پارچه های پنبه ای سبک و قابل تنفس باشد تا پارچه های گیپور و الیاف مصنوعی

3- بندهای شانه سوتین باید عریض بوده و همچنین سایز کاپ و کاسه آن نیز باید متناسب با اندازه سینه ها باشد. همچنین بند های پشتی آن باید قابل تنظیم باشد تا سینه ها با بستن سوتین در دوران شیردهی تحت فشار قرار نگیرند.

4- سوتین باید تمام سینه را تحت پوشش قرار دهد، به طوری که سینه ها از بالا، پایین و یا اطراف آن بیرون نزند.

5- اگر در زمان شیر دادن، بندهای شانه باعث ایجاد درد و ناراحتی بر روی پوست شانه ها شوند، به این معنی است که اندازه سوتین مناسب سینه ها نمی باشد. بندهای شانه باید در جای خود ثابت مانده و روی شانه ها فشار وارد نکرده و خط نیندازند. حتی در صورتی که دست ها و شانه ها را بالا برده و یا از هم باز کنید.

 6- نوک سینه ها باید در زمان پوشیدن سوتین به سمت جلو قرار بگیرند. در صورت استفاده از سایز مناسب سوتین از پایین رفتن یا بالا آمدن نوک سینه ها جلوگیری میشود.

7- بند پشتی سوتین باید کاملاً در جای مناسب خود قرار بگیرد و نباید پس از بستن سوتین به سمت بالا کشیده شود.

8- از پوشیدن سوتین های فنردار و یا سوتین های ضخیم و سفت در طول بارداری پرهیز کنید. قسمت های مختلف این سوتین ها ممکن است بر روی پوست شما فشار آورده و باعث ناراحتی شما شوند. قبل از خرید سوتین، اندازه دور سینه و زیر سینه خود را محاسبه کنید. اندازه گیری دقیق می‌تواند باعث انتخاب سوتین راحت و مناسب شود.

 

روش اندازه گیری سایز سینه ها برای انتخاب سوتین بارداری و شیردهی

 تعیین سایز سوتین به دو روش انجام می شود:

اندازه گیری زیر سینه ها مثلاً (34،36،38)

اندازه گیری خود سینه ها یا کاپ سوتین (A,B,C)

1- اندازه گیری زیر سینه ها

یک سوتین معمولی و راحت پوشیده و جلوی آینه بایستید. پشت و شانه های خود را صاف کنید( ریلکس باشید و نفس خود را حبس نکنید) نوار متر را از زیر سینه ها عبور داده و به دور قفسه سینه بپیچید. توجه داشته باشید که نوار متر خیلی شل و یا سفت نباشد. اگر اندازه به دست آمده عدد فرد بود، عدد زوج بعدی را در نظر بگیرید.

2- اندازه گیری سینه ها

نوار متر را از روی سینه ها عبور داده و به دور بدن خود بپیچید. نوار متر را تقریبا به صورت شل نگه دارید. عدد به دست آمده را به سمت بالا رند کنید.

3- محاسبه اندازه کاپ سینه

 عدد اندازه زیر سینه را از عدد اندازه سینه کم کنید تا اندازه کاپ سینه به دست بیاید.

 

متراژ دور سینه منهای متراژ زیر سینه

تفاوت

اندازه کاپ سینه (آمریکا)

اروپا

بریتانیا

کمتر از2.54 سانتیمتر

AA

AA

AA

2.54 سانتیمتر

A

A

A

5.08 سانتیمتر

B

B

B

7.62 سانتیمتر

C

C

C

10.16 سانتیمتر

D

D

D

12.70 سانتیمتر

DD،E

E

DD

15.24 سانتیمتر

DDD،F

F

E

17.78 سانتیمتر

DDDD،G

G

F

20.32 سانتیمتر

DDDDD،H

H

FF

22.86 سانتیمتر

DDDDDD،I

I

G

25.40 سانتیمتر

J

J

GG

27.94 سانتیمتر

K

 

H

30.48 سانتیمتر

L

 

HH

33.02 سانتیمتر

M

 

J

35.56 سانتیمتر

N

 

JJ

38.1 سانتیمتر

   

K

 

به عنوان مثال:

*اندازه زیر سینه ها : 96.52 سانتیمتر

*اندازه روی سینه ها : 104.14 سانتیمتر

*اندازه کاپ : 7.62=96.52-104.14 سایز کاپ C

بنابراین اندازه سوتین برابر با C95 می باشد.

بنابراین روش صحیح انتخاب نوع و سایز مناسب سوتین در طول بارداری کدام می باشد؟ در ادامه به بررسی موارد بیشتر در انتخاب سوتین مناسب بارداری می‌پردازیم.

نکاتی در مورد خرید سایز صحیح سوتین

 در اینجا به نشانه های درست و یا نادرست بودن سایز سوتین می‌پردازیم:

نشانه های درست بودن سایز سوتین

سینه ها کاملاً در درون کاپ سوتین قرار دارند.

عدم وجود برآمدگی یا شروع بر روی کاپ سوتین

قسمت میانی سوتین (بین سینه ها) صاف می باشد.

اگر سوتین دارای فنر میباشد، فنر بر روی سینه ها قرار نگرفته و بلکه در زیر سینه و بر روی بدن قرار می‌گیرد.

بند پشتی سوتین باید زیر کتف ها قرار بگیرد.

نشانه های نادرست بودن سایز سوتین

بیرون زدن سینه ها از بالا و یا کناره های سوتین

افتادن بندهای سوتین از روی شانه ها

جا انداختن یا ماندن رد بندهای سوتین بر روی بدن

عدم بالا نگه داشتن سینه ها و آویزان شدن آنها

کشیده شدن بند پشتی سوتین به سمت بالا

 

چند عدد سوتین بارداری و یا شیردهی مورد نیاز می باشد؟

شما می توانید ۲ یا ۳ عدد سوتین بارداری خریداری کرده و به ترتیب آنها را شسته و بپوشید. در حالت ایده‌آل شما به سه سوتین شیردهی نیاز دارید. یکی برای پوشیدن، یکی شسته شده و آماده تعویض و یکی هم به صورت ذخیره و یدکی. این روش به شما کمک می کند که آماده مواردی مانند پس دادن شیر بر روی سوتین، بالا آوردن شیر توسط نوزاد و در نهایت تعریق بیش از حد باشید. در صورت نیاز به داشتن سایز بهترین سوتین می توانید اقدام به خرید ست جدید سوتین کنید.

آیا استفاده از سوتین های اسپرت و سوتین های مخصوص خواب یا برلت می تواند در دوران بارداری مناسب باشد؟

خوابیدن در طول بارداری می‌تواند مقداری سخت و مشکل آفرین باشد. مخصوصاً زمانی که تشک و تخت بر روی سینه های حساس، فشار وارد می کنند. در طول بارداری پوشیدن سوتین مخصوص خواب می‌تواند شرایط مناسبی را فراهم کرده که سینه ها دچار درد و ناراحتی نشده و در عین این حال این احساس وجود داشته باشد که مثل اینکه اصلاً سوتینی پوشیده نشده است.

اگر تصمیم دارید به باشگاه رفته و تمرینات ورزشی انجام دهید و یا آماده انجام حرکات یوگا می باشید، سوتین های اسپرت مخصوص بارداری می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند. این سوتین ها به خوبی از سینه ها مراقبت کرده و از هرگونه سایش و حساسیتی در زمان ورزش کردن جلوگیری می‌کنند. قسمت پشتی این سوتین ها محکم تر بوده و حمایت بیشتری از سینه ها را انجام میدهند.

 سوتین به سینه ها فرم و شکل می‌دهد. بنابراین سایز مناسب سوتین فرم بهتری به سینه ها می دهد. این مورد علاوه بر ایجاد راحتی، باعث بروز اعتماد به نفس بیشتری در بانوان نیز می شود. در صورتی که سوتین مناسب پوشیده باشید وقتی که در بیرون از منزل و یا در محل کار خود هستید و یا حتی زمانی که در خانه هستید، دیگر مجبور نیستید نگران فرم و شکل نادرست سینه های خود باشید.

 

مطالعه بیشتر:

1- در دوران بارداری سوتین فنردار بپوشم یا سوتین مناسب بارداری؟

2- - عفونت های پستان (Breast infections)

3- 6 نکته در مورد پستان ها در دوران بارداری

4- پرسش و پاسخ درباره تغییرات پستان ها در دوران بارداری

5- تغییرات پستان ها در دوران بارداری