The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترشح سينه در بارداری نشانه چيست؟

امروزه اهمیت شیر مادر برای نوزاد بر کسی پوشیده نیست. امروزه با تمام اطلاعاتی که در این زمینه به مادران باردار ارائه می شود، چه شما بخواهید نوزادتان را با شیر خودتان تغذیه کنید و چه این که به هر دلیلی تصمیم به استفاده از شیر خشک داشته باشید، سینه های شما در دوران بارداری متحمل تغییراتی می شود تا به طور غریزی خود را برای تغذیه نوزاد در راهتان آماده کند.

آیا ترشحات سینه در بارداری طبیعی است؟

اکنون که نیمه های بارداری را پست سر گذاشته اید ممکن است با منظره خروج ترشحاتی از نوک سینه هایتان و گاها خیس شدن لباس زیرتان مواجه شده باشید. اما آیا قبل از تولد فرزندتان این حالت طبیعی شمرده می شود؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که بله. ترشحات شفاف، سفید کرمی یا متمایل به زردی از سینه ها نشانه اینست که بدنتان در حال آماده شدن برای شیردهی است.

پستان ها از بافت همبند و چربی به همراه مقدار قابل ملاحظه ای غدد و مجاری شیری تشکیل شده اند. با شروع بارداری این بافت ها تحت تاثیر هورمون های بارداری قرار گرفته و شروع به تقسیم شدن خواهند کرد. به این ترتیب آلوئول های شیری که سلول های آنها مسئول تولید شیر هستند بزرگ و بزرگ تر شده و مجاری آنها که در انتها به نوک پستان ختم می شوند شاخه شاخه خواهند شد. به زودی شما تمامی این تغییرات را به صورت تورم و تغییرات قابل ملاحظه در سایز سینه هایتان درک خواهید کرد.

با گذشتن از نیمه بارداری سلول های آلوئول های پستان شیر را تولید کرده و درون بخش کیسه مانند آلوئول ذخیره می کنند. اگر اولین بارداری خود را تجربه می کنید خروج شیر از سینه هایتان کمی دشوارتر خواهد بود زیرا مجاری شیری توسط سلول های مربوطه به طور کامل پر شده اند و خروج شیر مستلزم فشار شیر ذخیره شده در آلوئول های و خروج سلول های مذکور و در نتیجه تو خالی شدن مجراها است.

اگرچه این اتفاق معمولا در هفته های پایانی بارداری رخ می دهد، اما گاها در نیمه های بارداری فشار شیر موجود در آلوئول ها به حدی می رسد که منجر به باز شدن مجراها شده و شیر از نوک پستان خارج می شود. به این ترتیب شما یک مایع کرمی و گاهاً زرد رنگی را خواهید دید که که نسبتا غلیظ است و آغوز نام دارد.

آغوز برای نوزاد شیر خوار اهمیت فراوانی دارد، زیرا سرشار از آنتی بادی است و یک ایمنی غیر فعال را به بدن نوزاد منتقل می کند. به همین دلیل نباید به هیچ وجه در دوران بارداری اقدام به دوشیدن آغوز کنید.

 

ترشحات سینه در بارداری از هفته چندم شروع می شود؟

این اتفاق در اواخر سه ماهه سوم بارداری روی می‌دهد، اما می‌تواند هر زمان بعد از پنج یا شش ماهگی نیز شروع شود. مایعی که ترشح می‌شود آغوز نامیده می‌شود، که پیش درآمد تشکیل شیر واقعی است که بدن در چند روز پس از زایمان شروع به تولید آن می‌کند، خروج این مایع نشان از آن دارد که سینه هایتان تقریبا برای تغذیه کردن و سیر کردن نوزاد در راهتان آمادگی کامل را کسب کرده است. آغوز سرشار از پروتئین و حاوی آنتی بادی هایی است که از نوزاد شما در نخستین روزهای ورودش به دنیا در برابر عفونت ها محافظت می‌کند.

شما نمی‌توانید مانع این ترشحات شوید، اما ممکن است توجه کرده باشید که زمانی که سینه ها به هر دلیلی تحریک می‌شوند این ترشحات غلیظ‌ تر می‌شود، که موجب احساس رها شدگی خواهد شد.

اگر ترشحات موجب ناراحتی شما و مرطوب شدن لباس هایتان می‌شود، از پدهای مخصوص در داخل سوتین خود استفاده کنید. با اینحال، اگر ترشحات خونی هستند، باید با پزشکتان تماس بگیرید. اکثر اوقات مسئله نگران کننده ای وجود ندارد. علت این مسئله تغییرات عمده ای است که مجرای شیری را برای شیردهی آماده می‌کند. در اکثر موارد این ترشحات خونی پس از زایمان از بین می رود و برای شیردهی مزاحمتی بوجود نمی‌آورد. ولی اگر این مشکل به فاصله چند ماه پس از زایمان برطرف نشود، احتمالا پزشکتان برای پی بردن به علت آن چند آزمایش از شما خواهد گرفت. اما قبل از نگران شدن بهتر است بدانید که ۹۰ درصد ترشحات خونی مداوم به علت عفونت و یا یک نوع توده خوش خیم و نه سرطان است.

 

ترشحات سینه در بارداری چه اهمیتی برای مادر و نوزاد دارد؟

اکنون که باردار هستید نسبت به هر تغییری که در بدن خودتان و یا سایر اطرافیانتان که شرایط مشابه شما دارند رخ داده، به شدت حساس خواهید بود. از مواردی که در برخی از مادران باردار به وقوع می پیوندد خروج شیر از پستان ها در طی دوران بارداری است.

پستان های شما از مهم ترین ترین اعضایی هستند که تحت تاثیر هورمون های بارداری دچار رشد و تغییرات قابل ملاحظه ای خواهند شد. تمام این تغییرات به این دلیل انجام می شود که آلوئول های پستانی رشد کنند و به آلوئول های شیری (بخش تولید کننده شیر) تبدیل شوند. این سلول ها از اواسط دوران بارداری شروع به تولید شیر می کنند. شیر تولید شده درون بخش کیسه مانند انتهای مجاری شیری تجمع پیدا می کند.

ممکن است مقداری از آن در طی دوران بارداری از نوک سینه ها خارج شود که شما آن را به صورت ترشحات کرم رنگ مایل به زرد مشاهده خواهید کرد. این ترشحات آغوز نامیده می شوند و خروج آنها در هر زمانی بعد از ماه های 5 و 6 ممکن است رخ دهد اما معمولا در مراحل پایانی بارداری یعنی در سه ماهه سوم اتفاق خواهد افتاد.

این ترشحات سبب می شود که لباس زیر شما مرطوب شده که معمولا برای مادران باردار مساله خوشایندی نخواهد بود. برای حل این مساله باید از سینه بند های متناسب با سایز پستان ها در دوران بارداری استفاده کنید تا فشار حاصل از سینه بندهای تنگ و نامناسب سبب خروج بیشتر شیر نشوند. استفاده از پدهای شیردهی به درون آنها و تعویض به موقع هریک می تواند بسیار کمک کننده باشد.

آغوز و یا کلستروم سرشاز از آنتی بادی بوده که می تواند یک ایمنی غیر فعال را به نوزاد منتقل کند. این ایمنی غیر فعال در جلوگیری از ابتلای نوزاد به انواع بیماری ها خصوصاً بیماری های ویروسی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین نباید به هیچ وجه برای خلاصی از این ترشحات اقدام به دوشیدن پستان های خود کنید. بعلاوه تحریک نوک پستان ها در اثر دوشیدن آنها می تواند سبب راه اندازی انقباضات زایمانی و شروع زایمان زودرس شود.

 

آیا ترشح خون از نوک سینه در بارداری طبیعی است؟

در طی دوران بارداری بدن شما خود را برای ورود نوزاد آماده خوهد کرد، در این میان پستان ها تحت تاثیر تغییرات هورمونی دستخوش تغییراتی می شوند تا خود را برای تامین غذای نوزاد آماده کنند. با گذشت سه ماهه های اول و دوم، شیر در پستان ها تولید شده و تجمع پیدا می کند. ممکن است گاها مقداری از آن از نوک سینه ها به صورتی مایعی شفاف، سفید و یا کرم رنگ و حتی زرد خارج شود. این مایع آغوز نام دارد و خروج آن از نوک پستان در دوران بارداری در برخی بانوان رخ می دهد و کاملا طبیعی است.

یکی دیگر از انواع ترشحاتی که در تمامی زمان ها از جمله دوران بارداری ممکن است از سینه ها خارج شود، ترشحات خون آلود است. این ترشحات که ممکن است کاملا قرمز و یا به صورت شیر مخلوط با خون باشند، طبیعی نبوده و نیاز به بررسی دارند.

یکی از علل مربوط به این ترشحات، پاپیلوماهای داخل مجرا هستند. این توده ها خوش خیم بوده و شایع ترین علت ترشحات خون آلود نوک پستان تلقی می شوند.

توده های سرطانی نیز از علل دیگر مربوط به ترشحات خونی برشمرده می شوند که نیاز به بررسی دقیق و انجام اقدامات درمانی خواهند داشت.

اگر چنین ترشحاتی را مشاهده کردید، لازم است که در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید تا ماهیت اصلی ترشحات مشخص شود. بعد از این که تایید شد ترشحات واقعا خون آلود است، پیگیری های بعدی شامل انجام سونوگرافی، ماماگرافی و ... ضرورت پیدا می کند. اگر یافته های حاصل از این تست ها وجود توده هایی را در پستان ها نشان دهد، باتوجه به شرایط بیمار از جمله سن بارداری، خوش خیم بودن و یا نبودن توده، میزان پیشرفت بیماری و ...، پزشک معالج رویکرد های درمانی را معین خواهد کرد. باتوجه به محدودیت های درمانی در مادران باردار، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که برای شروع اقدامات درمانی تا بعد از زایمان صبر کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- آماده سازی نوک پستان برای شیردهی پستانی

2- تغییرات پستان ها در دوران بارداری

3- کدام سوتین برای بارداری و شیردهی مناسب است؟

4- در دوران بارداری سوتین فنردار بپوشم یا سوتین مناسب بارداری؟