The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید و مضرات استفاده از دستگاه های ماساژور در بارداری

بارداری دوره ای است که که بدن تحت تاثیر تغییرات هورمونی، تغییرات بسیاری را تجربه خواهد کرد. برخی از این تغییرات سبب می شود که مادر در نواحی کمر، گردن، لگن، دنده ها و ... احساس دردهای مضمن و آزار دهنده ای داشته باشد.

بسیاری از مادران باردار گمان می کنند که این دردها همه به دلیل انقباضات عضلانی بوده به عنوان یکی از راحت ترین و ارزان ترین روش ها برای درمان آن، به سراغ ماساژور های برقی می روند. اما آیا این دستگاه ها هیچ ضرری برای مادران ندارند؟ استفاده از صندلی های ماساژ و ماساژورهای برقی چه مزایای و مضرات دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

فواید استفاده از دستگاه ماساژور در بارداری

باتوجه به محدودیت روش های درمانی در بارداری، استفاده از روش ماساژ درمانی می تواند بدون آنکه خطری برای سلامتی مادر و جنین در پی داشته باشد، بسیاری از این دردها را تسکین دهد. از فواید استفاده از دستگاه ماساژور در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تسکین درد پشت و کمر

یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به بارداری که توسط مادران باردار گزارش شده، درد پشت است. یک صندلی ماساژ مناسب و با کیفیت چه با حرارت یا بدون حرارت می‌تواند به تسکین این درد کمک کند.

اکثر مادران باردار در قسمت پایین کمرشان احساس درد می‌کنند. بسیاری از مادران هنگامی که درست روی صندلی قرار می‌گیرند، حرکت گره ها و غلتک های صندلی ماساژ اگر درست روی آن صندلی قرار بگیرید درد را تسکین می‌دهد.

2- تقویت خلق و خو

دردها و رنج ها و احساس ناراحتی عمومی مرتبط با بارداری می‌تواند بر خلق و خوی هر مادری تاثیر منفی بگذارد. یک استراحت چند دقیقه ای روی صندلی ماساژ نه تنها سبب تسکین دردهای جسمی می‌شود، بلکه سبب ارتقاء روحیه و انگیزه می‌شود.

3- عدم استفاده از لوسیون

بارداری سبب افزایش حس بویایی در مادران باردار می گردد. در صندلی ماساژ بر خلاف ماساژ دستی که نیاز به کرم، روغن و لوسیون هست، هیچ کرم یا پمادی استفاده نمی‌شود.

4- تقویت سیستم ایمنی

بعضی از مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از ماساژ می‌تواند سیستم ایمنی تان را تقویت کند. ماساژ درمانی گلبول های سفید خون را تحریک می‌کند و باعث تولید لنف بیشتری می‌شود، که به دفاع بدن در مقابل ویروس ها کمک می‌کند.

صندلی های ماساژ روشی عالی برای مادران باردار است که دوست دارند در خانه خود بیشترین بهره را از ماساژ درمانی ببرند.

هر زمان که دردها و رنج ها یا سایر ناتوانی‌های ناشی از بارداری بیشتر از حد تحمل شما می شود، چند دقیقه استراحت بر روی صندلی ماساژ در خانه خودتان می‌تواند آرامش و رضایت را برای شما به همراه بیاورد.

 

مضرات ماساژور برقی در بارداری

اکنون که باردار شده اید، بدن شما باید محیط و شرایط را برای پرورش فرشته کوچک درون شکمتان فراهم کند. به همین ترتیب بدن در این دوران تحت تاثیر تغییرات هورمونی ناشی از بارداری قرار خواهد گرفت و گاها در برخی از مادران منجر به بروز درد در بسیاری از نقاط بدن همچون کمر، لگن و ... می شود. 

ماساژورهای برقی برای مادرانی که می‌خواهند هنگام ماساژ در خانه‌ بمانند، استراحت‌کنند، در اینترنت چرخ بزنند یا تلویزیون نگاه کنند آسایش زیادی فراهم می کند. از آن‌جا که در انواع و اقسام شکل‌ها و اندازه‌ها موجود است، این احتمال وجود دارد که ماساژور برقی جایگزین ایده‌آلی برای خدمات ماساژ حرفه‌ای شود. با این‌حال پیش از خرید باید حواس‌تان به تاثیرات بد استفاده از ماساژورهای برقی باشد.

استفاده از ماساژور برقی روی گلو یا اطراف آن یا در جلو یا کناره های گردن می‌تواند سبب آسیب به عروق بزرگ و حتی پارگی آنها شود. این پارگی و تحریک عملکرد سرخرگی می‌تواند منجر به سکته گسترده ایسکمی شود، گرچه این خطر شیوع زیادی ندارد اما برای بسیاری این اتفاق افتاده است.

1- شوک

با این‌که سطح بیشتر ماساژورهای برقی کامل پوشش دار است و باطری ها و سیم ها غلاف پلاستیکی یا لاستیکی دارند، مراقب سیم های لخت ناشی از دستگاه آسیب‌دیده باشید. مانند هر دستگاه برقی دیگر، شوک می‌تواند از سیم کشی فلزی پدید آید، خصوصا اگر خیس شود. از ماساژورهای برقی در وان، زیر دوش یا استخر استفاده نکنید.

2- تاثیر معکوس

منشاء تمام دردها گرفتگی عضلانی نیست. با این حال، این در ذهن بیشتر افراد حک شده که مالش، مالش و مالش بیشتر (خصوصا به شکل لرزش برقی) علاج تمام دردهاست. برعکس، برخی دردها در نتیجه لخته شدن خون، آسیب به استخوان یا جراحت داخلی است که همه آن‌ها وقتی تحت فشار ماساژ قرار می‌گیرند بدتر می‌شوند. پیش از استفاده از ماساژ برقی برای التیام درد، حتما مطمئن شوید که درد شما ناشی از گرفتگی عضلانی است.

 

استفاده از دستگاه ماساژور دستی در بارداری

بارداری یکی از زیباترین و ارزشمندترین دوره‌های زندگی است. مادر باردار به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. همچنین بارداری با درد و سختی زیادی نیز همراه است. به طور کلی، یک مادر باردار هنگام حمل جنین از کمردرد زیادی رنج می‌برد. بنابراین، نیاز به وسیله‌ای که چنین دردهایی را تسکین دهد وجود دارد.

در دوران بارداری ماساژ عمیق می‌تواند مضر باشد و برای همین باید خیلی مراقب بود، چراکه ماساژ اشتباه می‌تواند منجر به بروز مشکلات و انقباض در هنگام زایمان شود. در سه ماهه اول بارداری نباید از ماساژ استفاده کرد اما بعد از آن روزی دو بار هر دفعه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اشکالی ندارد.

استفاده از ماساژورهای دستی در بارداری میزان استرس را کاهش می دهد

در بازار ماساژورهای زیادی برای دوران بارداری وجود دارد و یکی از آن‌ها ماساژورهای دستی است. ماساژورهای دستی برای دوران بارداری مناسب است و می‌تواند مقدار زیادی از درد کمر و استرس را کاهش بدهد. همچنین به کاهش هورمون استرس کمک می‌کند و هورمون هایی را تولید می‌کند که هنگام استرس و اضطراب در دوران بارداری، حس خوبی به ما می‌دهند.

استفاده از ماساژورهای دستی در بارداری باعث خواب خوب مادر ‌می شود

ماساژورهای دستی همچنین می تواند پا درد را از بین برده و باعث خواب خوب مادر ‌شود. این ماساژورها می‌توانند سیستم ایمنی مادر باردار را تقویت کند و این خیلی خوب است و باعث می‌شود بدن عاری از ویروس باقی بماند.

استفاده از ماساژورهای دستی در بارداری عضلات را آرام می کند

ماساژورهای دستی در دوران بارداری به آرامش عضلات و جریان خون کمک می‌کند و باعث می‌شود حال و هوای فرد بهتر شود و در دوران بارداری استرس کمتری داشته باشد. همچنین به فائق آمدن بر برخی مشکلات بارداری یا مرتبط با زایمان کمک می‌کند. استفاده از ماساژورهای دستی در دوران بارداری درد عصبی را کاهش می‌دهد و تنش عضلانی  ناشی از فشار به اعصاب را التیام می‌بخشد. در زمان بارداری مفاصل احتمالا به خاطر کاهش جریان خون یا افزایش فشار خون با درد همراه هستند که می‌توان آن را نیز با این ماساژورها کاهش داد.

انواع مختلفی از ماساژورها در بازار موجود است که به برق نیازی ندارند. این نوع ماساژورها برای بدن بسیار مناسب است، چراکه نگرانی بابت تاثیر الکتریکی آنها وجود ندارد و به همین خاطر مطمئن‌تر است. برخی ماساژورهای دستی دیگر بافت‌های عمیق‌تر را ماساژ می‌دهند و درد و استرس را از بین ‌می‌برند. می‌توانیم با کمک دست مان از آن‌ها استفاده کنیم و همچنین مقدار فشار آن‌ها قابل تنظیم است و بسته به نیاز تغییر می‌کند. لرزشی که توسط این ماساژورها ایجاد می‌شود بسیار کم است و آسیبی به جنین نمی‌رساند. ماساژورهای دستی زیاد گران نیستند و از این روی همه از پس خرید آن برمی‌آیند.

ابتدا با پزشک مشورت کنیددر دوران بارداری همه باید پیش از استفاده از ماساژورهای دستی با پزشک مشورت کنند، چراکه استفاده از بسیاری ماساژورها در دوران بارداری مطمئن نیست، برای همین باید از آن‌ها دوری کرد و شرکت هایی هم وجود دارد که اجازه استفاده از محصولاتشان برای بانوان باردار را نمی‌دهند.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا استفاده از صندلی ماساژ در بارداری بی خطر است؟

2- فواید ماساژ در زمان بارداری

3- آیا استفاده از بالش های گرمایی در دوران بارداری بی خطر است؟

4- مشکلات بارداری در گرمای تابستان و روش های پیشگیری از آن

5- 6 توصیه برای مقابله با احساس گرمای زیاد در بارداری